PDA

View Full Version : Boss Octave of Octaver



Vickman
31 maart 2008, 21:14
Ik had afgelopen weekend een Boss Octaver in mijn handen. Ik kon hem helaas niet testen. Zit er nu veel verschil tussen beide pedalen?

artnaz
31 maart 2008, 21:40
De Octaver is volgens Made In Japan, van '82 tot '91. Heb een paar Japanse met moderne Boss pedalen naast elkaar gehad, en meestal klonken de Japanners wel ietje mooier, maar het scheelt heel weinig.

Maar de Octave en Octaver zijn dus dezelfde effectjes op zich. Misschien dat de Octaver iets beter klinkt (heeft in ieder geval meer verzamelwaarde), maar het kan ook zo zijn dat juist de Octave beter klinkt.

Overigens had ik een gemodde Octaver gehad. Leuk ding, maar hij trackte niet goed genoeg voor mij... Nu ben ik naar een Foxrox Octron of EHX Micro Synthesizer aan het kijken, maar dat is voorlopig nog toekomstmuziek.

Vickman
1 april 2008, 20:27
Ik gebruik al jaren mijn OC-2 tussen een overdrive en een fuzz of distortion. Dat vind ik geweldig klinken, maar ik wil toch ook eens kijken of er een octaver is die wat meer instelbaar is.
De OC-3 heeft niet van die hele goeie recenties, maar wel meer instelmogelijkheden.

Bram+
1 april 2008, 20:51
Komisch apparaat. Ik heb een taiwanese octave. De soms niet zo perfecte tracking (als je bijvoorbeeld meer dan één noot tegelijk aanslaat) levert soms ook zeer wenselijke effecten (voor noisy solo's, etc.)

vulvasonic
2 april 2008, 01:14
Ik heb het ding (de oude versie) 3 keer gekocht en om heel diverse redenen steeds ook weer verkocht. En iedere keer met pijn in het hart, omdat het een van mijn lievelingseffecten is. De combinatie met een beetje drive en een EHX BassBalls geeft een geluid waar ik volledig van uit m'n dak ga. GEWELDIG!

Nu een klein jaar geleden moest en zou ik weer een octaver hebben. Ik heb toen, vanwege mijn rotsvaste vertrouwen in EHX, besloten BLINDELINGS te gaan voor de EHX Octave Multiplexer. Tot mijn spijt heb ik moeten constateren dat ik de Boss vele malen mooier, vunziger en bruikbaarder vond.
Dat geldt overigens voor veel Boss pedalen. Ze worden te vaak onterecht naar de achtergrond gedwongen door talloze gitaristen die menen een beter geluid te kunnen produceren m.b.v. duurdere boutique pedaaltjes.
In mijn optiek zijn veel van die standaard Boss pedaaltjes perfect.

Mocht iemand zijn boss OC-2 willen ruilen met mijn EHX Octave Multiplexer, weet dan dat ik meer dan bereid ben mee te helpen!

Een liefhebber... :cooler:

MarkS
2 april 2008, 10:04
Ik heb 'em ook al 3x gekocht, en onlangs voor de 3e keer weggedaan, want voorlopig vermaak ik me wel even met de PS in de Intellifex.
Maar er kan best een 4e x komen. Want zo smerig als een OC-2 smerig ronkt, knort en zwalkt is gewoon uniek.
Overigens heb ik zowel de MIJ als MIT versies gehad en geen hoorbaar verschil kunnen ontdekken.

timkermans
14 april 2008, 00:40
Ik heb momenteel een BOSS 0C3 liggen, maar vind hem niet goed genoeg. Ik heb ooit mijn ONERR verkocht, maar dat was een véél beter pedaal. Als er iemand met een Onerr wil ruilen tegen met mijn boss... :-D