PDA

View Full Version : Nieuwe crossover van Gorefest/Slayer



wille525
1 april 2008, 12:08
Yep, 'k heb weer een nieuw nummertje metal. Dit keer een kruising tussen Gorefest en Slayer. De zang heb ik gisterenavond snel ingezongen en bij gebrek aan tekst zing ik dus eigenlijk helemaal.....niets. Ach, het is tenslotte ook gewoon metal!! Alles zelf ingespeeld en ingezongen.

Graag jullie commentaar:

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=705753&songID=6417523

wille525
1 april 2008, 23:53
niemand...?

Maroon
1 april 2008, 23:59
Slllaaayuurrrhh!!

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 00:21
ik heb t wel geprobeert maar mn laptop wil t niet openen, dus moet ik eerst op mn andere pc in mn muziekhok zitten dan probeer ik t nog wel eens

Bl44t44p
2 april 2008, 11:49
Niet echt mijn smaak muziek (zacht uitgedrukt) maar wel bruut zeg :D ! Vette gitaarpartijen, geheel klinkt lekker. Ik kan het wel waarderen dat het niet zo zwaar en donker klinkt als de bands die je noemt... als dat bewust was tenminste ;)

Toffe solo ook. Mag alleen van mij wel iets meer variatie in de drumpartij. Maar complimenten!

Riky
2 april 2008, 11:54
ja mag idd wel wat variatie in drum...

Ook totaal niet mijn ding... Is me wat te ruig af:), maar wel strak gespeeld!!!

vette solo ook, mocht van mij alleen wel 2x zo lang! Les gehad van Mr. Hammet? :seriousf:

laters

BlackSun
2 april 2008, 13:42
Tof!

Erg goed gedaan, de gehele mix klinkt goed in verhouding, en de riffs beuken lekker :D

EN het valt niet eens op dat je niets zingt :D

yhcmarc
2 april 2008, 15:44
Ik hoor zowel slayer als gorefest er niet in terug, meer in flames en andere gothenburg style bands ..

budje
2 april 2008, 20:02
lekker, heb stukken saaiere bands gezien :-) alleen de drums mogen inderdaad wat spannender, kan je mooi spanning mee opbouwen.

new deep
2 april 2008, 21:23
klinkt best ok!

belfrink
2 april 2008, 21:52
Klinkt lekker ! Hou wel van dat soort riffs :D

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 22:37
jah hij doet t hier nu ook..
niet echt mijn ding maar volgens mij in de stijl muziek wel goed ;)
heb er dus geen ruk verstand van he..maar ik vind t best gaaf hoor :hippie:

Parasite
2 april 2008, 22:44
Klinkt dik! gimme more!

wille525
3 april 2008, 19:35
Thanks allemaal!!!
De drums was ook het moeilijkst om te doen. Ik heb ook heel erg lopen klooien om het een beetje levendig te houden, maar hier moet ik nog meer ervaring mee op doen.

wille525
3 april 2008, 19:38
Ik hoor zowel slayer als gorefest er niet in terug, meer in flames en andere gothenburg style bands ..

Ok, dat kan best kloppen. Ik luister normaliter niet veel naar death metal en trash. Ik vind het leuker om het zelf te spelen. Slayer en Gorefest zijn nog bands die ik van vroeger ken... Volgend nummer kan ook wel weer iets van reagge worden of een foute smartlap :)

ExplorerNut
6 april 2008, 20:12
Ik hoor zowel slayer als gorefest er niet in terug, meer in flames en andere gothenburg style bands ..

Precies, maar ik vind het ontzettend lekker!!! Ik wou dat ik zo'n strot had, is dit zonder ingewikkelde effecten? Daar lust ik wel veel meer van. Vooral die solo's, die mis ik zo ontzettend de laatste tijd. Ook al was ie een beetje kort.

GravyTrain
6 april 2008, 21:57
Klinkt wel heel lekker

SGbanez
8 april 2008, 18:18
Ehm, ZANG?

X-Rated
8 april 2008, 18:42
KICKE vocals :D De zware couplet riff zou nog net ietsje beter uit de verf komen als de drums wat meer punch hadden ^^

Megadeth_
8 april 2008, 21:18
Klinkt inderdaad helemaal niet verkeerd! Leuke riffs en erg strak gespeeld. Enkel mag (wat mij betreft) het drumwerk heel wat zwaarder, wat dubbele bas rechtdoor zou geen kwaad kunnen ;).

wille525
9 april 2008, 11:31
KICKE vocals :D De zware couplet riff zou nog net ietsje beter uit de verf komen als de drums wat meer punch hadden ^^

Drums blijven lastig om te programmeren. Ik ben zelf geen drummer en tot op hede ben ik nooit echt 100 % tevreden geweest over het drumgeluid. Met m’n huidige VST ben ik in ieder geval wel redelijk tevreden. Binnenkort toch maar eens overwegen om Toontracht Superior 2.0 aan te schaffen. D.m.v. dit pakket klinken drums moddervet, alleen kost het wel 250 euro (+ 25 Gb groot).

Wat de bas-gitaar betreft... inmiddels ben ik er achter dat ik de bas zwaarder kan laten klinken door een andere afstelling van mijn basgitaar. Ik namelijk bij dit nummer voor het eerste een nieuwe basgitaar gebruikt.
Daarnaast zullen de gitaren ook beter gaan klinken. Ik gebruik hiervoor een POD X3 live en ben er achter gekomen dat ik veel te veel onverdrive heb gebruikt om een strakke sound te krijgen. Hopelijk wordt het volgende nummer dus strakker dan dit nummer.