PDA

View Full Version : (ja nog zo eentje!) metal gitaar



Megadeth22
29 maart 2008, 21:40
Aangezien ik nu een wat oudere Stratocaster van mijn oom in bruikleen heb, en omdat dat nou niet echt een gitaar voor mijn soort muziek is (vooral metal en af en toe wat rock achtig iets) ben ik een beetje aan het rondneuzen.

Ik speel vaak in drop tuning, vooral vanaf standaard tuning alles 2 semi-tonen lager [geen idee hoe 't heet, boeit me ook niet echt zo).

Betekent dat, dat als je een 7 snaar gitaar in standaard tuning hebt, dat je dan gewoon alles vanaf de bovenste snaar moet spelen en dan speel je zeg maar in "6-snarige gitaar alles 2 semi-tonen omlaag" tuning?
[Sidenote; Ja ik ben best gitaar n00b :hippie: )

Mede door dat 7 snaar ding van hierboven was ik aan het kijken naar Schecters. Mijn budget ligt rond de 400-500 euros. Mag iets meer, mag natuurlijk minder. Moet ik ook nog kijken naar specifieke pups? EMG's?

Anyhoo, enig advies naar wat voor merken ik zou moeten kijken?

Soulflyhigh
29 maart 2008, 22:37
Alles twee semitonen (een hele toon) naar beneden betekend dat je gitaar in D stemming staat. Een 7 snaar is gewoon een 6 snaar in standaard (e) stemming met een lage B er op. De B is dus 2 en een halve toon lager of ookwel 5 semitonen. Naar dit geluid moet je op zoek zijn. Qua gitaren betreft zou je idd naar Schecters, Ltd's, Jacksons en Ibanezen kunnen gaan kijken. Ik denk dat je vooral iets zoekt met twee humbuckers. EMG's zijn goede(metal) elementen maar Seymour Duncan of DiMarzio maakt ook goede elementen.

CrudeSapphire
29 maart 2008, 23:03
Ja 3 x raden,

Bc Rich heeft hun projecten omgegooid,

Warlocks met EMG set én Floyd Rose !

[www.bcrich.com]

Hardguitar
30 maart 2008, 12:12
Waar in Nederland verkopen ze eigenlijk Schecters? heb net even op internet zitten zoeken maar kan niet echt iets vinden.

Kaïn
30 maart 2008, 12:14
The american guitar store had er een paar op vooraad dacht ik.

caelin
30 maart 2008, 13:14
Ja 3 x raden,

Bc Rich heeft hun projecten omgegooid,

Warlocks met EMG set én Floyd Rose !

[www.bcrich.com]

whahaha die quote van je van orreltak :D

Kakihara
30 maart 2008, 13:22
Waar in Nederland verkopen ze eigenlijk Schecters? heb net even op internet zitten zoeken maar kan niet echt iets vinden.
ff naar www.jic.nl surfen, op dealers klikken en h et merk kiezen, krijg je een lijstje

Megadeth22
30 maart 2008, 13:22
Waar in Nederland verkopen ze eigenlijk Schecters? heb net even op internet zitten zoeken maar kan niet echt iets vinden.
The Groove Factory (in Drachten)

Robin5150
30 maart 2008, 20:08
Wat een ****** tuurlijk kan je een strat. wel voor metal gebruiken.
YNGWIE MALMSTEEN, JEFF BECK, JIMI HENDRIX!!!
Zegt het je iets?
Dat is allemaal Rock en Metal.
Maargoed Metal gitaar, een echte? ga dan voor een Jackson Rhoads of de ESP versie er van andere aanraders zijn Jackson Warriors en Dinky's maarja met een Ibanez maak je de buren ook wel gek.
Is allemaal persoonlijke keus.

:gitarist:

Dark_Tranquillity
30 maart 2008, 20:10
Wat een ****** tuurlijk kan je een strat. wel voor metal gebruiken.
YNGWIE MALMSTEEN, JEFF BECK, JIMI HENDRIX!!!
Zegt het je iets?
Dat is allemaal Rock en Metal.
Maargoed Metal gitaar, een echte? ga dan voor een Jackson Rhoads of de ESP versie er van andere aanraders zijn Jackson Warriors en Dinky's maarja met een Ibanez maak je de buren ook wel gek.
Is allemaal persoonlijke keus.

:gitarist:

Stoere praat, loos gepraat. Ik ben het met de TS eens, voor deathmetal, black en trash gebruik ik ook geen strat. Dat is gewoon niet de juiste gitaar voor de muziek, ondanks de humbucker in brugpositie.

De ESP versie van de RR is btw lelijk, en gay.

BartS
30 maart 2008, 20:12
De ESP versie van de RR is btw lelijk, en gay.

Totaal mee eens. Ripoff!

Steven Otto
30 maart 2008, 20:14
Topic Starter: Weet je zeker dat je per se een zeven-snaar wilt?

Kaïn
30 maart 2008, 21:08
Wat een ****** tuurlijk kan je een strat. wel voor metal gebruiken.
YNGWIE MALMSTEEN, JEFF BECK, JIMI HENDRIX!!!


Jimi en metal? Hij heeft een hoop gespeeld maar metal heb ik hem nooit op gebrapt.

Waarom een gitaar als "gay" genoemt moet worden gaat mijn verstand te boven. Verschillende mensen, verschillende gitaren. Ik zou de ESP kopen omdat ik de hals fijner vind en het ding gewoon mooier vind, maar andere mensen kotsen van het ding. Dat mijkt mij (gelukkig) nog niet homo sexueel. En de gitaar al HELEMAAL niet.

Megadeth22
30 maart 2008, 23:07
Topic Starter: Weet je zeker dat je per se een zeven-snaar wilt?
Niet echt, zoals ik al zei ik was aan het rondkijken.
Wat ik dus dacht is dat je makkelijker in drop tunings kan spelen dan met een normale 6 snarige gitaar. En dat zou voor mij handiger uitkomen

[byakuya]
30 maart 2008, 23:29
Wat een ****** tuurlijk kan je een strat. wel voor metal gebruiken.
YNGWIE MALMSTEEN, JEFF BECK, JIMI HENDRIX!!!
Zegt het je iets?
Dat is allemaal Rock en Metal.
Maargoed Metal gitaar, een echte? ga dan voor een Jackson Rhoads of de ESP versie er van andere aanraders zijn Jackson Warriors en Dinky's maarja met een Ibanez maak je de buren ook wel gek.
Is allemaal persoonlijke keus.

:gitarist:
Ik hoefde niet lang te denken wie jij nou zou zijn, Robin Hage xD
Uhm, hij wil een 7-snarige, volgens mij is een Jackson Rhoads en die anderen niet echt 7-snarig :P

pannekoek
31 maart 2008, 00:25
ik heb anders nog wel een vette metal gitaar in de aanbieding*kuch kuch* check me signature maar *kuch kuch*

jackson randy rhoad's zijn 6 snarig*

LP_CL
31 maart 2008, 00:35
Wat een ****** tuurlijk kan je een strat. wel voor metal gebruiken.
YNGWIE MALMSTEEN, JEFF BECK, JIMI HENDRIX!!!

Amai, das wel serieuze metal hoor!
Had dan Iron Maiden genoemd...
En idd, hardcore en black/death metal, zie ik niet direct op een strat gebeuren, al is een superstrat ook een strat-achtige, en uiteraard wel geschikt.

Megadeth22
31 maart 2008, 08:54
Wat een ****** tuurlijk kan je een strat. wel voor metal gebruiken.
YNGWIE MALMSTEEN, JEFF BECK, JIMI HENDRIX!!!
Zegt het je iets?
Dat is allemaal Rock en Metal.
Maargoed Metal gitaar, een echte? ga dan voor een Jackson Rhoads of de ESP versie er van andere aanraders zijn Jackson Warriors en Dinky's maarja met een Ibanez maak je de buren ook wel gek.
Is allemaal persoonlijke keus.

:gitarist:
Zegt me alles.

Behalve metal :hippie:
Alles kan, maar ik zie het strats het meest gebruikt worden voor blues of jazz of in ieder geval zachte muziek.

pol
31 maart 2008, 14:24
wat een ondoordachte reacties alweer, tuurlijk kan metal op een strat, gewoon humbucker in de brug en dat lukt wel.

al hou ik zelf niet van de kleine radius die ze soms gebruiken + dunne frets, maar dat is lang niet zo bij alle strats.

om in D te stemmen heb je ook geen 7 -string nodig, zou dat pas kopen als je in B of lager wil spelen en toch nog hoge solo's wil doen, anders neem je gewoon een 6-snaar, leg er dikke snaren op, en stel ze af voor lagere stemming, is net zo goed. Wel intoneren natuurlijk...