PDA

View Full Version : Gigbag bestellen...tips



RedBuell
1 april 2008, 11:53
Ik heb voor mijn Ibanez RG een goeie gigbag nodig, nu heb ik een flightcase (zwaar). Ik ga binnenkort met de motor naar gitaarles want die kan ik makkelijker parkeren en kost niets tegen over die bijna € 4,- per uur die ik voor de auto betaal.

Nu heb ik eens een koffer voor mijn LTD besteld die goedkoop was maar erg tegenviel, het is een Stagg koffer die niet echt stevig is. Dit wil ik nu dus een beetje voorkomen met die tas, waar moet ik op letten als ik zo'n gigbag van het internet pluk? Is iedere gigbag als rugtas te gebruiken?

Voorlopig heb ik deze 2 op het oog:
http://www.thomann.de/nl/warwick_rb20706b_egitarre.htm
http://www.thomann.de/nl/rockbag_rb_20806b_e_gitarre_gig_bag.htm

De eerste is een rockbag en kost € 58,- De 2e is ook een rockbag en kost €78,- maar heeft een neck support en is water resistant.

Die 2e lijkt me beter maar is het die extra euri ook waard?
Ik ga een deze dagen een amplug bestellen dus ik moet die €8,- aan bezorgkosten zowiezo al betalen dus is het wel aantrekkelijk om gelijk een tas te kopen.

JeroenSchaaf
1 april 2008, 11:56
Ik heb er zelf 1 van 906 of 609 ( tis maar net hoe je er tegen aan kijkt. )

Voor 34 euro, sterk ding! en daar durf ik zonder moeite mijn Peer Dellen wel in te vervoeren.

Kim Wilson
1 april 2008, 11:57
Als het zo van belang is, zou ik zoiets niet op internet bestellen. Ik zou gewoon naar een gitaarzaak gaan en een goeie uitzoeken. Zoiets moet je toch eerst gezien en gevoeld hebben? 60 euri is niet zomaar wat.

Voor die 60 eu kun je trouwens ook 15 keer parkeren. ;)

schizo910
1 april 2008, 11:59
Ik heb er zelf 1 van 906 of 609 ( tis maar net hoe je er tegen aan kijkt. )


? 906 omdraaien en er staat nog steeds 906... toch? :p

humbucker
1 april 2008, 12:00
Als je met de motor moet gaan zou ik toch wel een waterdichte tas kopen. Het kan altijd wel beginnen regenen. En gitaren houden toch niet echt van vocht.

JeroenSchaaf
1 april 2008, 12:02
? 906 omdraaien en er staat nog steeds 906... toch? :p

Dont know... gebruik het ding niet zo vaak :chicken: ... ( je let wel heel goed op..... )

RedBuell
1 april 2008, 12:09
Als het zo van belang is, zou ik zoiets niet op internet bestellen. Ik zou gewoon naar een gitaarzaak gaan en een goeie uitzoeken. Zoiets moet je toch eerst gezien en gevoeld hebben? 60 euri is niet zomaar wat.

Voor die 60 eu kun je trouwens ook 15 keer parkeren. ;)


De stad in met de motor is ook nog eens een stuk makkelijker dan met de auto :) Ik zat er aan te denken om hem bij Thomann te bestellen omdat ik toch 2 amplugs bestel, die €8,- bezorg kosten is dus al betaald. MIschien idd beter om even te kijken bij een muziekzaak, het moet toch echt wel een stevige tas zijn en vooral het rugzak gedeelte moet goed stevig zijn.

Ik vond trouwens nog een optie bij musicstore, die er ook goed uitziet en een stuk goedkopeer is dan die van Thomann.
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000k-YJssN9?CatalogVideo=&ProductUUID=UHPVqHzmJJUAAAEX7CtgyFio&CatalogCategoryID=8__VqHzl8hgAAAEVNhpWf70R&JumpTo=OfferList

Iemand bekend met dit ding?

rocker_71
1 april 2008, 12:14
ga niet voor de goedkoopste. Een keer door een flinke regenbui en je hebt spijt.

kevervolks
1 april 2008, 13:14
Ga eens kijken naar tribal-planet gig bags! Zeeeeeeeeeeer goede hoezen!

Heb er zelf ook een zit zeg maar tussen een koffer en een gigbag in maar toch comfortabel om te dragen!

Je kan de gigbag ook niet indrukken er zit een soort van dik schuim tussen zodat de gitaar optimaal beschermd is! Tevens zit er nog een verhoging in zodat de hals zegmaar zweeft in de tas zodat je gitaar niet ontstemt!

Heb 69,- Euro betaalt voor de Gig-bag zeker een aanrader! Beste Gig-bags die er zijn IMO

Site: http://www.tribalplanet.com/

P.S. Ik doelde op het model GSx5

2350
1 april 2008, 13:15
Ik ga sowieso niet op de motor zitten met een gitaar in een rugzak. Enig idee wat er met je ruggegraat gebeurt als je op je bek (of eigenlijk op je rug) gaat met een gitaar op je rug?

arcane
1 april 2008, 13:57
De stad in met de motor is ook nog eens een stuk makkelijker dan met de auto :) Ik zat er aan te denken om hem bij Thomann te bestellen omdat ik toch 2 amplugs bestel, die €8,- bezorg kosten is dus al betaald. MIschien idd beter om even te kijken bij een muziekzaak, het moet toch echt wel een stevige tas zijn en vooral het rugzak gedeelte moet goed stevig zijn.

Ik vond trouwens nog een optie bij musicstore, die er ook goed uitziet en een stuk goedkopeer is dan die van Thomann.
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000k-YJssN9?CatalogVideo=&ProductUUID=UHPVqHzmJJUAAAEX7CtgyFio&CatalogCategoryID=8__VqHzl8hgAAAEVNhpWf70R&JumpTo=OfferList

Iemand bekend met dit ding?


Ik heb zo'n tas. Prima ding, goed gevoerd, waterdicht, veel opberg mogelijkheden.

humbucker
1 april 2008, 14:08
Ik ga sowieso niet op de motor zitten met een gitaar in een rugzak. Enig idee wat er met je ruggegraat gebeurt als je op je bek (of eigenlijk op je rug) gaat met een gitaar op je rug?

laat staan wat er met je gitaar gebeurd :o

RedBuell
1 april 2008, 15:10
Ik ga sowieso niet op de motor zitten met een gitaar in een rugzak. Enig idee wat er met je ruggegraat gebeurt als je op je bek (of eigenlijk op je rug) gaat met een gitaar op je rug?


Dat weet ik, maar dan kan je eigenlijk bijna helemaal niks me nemen in een rugzak behalve wat kleding....... Opzich ben ik goed beschremd gekleed op de motor en rij ik behoorlijk defensief, vooral met een gitaar op mijn rug zal ik geen gekke dingen doen.