PDA

View Full Version : Dag iedereen



Levitation
29 maart 2008, 19:55
Omdat ik een beleefde knul ben maak ik ook even 5 minuutjes vrij om mij hier voor te stellen.

Naam: Dieter Wijnen
Woonplaats: Dilsen-Stokkem (België - Maaskant)
Geboortedatum: 22/08/1987
Hobby's: muziek + gitaar (ondertussen 6 jaar), mountainbike, films, ...
Favo bands: Verschillende muziekstijlen dus ook zeer veel bands. Tegenwoordig ben ik wel gefascineerd door het sludge/postrock/ambient wereldje dus bands zoals Isis, Pelican, Sigur Rós, Explosions In the Sky, Mogwai, Mono, The Album Leaf, Boards Of Canada etc. etc. kan ik wel smaken.

Mijn gear stelt wel nog niet zoveel voor:

Marshall JCM 2000 TSL 100
Marshall 1960a standard cab
Squier Bullet stratocaster
Epiphone SG 310 met Seymour Duncans
Epiphone SG Les Paul Custom (alpine white)
Zoom 606 multi-effectenpedaaltje

Vanwege mijn muzieksmaak ben ik ook van plan om een pedalboard aan te leggen, maar daar zal ik nog even voor moeten sparen.

Ik denk dat het dit zowat is, dus bedankt voor het lezen en waarschijnlijk tot ergens op het board.

Groeten,

Dieter

kenx
29 maart 2008, 20:17
welkom op het forum!!

nog veel plezier!!!

Mvg,

kenny

pannekoek
2 april 2008, 00:33
welkom! mooi versterkerdingetje hoor!

Hellsbellsnl
2 april 2008, 00:45
Mijn gear stelt wel nog niet zoveel voor:

Marshall JCM 2000 TSL 100
Marshall 1960a standard cab
Squier Bullet stratocaster
Epiphone SG 310 met Seymour Duncans
Epiphone SG Les Paul Custom (alpine white)
Zoom 606 multi-effectenpedaaltje


Mwa,
Ik vindt het nogal voor iemand die het niet veel vindt voorstellen.
Toch heet ik je van harte welkom hier tussen alle ander guitarfreaks.

Ace 1.15.19
2 april 2008, 11:55
Vanwege mijn muzieksmaak ben ik ook van plan om een pedalboard aan te leggen, maar daar zal ik nog even voor moeten sparen.

Wat voor effecten zou je op je board willen?

belfrink
2 april 2008, 12:06
Welkom :)

Kan aan mij liggen maar ik heb echt nog nooit van die bands gehoort ...

Levitation
4 april 2008, 13:57
Wat voor effecten zou je op je board willen?

Ik ben van plan om te beginnen met een Ibanez DE7, een Boss RV5, Boss FV500L volume pedaal en natuurlijk een Boss TU2.

Een Digitech Bad Monkey lijkt me ook wel leuk, maar is niet noodzakelijk voor de muziek waar ik tegenwoordig mee bezig ben.


Kan aan mij liggen maar ik heb echt nog nooit van die bands gehoort ...

Nee is niet zo gek hoor. Als je niet met dat genre bezig bent is het ook wel vrij waarschijnlijk dat je er nog niet van gehoord hebt. Was er zelf ook niet zo bekend mee, een jaar geleden ofzo.

Pas op, daarbuiten kan ik nog zeer veel muziek smaken. Status Quo zal altijd één van mijn favoriete bands blijven, en andere toestanden zoals Neil Young, Johnny Cash, ZZ Top, John Fogerty, AC/DC, Ted Nugent, ... kan ik ook nog steeds smaken! Ik luister er de laatste maanden alleen veel minder naar.
Met andere, niet rock-gerelateerde genres ben ik trouwens ook wel begaan. Kan je inzicht in muziek alleen maar ten goede komen lijkt me.

En omdat ik tegenwoordig zoveel Epiphone en Marshallgebash lees zeg ik dat mijn gear niet zoveel voorstelt. Ik ben vaak best jaloers op de vele Gibsons en Mesa Boogie amps die ik hier en op andere fora zie passeren, vandaar.
Natuurlijk ben ik indertijd ook moeten beginnen met een Squier Bullet stratje en een Laney Hardcore versterkertje van 30 watt die ik met mijn zuurverdiende centjes had gekocht.

Bedankt voor de verwelkomingen trouwens :)