PDA

View Full Version : Computer aanschaffen >> opnemen!



WICKED
31 maart 2008, 22:08
Hallo!

Ik ben dus een leek in computers en opnemen en ik zou graag wat eerste hulp willen hebben bij het uitzoeken van een pc.

Ik wil de pc gaan gebruiken voor uiteraard opnemen en gewone dingen. Het hoeft niet persee super te zijn allemaal. Het gaat er gewoon om dat als ik een idee heb dat ik dat kan uitschrijven en opnemen zodat het niet verdwijnt. En verder is het gaaf als het gewoon goed klinkt. Nou was ik aan het kijken bij dell. Maar het schijnt dat die geen geluidskaarten hebben die geschikt zijn voor opnemen. En ik vraag me af, wat voro geluidskaart moet ik in godsnaam nemen? Er zijn er zoveel en overal staat van die vage informatie waar ik als leek maar niet wijzer van wordt.

En dan natuurlijk wil ik met programma's gaan werken als guitarpro, drumkitfromhell cubase etc. dus er moet een aardig ram geheugen in de pc zitten. Maar hoeveel is ongeveer geschikt daarvoor?

Ik heb een Koch Powertone met een G major, hoe gaat dat in zijn werk met opnemen. Gewoon via een kabeltje?

En waar en hoe kan ik het beste mijn pc kopen? Samenstellen?( >> waarop letten? ) Welke geluidskaart?

Als iemand mij kan/wilt helpen.. bedankt!!

Groetjes wicked

WICKED
31 maart 2008, 22:09
ohja mijn budget voor de computer is rond de 700 euro!

bass blom
31 maart 2008, 22:21
losse geluid interface beter dan kaart in pc uit winkel.
(zat over te vinden hier, tascam, m-audio etc etc)

2GB geheugen nemen.

liever XP dan vista.

TIMBER
1 april 2008, 08:12
Tja dat zijn wel de belangrijkste insteken...

- Externe Audio Interface
- Veel geheugen.
- Veel schijfruimte.

En ook wel handig is een videokaartje waar je twee beeldschermen op aan kunt sluiten.

Rinze
1 april 2008, 08:51
Om je Powertone op te nemen moet je een microfoon gebruiken, anders klinkt het niet, tenzij de versterker een speciale opname-uitgang heeft, en dan nog moet die ook nog goed klinken.