PDA

View Full Version : Motel Mozaque 2008



hezz
30 maart 2008, 22:43
...van 10-13 april in Rotterdam! Slaaplocatie is nog niet bekend, maar het visueel thema van de website heeft dit jaar iig veel met rontgen shots te maken. Vorig jaar was het iig te gek! Optredens van Digitalism, Simian Mobile Disc, 120 Days, Deerhoof, Rodrigez etc waren fantastisch!

Line-up van o.a. dEUS, The Black Lips, Yura Yura Teikoku, Midnight Juggernauts, DeVotchKa, Foals, Goldfrapp, Jamie Lidell, Holy Fuck, Trentemöller.

Misschien is het wat meer voor de electro & indie-crowd, maar wie is ook van plan te gaan?

Makor1966
30 maart 2008, 22:48
Misschien..

http://www.motelmozaique.nl/2008/

hezz
30 maart 2008, 22:51
Doh, hoe kon ik dat nou vergeten? Dankje!

Mike McCready
31 maart 2008, 22:44
Deerhoof was inderdaad geweldig vorig jaar. The Moi Non Plus trouwens ook.
Twee jaar geleden was helemaal geweldig met 65daysofstatic, Battles, Mogwai, Guillemots en Sickoakes.
Ik ga uiteraard weer dit jaar...

hezz
6 april 2008, 23:59
Man, ik had afgelopen vrijdag Be Your Own Pet in Nijmegen gezien, geweldige band! Lekkere riot-rock met een vleugje hardcore zonder fout en kut te zijn. Heerlijke rush was het iig, kort en krachtig. En leuke mensen ook, hebben ze geïnterviewd en naderhand nog even mee gepraat.

Deerhoof vorig jaar was inderdaad echt te gek he?! Ik was zo blij dat de band in Nederland was. Ik ben dit jaar vooral ook benieuwd naar Japanse psychedelica band Yura Yura Teikoku, ik heb gelezen dat hun jam-sessies erg sterk kunnen zijn. Hopelijk voeren zij deze ook uit.

Midnight Juggernauts staat alleen nog niet op het tijdschema (die sinds kort online staat), of ben ik gewoon blind?

Mike McCready
7 april 2008, 22:55
Jammer dat The Helio Sequence alleen een tent-optreden doet trouwens...

Joey Handsome
8 april 2008, 00:13
Ik ga zaterdag. Heb wel zin in M83 en Guttertwins.

hezz
9 april 2008, 21:45
Yes, ik kan een fotopas krijgen. Als jullie dus iemand met een oude analoge Canon T90 zien rondlopen....

M83 hoorde ik vandaag pas voor het eerst, klonk goed!

edit: Midnight Juggernauts is blijkbaar gecanceled =_= jammer, keek er wel een beetje naar uit.

Mike McCready
14 april 2008, 19:57
Wat minder bands ontdekt dan andere jaren maar Yura Yura Teikoku en Pivot waren geweldig!
Stonden nog maar 4 man voor ons in de rij toen we hoorden dat de poslbandjes voor Deus op waren. Balen, maar zag later dat ze slechte reviews kregen en het publiek niet echt los kregen. Dan maar later in hun tour op Werchter even meepikken.
Motel Mozaique moet trouwens echt een keer The Notwist in de Schouwburg programmeren. Dat lijkt me wel zo'n beetje het ultieme concert op de ultieme locatie...

Joey Handsome
14 april 2008, 21:08
Yura Yura Teikoku was inderdaad erg cool. Vond het wel echt kut dat Gutter Twins niet door ging. M83 was wat minder goed dan verwacht. Erg naar m'n zin gehad.

Mike McCready
14 april 2008, 21:28
Vond M83 vrij aardig. Jammer dat ik The Helio Sequence heb moeten missen (lange ***-rij op schouwburgplein, zelfs als je Deus niet wilde zien).
Wat had Yura een vet geluid zeg. Zag dan ook 3 echo pedalen (waarvan volgens mij 1 voor de zang) op de grond liggen, een big muff en nog wat zooi ;)
Maar ik heb nog nooit zo'n lelijke bassist gezien... omg

Joey Handsome
14 april 2008, 21:32
Die zanger dan, die had me toch ook een porum waar ik echt van stond te kijken. Wat een bakkes zeg. Ze waren allemaal lelijk, allemaal. Heb nog cd's van ze gekocht, best cool. Wel lullig voor ze dat de helft van de zaal leeg liep na een tijdje.

hezz
14 april 2008, 23:26
Jaaaa, Yura Yura was geweldig! Alleen jammer dat ik maar weinig tracks kon herkennen. En natuurlijk dat de bassist problemen had met zijn PA/versterking. Zonde, zijn rol was zo groot in de lekkere grooves! Jammer dat ze niet meer terugkwamen.

Impressies van een aantal acts...

Be Your Own Pet was ook weer tof maar verkeerd geplaatst, zaal was te groot voor hun om tot recht te komen. Een week eerder hadden ze een veel toffere show in het Doornroosje. Ook leuk dat ze ons nog van het interview herkenden.

Jamie Lidell wist de zaal lekker in beweging te krijgen en de aandacht te houden. Heel spontaan en goedgehumeurd, fantastische mood dat hij creëerde. De loops en beats waren ook heerlijk.

Holy Fuck was fucking awesome, behoorlijk druk ook!

Zaterdag was iets minder impressive, Guttertwins gecanceld en best wat geluidsproblemen. Maar Yura Yura was awesome, Black Lips (3voor12) kort maar krachtig en heeft me overtuigd om de plaat aan te schaffen. Simone White had ook een erg leuke act in de 3voor12, de Nederlandse beep beep was uiterst humoristisch en goed uitgevoerd. Las later wel dat ze in Lantaren uiterst tegenviel?

M83 was gewoon crap. In de minuten voordat het begon zag je ze al stressen om hun equipement waarbij de zanger zelfs nog een keer tegen zijn keyboard trapte. De zangeres zei al tegen een van de techneuten dat "ze op deze manier niet kan spelen". Op hun myspace klonken ze goed maar live kwam het echt niet overeind. Gek dat er mensen waren die nog om meer riepen...

Ralph_L
17 april 2008, 02:20
het was mijn eerste keer, maar het beviel me uitstekend.

keb al een verslagje gezet op www.myspace.com/pinnaclemagazine

be your own pet stelde zoals hessel zei wel wat teleur, maar waren nog steeds leuk om te zien. m83 stelde gewoon zwaar te leur, een anticlimax van jewelste.

binnekort op www.vimeo.com/pinnaclemagazine : interviews met be your own pet, blood red shoes en be your own pet! (dat is het interview waar hessel het over had)

trouwens, nog iemand aangevallen door zombies op motel? ik wel :D haha

hezz
22 april 2008, 12:56
het was mijn eerste keer, maar het beviel me uitstekend.

keb al een verslagje gezet op www.myspace.com/pinnaclemagazine

be your own pet stelde zoals hessel zei wel wat teleur, maar waren nog steeds leuk om te zien. m83 stelde gewoon zwaar te leur, een anticlimax van jewelste.

binnekort op www.vimeo.com/pinnaclemagazine : interviews met be your own pet, blood red shoes en be your own pet! (dat is het interview waar hessel het over had)

trouwens, nog iemand aangevallen door zombies op motel? ik wel :D haha

MAN, die zombies waren awesome. Heeft iemand ook nog zijn clip terug kunnen vinden op clipfanger.com (http://www.clipfanger.com) ?