PDA

View Full Version : Is die het waard...



Lodewijk Wensveen
1 april 2008, 19:20
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje. Ik heb een Klira Kentucky uit de jaren '60 en er zijn wat dingetjes mis mee.

Zo te zien is de elektronica nog nooit vervangen (De gitaar bromt ook).
Er zit een klein scheurtje in de kop.
De toplaag hout aan de achterkant laat een beetje los en dat moet gelijmt worden.
En van het neck element zijn de wikkelingen waarschijnlijk gebroken.

Mijn vader wil niet dat ik het laat repareren omdat het toch een oud ding is en het toch maar stuk zal blijven gaan (Waar ik overigens heel anders over denk).

Nu moet ik hem bewijzen dat het het waard is om hem te laten repareren.

Ik totaal heb ik tot nu toe 170 euro uitgegeven aan deze gitaar (dat is inclusief aankoop) en dan zou ik ook nog die andere reparaties moeten gaan betalen.

Simpel gezegd, is het het waard?

Hier is een link naar de gitaar

http://www.wietsesguitars.nl/pagina80.html

Danielovich
1 april 2008, 19:23
Hey, coole gitaar by the way. Ik durf niet te zeggen of het de moeite waarde is om de gitaar te repareren en up te graden, je moet bij jezelf nagaan of jij het zelf wel waard vind om te doen. Als het een gitaar is met een bepaalde sentimentele waarde zou ik het zeker doen.

Nino1110
1 april 2008, 19:23
Als jij hem helemaal mooi vind en denkt het is het waard.
Dan moet je dat gewoon doen!

Blend
1 april 2008, 19:25
is het je waard? nieuw stel humbucks erin en het gaat zeker wel beter klinken! hier en daar wat verouderde hardware vervangen en je hebt 'n prima gitaar.

heb je deze gitaar ook via wietse gekocht?

bass blom
1 april 2008, 19:26
oei, moeilijk.. ik heb de bas die wietse had, maar 170 euro zou ik daar niet aan uitgeven.