PDA

View Full Version : japanse squier (1986)



Nico2
29 maart 2008, 15:58
Hallo allemaal,

Weten jullie misschien iets over de in 1986 in japan gemaakte squiers met floyd rose tremlos? En wat ze waarde zijn, ik heb er een voor 400€ aangeboden gekregen en wil weten of die dat ook echt waard is...
(zoek functie al gebruikt en weinig wijzer uit geworden.)

Bedankt,

Nico

Eko
29 maart 2008, 16:10
Kijk even naar het serienummer. De eerste serie begint met JV en dan de cijfers, de 2e serie is SQ met de cijfers. Deze series zijn inmiddels verzameltechnisch zeer interessant mits origineel. 400 is dan weinig als vraagprijs. Ik ken zelf geen JV of SQ met een Kahler ( Floyd zat er toen nog niet op) en alleen maar een E-serie strat. Die doen inderdaad rond de 400 mits in goede staat.

Nico2
29 maart 2008, 16:45
Ok bedankt, ga maandag of dinsdag ff kijke naar het serie nummer :)

spirit
30 maart 2008, 11:52
Een Jv of Sq zal het niet zijn, die zijn maar tot 1984/1985 gemaakt. waarschijnlijk idd een E-series, en dan vind ik 400,-euro iets te veel.

Nico2
30 maart 2008, 16:15
Ook voor met kahler tremolo en hard case?

Eko
30 maart 2008, 16:53
Voor een E-serie in originele staat met een Kahler incl. koffer wordt regelmatig al meer gevraagd dan de 400,- ( en ook betaald).
Voor de laatste die hier in de buurt in de winkel stond werd zonder Kahler al 495 betaald.

spirit
30 maart 2008, 18:04
Voor een E-serie in originele staat met een Kahler incl. koffer wordt regelmatig al meer gevraagd dan de 400,- ( en ook betaald).
Voor de laatste die hier in de buurt in de winkel stond werd zonder Kahler al 495 betaald.

Met een beetje geluk en veel geduld tot de juiste gitaar langs komt, vind je ze op Ebay een stuk goedkoper (en soms idd. ook duurder), zit je natuurlijk weer wel met vaak hogere verz.kosten en evt. belasting (buiten EU).

Dat er in een winkel vaak meer gevraagd word klopt, maar als je de prijzen zoals bij de dealers hier op gitaarnet of MarktPlaats soms ziet, vraag ik me wel eens af óf ze die gitaar wel willen verkopen, zo hoog.

jerome
30 maart 2008, 23:39
Ik heb laatst een Fender Japan (geen Squier) Contemporary Standard 22 via Ebay gekocht met de originele Kahler enkel locking tremelo systeem erop voor 500 €.
Een prachtige 3 color sunburst met serienummer beginnent met een E, bouwjaar ergens midden 80.
Is m'n 2e Japanse Fender Contemporary, fijne planken BTW, alder body, lekkere sound, heerlijke hals
Ik kan me voorstellen dat die Squier iets goedkoper zou moeten zijn?