PDA

View Full Version : Lessen Palm Muting nodig!



DiazArif
29 maart 2008, 22:28
Het lukt me echt niet om te kunnen palm muten!
De 6de en 5de snaar gaan nog goed,
maar vanaf de 4de snaar krijg ik zelf geen fatsoenlijk geluid meer uit m'n gitaar!
Ik zit namelijk tegen m'n pick-ups met m'n plectrum op de hoge snaren.
(Heeft dit er iets mee te maken? - ik speel op een Standard Fender Squire)
Kan iemand me aub helpen met dit?
Alvast Bedankt.

R.J
30 maart 2008, 00:28
Op een strat bedoel je?

Tegen je pickups?
De manier zoals ik palm muten heb geleerd, is dat je met de "2e bal(naam kwijt)" van je hand, dus niet waar je duim zit maar dat andere, op je snaren "leunt" tijdens het spelen. ik zit helemaal niet tegen mn pups of whatever.

Op youtube staan een aantal erg goede palm muting lessen, misschien moet je daar eens kijken?

Danieldg
30 maart 2008, 13:38
Op een strat bedoel je?

Tegen je pickups?
De manier zoals ik palm muten heb geleerd, is dat je met de "2e bal(naam kwijt)" van je hand, dus niet waar je duim zit maar dat andere, op je snaren "leunt" tijdens het spelen. ik zit helemaal niet tegen mn pups of whatever.

Op youtube staan een aantal erg goede palm muting lessen, misschien moet je daar eens kijken?
Dat heet de palm van je hand :P

R.J
30 maart 2008, 16:28
Dat heet de palm van je hand :P
ja vandaar palm muten duh, maar ik probeer aan te geven welk deel van de palm. :chicken:

DiazArif
30 maart 2008, 19:12
Op een strat bedoel je?

Tegen je pickups?
De manier zoals ik palm muten heb geleerd, is dat je met de "2e bal(naam kwijt)" van je hand, dus niet waar je duim zit maar dat andere, op je snaren "leunt" tijdens het spelen. ik zit helemaal niet tegen mn pups of whatever.

Op youtube staan een aantal erg goede palm muting lessen, misschien moet je daar eens kijken?
Ja ik bedoel op een strat.
Maar om even terug te komen op die lessen op youtube,
sommige mensen zeggen dat je je hand niet helemaal tegen je brug moetr leggen maar iemand anders zei dat je je hand net wel zo dicht mogelijk naast je brug moet leggen, wie heeft er gelijk?
Die man met z'n les van ; palm muting inspired by Green Day zei dat je je hand zowat in het midden moet leggen..

R.J
30 maart 2008, 19:16
Palm muten zoals ik het geleerd heb is zo dicht mogelijk bij de brug, zonder dat je op de brug komt, dus ze hebben allebei gelijk.

Gewoon je palm op de snaar leggen, en steeds dichter bij de brug houden totdat je niet meer mute, ietsjes terug, en bingo.


En palm muting inspired by green day...... Ik ben geen greenday fan, ookal vind ik een paar, oude, nummers erg goed. Maar op die manier palm muten kan je net zo goed gewoon muten denk ik.

marter544
30 maart 2008, 21:13
Gewoon ff proberen, wat je zelf fijn vind en goed vind klinken, ik demp zelf redelijk dicht bij de brug, maar demp wel hard, dan heb je een strak, vel palm-mute geluid.