PDA

View Full Version : kopieerbitje...opgelet



jan jansen
30 maart 2008, 19:31
Ik was vandaag de neckpocket van mn te bouwen telecaster bas aan het frezen en ineens schiet de frees los.Wat blijkt...de kopieerring kan versteld op hoogte worden met een inbusboutje welke er wat uit getrild.
Check ook deze met regelmaat of die nog vast zit..... :rockon: :rockon:

JJ

rinaldo
30 maart 2008, 20:28
shit happens, geen ongelukken gebeurd verder? en hoe is het met de neckpocket afgelopen? trouwens leuke basjes zijn dat die telecaster basjes.

heb een tijdje geleden nog iemand op zo'n ding zien spelen in iduna in drachten, ziet er heel apart uit met die telecaster achtige headstock, je komt ze niet zo vaak tegen als je het mij vraagt.

btw maak je ook fotos van de bouw? ben eigenlijk wel benieuwd naar het eind resultaat.

jan jansen
30 maart 2008, 21:25
shit happens, geen ongelukken gebeurd verder? en hoe is het met de neckpocket afgelopen? trouwens leuke basjes zijn dat die telecaster basjes.

heb een tijdje geleden nog iemand op zo'n ding zien spelen in iduna in drachten, ziet er heel apart uit met die telecaster achtige headstock, je komt ze niet zo vaak tegen als je het mij vraagt.

btw maak je ook fotos van de bouw? ben eigenlijk wel benieuwd naar het eind resultaat.


Gelukkig ik was net bezig,wel een hap uit het hout maar niet diep genoeg...pfhhh.
Ja ik maak foto`s tussendoor en als ie klaar is maak ik wel een topic.Hals zit inmiddels,slagplaat ook al moest ik hem pas maken.

Ja dat model was voor mij de reden ook om er een te maken...t ding wordt wel erg zwaar maar das mischien ook maar goed,hoe meer massa hoe beter toch bij lage tonen.

Ik ga voor de vintage look,zwarte slagplaat,gele body met celluloselak finisch.
echte wel een donker fretboard.

jj

rinaldo
31 maart 2008, 00:03
hmm ik denk dat ik toch voor een all maple toets was gegaan, maar ja das een kwestie van smaak natuurlijk. ik ben benieuwd naar de fotos :rockon:

G.G.
31 maart 2008, 08:07
Ik was vandaag de neckpocket van mn te bouwen telecaster bas aan het frezen en ineens schiet de frees los.Wat blijkt...de kopieerring kan versteld op hoogte worden met een inbusboutje welke er wat uit getrild.
Check ook deze met regelmaat of die nog vast zit..... :rockon: :rockon:

JJ

Is dat zo'n freesbitje met bovenlager? Lagertje schiet omhoog over de mal heen?

Kenje het trucje niet van een stukje slang over de schacht schuiven?

niekb
31 maart 2008, 12:42
Hoi Jan Jansen,

Hoe moet ik dit zien, is het ringetje losgegaan waardoor je hem dus minder diep in de schacht hebt vastgezet?

Ik heb ook van die lagers die je kan verstellen maar het liefst gewoon helemaal erin. Ik heb ook wel eens een bitje iets verder uit laten steken maar doe dit liever niet.

The horror, bitjes die gaan vliegen :nervous:

jan jansen
1 april 2008, 19:01
Hoi Jan Jansen,

Hoe moet ik dit zien, is het ringetje losgegaan waardoor je hem dus minder diep in de schacht hebt vastgezet?

Ik heb ook van die lagers die je kan verstellen maar het liefst gewoon helemaal erin. Ik heb ook wel eens een bitje iets verder uit laten steken maar doe dit liever niet.

The horror, bitjes die gaan vliegen :nervous:

Boven in het freesje zit het rollager welke tegen de rand van de mal/werkstuk loopt.Deze wordt aan de bovenkant tegengehouden door een ronde bus die iets dunner is dan het lager.Deze zit vast met het bedoelde inbusboutje.Op een of andere manier is dus deze ronde bus losgegaan en waarschijnlijk heeft dat er voor gezorgd dat het bitje uit de frees zelf is losgeschoten.
Had gelukkig de frees onder de frezen van het werk in gebruik (metabo 1229) welke redelijk veilig is.Had niet moeten gebeuren met mn eigen hakkiewakkie merk frees....

JJ

rinaldo
1 april 2008, 19:14
.

Ik ga voor de vintage look,zwarte slagplaat,gele body met celluloselak finisch.
echte wel een donker fretboard.

jj[/QUOTE]
ga je de hals ook zelf bouwen?