PDA

View Full Version : Marshall Superlead(op tour in UK)



DaveItUp
1 april 2008, 11:19
Weet niet precies waar dit moest, dus als t fout staat: Sorry.

Anyway ik ga over 2 weken op een kort tourtje in Engeland. Heb 2 pedalen en een amp uiteraard, maar wat is de handigste manier om de boel daar aan te sluiten? Een verloopstekker voor elke kabel die ik heb of gewoon een NL stekkerdoos meenemen en daar een verloopstekker op doen?

Kon t met de search nergens vinden helaas.

Bij voorbaat dank!

shredneck
1 april 2008, 11:26
Waarom niet beide?

Ik zou wat reserve meenemen, dus een NL contactdoos, maar ook van die reispluggen met aan de ene kant NL en aan de andere kant ENG.

Dus.


Kost toch geen reet en die tour levert je vast miljoenen op!

:-)

DaveItUp
1 april 2008, 11:37
Ja da's ook weer zo. 2 van die pluggen is al zat. Eff langs de mediamarkt ofzo dan maar.

Kost alleen maar joh die tour ;) Naja break even gok ik.

pimmetje
1 april 2008, 12:14
Ik heb 'm toch maar ff verplaatst naar randapparatuur. Al is de term "apparatuur" wel wat overdreven voor een verloopstekkertje :D.
Maar Vintage Versterkers leek me helemaal overdreven sinds 't er niet toe doet of je versterker stok-oud is of niet... zo'n verloopstekkertje is ook voor moderne apparatuur.

Chris Winsemius
1 april 2008, 19:19
Engelse euro-snoertjes daar scoren of verlooppluggen hier.

In Engeland is de netspanning iets hoger dan hier (240V vs. 230V) dus hou daar ook rekening mee qua spanningskeuze op je amp en de gebruikte net-adapters.

Speel ze!

DaveItUp
1 april 2008, 20:20
Ja is t verstandig om die spanning anders in te stellen? Moet je dan niet weer laten biassen ofzo?

Mitch
2 april 2008, 11:02
voltage wordt 'van buiten' geschakeld op je amp, bias 'van binnen' ;)
Als je de één verandert hoef je niet ook de ander te veranderen.

http://www.darrenriley.com/images/voltswitch.jpg

DaveItUp
2 april 2008, 20:01
Ja weet ik veel, ik ben geen elektrotechnicus, ik dacht ik vraag t maar eff :)