PDA

View Full Version : nieuwe youtube upload



gitaarvrouwtje
1 april 2008, 00:14
hier mn nieuwe youtube upload
vanavond even ingezongen en gespeeld , stond er eigenlijk in 1x redelijk op
kwaliteit van youtube is nu eenmaal bizar slecht dus daar moeten we t maar mee doen :hippie:

blackbird (http://nl.youtube.com/watch?v=8jD66q-0ItU)

Riky
1 april 2008, 09:06
mooi! Lekker puur! appart en mooie zuivere stem heb je ook!!

gitaarvrouwtje
1 april 2008, 10:25
thanks :hippie:

FunkyFlamenco
2 april 2008, 14:04
hartstikke leuk zeg! Mooie stem heb je! :)

Groetjes
Inge

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 14:19
dank je :) ik was eigenlijk zangeres , heb een jaartje of tweeënhalf geleden gitaarles genomen en dat doe ik er nu bij
is wel handig als je zingt haha,heb je altijd begeleiding bij de hand

Harald
2 april 2008, 14:23
De gitaarsound doet me heel erg aan het origineel denken. Goed gespeeld! Dit is de Guild neem ik aan?

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 14:24
dank je wel harald, en ja dat is de guild waar ik zo blij mee ben

Ibanez666
2 april 2008, 16:07
ik vind het gitaarspel erg goed, maar de zang een stuk minder..

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 17:43
thanks en tsja smaken verschillen zo blijkt :)

JeroenSchaaf
2 april 2008, 17:49
Ik zit ook weer achter een acoustische aan! mooi gespeeld! chapeau!!

*edit ; ik zou een klein beetje reverb in je stem doen , maakt het net een tikje mooier op elkaar denk ik.

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 17:56
je hebt gelijk joene je bent niet de eerste die dit als puntje van kritiek had bij deze opname..de gitaar heeft wat meer glans dan de zang hierdoor...ik vind recording nog niet makkelijk hoor als je t echt goed wilt doen:)

hendrix2
2 april 2008, 18:53
Héél mooi. Dat gitaargeluid komt inderdaad erg dicht in de buurt bij het origineel. Goed gezongen ook!

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 19:03
dank je en ook leuk dat je op youtube hebt gereageert :hippie:

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 19:17
[QUOTE=hendrix2]Héél mooi. Dat gitaargeluid komt inderdaad erg dicht in de buurt bij het origineel. QUOTE]

wel grappig trouwens want mccartney schijnt dit gespeeld te hebben op een martin D28
de gitaar waar ik eigenlijk al jaren honger naar had maar geen centen voor had
heb uiteindelijk dus deze guild gekocht omdat ik t geluid zo mooi vond en de prijs beter was voor mn portemonnaie
dus wel grappig om dan nu te horen dat t geluid het origineel (op D28 ) benadert :D

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 19:18
Héél mooi. Dat gitaargeluid komt inderdaad erg dicht in de buurt bij het origineel.
wel grappig trouwens want mccartney schijnt dit gespeeld te hebben op een martin D28
de gitaar waar ik eigenlijk al jaren honger naar had maar geen centen voor had
heb uiteindelijk dus deze guild gekocht omdat ik t geluid zo mooi vond en de prijs beter was voor mn portemonnaie
dus wel grappig om dan nu te horen dat t geluid het origineel (op D28 ) benadert :D[/QUOTE]

budje
2 april 2008, 19:44
ach ja ik had t ook anders gezongen, maar zoals je zegt: smaken verschillen en ik vind t absoluut een poging waar je trots op mag zijn :-)

benwave
2 april 2008, 21:08
Hoi
Ik heb naar de nummers geluisterd op jullie site.
Youtube deed het ff niet.
Mooi Mooi Mooi.. Ik vind die stem van die jongen ook heel erg mooi.
Jammer dat jullie allemaal van die ouwe hap spelen..is al zo vaak gedaan,en ook zo goed.
Zit er geen schrijvers talent in jullie groepje ? Wat zou er nu mooier zijn om met iets eigens te komen

groeten Ben

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 21:30
hoi benwave
ik schrijf wel ja, maar ben te scheiterig om er iets mee te doen haha
misschien wordt t daar wel eens tijd voor
de ouwe hap is gewoon zo goed ook..dat zijn nummers die me nooit vervelen eigenlijk en we proberen er wel een eigen zwaai aan te geven qua sound
leuk dat je t mooi vind ik geef t door aan de mannen en andere vrouw
ja hemmo heeft een te gekke stem , vind ik ook

enne wie weet volgt er binnekort wel eens iets origineels van eigen makelaardij :hippie: :hippie:

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 21:39
ach ja ik had t ook anders gezongen, maar zoals je zegt: smaken verschillen en ik vind t absoluut een poging waar je trots op mag zijn :-)

dank je wel budje
enne jah ik mag hopen dat je t anders gezongen zou hebben , anders was jij mij, en wie ik dan was zou ik niet weten lol
ieder zijn eigen stem en manier van interpreteren dat is t leuke van muziek 8-)

Ibanez666
2 april 2008, 23:15
ieder zijn eigen stem en manier van interpreteren dat is t leuke van muziek 8-)

Daar heb je helemaal gelijk in, Je tokkelt en zingt het nummer in ieder geval beter dan ik, maar ik heb weer andere kwaliteiten :-)

JeroenSchaaf
3 april 2008, 16:47
Weet je ook waar het nummer vandaan komt ;) een heel klein stukje dan :sssh:

gitaarvrouwtje
3 april 2008, 22:21
blackbird bedoel je joene?
ik weet dat het geschreven is door paul mccartney als reactie op de rassenrellen in amerika in 1968
en ik weet ook dat het door charles manson als metafoor is gebruikt voor de rassenscheiding in amerika, en dat het voor hem samen met oa helter skelter aanleiding was tot de moorden die hij pleegde

de melodie kom gedeeltelijk van bach (bouree) althans daar is t bij mijn weten op geinspireerd:) bouree in E mineur (http://nl.youtube.com/watch?v=jKSg8t4zyLg)
ik denk dat je dat bedoelt :soul:

freekick
4 april 2008, 11:29
Paul mc Cartney heeft eens uitgelegd (TV) dat Blackbird ontstond
omdat ze destijds wat geknoeid hebben met Bachs Bouree omdat ze het
eigenlijk niet goed konden spelen.
Als de Beatles gaan knoeien dan komt er vaak iets moois uit.

Het verhaal over de rassenrellen is juist maar op niveau 1 is het
natuurlijk een merel die op onmogelijke tijden zijn kunstje doet.

Wat er niets mee te maken heeft maar wel erg leuk is dat je met
een merel een duet kan maken.
Als hij (het is t mannetje) stopt met zingen, dan een paar maten tokkelen op je gitaar en dan stil zijn .
Je krijgt absoluut respons.

Had ik al gezegd dat ik het een mooie versie vond? ja he.

gitaarvrouwtje
4 april 2008, 12:58
leuke info freekick:) dank je voor de aanvulling, ik heb zelf ook nooit zo veel met die rassenrellen verklaring moet ik je zeggen, ik vind het vaak geneuzel over de symbolische betekenis en denk dat paul mc cartney gewoon een liedje over een merel schreef en er daana door deze of gene een "diepere"betekenis aan moest worden gekoppelt.
net als met abstracte kunst, ik hoorde eens een kunstenaar die ze vroegen naar de diepere betekenis van een schilderij waar feitelijk een hoop verf op een hoop gekloddert was
hij zei..de diepere betekenis is dat ik niks heb met jullie gegraaf dat alles een diepe betekenis heeft..t is gewoon verf op een doek..

ik vind het dan ook veel mooier om merels te horen zingen in mijn boomgaard, iedere zomer zit er hier eentje en soms fluit ik terug en antwoord hij..dat met de gitaar heb ik nog nooit geprobeert maar ga ik nu zeker proberen :hippie:

enne ja hoor je had t al gezegd maar ik vind het fijn om te horen natuurlijk, ego hoort toch wel bij muzikanten hahahaha anders ga je ook niet op een podium staan toch :chicken:

JeroenSchaaf
4 april 2008, 16:20
Dat bedoelde ik ind!

Ik heb ook weer een acoustische!! yeahhh check het forum!

gitaarvrouwtje
4 april 2008, 17:13
jaja ik heptum gezien..en gereageerd in t forum doe ik t hier lekkah niet :rockon: