PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar : 1979 ES-335 TD



Jay75
29 maart 2008, 20:43
Het was weer eens tijd! Paar oude dingen verkocht laatste tijd dus weer $$$

Wilde altijd een ES-335, die nieuwe dingen waar ik op heb gespeeld vond ik niet echt vet ofzo. Dus ik was op zoek naar een oudje, meer mojo voor minder geld dan een nieuwe ook.

Het is een burgundy ( wel een donkere, ik denk wat verkleurd ) ES-335 TD geworden. Dus met extra switch om te switchen naar single coil. Niet dat ik dat vaak zal gebruiken, maar leuk voor de veelzijdigheid.

Anyway, hier natuurlijk de foto's:

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/28032008284.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/28032008283.jpg

Erg vette vette vette sound, al moet ik wel wennen aan de dikkere hals die erop zit. Ik had eigenlijk gehoopt dat er net zo'n fijne hals op zou zitten als bij mijn eveneens 70's SG, maar helaas. Dus even kijken of ik aan de hals kan wennen ;)

rickert
29 maart 2008, 20:45
Gaaf ding!!!!!

pannekoek
29 maart 2008, 20:47
wow! een beauty!

gefeliciteerd man!

Epipaul
29 maart 2008, 20:47
Erg mooi! Gefeliciteerd!

Eko
29 maart 2008, 20:50
Hele, heeele mooie plank!!!

barno
29 maart 2008, 20:51
ik denk dat ik enkele weken geleden op mplaats of ebay al een tijdje naar deze gitaar heb zitten staren, maar ik moet en zal een sburst of cherry red hebben :)

nice guitar though

Orpheo
29 maart 2008, 22:40
hoe lang ga je deze houden?




ik vind 't echt een supergaaf ding :) gefeliciteerd

Erikt
30 maart 2008, 01:15
prachtplaatje. heel mooi dat donkere rood!

Tubescreamer
30 maart 2008, 03:46
Zeker.....ontsettent wreed, gefeliciteerd! Nooit wegdoen! Een van de mooiere die ik de laatste tijd heb zien langskomen hier denk ik.... :)

Otje
30 maart 2008, 10:37
Gitaar voor het leven, toch? Helemaal top!!

Hardguitar
30 maart 2008, 11:45
:eek: Prachtige Gitaar!!

morroow
30 maart 2008, 12:33
mooi gitaartje hoor!

maar ligt dat nou aan mij of lijkt ie wat "slanker" of minder rond dan de meeste es335'ers eruit zien?

Hendriks
30 maart 2008, 12:36
Very nice , aparte kleur , geen 13 in een dozijn.

omni
30 maart 2008, 13:32
ja seer ontsettent vreet ;)
maar deze schreeuwt werkelijk; BIGSBY!

episua
30 maart 2008, 14:10
Gefeliciteerd, mooie gitaar. Wat Orpheo ook zei; hoe lang ga je deze houden?
En nu die Rickenbacker nog he!

Jay75
30 maart 2008, 14:21
ja seer ontsettent vreet ;)
maar deze schreeuwt werkelijk; BIGSBY!


Ja echt wel he!
Ik twijfel tussen een Bigsby, maar zag er laatst eentje met een maestro tremelo en dat zag er ook erg vet uit!

http://www.mikigakki.com/img_system/4995930117019-186727_1

Maar dan niet goud/chroom uiteraard...OF....

http://www.thefellowshipofacoustics.com/inventory_content_detail.asp?ID=918

Hoe lang ik 'm hou haha, dat weet ik nooit!

hezz
30 maart 2008, 17:03
Die tweede vibrato unit ziet er erg tof uit! Is dat niet zo'n een die je vaker op SG's ziet?

BramSchouten
30 maart 2008, 17:12
Het was weer eens tijd! Paar oude dingen verkocht laatste tijd dus weer $$$

Wilde altijd een ES-335, die nieuwe dingen waar ik op heb gespeeld vond ik niet echt vet ofzo. Dus ik was op zoek naar een oudje, meer mojo voor minder geld dan een nieuwe ook.

Het is een burgundy ( wel een donkere, ik denk wat verkleurd ) ES-335 TD geworden. Dus met extra switch om te switchen naar single coil. Niet dat ik dat vaak zal gebruiken, maar leuk voor de veelzijdigheid.

Anyway, hier natuurlijk de foto's:

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/28032008284.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/28032008283.jpg

Erg vette vette vette sound, al moet ik wel wennen aan de dikkere hals die erop zit. Ik had eigenlijk gehoopt dat er net zo'n fijne hals op zou zitten als bij mijn eveneens 70's SG, maar helaas. Dus even kijken of ik aan de hals kan wennen ;)



Wat een prachtige dingetje!!! 8)
Wat voor muziek ga je erop spelen?

Riky
30 maart 2008, 19:19
nice guitar dude :hippie:

R.J
30 maart 2008, 19:23
Moooooi! Erg gave gitaar :hippie:

Zijn dat paf's?

Wil ook altijd nog zo'n ding, maar zit te denken aan 1 paf(brug) en 1 p90(nek dus).

Jay75
30 maart 2008, 21:42
Volgens mij issie net zoals de normale ES-335, niet ronder ofzo hehe, zal wel aan de pics liggen.

Elementen weet ik eigenlijk niet, gitaar is helemaal origineel dus als iemand het weet mag ie het zeggen.

Ik denk dat ik toch voor een bigsby ga, maar die vibrola zie je vaak op SG's inderdaad.

vulvasonic
30 maart 2008, 21:46
Het is een burgundy ( wel een donkere, ik denk wat verkleurd ) ES-335 TD geworden. Dus met extra switch om te switchen naar single coil. Niet dat ik dat vaak zal gebruiken, maar leuk voor de veelzijdigheid.


Gefeliciteerd met je nieuwe schoonheid.
Ik snap alleen die ene regel niet (door mij bold gemaakt). Zelf heb ik een ES 347, die ook een single coil schakelaar heeft. En ik gebruik 'm heel vaak. Het geeft een geluid dat maar weinig weg heeft van het typische Fender SC geluid, maar dat de gitaar toch erg veelzijdig maakt. Het maakt het geluid minder dik en de output wordt aardig gereduceerd, waardoor je in 1 klap van een dik en vunzig geluid naar een sprankelend clean kan, zonder te hoeven tapdansen.

Wat ik jammer vind aan jouw gitaar is het staartstuk. De snaren achter de brug, naar het staartstuk toe, blijven een beetje doortrillen bij stops. Dat is prachtig voor sommige soorten muziek, maar voor het wat ruigere werk kan dat storend werken. Het hoeft jou dus zeker niet te deren. En ik hoop ook dat het dat niet doet.

En die dikke hals....., ik durf met je te wedden dat juist dat een eigen identiteit aan de gitaar geeft en dat je mede daardoor je muziek van geheel nieuwe impulsen kan voorzien. Het kan uiteindelijk zeer inspiratief werken en daar moet je je voordeel mee zien te halen. You're gonna LOVE IT!!!! :cooler:

Nogmaals, gefeliciteerd met deze prachtige gitaar!!! :)

Jay75
31 maart 2008, 00:24
Thanks, ja dat doortrillen als het al gebeurd zal mij niet echt storen denk ik.
Tja qua sound met de single coil split, leuk voor thuis, snap precies wat je bedoelt, heerlijke sound zeker voor slagpartijen, soms zelfs bijna rickenbacker achtig vond ik. Ik zal er eens mee gaan experimenteren, eveneens als met de toneknoppen die ik vroeger bij iedere gitaar vol open zette.

Ik merk wel dat deze elementen erg schel zijn, vooral de brug dus ik moet wat hoog uit mijn amp draaien. Maar heb er nog niet op volle sterkte mee kunnen spelen en alleen nog maar thuis op mijn fender, ben al helemaal benieuwd wat de Marshall-335 combinatie gaat brengen ;)

Maar wat een vet ding, echt een gitaar, voelt echt het meeste gitaar wat ik ook heb mogen bespelen ( en dat is nogal wat ! )

De Beer
31 maart 2008, 00:34
Wawawiewah! It's nice!

mooie plankt!

Luke-wannabe
31 maart 2008, 00:48
Super vet..! Congrats

eazy G
31 maart 2008, 04:19
Een dikke hals??
Ik heb precies dezelfde met een dunne hals en ik ben eigenlijk op zoek naar een wat dikkere hals. Wil je ruilen?
hehe

eazy G
31 maart 2008, 04:24
Uit welk jaar is de jouwe? hehe

dimitri
31 maart 2008, 09:19
Mooi ding!
Ga je waarschijnlijk wel heel veel plezier aan beleven.
Mocht ik de cash hebben, zou ik ook voor een oudje gaan.
Gefeliciteerd in elk geval!!!

Fender75
31 maart 2008, 09:21
Een hele mooie, gefeliciteerd..dat je er maar lang plezier van mag hebben! :)

Jay75
31 maart 2008, 10:51
Een dikke hals??
Ik heb precies dezelfde met een dunne hals en ik ben eigenlijk op zoek naar een wat dikkere hals. Wil je ruilen?
hehe


Is goed, kom vandeweek maar eens kijken dan!

eazy G
2 april 2008, 04:56
Is goed, kom vandeweek maar eens kijken dan!

hehe.......

Aron Maiden
3 april 2008, 12:28
Tering, hele mooie ES! Jay75, jij hebt echt te gekke gitaren man! Goede smaak;)

Nobler
3 april 2008, 12:48
Ja, geweldig gave gitaar, maar dat hebben er inmiddels al tientallen gezegd.
Over die brede hals, de 335's uit de vroege zestiger jaren worden juist zo geroemd omdat ze toen juist een hele dunne, makkelijk bespeelbare hals hadden. Ik ben benieuwd hoe je op de lange termijn over de brede hals van jouw 335 gaat denken.
Over de trapeziumvormige snarenhouder, zo een heb ik op mijn helemaal holle Epiphone EA-250 uit 1973. Ik merk helemaal niks over doortrillen van de eigenlijke snaren na een stop. Misschien dat hij bedoelt dat je geluid van de stukjes snaren tussen de brug en de snarenhouder hoort, met name als je onversterkt speelt, maar je hoort het ook wel eens doorklinken nadat je de eigenlijke snaren hebt afgedempt. In verband daarmee heb ik een stukje schuimplastic met daarop rood pluche (uit een juwelendoosje) onder die snaren tussen de brug en de snarenhouder gedrukt. Door het rode pluche valt het niet zo op (de gitaar is rood), en het probleem is opgelost.
Over de schelle elementen: die maken een 335 juist zo veelzijdig. Je kunt er warme jazzy geluiden uithalen door het brugelement te gebruiken, de tone-pot wat dicht te draaien of er op de amp wat treble uit te draaien, maar je kunt er ook heerlijk op scheuren, en felle bijtende solo's op spelen als je wilt. Dat is het mooie van schel, dat kun je er uit draaien. Toevoegen als je niet voldoende hebt is veel moeilijker en vaak onmogelijk. Bij sommige andere gitaren blijft er niet veel over als je het schelle er uitdraait (daarom had ik lang niet zoveel op met Fender), maar bij een 335 blijft het geluid dan vol.
Heerlijke gitaren. Ik heb een Gibson 335 uit '97 (met 'stud' snarenhouder). Hoewel ik hem lang inferieur vond aan mijn Epiphone Sheraton II ben ik hem (de 335) toch als main gitaar blijven gebruiken en langzamerhand begin ik er toch mee te vergroeien.

future2future
3 april 2008, 17:43
Vet ding! Was een tijdje geleden ook op zoek naar een 335, ben toen uitgekomen bij een Heritage, maar dit is wel vette shit!

The_syphon
3 april 2008, 18:03
Hele vette gitaar!!! Helaas voor mij onbetaalbaar!!

Jay75
3 april 2008, 23:50
Ja, geweldig gave gitaar, maar dat hebben er inmiddels al tientallen gezegd.
Over die brede hals, de 335's uit de vroege zestiger jaren worden juist zo geroemd omdat ze toen juist een hele dunne, makkelijk bespeelbare hals hadden. Ik ben benieuwd hoe je op de lange termijn over de brede hals van jouw 335 gaat denken.
Over de trapeziumvormige snarenhouder, zo een heb ik op mijn helemaal holle Epiphone EA-250 uit 1973. Ik merk helemaal niks over doortrillen van de eigenlijke snaren na een stop. Misschien dat hij bedoelt dat je geluid van de stukjes snaren tussen de brug en de snarenhouder hoort, met name als je onversterkt speelt, maar je hoort het ook wel eens doorklinken nadat je de eigenlijke snaren hebt afgedempt. In verband daarmee heb ik een stukje schuimplastic met daarop rood pluche (uit een juwelendoosje) onder die snaren tussen de brug en de snarenhouder gedrukt. Door het rode pluche valt het niet zo op (de gitaar is rood), en het probleem is opgelost.
Over de schelle elementen: die maken een 335 juist zo veelzijdig. Je kunt er warme jazzy geluiden uithalen door het brugelement te gebruiken, de tone-pot wat dicht te draaien of er op de amp wat treble uit te draaien, maar je kunt er ook heerlijk op scheuren, en felle bijtende solo's op spelen als je wilt. Dat is het mooie van schel, dat kun je er uit draaien. Toevoegen als je niet voldoende hebt is veel moeilijker en vaak onmogelijk. Bij sommige andere gitaren blijft er niet veel over als je het schelle er uitdraait (daarom had ik lang niet zoveel op met Fender), maar bij een 335 blijft het geluid dan vol.
Heerlijke gitaren. Ik heb een Gibson 335 uit '97 (met 'stud' snarenhouder). Hoewel ik hem lang inferieur vond aan mijn Epiphone Sheraton II ben ik hem (de 335) toch als main gitaar blijven gebruiken en langzamerhand begin ik er toch mee te vergroeien.

Zo'n EA-250 had ik ook eentje, klonk ook heerlijk, ik denk dat als ik er een tegenkom voor rond de 350 euro ik 'm meeneem.

Laatste paar dagen alleen op de ES gespeeld en ik ben al aardig gewend aan de neck, maar als ik daarna toch even mn SG pak, ligt die me toch net meer, maar dat komt misschien omdat ik kleine pootjes heb. hehe
Maar ik snap wat je bedoelt :) Tis gewoon een keivette gitaar en qua vorige reactie:
betaalbaarheid, ik weet niet hoe oud je bent, maar het is maar net waar je je geld aan uitgeeft he! Ik heb geen topsalaris, sta gewoon in een winkel, dus gewoon lekker sparen tot je geld hebt en niet aan dure auto's uitgeven ( koop er een van 400 euro zoals ik hehe ) en deze houdt zijn waarde toch wel, dus het is veilig kopen he

EuroCinema
4 april 2008, 15:33
:o
Wat een prachtgitaar zeg! Lijkt erg op de 335 van 1 van mijn grootste gitaarhelden, Ivan "Boogaloo Joe" Jones:

http://bp3.blogger.com/_tuptINSJTE4/R7O2LoRolAI/AAAAAAAAECk/enqMxkpyjx4/s320/ivanjones_01.jpeg

http://bp0.blogger.com/_tuptINSJTE4/R7O2S4RolBI/AAAAAAAAECs/atkH1-EW8y4/s320/BOOGALOOJONESLPLOT-1.JPG

barno
4 april 2008, 15:40
:o
Wat een prachtgitaar zeg! Lijkt erg op de 335 van 1 van mijn grootste gitaarhelden, Ivan "Boogaloo Joe" Jones:

http://bp3.blogger.com/_tuptINSJTE4/R7O2LoRolAI/AAAAAAAAECk/enqMxkpyjx4/s320/ivanjones_01.jpeg

http://bp0.blogger.com/_tuptINSJTE4/R7O2S4RolBI/AAAAAAAAECs/atkH1-EW8y4/s320/BOOGALOOJONESLPLOT-1.JPG

even op je myspace geweest: fuckerdeflip! vette muziek man, great grant green feel! en grant is de Master

EuroCinema
4 april 2008, 17:16
8) <--- was de beste bloos-smiley die ik kon vinden, bedankt!!!

Jay75
5 april 2008, 15:32
even op je myspace geweest: fuckerdeflip! vette muziek man, great grant green feel! en grant is de Master


Heel vet, die gitaar allemaal leuk en aardig, maar die HAMMOND!
:)

EuroCinema
16 april 2008, 11:00
Hey ik zie er precies zo 1 op Marktplaats staan. Doe je 'm alweer weg of zijn ze gewoon gangbaar?

Jay75
16 april 2008, 11:35
Ja dat is die van mij inderdaad. Ik verkoop deze weer omdat ik zondag een zelfde heb gekocht voor de fractie van de prijs van deze. Die "nieuwe" is wel in mindere cosmetische conditie, maar verder precies dezelfde gitaar. Werd me aangeboden omdat ik toevallig nog een -gezocht advertentie- had staan op marktplaats.

Interesse> PM maar, topconditie is deze! Prachtig ding ;)

EuroCinema
16 april 2008, 11:43
Ha, interesse is het probleem niet, wil er zeker eens zo 1 hebben. Geld daarentegen... :chicken: Vertel eens over die nieuwe?

Jay75
16 april 2008, 12:13
Precies dezelfde, zelfs de kleur.
Dus twee van die ES gitaren is overdreven, kan ik beter een nieuwe auto kopen ;)

EuroCinema
16 april 2008, 12:35
Ik zeg: eerst een familiefoto op wallpaperformaat!!
Enne.. wat kostte die andere dan?

rickert
22 april 2008, 18:47
Whaha Jezus, ik zie het nu pas man, nu alweer in de verkoop:seriousf:

http://link.marktplaats.nl/163268612