PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul custom (plus)



toon-
29 maart 2008, 16:50
Hej,
Ik zou deze lente of zomer graag een nieuwe gitaar kopen. Ik heb nu een Bc Rich Warlock SE IT, maar 'zwaardere' metal dan Metallica, Megadeth of Iron Maiden speel ik niet. Omdat ik ook eens wat anders dan metal wil spelen, had ik gedacht aan de Epiphine Les Paul custom alpine white (http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/EPIPHONE+ELLPCAWGH1.JPG) of de Epiphone Les Paul custom plus (http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=48&CollectionID=6).
Ik merk niet direct grote verschillen tussen beide gitaren en zou daarom voor de witte custom gaan, omdat ik deze echt mooi vind.
Wel heb ik al verschillende mensen horen klagen over het gewicht en de neck van Epiphones, is dit zo? Want ik zou er wel graag gemakkelijk rechtopstaand mee willen spelen. En ja, ik ga zeker testen, maar ik zou eerst graag meningen van andere mensen weten en eventueel alternatieven.
Toon.

GunMetalBlue
29 maart 2008, 16:56
Ik heb geen ervaring met geen van beide gitaren. En ik ben toch gitarist! :P


Ik moet wel zeggen dat ik de alpine dóndersmooi vind, en wit kan ook erg metal zijn! Enige waar ik meteen aan denk, is dat de alpine volgens mij een even witte, en dus gelakte, neck heeft. Gaat dat met metallica-solo's?

In het boekje van Justice for All staat dat metallica (ok, in '88...) gewoon op ESP speelde hoor. Dus daarvan uitgaande lijkt me die BC niet zo héél ongeschikt.




Misschien wel wat lelijk :chicken:

...:D

toon-
29 maart 2008, 17:02
Ik heb geen ervaring met geen van beide gitaren. En ik ben toch gitarist! :P

Ik moet wel zeggen dat ik de alpine dóndersmooi vind, en wit kan ook erg metal zijn! Enige waar ik meteen aan denk, is dat de alpine volgens mij een even witte, en dus gelakte, neck heeft. Gaat dat met metallica-solo's?

In het boekje van Justice for All staat dat metallica (ok, in '88...) gewoon op ESP speelde hoor. Dus daarvan uitgaande lijkt me die BC niet zo héél ongeschikt.
Misschien wel wat lelijk :chicken:
...:D
De Bc Rich heb ik al^^, en ik ben ook wat uitgekeken op het uiterlijk. Dus wat betreft de metallica solo's, die kan ik wel op de Bc Rich spelen. Ik zou de Epiphone willen gebruiken voor onder andere Guns 'n Roses en andere rock groepen. Ik vind het namelijk een heel dom zicht om dit met een Warlock te spelen :stop: .

J-sus Rulez
29 maart 2008, 18:29
ik heb al vaak gespeeld op de epiphone les paul custom (ook een alpine white) en ik ga er mij ook zo een aanschaffen dus alleen maar pluspunten...
Het gewicht is idd wel zwaarder maar dat vind ik op zich niet zo'n probleem... enjah ze speelt gewoon zalig... maarjah.. dit is gwn persoonlijk.. zoek een winkel waar ze beiden hebben enjah... veel succes met je aankoop!

GunMetalBlue
29 maart 2008, 19:27
De Bc Rich heb ik al^^, en ik ben ook wat uitgekeken op het uiterlijk. Dus wat betreft de metallica solo's, die kan ik wel op de Bc Rich spelen. Ik zou de Epiphone willen gebruiken voor onder andere Guns 'n Roses en andere rock groepen. Ik vind het namelijk een heel dom zicht om dit met een Warlock te spelen :stop: .


Daar ben ik het met je eens...

Levitation
29 maart 2008, 19:45
Ik heb zo'n Epiphone Les Paul Custom Alpine White. 't Is inderdaad een mooi ding, maar een nadeel is dat hij inderdaad als lood weegt. (Zo'n 4 kg.)

De nek vind ik persoonlijk niet zo geweldig leuk spelen, maar ik ben mijn Epi SG 310 dan ook gewend. Daarnaast denk ik dat ik ook niet echt een Les Paul-man ben.

Desalniettemin toch een deftige gitaar voor de prijs als je het mij vraagt.

JohnLord
29 maart 2008, 19:52
Zo'n LP custom is nog wel wat zwaarder dan 4 kilo. De Epi LP's zijn een beetje topzwaar, ze hebben de neiging om aan de halszijde naar beneden te duiken. Het is dus verstandig een brede en stroeve gitaarband te gebruiken. Dan heb je geen enkel probleem. Al het bovenstaande is mijn eigen ervaring.

Barkeepert
29 maart 2008, 19:53
Was vandaag in een winkel waar ze er net eentje binnengekregen hebben. Prachtig ding!