PDA

View Full Version : De Thunderbird



Robin5150
30 maart 2008, 21:51
http://cachepe.samedaymusic.com/media/quality,85/brand,sameday/p34966h-8dda998706d9912a3956d0e334216939.jpg

De Thunderbird is een bekende basgitaar van het merk Gibson en is ook verkrijgbaar van het B-merk Epiphone.
Het zijn vaak nette bassen, goed afgewerkt en verkrijgbaar in verschillende kleuren, snaren aantallen, opties en slagplaten.
Ook heeft Motley Crue bassist Nikki Sixx een signatuur Thunderbird.
Ik zou er zelf wel graag 1 willen.

Wat vinden jullie van de Thunderbird?

Valentijn
31 maart 2008, 11:53
ik vind ze qua uiterlijk erg cool, maar bespeelbaarheid valt tegen (ik hou niet van die thumbrestelementen) als je niet met plectrum speelt en de epiphone heeft een nogal nietszeggende sound...

vind ik

Skwalto
5 april 2008, 23:57
Ik heb zelf 5 bassen en mn limited edition epipohone IV alpine speelt toch het fijnst. Het geluid is lekker en mooie uitstraling! Shortscale, fijne hals ect. Overall goeie bas voor goeie prijs.

Veekeren
6 april 2008, 18:17
Heb er eentje gekocht van Epiphone voor opnames. Voldoet voor mij perfect, alleen vind ik het staand voor geen meter spelen, te kopzwaar...

djay
8 april 2008, 10:07
Heb er eentje gekocht van Epiphone voor opnames. Voldoet voor mij perfect, alleen vind ik het staand voor geen meter spelen, te kopzwaar...

Je kan de strap bevesteging verplaatsen zodat er meer balance is. Betere plaats is waar de neck in body zit. Gaatje boren en straplock verplaatsen.

Veekeren
8 april 2008, 11:01
Je kan de strap bevesteging verplaatsen zodat er meer balance is. Betere plaats is waar de neck in body zit. Gaatje boren en straplock verplaatsen.

I know, I know, maar ik gebruik hem vrijwel alleen zittend dus ik vind het de moeite niet. Maar affijn, ik vind het niet echt een kwaliteit als je het "ontwerp" zelf moet gaan aanpassen om de bespeelbaarheid te vergroten.

nevyn292
8 april 2008, 18:09
sommige mensen vinden dat dat bij het ontwerp hoort, die kopzwaarte

Demonturtle
17 april 2008, 13:54
heb zelf de epiphone versie en ik moet zeggen, best buy ever. Ok ze is een beetje kopzwaar maar t stoort me niet echt, hoort bij de bas en wist ik voor dat k ze kocht

Markbass
18 april 2008, 21:07
Ik heb zelf eens een Epiphone Alpine en een Gibson Firebird bespeeld. Het geluid van de Firebird was natuurlijk vele malen beter dan die van de Epiphone. Het probleem met deze gitaren is echter het knopje om je strap aan te maken, die glijd er telkens vanaf ( en, nee, dat ligt niet aan mij, want dat probleem heb ik van meer mensen gehoord). Ik ben zelf sinds ik bas speel ook altijd verlieft geweest op het uiterlijk van deze gitaar, net als de Gibson Explorer, ziet hij er ontzettend gaaf uit.

Bernardduur
20 april 2008, 16:54
Mijn no. 1 bas! Was wel wat ontevreden over de neckdive en de pickups; beide vervangen.

Neckdive door de strap wat lager te plaatsen, de pickups heb ik vervangen door een '74 MUDBUCKER (low impedance versie) en een Duesenberg pickup.

Marcel2
20 april 2008, 17:27
http://www.sixtiescity.com/Anderson/Images/AND186.jpg

DarkLordDreeze
3 mei 2008, 09:44
ik vind ze qua uiterlijk erg cool, maar bespeelbaarheid valt tegen (ik hou niet van die thumbrestelementen) als je niet met plectrum speelt en de epiphone heeft een nogal nietszeggende sound...

vind ik

Ik heb vorige week een epiphone explorer bas gekocht, tweedehands welteverstaan...
Die lijkt wel op de thunderbird, is ook kopzwaar, zelfde pickups,...
Ben er wel content van. Alleen de snaren kletteren nogal snel op de fretten, ik weet niet of dit bij de thunderbird ook is???
En dat spelen met een plectrum? Klinkt bij mij toch redelijk goed vind ik!
Over het geluid kan ik niet veel zeggen eigenlijk. Ik gebruik mijn line6 spider II 75 watt als basversterker dus.. De één zegt dat ik mijn speaker ga vernielen, de ander zegt dat het geen kwaad kan. Ik speel nog rustig nu.

Valentijn
4 mei 2008, 14:06
kletteren van snaren is kwestie van techniek of afstelling (of allebij)

en wat ik zei was dat de bespeelbaarheid me tegenvalt als je niet met plectrum speelt (en ik vind alleen met plectrum spelen persoonlijk vrij beperkt, kan leuk effect zijn voor soms, maar t is niet mijn stijl)
mijn opmerking van de sound staat daar helemaal los van. Die vind ik erg nietszeggend... Ik hou er van dat als e een bas hoort dat je kan zeggen wat t is zonder m te zien (of je afvraagt wat t is omdat t zo'n lekkere sound heeft)

Maar dit is natuurlijk een persoonlijke mening en zoals eerder gezegd ben ik wel erg benieuwd naar de gibson uitvoering

theFireCreator
27 september 2011, 16:42
ik ben zelf sinds mei(?) vorig jaar de trotse eigenaar van een epiphone Tbird Pro 5 serie, en ik moet zeggen dat ik tot nu niet echt nadelen heb gevonden. van n neckdive heb ik nauwelijks last omdat ik de hals toch zo goed als altijd wel vastheb. en snaargekletter, tja, zeer af en toe, maar dat ga ik bij het afstellen van de bas wel navragen XD