PDA

View Full Version : Nieuw nummer ! Instrumentaal/epic. « Essence



TimoSomers
31 maart 2008, 17:05
Hey guys !

Na een tijdje weinig van me hebben te laten horen (ben druk bezig met oefenen, band, promotie, etcetc.) heb ik een nieuw (instrumentaal) nummer opgenomen: Essence.
Het idee spookte al wat langer in mijn hoofd en heb het nu allemaal kunnen opnemen.
Ik heb me dit keer gehouden aan erg basic songwriting, maar wel veel melodien en 'moeilijke' maar melodieuze gitaar stukken.
Ook wat gefreaked met wat effecten (vooral epische delays), maar niet over the top denkik.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden !
Alle commentaar is welkom:).

Link: http://profile.ultimate-guitar.com/Pr0teZT/ (daar: »Essence«).

Greetz, T

Arts
31 maart 2008, 17:17
niet slecht, maar vind je andere werken wel beter

vind het een beetje te rommelig klinken....

maarjah.. ik doe het je niet na ;P

Sterik
31 maart 2008, 17:19
het begin klinkt erg rommelig
ik vind het wel vet dat je zoveel partijen door elkaar speelt, alleen ik krijg niet helemaal mee wat nou de opbouw is
mijn hersens kunnen zoveel noten per seconde niet verwerken, het zou beter zijn als de melodie er echt uitspringt, zoals bij crushing day van satriani

Luke-wannabe
31 maart 2008, 18:06
Leuk, hoor Timo. Maar het valt me op dat jij die gitaren altijd zo rete hard in de mix zet. Of de drums zachter. Door de drums harder te zetten krijg je echt een veel dikkere sound.

TimoSomers
31 maart 2008, 19:34
Thanks guys!
Het rommelige komt vooral door Riffworks zelf (propt alles snel dicht) en de mix I guess.
Drums moeten inderdaad stukje harder, hoor ik hier niet goed want heb een vreselijk kutmonitor hier.

Yanniick
31 maart 2008, 20:04
Ik vind van al je nummers de eerste 1,5minuut van Path to my soul toch nog wel ver boven alle andere uitsteken.. Ik weet het niet, mischien is het smaak.

Maar ik vind verder wel dat je erg goed kan spelen! Lekkere gitaar sound ook :rockon:.

Luke-wannabe
31 maart 2008, 20:52
Thanks guys!
Het rommelige komt vooral door Riffworks zelf (propt alles snel dicht) en de mix I guess.
Drums moeten inderdaad stukje harder, hoor ik hier niet goed want heb een vreselijk kutmonitor hier.
Koptelefoon! Werkt vrij goed.

Riky
31 maart 2008, 21:07
hey timo! Eindelijk weer eens een rete strak nummer!! Vorige dingen waren ook wel tof, maar dit is wel weer heel vet imo. Gitaren vind ik dit keer erg mooi in de mix zitten. Drums mogen idd harder. Nu haal veel vette sound uit je gitaar. Je kunt beter je gitaar wat helderder laten klinken en de drums wat harder en vetter. Dan wordt het ook niet zo rommelig zoals andere zeggen.

Persoonlijk vind ik het niet rommelig. Heb vrij heldere boxen dus kan alle partijen goed horen. Sommige overgangen kunnen beter vind ik (bijv. bij2.25.. gaa erg plotseling), maar ja dit zijn natuurlijk allemal maar kleine dingetjes.

Ik hou ook wel van het (zoals je zelf zegt) simpele schema. Er zit een mooie opbouw in imo.... Mooie gecombineerde riffs!

Ik doe het je ook nog niet na:)


Groeten

TimoSomers
31 maart 2008, 21:54
hey timo! Eindelijk weer eens een rete strak nummer!! Vorige dingen waren ook wel tof, maar dit is wel weer heel vet imo. Gitaren vind ik dit keer erg mooi in de mix zitten. Drums mogen idd harder. Nu haal veel vette sound uit je gitaar. Je kunt beter je gitaar wat helderder laten klinken en de drums wat harder en vetter. Dan wordt het ook niet zo rommelig zoals andere zeggen.

Persoonlijk vind ik het niet rommelig. Heb vrij heldere boxen dus kan alle partijen goed horen. Sommige overgangen kunnen beter vind ik (bijv. bij2.25.. gaa erg plotseling), maar ja dit zijn natuurlijk allemal maar kleine dingetjes.

Ik hou ook wel van het (zoals je zelf zegt) simpele schema. Er zit een mooie opbouw in imo.... Mooie gecombineerde riffs!

Ik doe het je ook nog niet na:)


Groeten

Thanks voor je feedback man :).
Moet indd nog ff aan mn drums werken maar komt goed =].
Thanks again!

hendrix2
31 maart 2008, 22:52
Ik zeg dit denk ik bij elk nummer van jou:

Het is helemaal niet mijn muziek (vroeger zou ik er wel nog naar geluisterd hebben, tegenwoordig doet het mij niet veel meer) maar ik vind dat je fantastisch gitaar speelt. Gezien je leeftijd vind ik het zelf nog beter... Zo door doen man en jij komt er wel!

TimoSomers
1 april 2008, 11:38
Ik zeg dit denk ik bij elk nummer van jou:

Het is helemaal niet mijn muziek (vroeger zou ik er wel nog naar geluisterd hebben, tegenwoordig doet het mij niet veel meer) maar ik vind dat je fantastisch gitaar speelt. Gezien je leeftijd vind ik het zelf nog beter... Zo door doen man en jij komt er wel!

Thanks man :)! Motiverende woorden =].

TimoSomers
1 april 2008, 16:05
Iemand nog iets aan te merken? :)

TimoSomers
1 april 2008, 22:19
Bumpiediddle

Ibanez666
4 april 2008, 14:38
Doet me een beetje denken aan de gitaar muziek waar ik naar luisterde toen ik jouw leeftijd had uit. Muziek uit de stal van Mike Varney van Shrapnel Records. Pcies de stijl en de sfeer en de sound van de nummers van toen.

TimoSomers
6 april 2008, 21:43
Doet me een beetje denken aan de gitaar muziek waar ik naar luisterde toen ik jouw leeftijd had uit. Muziek uit de stal van Mike Varney van Shrapnel Records. Pcies de stijl en de sfeer en de sound van de nummers van toen.

Hahah, gaaf:).
Bij Shrapnel zitten erg veel gitaristen die ik kicken vind, dus das een goed teken.

Ibanez666
6 april 2008, 23:05
Hahah, gaaf:).
Bij Shrapnel zitten erg veel gitaristen die ik kicken vind, dus das een goed teken.


dat is het zeker, ik vind je nummers ook erg volwassen, maar qua solo's (die goed zijn) ben je soms wat te "jong en onbezonnen". Maar dat geeft niks, nu nog lekker los gaan en later goed doseren dan is het plaatje wat mij betreft compleet.

TimoSomers
7 april 2008, 22:45
dat is het zeker, ik vind je nummers ook erg volwassen, maar qua solo's (die goed zijn) ben je soms wat te "jong en onbezonnen". Maar dat geeft niks, nu nog lekker los gaan en later goed doseren dan is het plaatje wat mij betreft compleet.

Thanks again :).
Ja de kunst van het weglaten moet ik nog beheersen (nja, ik kan het wel maar ik kan het toch vaak niet laten om net dat beetje extra te doen wat dan probably te veel is..ofzo ;P).

meul
12 april 2008, 16:01
Hoi timo,

dit is nu echt zo'n ding dat tussen instrumentaal en iets met zang potentiel inhangt. zoals altijd is het weer gewoon lekker gitaristisch ingevuld met toffe riffs enzo. de mix is wat sompig vind ik. dit komt denk ik doordat de ritme sectie te veel naar achteren is gemixt.