PDA

View Full Version : ultieme blues overdrive



a.c.
30 maart 2008, 12:36
Welke pedalen zijn geschikt voor blues soundjes?

Ik speel nu met een weber minimass om mijn versterkers (allerlei fenders) te laten oversturen maar dat klinkt toch niet zo lekker als echt hard zonder mini mass.
Ik zoek eigenlijk het overstuurde fender geluid dus zowel clean als een klein beetje overdrive door middel van aanslag en volumepots op gitaar. Het hoeft niet te gaan scheuren.

Wat ik al probeerde: TS9/808, boss BD2, Toadworks lil leo, MI audio, Tone bone, marshall bluesbreaker. Al deze pedalen vreten de kracht uit het geluid of geven te veel scheur.
Iemand nog andere tips?

Les Paul R8
30 maart 2008, 12:38
Probeer de Barber LTD eens. Een mooie transparante overdrive met niet al te veel gain.

Sinner
30 maart 2008, 13:14
Ik ben super enthousiast over de MXR custom shop GT-OD. Klinkt super over mijn Vox AC30, maar ook over mijn Fender buizen oefenversterker (oude Champ). Heel helder en je kunt 'm ook heel weinig gain geven als je wilt. echt proberen :hippie:

Mitch
30 maart 2008, 14:07
Tja, de afdeling gemodde MS10/SML heb ik al tot vervelens toe gepromoot, maar het blijft een ideaal ding voor 'je eigen geluid met nét een randje'. Ik heb net een OCD en hoewel die eigenlijk het lekkerst is voor medium gain is low gain ook zéér overtuigend. Hoe minder gain des te transparanter -ie klinkt. Menatone Red Snapper is ook zo'n pedaal dat als je 'm laag instelt, je sound echt volledig overeind blijft en je naar smaak gain kan bijdraaien. Afijn, er zijn er wel wat meer maar deze hebben het meeste indruk op me gemaakt.

tillens
30 maart 2008, 18:48
Ook al eindeloos gepost, en gepromoot. Hydra Boost van Carl Martin, geeft een push aan je geluid.. Werkt heel tof met mijn clubman, en in combi met je gitaarvolumepot moet er zeker wel wat bruikbaars komen. .

Gr Peter

Dirk_Hendrik
30 maart 2008, 19:40
eigenlijk ook al eindeloos gevraagd... die ultieme blues overdrive...

De "topic sluiten" knop lacht me heel verleidelijk toe. Heel snel tijd voor meer diepgang in dit "roep je favoriete mediium overdrive" topic.

shredneck
30 maart 2008, 23:15
Fulldrive 2 Mosfet in FlatMids modus met de drive op de helft. Versterker flink open en spelen met je volumeknop. Singlecoils voor Texasblues sound.

Werkt erg goed, ik vond zelf de tubescreamer nog al saai, heb ook een Keeley ts geprobeerd en die was al een stuk beter, maar de Fulldrive werkt het beste. Ook mooi dat je in de Vintagemodus een meer dumbleachtige sound hebt. Beetje zoals de Jetter Gain Stage Red.

http://www.jettergear.com/

Ik speel op een Fender Twin Reverb zonder master.

Bouke
30 maart 2008, 23:32
Welke Fenders? (een Bassman reageert ff anders dan een Twin oid)
Welke gitaar? SC's of HB's?

Mijn ervaring:

Een Red Snapper werkt prima op mijn Super Reverb, mooie randjes mee te maken, blijft helder/transparant, geeft de amp een mooi extra duwtje. Ik speel met een Tele, maar de Snapper werkt ook prima met de Strat.

En voor mij de mooiste aanvulling op de Snapper en los ook prima, een Boss GE7. Boost/cut frequenties naar keuze/smaak. Stiekum de ultieme boost voor een goede Fender.

De Barber LTD zet ik eigenlijk alleen nog maar in als ik heel zacht moet. Je maakt dan de drive/tone met het bakkie ipv. je amp en dat doet de LTD best leuk. Op hogere volumes neigt hij me nu teveel naar een TS-9, wel iets minder midderig, maar nog steeds midderig. Maar low gain een tof ding.

Als ik wil gieren in solo's gooi ik ook de BYOC TS-9 kloon erbij aan en dan blijft het toontje wel zingen, maar dat gebruik ik niet zo vaak. Voor een lekker tele-rocksound doe ik ook de BYOC TS9 aan.

Maar die Snapper... die is veruit mijn favoriet op dit moment. Uiteraard zijn er nog veel meer bakkies die erg lekker klinken, maar voor mij werkt de combi Tele-GE7-Snapper-SuperReverb erg lekker!

Succes!

Bouke

Bouke
30 maart 2008, 23:34
Probeer de Barber LTD eens. Een mooie transparante overdrive met niet al te veel gain.

Hmmm... in vergelijking met een Snapper is de LTD niet heel erg transparant naar mijn mening. Wel een lekker bakkie overigens!!

shredneck
30 maart 2008, 23:38
En deze:

Addrock Not So Ol' Yeller
Addrock Ol' Yeller
Aramat Green Machine
Arion MTE-1 Tubulator
Banzai Fireball II
BJF Little Green Wonder
Bonzai Fireball 3 Overdrive
CMATMODS Signa Drive
Cusack Screamer
Danelectro Fab Overdrive
Dubtronics Tubescreamin’ – out of production
Digitech Bad Monkey
Foxrox Zim
Fulltone Fulldrive (1 & 2)
Goudiefx TS-808 +
HBE Power Screamer
Jacques Tubeblower
Landgraff Dynamic Overdrive
Lapido Pride and Joy
Lovekraft Mojo Drive
Lovepedal Eternity
Maxon OD-808
Maxon OD-9
MI Audio Blues Deluxe
MI Audio Blues Pro
MJM Blues Devil
MMFX Tube Killer
MohoMods Multi-Screamer
Musician's Junkyard Screamer
Nobels OD-X
n.o.c.3 Pure Drive
OLCircuits Mint Condition
Onerr Carbon-x
PedalMan 818 Pro
Pedalworx Tejas Overdrive
Pedalworx Texas Two Step
Retro-sonic 808
Reverend Drivetrain II - out of production
Rogue ODV-5
Shannon Overdrive – out of production
T-Rex Alberta
TC Jaugernig's DGTM
Tone Freak Abunai 2
Visual Sound Double Trouble
Visual Sound Jekyll & Hyde
Visual Sound Route 66 (overdrive side)
Visual Sound Route 808
Voodoo Lab Sparkle Drive
Vox V810 Valve-Tone
Way Huge Green Rhino
XTS (Xact Tone) Precision Overdrive

:-)

a.c.
31 maart 2008, 07:04
hier moet wat tussenzitten....

no 1 hops
31 maart 2008, 11:24
of de real tubescreamer van ons forum lid nijboer.
kan je nog zelf maken ook

Gitaargek
31 maart 2008, 12:14
Digitech Bad Monkey

bastiaanvanbeek
31 maart 2008, 15:23
de MAXON OD808 OVERDRIVE
behoud het karakter van je versterker en geeft een heel mooi blues geluid

savecracker85
31 maart 2008, 15:31
Ben sinds vorige week in het bezit van een zendrive van Hermida audio 8-)
(half jaar wachtlijst op een wachtlijst gestaan omdat ik geen zin had in belachelijke E-bay prijzen)

dumble uit een doosje..check robben ford voor sound-samples :p

artnaz
31 maart 2008, 15:35
Een simpele germanium Treble Booster vind ik vaak heerlijk. Wel afhankelijk van je amp, i.c.m. een oude Marshall is het bijvoorbeeld smullen! :)

ewout
1 april 2008, 12:57
Van wat ik zelf heb gespeeld:

voor medium gain: Lovepedal Eternity of Fulldrive 2 mosfet. Eternity is wat feller, fulldrive is smooooth.
voor low gain: klon centaur (erg duur maar onovertroffen) of Paul Cochrane Timmy (voor dat eindbuizen randje)

rocker_71
1 april 2008, 15:36
Hughes & Kettner Tubefactor (stand 1).
heerlijk smeuiige blues overdrive.

the sure thing
1 april 2008, 17:19
Fulltone Fulldrive II. HET pedaal voor clean met een randje. Je kan m ook goed over z'n nek laten aan, maar hij is dus ook subtiel als een soort booster instelbaar! Het voordeel van dit pedaal is: hij kleurt het geluid niet!

johanns
12 april 2012, 00:16
mijn voorkeur: retro-sonic 808, fulltone, ISP Totally Blues, Plush valve job
maar waarmee je helemaal uit je dag gaat... de Keeler design "Push" !

HaroldA
12 april 2012, 00:32
mijn voorkeur: retro-sonic 808, fulltone, ISP Totally Blues, Plush valve job
maar waarmee je helemaal uit je dag gaat... de Keeler design "Push" !

Ik gok dat a.c. na 4 jaar wel een passende overdive heeft gevonden. :sssh:

Welkom, trouwens! :ok:

Smoky
12 april 2012, 09:46
Een blues drive moet uit een versterker komen imo. Maar een nieuwe low watt versterker is financieel inderdaad minder vanzelfsprekend.