PDA

View Full Version : A tribute to Joe Zawinul



Guitarmania
1 april 2008, 18:17
Gisteren op de NPS: A tribute to Joe Zawinul. Enkele oude bandmembers van Zawinul met het Metropole Orkest. Was niet voor de poes.

Maar goed, de TV-cameranist van de NPS was blind voor gitaargeluiden. Dus als ie een drumsolo hoorde kwam de gitarist in beeld en vice versa...

Er waren twee gitaristen: eentje van het M Orkest en Amit Chatterjee (van de Zawinul band). Beiden waren errug goed.

Maar op een gegeven moment hoorde ik een gitaarsolo voorbij komen waarvan ik wil weten wie die speelde. Zoals gewoonlijk hield de camera stug een violist in beeld.

Weet iemand wie die gitarist van het M Orkest is?

Tristan
1 april 2008, 20:22
Volgens mij Peter Tiehuis, of het moet Lex Bolderdijk geweest zijn, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk aangezien hij meestal in de meer Rock/Pop georienteerde projecten van het Metropole Orkest meespeelt...
Was het een kerel met een beetje rossig haar, een bril en een Strat op schouderhoogte in combinatie met Line6 zooi?

Guitarmania
1 april 2008, 20:37
Volgens mij Peter Tiehuis, of het moet Lex Bolderdijk geweest zijn, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk aangezien hij meestal in de meer Rock/Pop georienteerde projecten van het Metropole Orkest meespeelt...
Was het een kerel met een beetje rossig haar, een bril en een Strat op schouderhoogte in combinatie met Line6 zooi?

Misschien was ie ooit rossig. Oudere man. Gisteren was ie grijs-wit. Bril. Spitse neus. Niet echt een rock-star maar wel hevig goed. Hij speelde banjo en daarna electrisch. Omdat de camera hem niet in de gaten hield, weet ik totaal niet waar ie op speelde. Maar ik zal beide namen eens googelen...

Thanx!

Guitarmania
1 april 2008, 20:42
Gegoogled: Was Peter Tiehuis. Ik zag het aan de foto...

Geweldige gitarist!

Guitarmania
1 april 2008, 20:44
http://sites.nps.nl/jerome/index.cfm/site/Musicportal/pageid/BC932756-508B-E1CA-3A342596A08B44CF/objectid/9CCD08FF-D601-40DB-6039E7A9B566BBF7/index.cfm?c=Artiest_az&openitem=D6F18D80-1635-041D-06642CC3C693B922

-=JEROEN=-
1 april 2008, 21:37
Kunnen cameramannen nix aan doen, de regisseur zat kennelijk te pitten en liet zn zoontje van 4 de knoppen bedienen (leek wel een zapshow, pfff). Gelukkig was de muziek geweldig. Een waardige tribute voor een geweldig artiest.

Voor wie het gemist heeft, hier kan je de matinee uitzendig bekijken (helaas mogen ze de concerten niet online zetten): http://sites.nps.nl/jerome/index.cfm/site/npsmatinee/

Guitarmania
6 april 2008, 21:30
Jeroen, of wie dan ook, heb je nog wat aanraders op Zawinul-terrein? Ik heb Lost Tribes en Dialects.

Af en toe krijg ik jeuk van die vent, maar vaak is het prachtig (Rua Paula Freitas op Lost Tribes). En hij vergt het uiterste van zijn muzikanten. Die gitaristen zitten voortdurend te zweten... ;-)

Misschien iets voor een totaal andere topic, maar laatst heb ik een plaat van Miles gekregen: The man with the horn. Schijnt ie veel kritiek op te hebben gehad. Is ook niet typisch Miles. Maar met Mike Stern op de playlist van het eerste nummer absoluut het beluisteren waard.

Kunnen we niet een topic starten over "te beluisteren platen"?

vaas
17 april 2008, 10:21
Heeft iemand die tv uitzending van die Zawinul tribute toevallig op DVD gebakken? Ben er heftig naar op zoek maar op uitzending gemist staat ie niet. Thanks!