PDA

View Full Version : Zou het wat zijn, of betaal je puur het klankgat?



Flipkoos
30 maart 2008, 17:44
Ziet er wel erg bijzonder uit:

japanse vintage (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/138504489-japanese-vintage-lowden-martin-larrivee-lakewood-etc.html?return=eJxNjklqxDAQRe%2FS0N55kOQhkTGhcxNh K22hEVWZnsjdUyJZZPXfq4EqJZl8GdnNIPkk5Am0yus%2B74hJ tq2NSYfGq2wxOaUQmuBafzyNtrUOtQmA%2BfA6oA4tBKXy%2F0 p9NagypbJRAxpY93ad%2BrHZ0buPu1tYtcGC8SwuZ%2FGZDsqO wDGCib8V5AX7kXAzv2MOKZ8mEcLXBiSsLOPfsqfGJdAD2axl%2 Bk7KxdDxodiDbHjvRybI7I3MKatvMW7kEcoJXpkrPZbSsXQVws JO8%2FcPk5hb2A%3D%3D&thumb_click=1#photo)

Kent iemand deze apparaten? Klinken ze net zo mooi als ze er uit zien?

(p.s. de naam van de verkoper komt me bekend voor...)

artnaz
30 maart 2008, 17:46
Prachtig, behalve de body vorm imo. :)

Rinze
30 maart 2008, 17:46
Hij wordt aangeboden door (ex-?) forumlid Hanskemink, vermoed ik. Gebruik de zoekfunktie en verbaas je. Maar dat zegt nog niks over de gitaar in kwestie, vrees ik.

Flipkoos
30 maart 2008, 17:56
Hij wordt aangeboden door (ex-?) forumlid Hanskemink, vermoed ik.

Zover was ik inmiddels ook hahaha

Pais
30 maart 2008, 18:20
Wat grappig. Als dit good old Shidan is, dan is dit het eerste stukje tekst wat ik van begin tot eind begrijp. Niet 1 cryptische hint.
Mocht je gaan kijken, ben ik erg benieuwd wat je ervan vind :)

Otje
30 maart 2008, 19:30
Da's een interesante gitaar. Nog nooooooit zoiets gezien.

Rinze
30 maart 2008, 19:37
Wat grappig. Als dit good old Shidan is, dan is dit het eerste stukje tekst wat ik van begin tot eind begrijp. Niet 1 cryptische hint.
Mocht je gaan kijken, ben ik erg benieuwd wat je ervan vind :)

Was Hanskemink wél Shidan? Ik meende dat Bert K. me er een keer op wees dat dat niet het geval was, maar ik kan me goed vergissen, mijn geheugen is in vrij slechte staat...

--=HANS=--
30 maart 2008, 19:41
Origineel gepost door Pais :Wat grappig. Als dit good old Shidan is, dan is dit het eerste stukje tekst wat ik van begin tot eind begrijp. Niet 1 cryptische hint.

+1 :seriousf:

Ben trouwens wel benieuwd hoe het hem is vergaan met z`n pogingen om een soort open akoestisch podium op gezette tijden te organiseren.

Wat die gitaar betreft, tis natuurlijk een kwestie van smaak maar echt mooi kan ik het niet vinden en of het zo is weet ik niet maar het lijkt me dat het het geluid er in ieder geval niet beter van wordt.

Groet, Hans

Pais
30 maart 2008, 20:00
Was Hanskemink wél Shidan? Ik meende dat Bert K. me er een keer op wees dat dat niet het geval was, maar ik kan me goed vergissen, mijn geheugen is in vrij slechte staat...

Jahaa zeker weten zo'n figuur heb je er geen 2 van op aarde. Ik denk dat je je vergist met Liefhebber.

Rinze
30 maart 2008, 20:03
Jahaa zeker weten zo'n figuur heb je er geen 2 van op aarde. Ik denk dat je je vergist met Liefhebber.

Verhip, dat zou goed kunnen. Shidan was in ieder geval een van de weinigen hier waar ik een kleine woordenwisseling mee kreeg, pff, wat een portret.

Blend
30 maart 2008, 22:11
Wat grappig. Als dit good old Shidan is, dan is dit het eerste stukje tekst wat ik van begin tot eind begrijp. Niet 1 cryptische hint.
Mocht je gaan kijken, ben ik erg benieuwd wat je ervan vind :)

jeah.. inderdaad... volgens mij heeft die kerel echt een uitgebreid repertoir aan leuke gitaren.. hij had dacht ik ook een 7 snarige flamenco?

Laser
31 maart 2008, 13:48
Paar jaren geleden waren er hier in Vlaanderen ook 2 te koop, heb toen wat onderzoek gedaan, een deel van de info is hier terug te vinden:
http://www.guitarscanada.com/Board/archive/index.php/t-507.html

De modellen die toen te koop werden aangeboden hadden de motieven bovenaan de zijkant van het klankblad, niet waar normaal het klankgat zit.

Spijtig genoeg heb ik er nooit één bespeeld, dus over gevoel en klank kan ik niets zeggen. Iedereen scheen wel unaniem lovend over de gitaren, vooral deze met ingebouwde elementen kwamen versterkt goed uit de verf.