PDA

View Full Version : new gear



Squier4ever
1 april 2008, 14:35
net ff bij de feedback langs gegaan, was op zoek naar een pedaaltuner en een beter distortionpedaal dan mijn ds-1. daarbij had ik al direct de RAT in gedachte, gezien mijn stijl (garage, stoner achtige meuk).

dus maar eens ingeplugd op een AC-30cc2, heerlijke bak overigens met een epi LP custom Bigsby. na een beetje tweaken gewoon precies de distortion sound die ik zocht, heerlijk gewoon. dus die heb ik net maar gekocht. ook een Boss TU-2 meegenomen, om stemblunders te voorkomen volgende week tijdens het optreden.

rocker_71
1 april 2008, 15:35
Felici, welke RAt heb je?

Squier4ever
1 april 2008, 16:13
RAT II, echt een lekker beestje ook met m'n tele. heerlijke bijna fuzzy distortion perfect voor QOTSA.

JelmerOnGuitar
1 april 2008, 17:05
Key vet!
Wat was je voor allebeide pedalen kwijt?
En op wat voor amp speel jij? Hoeveel verschilt de sound van de bakjes ivt die dikke buizen Vox?

Mike McCready
1 april 2008, 19:20
Key vet!
Wat was je voor allebeide pedalen kwijt?

Uhm, http://www.feedback.nl/?b=RAT&a= + http://www.feedback.nl/?b=TU2&a= ?

Squier4ever
1 april 2008, 20:17
ik speel zelf op een Madamp M15. tja die vox klinkt veel romiger, veel natuurlijker. dit is gewoon echt een heerlijk smerige scheur, afhankelijk van je settings is het haast fuzzy. de Tu-2 heeft niet echt een sound he.

ik was 89 voor de tuner en 79 voor de RAT kwijt, viel wel mee

Squier4ever
4 april 2008, 16:55
ben een beetje aan het bord aan het kutten nu, wil mn rat ook graag aan de voeding hangen maar de 9v. bus in de rat is een andere als de normale, het is meer zo'n mini-jack ipv de standaard (boss ed) connectors. moet ik een andere stekker solderen of een andere connector in mn rat maken? heb namelijk een powerbank waar ik 'm aan wil hangen.

de signaal keten die ik nu heb:

gitaar-->Wah-->DS-1-->RAT-->Bad Monkey-->TU-2-->amp

iemand daar opmerkingen over?

Squier4ever
4 april 2008, 17:06
lees net trouwens op de site van proco dat de RAT AC is, dus moet er toch een aparte adapter aan, voorlopig maar met batterij dan.

mario88
4 april 2008, 18:15
dat lijkt me niet echt logisch dat als die AC s dat er dan een batterij in kan :chicken:

Squier4ever
4 april 2008, 18:25
nouja er zit toch echt een batterij in hij werkt.

maar ik had weer niet goed gelezen, want er staat ook bij 9V battery or external DC power supply. dat betekent dus dat ik een ander kabeltje/verloopstekkertje moet hebben.