PDA

View Full Version : homestudio bouwen?



wlinart
30 maart 2008, 19:23
hallo,
Kun je mischien zelf alle componenten van een profesionele studio bouwen?
Ik zou graag zelf zo'n studio bouwen met topmerken zoals SSL.
Voor microfoons zou ik graag milab hebben.

wlinart
30 maart 2008, 19:31
o,ja
bijna vergeten.
Als iemand nog materiaal heeft dat je niet meer gebruikt mag hij het altijd zeggen.

bass blom
30 maart 2008, 19:42
lift ik ff mee, heeft iemand nog onderdelen van een luchtkasteel voor mij?
zwembad, paardenstallen bediendenwoning enzomeer :seriousf:

Han S
30 maart 2008, 19:52
Hoe hoog is je budget?

bert k
30 maart 2008, 20:22
Als je plannen hebt voor SSL waarom zoek je dan gebruikte overschotjes voor de rest? Dat merk je niet echt meer in het totaalbedrag.

Roman
30 maart 2008, 21:02
Een studio bouw je niet met SSL desks, da's veel te duur. Bovendien isoleren die niet al te best heb ik begrepen ;) (ondanks dat ze SOLID zijn)

guhlenn
31 maart 2008, 11:41
Wat weet jij er nou van. Als je vijf SSL's juist stapeld heb je een ideaal frame voor je gitaar isolatie cab. Glas wol erin en klaar is kees. Al die modules die wegmoeten doe ik wel.

Han S
31 maart 2008, 11:53
Solid State Logic, ik zou gaan voor de 9000J want die klinkt wel lekker, de Axiom is een floppert, staan te koop op ebay voor minder dan 20K dollars en waren nieuw meer dan een half miljoen heb ik gehoord.


http://nuendoschool.com/j9000_1.jpg

Kijk en weer die NS10's, die moet je er wel bij hebben hoor, anders kun je geen goede mix maken. :D

bass blom
31 maart 2008, 12:06
maar er zijn toch vast wel kekke modelletjes die in een slaapkamer van een 12 jarige passen han? :D

bert k
31 maart 2008, 12:16
Ik ken een verhaal (waar gebeurd!) van een gast in Schiedam die een studiootje aan het bouwen was. Hij had een tweedehands Neve tafel gekocht, maar die bleek niet door het trapgat te passen. Toen heeft hij er de zaag in gezet... Later de twee helften weer aan elkaar gesoldeerd.

De zaak is inmiddels over de kop, gelukkig.

B_2_the_a
31 maart 2008, 12:18
Ik ken een verhaal (waar gebeurd!) van een gast in Schiedam die een studiootje aan het bouwen was. Hij had een tweedehands Neve tafel gekocht, maar die bleek niet door het trapgat te passen. Toen heeft hij er de zaag in gezet... Later de twee helften weer aan elkaar gesoldeerd.

De zaak is inmiddels over de kop, gelukkig.

dan had ik eerder dat trapgat verbouwd, door het raam naar binnen geschoven, wat dan ook
maar geen studiotafel in 2je zagen, idioot!

harrie-beton
31 maart 2008, 13:15
at wlinart.

Als je echt op basis van een gitaarforum een paar ton uit wilt geven aan een muziekstudio heb ik moeite om je te geloven.

De laatste tijd gaan er veel studio's over de kop omdat veel producties met een computer gemaakt worden én er ook een hoop slechte studio's zijn. Informeer je goed en koop op marktplaats een studio interieur. Hopelijk gaat je studio dan behoren tot de goede versie.

vincent136
31 maart 2008, 14:17
Gehehe of een toneport kopen en lekker gaan opnemen.