PDA

View Full Version : Ik zoek een gitaar



marbs
1 april 2008, 16:36
Hallo,
Ik ben van plan om gitaar te gaan spelen maar twijfel nog tussen elektrische en bas. Wat raden jullie mij aan en welk type en merk zou goed zijn voor mij?(ik wil niet meer dan 200€ uitgeven).
Het liefst wil ik ook bij een internetwinkel bestellen, zijn er nog winkels die goedkoper/beter zijn?

alvast bedankt

Wiellem
1 april 2008, 17:07
Nou laten we simpel vragen wat lijkt/vindt je het leukste?

marbs
2 april 2008, 15:37
Nou het leukste lijkt mij denk ik elektrische gitaar want daar kan je volgens mij wat meer mee.
Ik heb wel gehoord dat het makkelijker is om eerst op basgitaar te spelen maar dat weet ik verder niet.

Nino1110
2 april 2008, 15:50
Wat voor muziek wil je spelen?

marbs
2 april 2008, 16:07
Vooral classic rock

Wiellem
2 april 2008, 16:26
ik denk dat alle gitaristen je een gitaar zullen aanraden maar luister goed naar de muziek en zie de bas en gitaar te onderscheiden en kijk dan wat je nog steeds het leukste lijkt om zelf ook (ooit) te kunnen spelen.

Ik denk btw dat je eerder als je gitaarspeelt kan bassen als andersom.

Tenminste ik en andere mensen die ik ken kunnen beter bassen dan een bassist op een gitaar kan spelen. die altijd alleen bas hebben gespeeld.

Overwegen dus.

Squier4ever
2 april 2008, 16:45
lekker gitaar gaan spelen. bassen is voor mietjes.

JohnLord
2 april 2008, 21:51
Gewoon doen wat je het leukst vindt en je vooral niet late leiden door het feit dat er in de bandjeswereld een chronisch gebrek aan bassisten en een overschot an gitaristen is. Als dat wel je drijfveer is zou ik toetsen gaan spelen.

JazzBass
2 april 2008, 22:16
lekker gitaar gaan spelen. bassen is voor mietjes.

OREN DICHT EN DUIK ONDER DE TAFEL..

Deze gitarist heeft zojuist de toorn van alle bassisten over zich afgeroepen..
:mad: :mad: :mad:












:hippie:

marbs
5 april 2008, 18:07
Uiteindelijk is het een elektrische gitaar geworden: ik heb bij een muziekwinkel in de buurt gaan kijken en heb een 2e hands London City VS-1 gekocht met een Roland cube 15x. Zelf vind ik deze combinatie zeer goed klinken maar ik heb als beginner nog geen ervaring met de duurdere merken.

Nino1110
5 april 2008, 18:10
Leuk setje , die roland cube heb ik hier ook staan , wat een mooi geluid kan daaruit komen als hij beetje open staat.

Oowja foto's!