PDA

View Full Version : Hartke GT100



oknarb180
1 april 2008, 01:35
Hey allemaal,

Meestal zwerf ik rond in de zelfbouw-hoek, maar ik heb toch even een vraagje. Ik ben aan het kijken/zoeken naar een setje voor thuis. Ik heb een top(je) gezien die me wel aanspreekt, alleen ben ik zelf meer van de Marshall zeg maar. Ik speelde voorheen op een Marshall VS-265R en heb 19"rack-spullen aangeschaft om een nieuw bandje te beginnen. Maar dat is er nooit meer van gekomen. Verder heb ik helemaal geen verstand van dit soort apparatuur.

Ik heb nog een zelf gemaakte speakerkast met 2 marshall speakers er in (Gold Back Series, volgens mij 12"). Verder heb ik nog een nagelnieuwe rocktron preamp (Chameleon 2000) die ik niet gebruik omdat ie veel te veelzijdig voor me is en ik neem de tijd er niet voor om het apparaat naar m'n zin in te stellen. Waar ik over twijfel is het volgende.

Mogelijkheid 1:
Ik lees (via de search!) dat niemand echt enthousiast is over de Hartke Piggyback, en dan met name over de 8" speakers die er in zitten. Maar, zou de bovengenoemde top wel wat kunnen zij of een beetje redelijk kunnen klinken over mijn Marshall speakers? Heeft iemand wel eens een soortgelijke samenstelling gehad?

Mogelijkheid 2:
Een eindtrapje aanschaffen en de Rocktron gebruiken. Alleen is dan de woonkamer vol en moet ik nog dat apparaat instellen!!!

Mogelijkheid 3:
Alles weg doen een gewoon een leuk klein Marshall versterkertje aanschaffen zoals bijv. een MG30DFX of MG50DFX, Lijkt me makkelijk en simpel te werken en krachtig genoeg voor thuis. Alleen heb ik deze nog nooit gehoord of getest, dus ik weet ook nog niet of dat wat is. En dan met name de effecten die erop zitten.

Kan iemand me hier misschien een tip of advies over geven?

vr.gr.

Branko