PDA

View Full Version : Proco rat vraagje



Krull
29 maart 2008, 19:27
Heb sinds kort een Proco Rat en ik ben nog niet helemaal tevreden. Als 'ie uit staat is m'n tone veel minder open, terwijl ik op de site van Proco lees dat het pedaal zo goed als true bypass is. Is dit normaal?

Dirk_Hendrik
29 maart 2008, 20:05
Nee, da's niet normaal.
Rat's zijn idd TBB. Als er een verschil is tussen Rat in bypass vs rechtstreeks je versterker in is er iets mis met je rat.

Eko
29 maart 2008, 21:01
Geen slechte kabel er tussen?

Krull
29 maart 2008, 21:22
Geen slechte kabel er tussen?
Nope, ik heb met beide kabels rechtstreeks in m'n amp getest en dan is het goed. Met de rat ertussen wordt het geluid wat doffer en hoor je minder details.
Is dit op te lossen?

the sure thing
29 maart 2008, 21:56
Vergeet niet dat als je beide kabels apart test, beide kabels goed kunnen klinken, maar met een pedaaltje ertussen wordt je signaalpad 2x zo lang! Je gebruikt dan 2 kabels in het verlengde van elkaar. Doe de test eens met een ander effectpedaaltje ertussen. Als je dan nog zoveel tonesuck hebt, ligt het niet aan je RAT :)

Krull
29 maart 2008, 22:08
Vergeet niet dat als je beide kabels apart test, beide kabels goed kunnen klinken, maar met een pedaaltje ertussen wordt je signaalpad 2x zo lang! Je gebruikt dan 2 kabels in het verlengde van elkaar. Doe de test eens met een ander effectpedaaltje ertussen. Als je dan nog zoveel tonesuck hebt, ligt het niet aan je RAT :)
Bij m'n andere pedalen is dit niet zo, dus het ligt toch aan de rat lijkt mij.

Dirk_Hendrik
29 maart 2008, 22:32
Als er een verschil is tussen Rat in bypass vs rechtstreeks je versterker in is er iets mis met je rat.

Nogmaals dan maar?? :roll:

En dan in harde feiten:
Is dat op te lossen? Ja. Kan dat hier gepost worden? Nee. Waarom niet? Omdat het niet bekend is wat er mis is met je RAT. Alléén het gevolg.