PDA

View Full Version : Stop Contact - Suicidal Ninja (onze demo!!)



Squier4ever
1 april 2008, 10:55
Afgelopen zondagochtend zijn we met ons bandje in de studio gedoken om een demootje op te nemen, deels omdat onze drummer die nodig had voor inschrijving aan het conservatorium en omdat we dit nummer sowieso al op wouden nemen. Ging op zich wel lekker, alleen weet niet zeker of ik helemaal blij ben met de mastering (onze zangeres had keelpijn zeg alvast)

http://www.speedyshare.com/877583120.html

ik blijf het zelf wel een lekker nummer vinden.

btw ik was zelf supermoe (was al 24 uur up and running) dus heb redelijk safe gitaar gespeeld, geen rare fratsen geprobeerd.

Squier4ever
1 april 2008, 14:36
oja zeg ff wat je er van vind.

BramSchouten
1 april 2008, 15:40
Goed nummer!
Mooi gitaarspel ook, alleen vind ik de stem iets minder.
Maar 't is een lekker nummer ;)

yalexw
1 april 2008, 15:47
Best goed alleen kan de mix wat beter stem overheerst nou heel erg mag iets meer naar de achtergrond tenminste zo ervaar ik het.

yhcmarc
1 april 2008, 15:50
mastering? het is bijna niet te horen man .. enne .. duidelijk niet mijn ding, sorry.

Squier4ever
1 april 2008, 15:56
allereerst bedankt voor de kritiek. hoe bedoel je bijna niet te horen? dat er gemasterd is of het algehele volume? enne niet jouw ding kan natuurlijk.

Riky
1 april 2008, 18:19
leuk nummer! Vind alleen de zangstyle (heeft niets te maken met verkouheid :satisfie: ) afschuwelijk.

over de mix:

Gitaar staat iets te zacht imo (gitarist hea :seriousf: ) maar niet heel erg..
zang staat wel veel te hard.. springt echt boven alles uit.

maar wel leuk nummer!!

Squier4ever
1 april 2008, 20:22
de zang hadden we ook moeite mee met opnemen.

yhcmarc
1 april 2008, 20:32
allereerst bedankt voor de kritiek. hoe bedoel je bijna niet te horen? dat er gemasterd is of het algehele volume? enne niet jouw ding kan natuurlijk.

Bijna niet te horen als in, er zit vrij weinig volume in, ben je niet in de war met een mixdown (die over het algemeen 6 tot 8 DB zachter is / moet zijn dan een master).

Squier4ever
1 april 2008, 20:37
de eindmix, die vent noemde dat mastering, maar ik ben nog een n00b op studiogebied, dit was de eerste keer dat ik iets (professioneel) met een band opnam...

drap
1 april 2008, 20:56
Tip, bouw er wat meer dynamiek in. Het nummer blijft in één tempo doorhobbelen en dat is een beetje een gemiste kans. Als je er iets compleet anders tussendoor plakt zo hier en dan, solootje wellicht, misschien wel twee, dan ligt het ineens een stuk vriendelijker in het gehoor van de luisteraar. Nog een puntje van kritiek, als je de losse nootjes tussendoor speelt, de bends zijn niet altijd even zuiver en de vibrato kan ook beter. Verder niet slecht hoor, gewoon wat opbouwende kritiek zoals ik het zie tot wat verbetering.

Squier4ever
1 april 2008, 21:20
Tip, bouw er wat meer dynamiek in. Het nummer blijft in één tempo doorhobbelen en dat is een beetje een gemiste kans. Als je er iets compleet anders tussendoor plakt zo hier en dan, solootje wellicht, misschien wel twee, dan ligt het ineens een stuk vriendelijker in het gehoor van de luisteraar. Nog een puntje van kritiek, als je de losse nootjes tussendoor speelt, de bends zijn niet altijd even zuiver en de vibrato kan ook beter. Verder niet slecht hoor, gewoon wat opbouwende kritiek zoals ik het zie tot wat verbetering.

jep dankjewel. over die bends ik was al 26 uur achter elkaar wakker en had de hele nacht gewerkt toen ik dat in mocht spelen, wellicht een meespelende factor....