PDA

View Full Version : Beginnersgitaar



alex85
31 maart 2008, 19:28
Ik ga beginnen spelen.

Rock, Metal

Favoriete bands: Metallica en Guns n Roses

Na een paar winkels in de buurt te hebben bezocht heb ik besloten dat het daar veel te duur is (duurder dan online).

Ik wil een Les Paul model voor de diepe Gibson geluiden.

Dus nu mijn vraag:

Ik denk eraan dit te kopen:
Jack & Danny "YC-LC3 VSB Vintage Sunburst"
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewParametricSearch-OfferPaging;pgid=TOZgS1SZUWSb0000000000000000plrKG ESY?SearchType=simple&AttributeValue_1=&SearchCategoryUUID=fcfVqHzlc.0AAAEVTBtWf70R&Manufacturer=&PriceRange=+200+-+300+%E2%82%AC&firstSelection=2&inStock=&ReSort=&SecPageableID=IonVqHzmoiwAAAEZ9x1mnQXD&SecPageableName=Products&SecPageNumber=0

met: http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS1SZUWSb0000000000000000plrKGESY?Pr oductRef=GIT001%40MusicStore-MusicStoreShop&JumpTo=OfferList

Totaal pakket mag niet duurder zijn dan 300!

Alternatief:
Les Paul Starter Set VSB Vintage Sunburst
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS1SZUWSb0000000000000000plrKGESY?Ca talogVideo=&ProductUUID=IkrVqHzmwooAAAEXXRJgyFiw&CatalogCategoryID=fcfVqHzlc.0AAAEVTBtWf70R&JumpTo=OfferList
Is wel ingeschroefd en niet ingelijmd :( Wel beter merk naar mijn weten. + in moet een paar extra's niet kopen, nja.

Heeft iemand een beter alternatief of eigen mening? Let wel: 300 euro.

pannekoek
31 maart 2008, 19:31
koop een 2de hands epiphone les paul!

alex85
31 maart 2008, 19:33
Geen ervaring met gitaar kopen, ik wil niet riskeren dat er iets aan is en in de winkels zijn 2ehandse veeeeel te duur, bijna zo duur als nieuw online.

Barkeepert
31 maart 2008, 19:37
Ohja, bespaar jezelf die Marshall. Ik heb de MG15CD en het geluid is in mijn ogen niet om over naar huis te schrijven.

almarvk
31 maart 2008, 20:35
Als je geen ervaring hebt met gitaren zou ik toch in de buurt rond kijken. Ga bijvoorbeeld op stap met iemand die wel ervaring heeft op het gebied van gitaren.

nevyn292
31 maart 2008, 21:25
in ieder geval die marshall laten zitten, das is toei

BramSchouten
31 maart 2008, 21:48
Ik speel zelf ook nog maar een jaartje en heb een Squier Strat. Ook een beginnersgitaar van ongeveer 250 euro, ik ben er zeer tevreden mee.
Je moet dan alleen wel even doorsparen voor een versterker, maar een versterker is net zo belangrijk als een gitaar dus als ik jou was zou ik iets langer doorsparen voor een betere versterker want onthoud: Goedkoop is duurkoop!. Ik speel zelf op een roland cube 60 (gekocht bij feedback voor 300 euro).

BramSchouten
31 maart 2008, 21:49
Je hebt ook Roland Cube's met minder watt voor een goedkopere prijs, goeie versterkers met meteen ook een paar effecten erop.

alex85
31 maart 2008, 21:58
squier is niet de soort die ik zoek eigenlijk :)

maar kent iemand de gitaar/ merk die ik gelinkt heb? is dat een goede prijs?

J-sus Rulez
31 maart 2008, 22:00
maar waarom maar 300 €?

Ik heb nog geen elektrische gitaar en zit nu aan de 900€ goed genoeg voor epiphonetje en een roland cube 60...

Gwn ff doorspare?

Maar als je er echt een wilt zou ik een roland versterker aanraden...
beter daarvoor ff doorspare..

Parasite
31 maart 2008, 22:19
maar waarom maar 300 €?

Ik heb nog geen elektrische gitaar en zit nu aan de 900€ goed genoeg voor epiphonetje en een roland cube 60...

Gwn ff doorspare?

Maar als je er echt een wilt zou ik een roland versterker aanraden...
beter daarvoor ff doorspare..

Nou, als je net begint en je weet nog niet zeker of je er mee door wilt gaan kan ik me voorstellen dat je nog niet meteen bijna 1000 euro wilt besteden.

Verder zou ik zeggen ephiphone les paul Special (nieuw 189 euro bij feedback) en inderdaad een Cube 15 of 20 (99 en 159 euro bij feedback)
En anders wat er al gezegd was: met iemand op pad gaan die er wel wat van weet.

alex85
31 maart 2008, 22:21
omdat ik pas begin, 300 is al te veel eigenlijk ;)

J-sus Rulez
31 maart 2008, 22:25
haso... jaja
dan begrijp ik het...
veel succes...
normaal gezien valt er wel een redelijke Les Paul te vinden onder de 300€ ..;

Parasite
31 maart 2008, 22:32
omdat ik pas begin, 300 is al te veel eigenlijk ;)

Weet je wat het probleem kan zijn als je weer te weinig geld uit wilt geven, dan ga je misschien het gitaarspelen minder leuk vinden omdat hoe hard je ook oefent je er geen fatsoenlijk geluid uit krijgt. Kan ook heel goed zijn dat het bij jou niet zo werkt hoor.
Maar wen er iig maar vast aan want het is geen goedkope hobby en zeker niet meer als je er straks wat meer in thuis begint te raken en je last krijgt van GAS :cooler: .

KoenB
31 maart 2008, 23:16
Als je een les paultje van rond de 150 euro ziet en er staat Stagg op, LAAT JE NIET MISLEIDEN. Dat ding is crap.

En de versterker, ga inderdaad voor een roland, of voor een Line6 spider. Pittig versterkertje met onwijs veel versterker models en effecten, zeker geschikt voor metal !

Rormo
31 maart 2008, 23:39
Alex, online kopen is echt niet zo veel goedkoper dan bij een goedkope muziekwinkel hoor. Kijk eens bij Feedback Rotterdam ofzo (www.feedback.nl). Dat is echt niet veel duurder, maar dan kun je wel de gitaar iig zien en proberen. Neem iemand mee die al kan spelen en je doet iig geen miskoop!

M@rtijn
1 april 2008, 10:16
Nou, als je net begint en je weet nog niet zeker of je er mee door wilt gaan kan ik me voorstellen dat je nog niet meteen bijna 1000 euro wilt besteden.

Verder zou ik zeggen ephiphone les paul Special (nieuw 189 euro bij feedback) en inderdaad een Cube 15 of 20 (99 en 159 euro bij feedback)
En anders wat er al gezegd was: met iemand op pad gaan die er wel wat van weet.

Ik zou niet gaan voor een Epiphone LP in de lage prijsklasse. Ik heb al veel mensen gehoord dat deze erg tegenvielen en dat ze er spijt van hadden gehad dat ze niet een Epiphone LP uit de middenklasse (2e hands) hebben gekocht. Je bent wat meer kwijt maar je beleeft er veel meer plezier aan!

Squier4ever
1 april 2008, 11:28
nou ik heb zo'n J&D les Paul en ik vind het een prima gitaartje. ik zou wel iemand meenemen die er verstand van heeft en je niet zomaar de eerste de beste gitaar aan laten smeren. ga testen (of laat je vriend/kennis/persoon die je hebt meegenomen dat doen) en baseer daarop je keuze.
De afwerking is bij sommige gitaren heel goed en bij anderen iets minder, vandaar dat je moet gaan testen.

robby-C.rock
1 april 2008, 13:20
Als je een les paultje van rond de 150 euro ziet en er staat Stagg op, LAAT JE NIET MISLEIDEN. Dat ding is crap.

En de versterker, ga inderdaad voor een roland, of voor een Line6 spider. Pittig versterkertje met onwijs veel versterker models en effecten, zeker geschikt voor metal !

jazeker, neem nooit stagg... heb nu een Epiphone Les Paul met Seymour Duncans, maar heb mijn 1e gitaar ook nog, een Stagg. ik probeer ze wel eens omstebeurten, maar dan merk je wel dat stagg 3x niks is. dus nooit stagg!

vincent136
1 april 2008, 13:31
mijn 'gouden regel' is altijd: koop gelijk iets goeds, dan heb je het langste plezier ervan. Ik kocht mijn 1e elektrische gitaar2 jaar terug, een fender strat mex, en heb hem nog steeds, onwijs fijne gitaar. Destijds 2ehands gekocht. Ik heb ook een 2e hands versterker, een Hughes & Kettner blue-edition 60, geweldige amp! Heeft me maar 175 euro gekost, de gitaar was 350.

Niet extreem veel geld kwijt, maar wel een heeel lekker setje. Het voordeel is dat ik alles koop bij één muziekwinkel en behoorlijk wat korting krijg zo onderhand, heb er mijn akoestische gitaar vandaan, mijn basgitaar, flightcases, kabels, pedaaltjes, basversterker, snaren, enz.

Koop dus gelijk iets goeds. Spaar desnoods eventjes door. Adviesen wat betreft goede amp/gitaar zijn hier al genoeg voorbij gekomen.

Wat ook handig is bij een les paul is een goede, brede draagband mét straplocks (= een klikbevestiging van je band aan je gitaar, dan valt je gitaar nooit, zit muurvast)
Een les paul is nogal zwaar, vandaar. De les paul studio versies zijn weer veel lichter, dat zou ik fijner vinden. Een kameraad van me heeft ook een les paul en je tilt je een ongeluk.

Nino1110
1 april 2008, 15:15
Leuk dat je ook wilt beginnen met gitaar spelen!

Kan je je budget mischien verhogen met 50 euro?

Dan raad ik dit aan:

Versterker: Marshall MG15 ( 15 watt )

http://www.feedback.nl/?b=HMACBMG15DFX&a=

Gitaar: Ibanez GRG 170 DX BKN

http://www.feedback.nl/?b=GRG170DXBK&a=

Ik heb hem zelf al meerdere malen bespeelt bij een vriend van me op die gitaar en die versterker en het is een top ding om de muziek die jij wilt er op te spelen.

Als versterker kan je evt een Roland Cube 15X nemen , dan heb je een set binnen je budget.

Een link van de cube:

http://www.feedback.nl/?b=CUBE15X&a=

Die is ook 15 watt maar heeft meer effecten ( Metal Stack , Overdrive , Metal , Distortion ).

Evt kan je mischien nog een Line 6 nemen:

http://www.feedback.nl/?b=990102502&a=

Daar heb ik geen verstand van maar die word ook vaak aangeprezen als beginner versterker.

Succes!

Oowja @J-Sus

Ik kan uit ervaring zeggen dat als je eindelijk genoeg geld hebt om een setje te kopen dat je niet "even" doorspaart van 300 -> 600 omdat je graag je gitaar en versterker wilt en dat een 60 watt versterker nogal nutteloos is voor de huiskamer gitarist..

pupanus1
1 april 2008, 16:12
Mijn eerste elektrische gitaar en versterker waren samen 380 euro oid.

Gitaar: Aria Pro II RS-Wildcat 2e hands 210e
Versterker: Line 6 Spider II 30 170e

De Aria bevalt nog steeds prima heerlijk gitaartje, de versterker gebruik ik alleen op clean met een smashbox ervoor. Die gaat in de toekomst zeker vervangen worden, maar om te beginnen een leuk versterkertje.

Ik zou zeker kijken voor een Matsumoku (aria's etc.) gitaar 2e hands die zijn vaak rond de 200 euro en leuke gitaartjes voor het geld

robby-C.rock
1 april 2008, 18:02
Wat ook handig is bij een les paul is een goede, brede draagband mét straplocks (= een klikbevestiging van je band aan je gitaar, dan valt je gitaar nooit, zit muurvast)


of je neemt 2 grolsch beugelflessen, zuipt ze op (als je daar zin in hebt) en haalt dan de rubbertjes van de beugeldop, en doet die om de strapbevestiging van je gitaar. heb ik ook: zit ook muurvast, is kleiner dan die grote uitsteeksels van die straplocks en ziet er nog best leuk uit.

Squier4ever
1 april 2008, 19:04
haso... jaja
dan begrijp ik het...
veel succes...
normaal gezien valt er wel een redelijke Les Paul te vinden onder de 300€ ..;

je puntjes toets zit nog steeds vast volgens mij, best wel irritant is dat.

bassej
1 april 2008, 19:15
Ik heb nog wel een setje staan :D 20 watt vertserker , caliber gitaar(stratocaster) en goed distortion pedaal, oke dit is spam :hippie:
Maar ik wou/mocht ook niet zo'n dure kopen in het begin, ook omdat ik nog niet zeker wist of het wel echt wat voor me is.

alex85
1 april 2008, 22:47
Leuk dat je ook wilt beginnen met gitaar spelen!

Kan je je budget mischien verhogen met 50 euro?

Dan raad ik dit aan:

Versterker: Marshall MG15 ( 15 watt )

http://www.feedback.nl/?b=HMACBMG15DFX&a=

Gitaar: Ibanez GRG 170 DX BKN

http://www.feedback.nl/?b=GRG170DXBK&a=

Ik heb hem zelf al meerdere malen bespeelt bij een vriend van me op die gitaar en die versterker en het is een top ding om de muziek die jij wilt er op te spelen.

Als versterker kan je evt een Roland Cube 15X nemen , dan heb je een set binnen je budget.

Een link van de cube:

http://www.feedback.nl/?b=CUBE15X&a=

Die is ook 15 watt maar heeft meer effecten ( Metal Stack , Overdrive , Metal , Distortion ).

Evt kan je mischien nog een Line 6 nemen:

http://www.feedback.nl/?b=990102502&a=

Daar heb ik geen verstand van maar die word ook vaak aangeprezen als beginner versterker.

Succes!

Oowja @J-Sus

Ik kan uit ervaring zeggen dat als je eindelijk genoeg geld hebt om een setje te kopen dat je niet "even" doorspaart van 300 -> 600 omdat je graag je gitaar en versterker wilt en dat een 60 watt versterker nogal nutteloos is voor de huiskamer gitarist..

Zal ik zeker rekening mee houden als wat ik besteld heb niet meevalt! (ik stuur het meteen terug als iets niet meevalt)

Heb dus aan wat mensen gevraagd en veel hebben heel goede ervaringen met J&D (met de duurdere zoals die van mij ten minste). "Prima gitaren voor de laagste prijsklasse", namelijk onder de 250 euro. Als er iets aan de gitaar scheelt, afwerking of het voelt niet lekker in de hand, kunnen ze het terug verwachten in Duitsland. Heb ook een J&D in de winkel eens gecheckt, wel niet die ik heb besteld, die hadden ze niet.

Hier is wat ik besteld heb:

YC-LC3 VSB Vintage Sunburst (die ik voorheen heb gelinkt, is die van 200 euro trouwens)

en

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/de_DE/-/EUR/ViewProductDetail-Start?ProductRef=GIT0009038-000@MusicStore-MusicStoreShop

Nino1110
2 april 2008, 13:42
Die Les Paul ziet er goed uit!
Post je ook pics van de gitaar + hoe die speelt enzo? xD