PDA

View Full Version : explorer bouwen



caelin
31 maart 2008, 13:15
Hallo allemaal,

Aangezien ik dus van plan ben om een explorer te bouwen, maar er wel van bewust ben dat ik dat niet uit 1 stuk kan doen gezien de "vleugels" van het model ?
Zou ik graag weten watvoor houtkeuze jullie zouden gebruiken ?

Ook zou ik graag hetzelfde hout gebruiken als waar mijn charvel 650 van is gemaakt.
Die is volgens mij van alder gemaakt ?

Verder is de bedoeling dat hij see through rood word de hals ingelegd met sharktooth inlays ook in het rood, wat moet ik daarvoor gebruiken ?

Orpheo
31 maart 2008, 13:21
ah jezus, man, kan je niet effe de search gebruiken?

bodyhout: mahonie (bij de echte, alder kan natuurlijk ook).
inleg: parelmoer, is via onder andere ebay te koop

wil je de hals zelf maken, of kopen? wil je neckthru of bolt on? als je koopt, en het word bolt on, zou ik een warmoth hals kopen, word het neckthru zou ik een soulmate guitars neck kopen. inleg doen ze dan ook gelijk voor je. kost je ongeveer 400 tot 500 dollar.

caelin
31 maart 2008, 13:29
ah jezus, man, kan je niet effe de search gebruiken?

bodyhout: mahonie (bij de echte, alder kan natuurlijk ook).
inleg: parelmoer, is via onder andere ebay te koop

wil je de hals zelf maken, of kopen? wil je neckthru of bolt on? als je koopt, en het word bolt on, zou ik een warmoth hals kopen, word het neckthru zou ik een soulmate guitars neck kopen. inleg doen ze dan ook gelijk voor je. kost je ongeveer 400 tot 500 dollar.

aiai sorry ...
Maar ik word er zo door overspoeld door de search functie....

mahonie is de soort die orgineel voor explorers gebruikt word ?
En is het geschikt om see trough red te maken ?
Hals heb ik al zit ook al inlays in ...dus die moeten er nog uit en nieuwe erin.

Bedankt trouwens voor je reactie ;)

Mattia
31 maart 2008, 14:51
Limba (Korina) of Mahonie zijn beiden geschikt (en de afrikaanse mahoniessorten - Khaya, Sipo, Sapele - doen het ook uitstekend) voor zo'n soort gitaar, en die cherry kleurige SGs en dergelijke die je bij Gibson ziet zijn allemaal op mahonie bodies gespoten. Als je lichter rood wil is limba wellicht te overwegen, aangezien het een lichtere kleur heeft (wittig/gelig/beige ipv rossig bruin-achtig..)

caelin
31 maart 2008, 18:03
Limba (Korina) of Mahonie zijn beiden geschikt (en de afrikaanse mahoniessorten - Khaya, Sipo, Sapele - doen het ook uitstekend) voor zo'n soort gitaar, en die cherry kleurige SGs en dergelijke die je bij Gibson ziet zijn allemaal op mahonie bodies gespoten. Als je lichter rood wil is limba wellicht te overwegen, aangezien het een lichtere kleur heeft (wittig/gelig/beige ipv rossig bruin-achtig..)

Ik zou eigenlijk donker see through willen ...roodachtig opgedroogd bloed kleur :D
Mahonie zal het denk ik worden, binnenkort eens naar de arnhemse houthandel.

Ik ben vanmiddag even op zoek geweest naar materiaal voor inlays
Mop is natuurlijk erg mooi maar ...bestaat er ook een rode variant ?
Een groenachtige kwam ik wel tegen maar das niet precies wat ik zoek :(

Mattia
31 maart 2008, 18:27
Ik zou eigenlijk donker see through willen ...roodachtig opgedroogd bloed kleur :D
Mahonie zal het denk ik worden, binnenkort eens naar de arnhemse houthandel.

Ik ben vanmiddag even op zoek geweest naar materiaal voor inlays
Mop is natuurlijk erg mooi maar ...bestaat er ook een rode variant ?
Een groenachtige kwam ik wel tegen maar das niet precies wat ik zoek :(

Echt rood alleen in synthetische kleurtjes, maar je hebt ook Red Heart Abalone en/of Red Abalone, da's dat groenige maar dan met meer roodtinten erin. Anders roze :p

caelin
31 maart 2008, 20:30
Echt rood alleen in synthetische kleurtjes, maar je hebt ook Red Heart Abalone en/of Red Abalone, da's dat groenige maar dan met meer roodtinten erin. Anders roze :p

hmm pink mop komt wel in de buurt :)
iemand een idee hoe je daar het goedkoopste aankomt ?

Mattia
31 maart 2008, 21:28
hmm pink mop komt wel in de buurt :)
iemand een idee hoe je daar het goedkoopste aankomt ?

http://www.mopsupplies.com/ heeft goede prijzen, al zitten ze in Australie. Goede ervaringen mee, maar ik bestel meestal heel wat per keer. Anders kun je iets dichter bij huis bestellen bij shellix (o.i.d., kan het even niet vinden, misschien weet Fred/iemand anders een link).

Met de lage dollar is het ook de moeite om bij Andy DePaule te bestellen, ook complete precut sets in allerlei materialen:

http://www.luthiersupply.com/productspage.html

Cocobolo
31 maart 2008, 21:48
http://www.mopsupplies.com/ heeft goede prijzen, al zitten ze in Australie. Goede ervaringen mee, maar ik bestel meestal heel wat per keer. Anders kun je iets dichter bij huis bestellen bij shellix (o.i.d., kan het even niet vinden, misschien weet Fred/iemand anders een link).

Met de lage dollar is het ook de moeite om bij Andy DePaule te bestellen, ook complete precut sets in allerlei materialen:

http://www.luthiersupply.com/productspage.html

He, die leverancier kende ik nog niet, ze zijn niet duur vind ik. Volgens mij (uit m'n hoofd) was ik veel meer kwijt bij Stewmac. Die link komt nu dus bij m'n favorieten :satisfie:

caelin
3 april 2008, 23:03
die luthier heeft hier iets mooi roods ....
http://www.customluthier.com/shop/catalog/category_63_Inlay_Materials.html
recon stone ...
zou dat nog een beetje bewerkbaar zijn voor halsinlays ?
of moet ik dan slijptollen en andere zware dingen gaan gebruiken :)