PDA

View Full Version : Valveking 212 probleem (again)



Recklessnative
30 maart 2008, 01:08
Beste mede gitaarliefhebbers,

Onlangs na een hele lange repetitie met mijn band (iets van een 6 uur lang, de amp heeft wel geen 6 uur lang gedraait, af en toe in standby gestaan) hoorde ik op mijn 1 jaar oude valveking 212 vreemde knallende geluiden op het clean channel, toen ik overschakelde naar het lead channel waren deze knallen weg. Deze zijn compleet random en zijn enkel op het clean channel...
Ik heb al kabels geswapped en alsook gitaren, dus daar ligt het niet aan...
Hij is ook al ontstoft in poging om van het probleem af te geraken.
Ik ben ten einde raad en heb geen zin om meteen nieuwe tubes te kopen als het aan iets anders ligt. (De amp wordt trouwens niet elke dag gebruikt en is nooit boven volume "2" gegaan). De tubes zien er OK uit, een blauwe gloed (is altijd zo geweest) en normale gloed van de filaments.

Any help is welcome!

Thx!

dml
30 maart 2008, 08:41
Rotte preampbuis(jes)? Dat kost niet zo duur om die te vervangen.

pasqual
30 maart 2008, 23:01
moeilijk te beoordelen hoe of wat zonder er bij te zijn maar misschien als je de amp in een ander stopcontact stopt die op een andere groep is aangesloten? misschien veel aangesloten apparatuur op een en dezelfde groep?

groeten Pasqual.

Recklessnative
30 maart 2008, 23:05
Ja maar daar heb ik ervoor nooit problemen mee gehad, hij draait al een jaar zo.
Dus dat zou ik vreemd vinden moest hij dat dan wel doen, ik zal het alleszins eens proberen. Dan zou hij dat toch moeten doen op beide kanalen btw?

pasqual
30 maart 2008, 23:11
inderdaad ja, zou je denken. het probleem doet zich zeker alleen voor als de amp goed warm is? ik heb zelf bij mijn fender performer een probleem gehad waarbij er een los contact zat op de printplaat. dit manifesteerde zich alleen nadat de amp goed warm was na een uurtje ofzo. ( warmte=uitzetten )
als ik me niet vergis heb je nog garantie toch? is alleen lullig als je het bij de muziekzaak moet laten horen, dat het ding eerst een paar uur moet aanstaan voordat de problemen beginnen. gewoon je poot stijf houden.

succes en groeten Pasqual.

Recklessnative
30 maart 2008, 23:13
Thx, hij is bij musicstore gekocht dus zal het opsturen worden.. heb 3 jaar garantie. Al vallen zulke dingen toch te repareren bij mijn lokale ampboer?
Hoewel hij het geluid ook maakte als ik er een ventilator achterzette, en hij maakt de knallen wel vrij snel op het clean channel, ik moet hem er geen uur voor laten opstaan...

pasqual
30 maart 2008, 23:40
ik heb ook op het punt gestaan om bij musicstore een vk 212 te kopen, maar ik heb 'm toch maar bij de lokale gitaarboer besteld. juist om dit soort problemen te voorkomen met opsturen enzo. als jij 'm laat repareren bij een andere muziekzaak als musicstore, vervalt je garantie, mits ze in keulen kunnen aantonen dat er mee gerotzooid is. ik snap wel waarom je bij musicstore koopt en niet in de buurt; je bespaart makkelijk een 50 á 100 euro.
maar ik betaal toch liever iets meer en krijg betere service ( in ieder geval sneller ). moet ik wel zeggen dat ik de lokale gitarenboer goed ken, scheelt ook. mocht mijn amp kapot gaan, krijg ik ook een andere amp mee voor zolang het duurt.

groeten Pasqual.

Recklessnative
30 maart 2008, 23:45
Thx voor de hulp alvast, garantie of niet, ik ga er donderdag zowieso eens mee naar de gitaarboer niet zover hier vandaan. Heb niet veel zin om m'n amp een maand kwijt te zijn :D Geef ik liever wat meer geld uit aan een snelle reparatie!

thx again :)