PDA

View Full Version : te koud voor basje ?



poepsnaar
15 februari 2003, 13:42
ik heb vanavond buiten een soort optredentje maar het vriest zowat :| is dat niet heel erg slecht voor me gitaar + apparaatuur !???

Stray
15 februari 2003, 14:52
het is natuurlijk ni gezond, maar op podium en onder spots is het altijd warmer...

Ruud
15 februari 2003, 14:54
Overgangen qua temperatuur kunnen best,niet te extreem en wel geleidelijk.. een beetje vorst moet je gitaar wel aankunnen, en je laat hem vast niet de hele nacht buiten liggen. Kijk wel uit dat je niet vast vriest aan je snaren [:)]
verder geldt over het algemeen: kou is minder erg dan hitte.. (niet in de brandende zon of een hete auto laten liggen.

janie
15 februari 2003, 15:28
buiten spelen met dit weer?????!!!!betaald zeker goed ofzo...je gitaar zal het wel aankunnen, leg een dekentje over je versterker en vooral over jezelf en je publiek! succes!

dikkie dik
15 februari 2003, 20:55
je gitaar zal wel flink ontstemt zijn nadat hij uit je warme kamer komt.

Ruud
15 februari 2003, 21:15
Gewoon tijdje in het weer daar laten staan en dan effe goed stemmen..

dikkie dik
15 februari 2003, 21:22
idd dat moet ik altijd als ik met mn gitaar buiten ben geweest in de winter met -5. als ik dan ga oefenen laat ik eerste de snaren weer op temp komen en dan stemmen.

John P
16 februari 2003, 02:57
Welke gek heeft dat bedacht?!!! Je kunt toch niet buiten spelen met deze temperaturen?!! Je vingers willen gewoon niet doen wat jij wilt! Sta op je rechten als artiest en weiger!! Dat doen bouwvakkers ook! Zijn ze nu helemaal besodemieterd!! Voor een paar rotcenten!

Ruud
16 februari 2003, 23:12
Optreden is natuurlijk geen werk,
it's a way of livin'.... Der is gewoon niks leuker dan bassen in een band, daar geld voor krijgen en ook nog eens gratis te kunnen zuipen..

Jaa, we hebben de mooiste hobby ter wereld....

Laus
16 februari 2003, 23:17
helemaal mee eens. en als het regent ben je de enige die onder een afdakje staat.

AntY
16 februari 2003, 23:27
tenminste dat hoop je dan.....

jaalst
17 februari 2003, 11:53
En zeker belangrijk is.....zet na het spelen niet meteen de gitaar en versterker(box) binnen in huis....
Je hele bas wordt dan zo vochtig als wat.
Dit is zeker voor je electronica niet erg goed....En zeker niet voor speaker en je versterker!!!

Gewoon ff ergens laten staan waar geen verwarming brandt!

gr John.

dumBASS
17 februari 2003, 17:46
...of je flightcase tijdens het spelen ook ergens buiten neerzetten, en het liefst iets open, zodat deze ook afkoelt naar ongeveer dezelfde temperatuur als je bas. Na het spelen je bas in de koude flightcase doen en binnen neerzetten. Dan komt ie ook rustig op temperatuur...