PDA

View Full Version : Egnater vs Mesa triaxis



jwst205
31 maart 2008, 13:48
Hoi!

Ik ben mezelf aan het orienteren op de aanschaf van een nieuwe pre-amp + fx processor.

Op dit moment gebruik ik een rocktron vooduvalve voor links en een line6 pod xt live voor rechts. Deze worden beide aangestuurd door een mac laptop met logic 8. Deze is voorzien van een backingtrack zodat ik zelf niet meer hoef te tapdansen op mijn floorboard. De eindtrap bestaat uit een mesa 50/50.

Ik ben na een aantal jaren het toch zat met de rocktron en de line6 pod xt (die was ik al ERG snel zat moet ik zeggen. Ik kan er geen redelijk geluid uit krijgen, of misschien leg ik de lat te hoog voor dit apparaat) en ben op zoek naar de next step in pre-amps. Ik wil het graag wel in een rack kunnen plaatsen aangezien de rest van mijn setup ook allemaal comfortabel in ee 19" flightcase woont.

Nu heb ik veel zitten lezen over de egnater m4 met zijn vier verwisselbare modules en uiteraard de beruchte tri-axis. Ik heb al wat research gedaan op het forum en redelijk wat tri-axis zaken kunnen opzoeken, maar er is nog bar weinig van de egnater bekend in Nederland.

Ik gebruik veel verschillende klankkleuren in mijn sound op dit moment dus ik ben op zoek naar een veelzijdige vervanging voor mijn rocktron/line6 combinatie. Als fx-processor ben ik er al uit: dat wordt een tc g-force of g-major naargelang mijn wens op op een idioot niveau met fx bezig te gaan.

Kan iemand mij wat pro's en con's vertellen over de tri-axis en egnator pre-amps?

alvast bedankt!

Synx
31 maart 2008, 14:38
Heb verder geen ervaring met de bovengenoemde preamps maar je zou ook een vetta 2 module in kunnen bouwen in een rack. Klinkt een heel stuk vertrouwder/beter dan een XT met veel meer mogelijkheden. En een stuk kleiner, minder programmeer werk en betrouwbaarder vergeleken met een rack met allerlei losse units.

jwst205
31 maart 2008, 14:44
Heb verder geen ervaring met de bovengenoemde preamps maar je zou ook een vetta 2 module in kunnen bouwen in een rack. Klinkt een heel stuk vertrouwder/beter dan een XT met veel meer mogelijkheden. En een stuk kleiner, minder programmeer werk en betrouwbaarder vergeleken met een rack met allerlei losse units.

Nee, bedankt. De hele line6 sound spreekt me absoluut niet aan. Ik vind het allemaal "net niet". Heb ook een vetta II top geprobeerd, een spider, zelfs een nieuwe line6/bogner combinatie maar het doet me echt niets. Het klinkt mij allemaal te digitaal op de een of andere manier. Het is gewoon mijn "geluid" niet. Ieder zijn smaak ;)

Nitefly7
31 maart 2008, 16:03
De Egnater schijnt makkelijker te bedienen te zijn, vanwege de losse modules..
De Triaxis schijnt niet zo makkelijk te bedienen, met de up/down toetsjes ipv een draaiknop..

Heb je de Axe-FX ook overwogen? Het schijnt dat veel mensen hun preamp/G-force combinatie kunnen vervangen door dit all-in-one apparaat..



Hoi!

Ik ben mezelf aan het orienteren op de aanschaf van een nieuwe pre-amp + fx processor.

Op dit moment gebruik ik een rocktron vooduvalve voor links en een line6 pod xt live voor rechts. Deze worden beide aangestuurd door een mac laptop met logic 8. Deze is voorzien van een backingtrack zodat ik zelf niet meer hoef te tapdansen op mijn floorboard. De eindtrap bestaat uit een mesa 50/50.

Ik ben na een aantal jaren het toch zat met de rocktron en de line6 pod xt (die was ik al ERG snel zat moet ik zeggen. Ik kan er geen redelijk geluid uit krijgen, of misschien leg ik de lat te hoog voor dit apparaat) en ben op zoek naar de next step in pre-amps. Ik wil het graag wel in een rack kunnen plaatsen aangezien de rest van mijn setup ook allemaal comfortabel in ee 19" flightcase woont.

Nu heb ik veel zitten lezen over de egnater m4 met zijn vier verwisselbare modules en uiteraard de beruchte tri-axis. Ik heb al wat research gedaan op het forum en redelijk wat tri-axis zaken kunnen opzoeken, maar er is nog bar weinig van de egnater bekend in Nederland.

Ik gebruik veel verschillende klankkleuren in mijn sound op dit moment dus ik ben op zoek naar een veelzijdige vervanging voor mijn rocktron/line6 combinatie. Als fx-processor ben ik er al uit: dat wordt een tc g-force of g-major naargelang mijn wens op op een idioot niveau met fx bezig te gaan.

Kan iemand mij wat pro's en con's vertellen over de tri-axis en egnator pre-amps?

alvast bedankt!

Raffel
31 maart 2008, 16:07
dan weet ik niet of je naar de Triaxis moet kijken. Komt mij ook enigzins 'digitaal' of in ieder geval te 'compressed' over voor een buizenvoorversterker. Maar vergeleken met Line6 natuurlijk wel veel meer dynamiek.

Nocki
31 maart 2008, 16:24
Hoi,

Ik kan je eerlijk zeggen dat er niks gaat boven "knopjes draaien"!
De triaxis heb ik gehad maa rmiste het lekkere afstellen. voor mij ds geen preamps meer met drukknoppen of menu's.

De egnater M4 staat ok op mijn lijst! Ga ervoor!

tnijland
31 maart 2008, 17:49
Triaxis digitaal? Dat is onzin, ik heb de Triaxis en de Egnater M4 beide en het zijn beide preamps uit de topklasse. Ik ben er zelfs van overtuigd dat de Triaxis eigenlijk veelzijdiger en bruikbaarder is in een band omdat de kanalen allemaal anders gevoiced zijn (rectifier sound, fender blackface, Mesa, etc.) en je dus 8 kanalen hebt. Ik wilde destijds voor de aanschaf van de Egnater mijn Triaxis (v2) ook inruilen maar ben nog steeds blij dat ik dat niet gedaan heb.

Het digitaal overkomen van de Triaxis heeft, denk ik, puur te maken met de toegepaste membraan toetsen i.p.v. knoppen hetgeen echter absoluut geen invloed heeft op het geluid.

Harm
31 maart 2008, 18:58
Triaxis digitaal? Dat is onzin, ik heb de Triaxis en de Egnater M4 beide en het zijn beide preamps uit de topklasse. Ik ben er zelfs van overtuigd dat de Triaxis eigenlijk veelzijdiger en bruikbaarder is in een band omdat de kanalen allemaal anders gevoiced zijn (rectifier sound, fender blackface, Mesa, etc.) en je dus 8 kanalen hebt. Ik wilde destijds voor de aanschaf van de Egnater mijn Triaxis (v2) ook inruilen maar ben nog steeds blij dat ik dat niet gedaan heb.

Het digitaal overkomen van de Triaxis heeft, denk ik, puur te maken met de toegepaste membraan toetsen i.p.v. knoppen hetgeen echter absoluut geen invloed heeft op het geluid.

Daar ben ik het wel mee eens! Daarbij is het zo gruwelijk belangrijk dat je de handleiding leest van de triaxis en vooral veel probeert per kanaal! Het is een ontzettend goede preamp met veel mogelijkheden en veel instellingen zijn eq afhankelijk of dynamic voice afhankelijk (hoe heet die ene knop ook weer)...
Ik denk (mijn mening) dat veel mensen niet een goede sound halen uit de triaxis omdat ze niet goed genoeg hun best doen....

Harm

tnijland
31 maart 2008, 21:58
Mesa Boogie gaat alleen voor top kwaliteit en de Triaxis is het paradepaardje van hun preamps. Hij heeft de hele historie aan Mark amps tot in details nagebootst aan boord. Van hun 1e Mark I die afgeleid was van een Fender t/m de Mark 4 die dat typische boogie lead heeft waar je dwars door iedere mix prikt.

Verder ben ik het volledig eens met Harm dat je dit ding niet moet beoordelen in een korte probeer sessie in de winkel want dan mis je inderdaad de essentie van dit apparaat; vrijwel alle mogelijke sounds kunnen produceren door met verstand (lees manual) de instellingen te maken i.p.v. met alleen je oren. Dit vanwege het feit dat iedere knop andere knoppen kan beinvloeden en er bewust extra preamp circuits zijn ingebouwd die bij een bepaald punt in werking treden. Helaas zijn er veel mensen die dit geduld niet op kunnen brengen of dit te ingewikkeld vinden en daardoor de betere sounds moeten missen.

Een kameraad van mij (Marshall fanaat) is onlangs overstag gegaan en heeft er ook eentje besteld...

groovieguitarguus
31 maart 2008, 22:52
Wat in mijn optiek belangrijk is, is het genre...
Heb je maar een paar goede sounds nodig, kan ik me een Egnator keuze (of ander beperkte preamp) voorstellen. Ff knoppen draaien en gaan...

Ik speel zelf in een cover band en gebruik de Triaxis al jaren... en ben nog steeds erg tevreden. Het makkelijke hieraan is dat je veel (goede) sounds (en volumes) kunt programmeren. (wees niet te gul met de dynamic regelaar, deze compressed de sound flink... maar kan weer super zijn voor 'funk' werk).
Ik doe de triaxis ook niet snel weg... mis soms wel een warme clean... ala twin reverb...
Voor niet al te veel geld valt er aan een Triaxis te komen. Goede investering waar je jaaaaaaaaaren plezier van hebt.

paulusdeBKB
31 maart 2008, 23:35
@ GroovyGuitarGuus: kijk je een beetje uit met wat je zegt over de M4? Beperkte preamp, hallo?

Harm
1 april 2008, 11:26
@ GroovyGuitarGuus: kijk je een beetje uit met wat je zegt over de M4? Beperkte preamp, hallo?

Ik vind de M4 ook zeker niet beperkt... Maar dat komt denk ik omdat ik toen al aan het kijken was naar welke sounds ik zou willen hebben en nodig heb... En dat maakt het natuurlijk een geweldige optie! Wil je een mooie fender clean, hoppa, unit erbij! De SLO? Etc... jullie kennen het principe! Enne elke unit is eigenlijk 2 kanaals... heerlijk!!!

Als ik ooit weer eens aan een voorversterker ga dan wordt het misschien wel een M4.... of waar iedereen aan verslaafd lijkt te zijn: de CAE3... terwijl qua sounds die toch echt wat beperkter is... maar goed van klank...

Altijd lastig! Maar denk wel dat de sound die je zoekt grotendeels in je oren zit, tenminste als je dat doorhebt! En als je dan weet wat versterkers kunnen, je zelf de goede vindt (tenzij GAS toeslaat.... :P)...

Zo zit ik nu met een top, 3 kanaals met boost en tsja, ik zou niet anders meer willen... misschien op de overdrive kanalen solo volume :P

Harm

jwst205
1 april 2008, 12:55
Triaxis digitaal? Dat is onzin, ik heb de Triaxis en de Egnater M4 beide en het zijn beide preamps uit de topklasse. Ik ben er zelfs van overtuigd dat de Triaxis eigenlijk veelzijdiger en bruikbaarder is in een band omdat de kanalen allemaal anders gevoiced zijn (rectifier sound, fender blackface, Mesa, etc.) en je dus 8 kanalen hebt. Ik wilde destijds voor de aanschaf van de Egnater mijn Triaxis (v2) ook inruilen maar ben nog steeds blij dat ik dat niet gedaan heb.

Het digitaal overkomen van de Triaxis heeft, denk ik, puur te maken met de toegepaste membraan toetsen i.p.v. knoppen hetgeen echter absoluut geen invloed heeft op het geluid.

Ik heb zelf ook jaren gedaan om de perfecte sound uit mijn rocktron te krijgen. Daar was destijds ook de mening dat er teveel mogelijkheden opzaten, maar als je gewapend met de manual er rustig voor gaat zitten en geduld hebt, je er voor die tijd waanzinnige dingen mee kon doen.

Als je nu voor de keus zou staan om een m4 of een triaxis aan te schaffen, wat zou dan de jouwe zijn?

Nocki
1 april 2008, 13:11
ik weet het. de vraag was niet aan mij gesteld maar ik zou niet meer voo de triaxis gaan.
Het bedieningsgemak van knoppen is voor mij nog steeds de belangrijkste reden om de triaxis links te laten liggen. Ik heb me vreselijk geergerd over het feit dat het verschil in geluid tussen elke stap ontzettend groot was. Treble op 6,5 was te weinig maar op 7.0 te veel. dat soort frtsen zorgten ervoor dat de triaxis gauw weer weg was.
Waar ik me ook erg aan ergerde was het feit dat het gebruiksgemak erg laag was. saven van presets had iets van 5 drukken op diverse knoppen dacht ik en dan moest je voozichtig zijn dat je neit perongeluk op de verkeerde preset saved. dat is helemaal geen probleem als je thuis wat rommeld maar tijdens een optreden net even iets veranderen was er dus niet bij. en dat is jammer want mn volume instellingen van elk kanaal kunnen per zaal varieren. voor mij dus alleen knog knoppen.

oja. het laatste wat ik niet fijn vond was het ontbreken van de 5 bands eq. die zat er wel op maar dat waren zeg maar 5 standaard presets. je kon dus niet elke slide afzonderlijk afstellen.

Michael AE
1 april 2008, 16:17
Ik heb jaaaaaren een TriAxis gehad, maar die was echt niet dynamisch, hoor. Een van de meest 'gecompressede' preamps ooit. Digitaal klinkt hij in mijn oren niet, maar door de compressie heb je al wel snel dat het allemaal iets te makkelijk lijkt te gaan. Bovendien sla ik nogal hard aan, en dan gaat hij vreselijk dun klinken door die compressie.

Voor mij ook nooit meer een TriAxis, alhoewel ik er wel veel plezier aan beleefd heb destijds. (4500 gulden, dat wel.)

groovieguitarguus
1 april 2008, 19:46
Beste Paulus... Mooi altijd hoe getypte tekst kan worden uitgelegd.
Met beperkt bedoel ik zeker niet de kwaliteit of mogelijkheden...
Maar meer dat je met een Egnator 4 basis sounds kan maken en met b.v. een CAE maar 3... Dat bedoel ik met beperkt...
Ben naar beide 'beperkte' amps zeer benieuwd en sluit niet uit dat een van beide ooit in mijn rack belandt.

gr. Guus

paulusdeBKB
2 april 2008, 01:20
Uitstekend! Een open mind bij het uitzoeken van spullen kan teleurstellingen na de aankoop voorkomen.

jwst205
3 april 2008, 11:55
Ik heb tevens gelezen dat de gebruikte power-amp nogal wat invloed uitoefent op een triaxis. Ik gebruik zelf de mesa 50/50 stereo poweramp. Ben ik zeer tevreden over en was niet van plan hem weg te doen. Wat kan ik van deze combinatie verwachten. Ik lees veel over andere gitaristen die hun 20/20 of 50/50 inruilen voor een simul 2/90 oid. Maar dat is echt VEEL te veel vermogen. Ik speel altijd over een P/A en hoef met mijn rack echt geen stadion te vullen.

mbt het verkiezen van een pre-amp boven de andere vanwege knopjes of toetsen. Daar zit ik niet mee. Mijn geluiden zijn allemaal pre-defined en worden live volledig geautomatiseerd aangestuurd. Er wordt nooit iets in een live situatie aangepast. Alle geluidslevels zijn ten alle tijden voor elke zaal hetzelfde. laat de PA en de monitoren het werk maar doen. Ik speel zo zacht mogelijk op het podium. Ik kom niet boven standje 3 op de 50/50.

Nocki
3 april 2008, 11:58
Ik heb de 20/20 en de 2:90 gehad en ben verbaast geweest over het volume van de 2:90. Deze kan ontzettend goed klinken op een ontzettend laag volume. echt een fantastische poweramp.

Wat betreft het niet aanpassen van volumes tijdens ehet spelen kan ik in komen maar toch zal je af en toe het volume van een bepaald kanaal net iets harder of zachter willen maken. probleem is dat dat dan best veel handelingen kost. ben je eenmaal klaar dan ben je naturlijk klaar. dat klopt...

jwst205
3 april 2008, 15:04
Ik heb de 20/20 en de 2:90 gehad en ben verbaast geweest over het volume van de 2:90. Deze kan ontzettend goed klinken op een ontzettend laag volume. echt een fantastische poweramp.

Wat betreft het niet aanpassen van volumes tijdens ehet spelen kan ik in komen maar toch zal je af en toe het volume van een bepaald kanaal net iets harder of zachter willen maken. probleem is dat dat dan best veel handelingen kost. ben je eenmaal klaar dan ben je naturlijk klaar. dat klopt...

Maar als je de 2:90 vergelijkt met de 20/20 of 50/50 is dan het verschil in klank dermate groot dat je zomaar een anderzijds prima mesa poweramp ervoor zou verkopen? Het gaat mij echt om de invloed van de klank met de combi triaxis of egnater en de 50/50.

Mbt het aanpassen van volumes. Ik heb nog nooit in een live situatie een bepaald kanaal harder of zachter gezet, alleen maar het totaalvolume via de poweramp.Alle sounds zijn optimaal afgesteld qua volume tegenover elkaar. Hier hebben we met de band erg veel onderzoek naar gedaan. We nemen dan ook ten alle tijden een db meter mee zodat alle versterkte instrumenten exact volgens onze db spec sheet staan. Het grote voordeel is dat de geluidsman praktisch niets meer hoeft te doen. Alles staat op het podium al in balans. Dit scheelt ook een stuk als je te maken krijgt met een geluidsman die het allemaal niet zo goed snapt. We hebben dank ook altijd een prima live sound door deze aanpak.

Nocki
3 april 2008, 18:11
Maar als je de 2:90 vergelijkt met de 20/20 of 50/50 is dan het verschil in klank dermate groot dat je zomaar een anderzijds prima mesa poweramp ervoor zou verkopen? Het gaat mij echt om de invloed van de klank met de combi triaxis of egnater en de 50/50.


De poweramps van mesa klinken allemaal erg anders. geen een klinke hetzelfde. Ik vond gewoon zelf de 2:90 het beste klinken. Maar als ik eerlijk ben koop ik geen Mesa poweramp meer. het zijn goede onverwoestbare dingen maar ze kosten teveel voor wat ze doen. er zijn zat betere poweramps op de markt met een ander frontje, betere sound, maar misschien met een iets minder antrekkelijk naampje. en dit is niet leuk om te zeggen als mesa freak :) er zijn helaas betere dingen...

BeeJee
3 april 2008, 19:48
Ernst Traveller bijvoorbeeld ;)

Kaïn
3 april 2008, 21:15
ENGL poweramps vind ik geweldig. Kan je een kanon op afvuren en ze blijven werken, en ze klinken voor wat ik doe heerlijk.

jwst205
4 april 2008, 08:55
haha, ik doe mijn mesa'tje helemaal niet weg, maar was idd benieuwd of de klank dermate beter zou worden als ik deze ook nog upgrade ;)

jwst205
11 mei 2008, 10:34
Gisteren ben ik met Izegrim naar gtrgear geweest om daar een egnater M4 uit te proberen. Ik had uiteraard mijn eigen rackje meegenomen (rocktron vooduvalve+mesa 50/50) om mijn eigen sound goed tegen de egnater te kunnen zetten.

Ik kan zeggen dat het een bijzonder leermoment was!

Ik heb de egnater m4 laten uitrusten met een Erect module (rectifier), bassman (fender bassman), mhg (Soldano) en de nieuwe eg5 (Egnater 5) die erg modern high gain is, een soort smerige mhg.

Deze zonder effecten direct de 50/50 ingeplugd over 2 custom audio cabs (2x 2x12). Ik stond echt perplex van de M4. Het is gewoon schandalig hoe goed de modules klinken tov de "echte" amps. Zeker als je het vergelijkt met mijn huidige "digitale" pre-amp en andere line-6 achtige modeling dingen.

Daarna de M4 uitgeprobeerd op een klasse A eindtrap (de mesa simul 935) en het geluid viel mij bijzonder tegen. Dit is puur een kwestie van smaak. Ik heb hiervan geleerd dat een simul class amp niet voor mij is. Ik mis de directe punch van de 50/50. Deze houd ik dus ook. Geen andere eindtrap voor mij.

Ik wilde graag de M4 gaan combineren met een TC G-Force of G-Major. Laat Edwin van gtrgear die nou net ook hebben staan ;) Hij waarschuwde me al voor het verlies in geluid en dynamiek (tonesuck) maar goed, gewoon eerst horen. Hiervan raakte ik helemaal in de war. Het klonk beroerd! Ik was echt alle dynamiek en directheid kwijt van de M4. Niet om aan te horen! Ik wil niet zoveel opofferen voor een effectenbak, dus de TC en vele anderen vallen dus gelijk af. Daarna zijn Rocktron Replifex geprobeerd die dus in seriele mode niet het directe signaal door een d/a converter haalt maar de effecten in een later stadium "in mixed". Dit knalde als een idioot. Met wat d-tune en slimme delays stortte bijna de schuur in :)

Daarna ook nog wat leuke pedaaltjes voor fun uitgeprobeerd en de rackversie van de decimator hush, de pro-rack g-string. Wat een geweldig apparaat. Hij behandeld het geluid voor en na door twee aparte circuits wat resulteert in een absolute enge stilte zonder echt attack verlies!

Ik ben gelijk op zoek gegaan naar een rocktron replifex of multivalve om deze als fx processor te gaan gebruiken en deze reeds gevonden.

Mijn rack gaat er als het goed is nu zo uitzien:

ISP Pro-rack G pre
Egnater M4 met Erect, Bassman, MHG en EG5
Rocktron Multivalve fx processor
Korg dtr-1000 via send, not return
ISP pro-rack G post

Edwin van gtrgear heeft ons prima geholpen en is bijzonder enthousiast en scheutig met zijn kennis. Ondertussen een prachtige soundproof studio gemaakt waar je naar hartelust lekker kan spelen en een keur aan amps kan uitproberen. En je krijgt er ook nog een colaatje bij ;) Hij had de hele middag voor ons uitgetrokken, waarvoor dank!

Kortom: een bijzonder leerzame ervaring!

paulusdeBKB
11 mei 2008, 11:09
Heb je die M4 dan nu gekocht? Of wordt het nog even sparen?

Heb net jullie site even bezocht, ziet er goed uit en klinkt ook goed. Speel jij de cleanere of de high gain partijen? Of verdelen jullie de boel? Ik zit ook al een tijdje te GASsen op een M4 maar heb er nog ff geen geld voor.

jwst205
11 mei 2008, 12:15
Heb je die M4 dan nu gekocht? Of wordt het nog even sparen?

Heb net jullie site even bezocht, ziet er goed uit en klinkt ook goed. Speel jij de cleanere of de high gain partijen? Of verdelen jullie de boel? Ik zit ook al een tijdje te GASsen op een M4 maar heb er nog ff geen geld voor.

Ik ga zometeen beslissen of ik hem ga kopen. Even een cooling down periode voor mezelf. Heb geen zin om veel geld uit te geven voor iets waar ik achteraf wederom spijt van krijg.

Ik speel in principe alle partijen.

jwst205
11 mei 2008, 14:50
en ja hoor, ik heb hem gekocht! Gelukkig waren net alle modules nog op voorraad, anders had ik 3 maanden kunnen wachten... pffff. Morgen ga ik de multivalve ophalen en mijn nieuwe rackcase is onderweg uit Germania :)

Lexvandoef
11 mei 2008, 14:53
en ja hoor, ik heb hem gekocht! Gelukkig waren net alle modules nog op voorraad, anders had ik 3 maanden kunnen wachten... pffff. Morgen ga ik de multivalve ophalen en mijn nieuwe rackcase is onderweg uit Germania :)

cool gefeliciteerd, heb je hem ook gelijk opgehaald of niet?

jwst205
11 mei 2008, 14:54
cool gefeliciteerd, heb je hem ook gelijk opgehaald of niet?

Ik ga hem as zaterdag ophalen. Ik heb ook een evidence audio gitaarkabel erbij gekocht, en die moet nog geleverd worden deze week. Duur kabeltje, maar dan heb je ook wat. Het maakt ECHT een verschil!

Harm
11 mei 2008, 16:04
Ik ga hem as zaterdag ophalen. Ik heb ook een evidence audio gitaarkabel erbij gekocht, en die moet nog geleverd worden deze week. Duur kabeltje, maar dan heb je ook wat. Het maakt ECHT een verschil!

Gefeliciteerd!!! Daar ga je denk ik veel plezier aan hebben!

Kun je voor een G-force niet gewoon een mixer ertussen gooien? Dan tast je denk ik het minst het signaal aan?

Harm

jwst205
11 mei 2008, 22:16
Gefeliciteerd!!! Daar ga je denk ik veel plezier aan hebben!

Kun je voor een G-force niet gewoon een mixer ertussen gooien? Dan tast je denk ik het minst het signaal aan?

Harm

Uiteraard kan je er een mixer tussen gooien, maar budgetair is dat ook weer een aderlating. Met een goedkoop behringer mixertje heb je al zoveel signaal verlies, zeker als alles nog een keer door allerlei tulp plugjes moet routen. Voor een echte goede mixer ben je veel geld kwijt en uiteraard weer rackspace. Ik zat nu al op 10u en dat vind ik genoeg om mee te slepen. De rocktron Intellifex, Replifex en Multivalve tasten het signaal totaal niet aan. Nadeel van de intellifex is dat hij geen tap delay heeft en geen overspill, wat de replifex en de multivalve wel hebben. Bijkomend voordeel van de replifex is een stereo in, maar aan een goede replifex is bijna niet meer aan te komen.

BeeJee
12 mei 2008, 01:11
Tip: de opvolger van de Replifex, de Xpression.

dml
12 mei 2008, 07:51
Uiteraard kan je er een mixer tussen gooien, maar budgetair is dat ook weer een aderlating. Met een goedkoop behringer mixertje heb je al zoveel signaal verlies, zeker als alles nog een keer door allerlei tulp plugjes moet routen. Voor een echte goede mixer ben je veel geld kwijt en uiteraard weer rackspace.

Heb je echt signaalverlies met een Behringer? Heb je dat gemeten of zo? En heb je dat met een duurdere mixer vergeleken?

paulusdeBKB
12 mei 2008, 10:57
Signaalverlies met mijn Behringer MXB1002-mixertje lijkt mee te vallen, maar dat is toch niet het soort ding dat je in je rack wilt. Ik zou zelf erg bang zijn dat hij zou gaan kraken. Het mooiste zou zijn om een line mixer met MIDI mute op de kop te tikken. Dan kun je verschillende FX-processors serieel (heb je meerdere auxen nodig) of parallel aan elkaar aansluiten en alle tone-suckers mute je gewoon op het kanaal bij alle presets waar je ze niet gebruikt.

Maar we dwalen af: Ontzettend gefeliciteerd met je beslissing! Als alles binnen is willen we pics en clips!

jwst205
12 mei 2008, 15:21
Mbt signaalverlies: Het gaat meer om de dynamiek die uit een dynamische voorversterker wordt opgewekt. Die ben je snel volledig kwijt. Daarom is bekabeling en het vermijden van al te complexe routing bijzonder belangrijk.

Ik heb zojuist de Rocktron Multivalve opgehaald na hem te hebben uitgeprobeerd. Gewoon een prima alternatief voor de replifex incl. overspill en tap delay wat je bv. in de intellifex niet vindt.

Als ik alles binnen heb zal ik zeker wat pica's maken!

Izegrim
12 mei 2008, 23:12
Nou is het even wachten tot je alles daadwerkelijk in je rack hebt zitten om te horen hoe het nou echt klinkt. Ik was ook bijzonder onder de indruk van de M4 en heb een heftige voorliefde voor de Soldano module omdat de sound van een SLO100 de eerste was waarvan ik gelijk ondersteboven was! Dat herkende ik ook weer terug. Visueel vind ik het geen interessant ding (ook niet lelijk) maar het idee om vier echt goede amps in één chassis te hebben is natuurlijk waanzinnig. Verder was die G-Major een ontzettende afknapper en de 50/50 blijft een superlekkere eindtrap. Nou nog een paar goede 2X12 kasten en dan wil ik die oudijzer zooi wel eens horen! :D

Gefeliciteerd met je aankoop man... en dat je er nog jaren van mag genieten!!

jwst205
15 mei 2008, 13:27
Heb gisteren 2 schitterende Kool & Elfring 2x12 cabs besteld met vintage 30's erin. Prima service daar en Aryjen Kool is echt helemaal top! Cabs worden helemaal volgens mijn eigen specs gebouwd (devil red met zwart speakerdoek en zwarte back, verticaal gepositioneerd). Eind volgende week zijn ze klaar! Kan niet wachten! woohoo!

paulusdeBKB
15 mei 2008, 23:53
Eigenlijk hoop ik dat het zo goed klinkt dat je volledig gedesillusioneerd raakt en alles voor een prikkie op marktplaats zet, om zo een accordeon te kunnen bekostigen, waar ik het dan als eerste vanaf pluk...

Onee, laat maar. Ik heb helemaal geen geld (maar wel spullen!).

Raffie
16 mei 2008, 07:20
Ik speel nu met een RM4 met een clean,ultra XL,ultra lead en KH-3 module , heb ook nog een 1086 en een top boost die weg mogen wegens overbodig. Als FX heb ik mijn RM4 in de loop gehangen van een GSP1101 en een Xpression in serie met de RM4. De laatste klonk 't beste , jammer dat het met de GSP niet helemaal lukte omdat de mogelijkheden uitgebreider zijn maar ja , zowieso vette sound sound nu. dit in combinatie met mijn VelocityValve is super ...

Raf

paulusdeBKB
16 mei 2008, 08:02
Ik speel nu met een RM4 met een clean,ultra XL,ultra lead en KH-3 module , heb ook nog een 1086 en een top boost die weg mogen wegens overbodig. Als FX heb ik mijn RM4 in de loop gehangen van een GSP1101 en een Xpression in serie met de RM4. De laatste klonk 't beste , jammer dat het met de GSP niet helemaal lukte omdat de mogelijkheden uitgebreider zijn maar ja , zowieso vette sound sound nu. dit in combinatie met mijn VelocityValve is super ...

Raf

Waar zijn de Picca's!!!

jwst205
16 mei 2008, 09:36
Ja! Zien! Zien!

(ik ga vanavond mijn rack ophalen bij UPS en morgen alle spullen bij gtrgear en de boel opbouwen, dus ik hoop zondag wat pica's te kunnen maken). Cabs worden over 2 weken geleverd, dus daar moeten we nog even op wachten.

Raffie
16 mei 2008, 10:29
Waar zijn de Picca's!!!

Neem er een paar onder de middag , namiddag online ;-)

Raf

Raffie
16 mei 2008, 13:59
Hier zijn ze

http://users.telenet.be/heartworkmetal1/rackrm41.JPG
http://users.telenet.be/heartworkmetal1/rackrm42.JPG
http://users.telenet.be/heartworkmetal1/rackrm44.JPG

paulusdeBKB
16 mei 2008, 14:23
Sjeezus wat een geile setjes! Hoe houdt de Prophecy zich staande t.o.v. die RM-4?

jwst205
16 mei 2008, 14:33
Mooie set man!

Raffie
16 mei 2008, 14:54
Sjeezus wat een geile setjes! Hoe houdt de Prophecy zich staande t.o.v. die RM-4?

Eigenlijk super, ben zowieso altijd tevreden geweest van de Prophesy ... enige dat ik kan opmerken is dat de klankleur van de prophesy gelijk blijft , ik heb wel een geweldige high-gain klank met de prophesy, deze heeft dan nog eens 't voordeel dat je pre-fx hebt , wah enzo , terwijl de combinatie RM4 met xpression dat niet heeft. puur klank gaat mijn voorkeur naar de RM4 , maar de all-in-one solution van de prophesy zorgt ervoor dat ze op gelijke hoogte blijven ;-)

Raf

Nocki
16 mei 2008, 15:55
Erg mooie set! leuk!
Die prophesy is ook wel wat voor mij denk ik! Maar dat komt nog wel eens!

Raffie
16 mei 2008, 15:59
Erg mooie set! leuk!
Die prophesy is ook wel wat voor mij denk ik! Maar dat komt nog wel eens!

En verdwijnt dan ook wel weer zeker ;-)

R

Nocki
16 mei 2008, 16:11
En verdwijnt dan ook wel weer zeker ;-)

R


Heb je best kans op als het niet voldoet... maar zo te horen is het een leuk ding! Als het geluk heeft komt ie bij de blijvertjes...

paulusdeBKB
16 mei 2008, 21:04
Carvin alweer kwijt zie ik?

Nocki
16 mei 2008, 21:52
Klopt. Ik wou een rack bouwen maar heb nu een Egnater Tol100 top gevonden waar ik op dit moment erg happy mee ben voor de prijs waar ik alleen maar een preamp met hetzelfde geluid voor had...
tja zo gaan die dingen...

jwst205
18 mei 2008, 15:51
Rack is volledig binnen en klaar! Gisteren bij gtrgear het hele gebeuren bekabeld en grondig getest, brom etc. eruit gehaald en de decimator pro rack g custom netjes afgesteld. Ik zal proberen zsm wat foto's te nemen!

skyth
18 mei 2008, 18:00
Gaaf! Ben benieuwd!

jwst205
24 mei 2008, 11:25
Hier dan eindelijk wat foto's. Gisteren zijn ook mijn Kool&Elfring cabinets binnen gekomen, maar daar nog geen foto's van helaas. Ze klinken echt geweldig!

http://members.chello.nl/~jligtelijn/rack/IMG_0045.JPG

http://members.chello.nl/~jligtelijn/rack/IMG_0048.JPG

http://members.chello.nl/~jligtelijn/rack/IMG_0049.JPG

paulusdeBKB
24 mei 2008, 12:15
Gefeliciteerd met je rack! Simpel maar doeltreffend, en ongetwijfeld klinkt het als een malle!

jwst205
27 mei 2008, 23:58
Gefeliciteerd met je rack! Simpel maar doeltreffend, en ongetwijfeld klinkt het als een malle!

Tsja, waarom zou je moeilijk doen. Als je een keer goed investeert in goede spullen kan je met relatief simpele setups een prima geluid maken. Het klinkt inderdaad als een malle :p

skyth
28 mei 2008, 00:44
Ik heb laatst een K&E 2x12 gezien en gehoord op laag volume... met v30 speakers, klonk erg fijn... ik zou hem wel graag eens op wat hoger volume willen horen naast mijn cab...
Wat vind je van de cab? Ik had de indruk dat hij stuwend laag heeft, zelfs voor een 212. Is het hoog strak? Heb je nog andere speakercombinaties geprobeerd?

En hoe bevalt de preamp in bandsetting? Mss nog wat coole soundsamples? :) (is natuurlijk altijd leuk)

Jullie band klinkt gaaf btw!

jwst205
28 mei 2008, 09:25
Ik heb laatst een K&E 2x12 gezien en gehoord op laag volume... met v30 speakers, klonk erg fijn... ik zou hem wel graag eens op wat hoger volume willen horen naast mijn cab...
Wat vind je van de cab? Ik had de indruk dat hij stuwend laag heeft, zelfs voor een 212. Is het hoog strak? Heb je nog andere speakercombinaties geprobeerd?

En hoe bevalt de preamp in bandsetting? Mss nog wat coole soundsamples? :) (is natuurlijk altijd leuk)

Jullie band klinkt gaaf btw!

De K&E kasten klinken echt ontzettend goed. Nagenoeg evenveel punch als een 4x12, strakke bass response en schitterend warm en strak hoog. Ik heb er dus twee, verticaal opgebouwd als zuilen en in full stereo weet je niet wat je hoort!

Ik heb de egnater nog niet in een bandsituatie kunnen testen aangezien we druk bezig zijn met de campagne voor de release van de nieuwe ep. Binnenkort gaan we de oefenruimte weer in om ons voor te bereiden voor de GPNL showcase. Dan kan ik er wat meer over vertellen.

Thanks voor je compliment trouwens ;)