PDA

View Full Version : Hoe neem ik het best op?



Tronky
1 april 2008, 11:09
Hallo ik zoek een goede manier om iets op te nemen.
Met iets bedoel ik eigenlijk een paar akkoorden op de achtergrond en dan iets erover spelen.

Nu neem ik iets op het ingebouw microfoontje in m'n laptop, laat dat dan afspelen & speel er zelf bij & neem deze twee dan op. Dit lukt maar de kwaliteit is wel heel slecht:-)

Ik heb een boss gt-8, dus wss zijn er betere mogelijkheden. (waarom zit hier geen loop mogelijkheid in?...:s)
Soms doe ik het ook via een audio kabel(ik weet de precieze naam niet, maar de stekkerkoppen zouden bv passen
in een mp3-speler).
Die kabel geeft echter wel enorm veel ruis & gisteren zelfs helemaal geen geluid meer. Hij zal dus wss wel al een tijdje stuk geweest zijn.

Wat raden jullie aan? Nog zo'n kabel kopen, andere soort kabel ( midi?), of mss best gewoon een goede microfoon??
M'n geluidskaart is een Realtek AC97.

Alvast bedankt!

guhlenn
1 april 2008, 12:40
Sluit je GT-8 aan via die kabel op de LINE in. HEb je die niet, koop dan een USB geluidskaartje.

Sami
1 april 2008, 12:45
Een van de makkelijkste manieren is een line 6 Toneport kopen. Dat ding fungeert meteen als een externe geluidskaart en er zit een (afhankelijk van model zelfs meerdere) ingang op voor je gitaar.

De goedkoopste is 69 euro en daar zit 1 gitaaringang op. Daarna heb je de ux1 die is 139 euro en daar zit een gitaaringang en een microfooningang op en de UX2 heeft ook nog een ingang voor een tweede gitaar en een fantoomvoeding voor een microfoon.

Zit ook software bij en daar kan je elk gewesnt gitaargeluid uit krijgen en elk opname programma werkt er eigenlijk wel mee.

ik heb zelf de ux 1 en het werkt top.

succes

BramSchouten
1 april 2008, 21:32
Koop gewoon een Looper.

Ik speel zelf op een digitech jamman, kan er 6,5 uur mee opnemen en met mezelf meejammen, over elkaar opnemen dus..

guhlenn
2 april 2008, 09:26
Wat een toeval. Laat jij nou net een looper verkopen... :rolleyes:

Wiellem
2 april 2008, 12:37
Koop gewoon een Looper.

Ik speel zelf op een digitech jamman, kan er 6,5 uur mee opnemen en met mezelf meejammen, over elkaar opnemen dus..

Op MP staat dat je er niet meer op speelt :P

Tronky
2 april 2008, 17:09
Dus een microfoon raden jullie niet aan?
Ik speel wel af en toe samen met een vriend en speel ook nog klassiek, zou dan wel van pas komen.
Of kost dit direct teveel om goeie kwaliteit te hebben?

Han S
2 april 2008, 17:26
Nee hoor, een redelijk klinkende condensatormicrofoon heb je al voor tussen de 50 en 150 euro, wil je topkwaliteit dan kost het wat meer, je zit dan al snel boven de 2000 euro voor een microfoon. Een akoestische gitaar klinkt het best als je het met een microfoon opneemt.

guhlenn
3 april 2008, 09:03
Via z'n AC97 blijft er weinig van over ben ik bang. een shadow (of ander) element richting GT-8 is dan goedkoper en beter.