PDA

View Full Version : phaser Lightning Crashes?



Eezz
31 maart 2008, 17:33
Weet iemand welke phaser er wordt gebruikt bij het cleane gitaargeluid op Lightning Crashes van Live?

Das een van de beter klinkende phasersounds wat mij betreft.

Spitfire
31 maart 2008, 17:41
Klinkt in mijn oren meer als een rotary speaker dan als een phaser.

-Heineken-
31 maart 2008, 20:29
Typisch vintage MXR phase90. Weet het eigenlijk wel voor 90% zeker. Anders is het een kloon. Koop dan idd wel een echte ouwe (script logo of block logo zonder LED) want die klinken dus echt zo subtiel itt. de hedendaagse. Ik geloof dat ze tegenwoordig zelfs een reissue maken van die script-logo voor veel te veel geld

Nocki
31 maart 2008, 21:04
is idd de 90. klinkt idd geweldig. Zelf hb ik m gehad maar vod m met mn les paul gauw oversturen wat niet mooi was. later heb ik een byoc paser gemaakt die beter klonk en niet ging oversturen en nu heb ik een Coron phaser die echt super klinkt. Ik heb m juist vanwege die sound!

proeer zo'n coron phaser te vinden of zo'n BYOC phaser...

coldstream48
31 maart 2008, 21:48
Live heb ik ze zien spelen met een Line 6 MM4.

Nielsje
31 maart 2008, 21:51
Live heb ik ze zien spelen met een Line 6 MM4.

Ja, en in de tijd dat throwing copper werd opgenomen bestond heel Line 6 nog niet eens..

coldstream48
31 maart 2008, 21:54
Ja, en in de tijd dat throwing copper werd opgenomen bestond heel Line 6 nog niet eens..

Ik zeg live heb ik ze zien spelen met een Line 6 MM4.

coldstream48
31 maart 2008, 22:06
Hier is het een en ander te vinden over Chad Tayler.

http://ctstompingground.tripod.com/main.htm

Mitch
31 maart 2008, 22:18
Ik zeg live heb ik ze zien spelen met een Line 6 MM4.
Ja en er wordt gevraagd naar de studioversie. Dus is Nielsjes reactie niet zo vreemd.

Nocki
31 maart 2008, 22:22
Grappig.

er wordt gevraagd naar een geluid. en er wordt met een modeler gereageerd.

Het gaat over het zelfde geluid maar in een ander jasje :)

het origineel en de kopie...

Spitfire
31 maart 2008, 22:52
Dankuwel heren, ik word weer met mijn neus op de feiten gedrukt en mijn forum-zelfvertrouwen zit nu op een all-time low. :chicken:

Fondant
1 april 2008, 19:34
Niet aantrekken Spitfire,
ik was eigenlijk totnogtoe ook overtuigd dat het een leslie/rotary was, eerder dan een phaser (heb trouwens zelf een mxr blocklogo phase 90 en die klinkt compleeeeet niet zo dus...). Maar blijkbaar is't dus die oude phase 90 versie...

don't worry mate

grtz