PDA

View Full Version : welke pedalen



Stray
15 februari 2003, 14:59
wat zijn vooor jullie de beste pedalen en voor welk genre van muziek dan...
dank u

Negative K3 fan
15 februari 2003, 15:05
beste is zo subjectief...

en dit topic vrij nutteloos

maar voor nirvana cover muziek is het beste pedaal een DS-1

zo goed?

e_lukather
15 februari 2003, 15:14
...heb je niks te doen ofzo?

kokeleko
15 februari 2003, 16:40
Ik dacht dat Lukather er wel verstand van had, Ha, Ha, Ha.

e_lukather
15 februari 2003, 18:10
HEHEHE dont mess with Lukather! metal hmmz..zo'n metalizer van Boss doet het wel goed.
En anders moet je gewoon over gaan tot 19" :wink:

kokeleko
15 februari 2003, 19:20
Ja, ja , sorry hoor lukather had de naam van de vraagsteller over het hoofd gezien , wij messen niet met steve , ha, ha.

Mitch
15 februari 2003, 20:55
Rare reacties jongens: er wordt hier genoeg onzinnigs gezegd over merken gitaren etc.
Hier zit ten minste nog logica in: welk pedaal bij welk genre en niet zo zeer "Boss is het beste, wie is het hier mee eens???!!!"
Ik vind dit helemaal geen gek topic en zal dus maar beginnen met een antwoord.

Favoriete scheur voor de overwegend '90s rock die wij spelen is mijn Ibanez Tube King. Perfecte sound voor solo's ook: veel sustain en heééél controleerbaar te feedbacken.
Verder heb ik nog een bizar goede Shin-Ei fuzz-wah, waardoor ik het jammer vind dat we niet wat meer herrie spelen: ik gebruik 'm nu te weinig :grin:

Guitarfreak
15 februari 2003, 21:41
Doe mij maar zown oud verroest gaspedaal die lekker gevet is :razz:

Ic3gl0vE
15 februari 2003, 22:43
tuurlijk.. je bent nog maar 15 hoor knul


Ik heb een boss Gt3 en die voldoet voor mij prima, voor alles

Guitarfreak
15 februari 2003, 23:18
Jah hallo maar dat WISTEN hun niet:( trouwens over een week 16 hoor ik er dan helemaal bij :razz:?

EdJ
16 februari 2003, 00:12
Toen ik 15 was gebruikte ik met erg veel plezier een EH big muff pi.Mischien is dat wat?

Guitarfreak
16 februari 2003, 10:25
Ik gebruik nu een: Boss Metalzone, Digitech rp 100, Boss flanger, Boss chorus en een wahwah cry baby :smile:

sash
16 februari 2003, 11:30
Ik gebruik momenteel een Teese RMC3 wah, Fulltone '69, Voodoo Lab Sparkle Drive en Dunlop Univibe, maar die Sparkle Drive gaat binnenkort veranderd worden in een Menatone Red Snapper, de '69 in een J Everman Fuzz Drive Deluxe en er komt een J Everman RMF bij.

Mitch
16 februari 2003, 11:41
Hé Sash, volgens mij kun jij beter pedalen gaan leasen, ben je een stuk goedkoper uit !
Echt langer dan een maand of twee blijven die 'goodies' bij jou niet hè ?
Wanneer gaat je Teese weg ? :grin:

sash
16 februari 2003, 11:50
Ja ik weet het, het is verschrikkelijk :smile: ).

e_lukather
17 februari 2003, 15:53
Op 2003-02-15 20:55, schreef Seymour Paul:
Rare reacties jongens: er wordt hier genoeg onzinnigs gezegd over merken gitaren etc.
Hier zit ten minste nog logica in: welk pedaal bij welk genre en niet zo zeer "Boss is het beste, wie is het hier mee eens???!!!"
Ik vind dit helemaal geen gek topic en zal dus maar beginnen met een antwoord.

Favoriete scheur voor de overwegend '90s rock die wij spelen is mijn Ibanez Tube King. Perfecte sound voor solo's ook: veel sustain en heééél controleerbaar te feedbacken.
Verder heb ik nog een bizar goede Shin-Ei fuzz-wah, waardoor ik het jammer vind dat we niet wat meer herrie spelen: ik gebruik 'm nu te weinig :grin:



Tubeking klinkt idd errug vet. Kheb er zelf
een keer op gespeeld. Alleen volgens mij is
hij uit productie ofzo..klopt dat?

vinni
17 februari 2003, 18:50
Hoi,
Ik verander ook nog wel eens van pedaaltje.
Ik ben nu een nieuw pedalboard aan het ontwerpen. Daar komen een Carl Martin Compressor en Chorus op, een Teese RMC1 Wah, een Little Alligator volume pedaal, een Maxon FL301 flanger, Maxon AD80 delay en een Xotic AC Booster. Oh ja en een Voodoo labs Power 2. Ach.....voorlopig wel voldoende....

ik speel heavy rock....

Groet,
Vinni

Mitch
17 februari 2003, 20:14
Tube King wordt volgens mij niet meer gemaakt, maar weet het niet 100% zeker. Wel wordt er hier en daar nog één nieuw verkocht, maar dan vind ik ze wel knap aan de prijs.

-> sash: als je 't leuk vindt kan ik je een sample van mijn seventies Fuzz sturen over de mail of zo (1,2MB geloof ik). Was een proef van een liedje samen met onze drummer. Niet geheel geslaagd, maar de fuzz is wel lekker :grin:
Wie weet beker ik je tot de tweedehands rotzooi :wink:

sash
17 februari 2003, 20:57
Ja lijkt me leuk, stuur maar naar lcdeknoop@chello.nl

2e hands spullen zijn altijd goed, alleen moet het wel 2e hands te krijgen zijn :wink:

EdJ
17 februari 2003, 21:41
He Sash,hoe is het met je zelfbouw pedaal?

sash
17 februari 2003, 22:39
Tot nu toe gaat alles goed, printplaatje is bijna af, moet alleen nog ff een paar weerstandjes halen die ik kwijt ben geraakt :sad: Hoop hem deze week af te hebben.

andy
18 februari 2003, 00:57
Ok. Ik ram op een van mijn twee Jackson Profs. Het signaal gaat door een Boss MT 2.
Bij solo"s schop ik een Boos equaliser aan, meestal tegelijkertijd met volgens mij een van de eerste digi delays van Ibanez uit 1800. En dat wordt op het podium uitgebraakt door twee oude 60ér jaren buizen bakken, London, Power City of Ardsley. Met vier kasten er onder. Twee prks en twee London City's met orginele celestions 30 watters.
In de oefenruimte gebruik ik een Marshall JCM 800 50 watt uit 87. Met de Park boxen.
En onze stijl??? Heavy, fokking, metal.
Combi van Motorhead, oude Frost en Manowar. Maar dan met een morderne sound.
OK zo???