PDA

View Full Version : probleem zelfbowu rat



pietjeekes
29 maart 2008, 11:27
geachte mede gitaristen.

ik heb een klein nogal groot probleem eigenlijk.

ik heb de proco rat nagebowued met behulp van het schema dat op tonepad staat.
nu heb ik alles aangesloten zoals het op het schema en pcb layout staat.
deze pedaal is true bypass.
nu als ik het effect uit heb staan is er geen ^probleem dan is het normaal volume.
zet ik deze aan dan is het volume zo goed als weg.
heb al nagemeten en de pcb krijgt de benodigde negen volt.

als jullei weten aar het a naan liegen gelieve mij dit zo snem mogenlijk te zeggen.

danku jullie op voorhand.



Pietjeekes

Squier4ever
29 maart 2008, 12:19
dat is volgens mij niet zomaar te zeggen, kan van alles zijn, slecht soldeercontact, kabelbreukje, rot component. gewoon het schema met een multimeter nalopen.

pietjeekes
29 maart 2008, 12:29
nalopen van het schema heb ik al gedaan deze moet ongeveer kloppen.

het enige dat niet 100 percent jusit is is dat ik tussen de +9v en pin 7 van de lm308 maar 7.50V meet inplaats van de volledige 9V maar dan nog een drop van 1.50V mag geen volume verlies van +- 99percent teweeg brengen.

draadbreuk hoop iok van niet maar ik zal hem oko eens bij een maat binnen brengen die is ooknogal goed in fouten vinden.


greetz


Pietjeekes

pietjeekes
29 maart 2008, 13:11
maar als iemand nog mss een tip heeft.

mag men deze altijd zeggen

Vonk
29 maart 2008, 13:27
De beste tip die ik kan geven als iets niet werkt: het geheel een dagje laten staan en dan pas weer alles nalopen.
Werkt altijd bij mij.

En voor de volgende keer: dubbelcheck voordat je iets vastsoldeert.

pietjeekes
29 maart 2008, 14:06
die dubbel check is bij mij standaard een trippel check

M Kactus
29 maart 2008, 14:20
Kan je misschien wat foto's maken van je bordje en van je bedrading ? Kan altijd helpen. Zitten je IC's/transistors/diodes/elco's juist om ? Daar zit vaak de fout.
Kan je ook het schema en de layout linken ?

ponq
29 maart 2008, 14:26
het enige dat niet 100 percent jusit is is dat ik tussen de +9v en pin 7 van de lm308 maar 7.50V meet inplaats van de volledige 9V maar dan nog een drop van 1.50V mag geen volume verlies van +- 99percent teweeg brengen.


En waar is die 1.5V heen? En waarom mag dat geen volume verlies opleveren? De 47 Ohm weerstand zal voor een kleine drop zorgen. Meet wat je na die weerstand voor een voltage hebt. Dit voltage moet gelijk zijn aan wat er op de Drain van Q2 staat.

Meet en post eens de voltages op alle pinnen van IC1 en Q2 (benaming volgens Tonepad schema).

pietjeekes
29 maart 2008, 15:25
zal ik later doen kga sebietn aar mijn vriendin

pietjeekes
3 april 2008, 19:07
srry voro het toppic terug te bumpen.


de pedaal werkt maar nog niet naar behoren.

het volumeverlies dat ik heb is ontoelaatbaar.

mijn vriend heeft de zelfde pedaal gamaakt maar heeft niet het zelfde volumeverlies.

hij kan ook de fout niet ontdekken.

en allles is dus al nagekeken.


greetz

Squier4ever
3 april 2008, 19:18
nouja als je net zo zorgvuldig nakijkt als hoe je typt kan ik me e.e.a. voorstellen.... met andere woorden probeer duidelijker te typen aub.

ik denk dat er een componentje kapot is of een kabel. succes ermee.

Dirk_Hendrik
3 april 2008, 19:20
nalopen van het schema heb ik al gedaan deze moet ongeveer kloppen.

het enige dat niet 100 percent jusit is is dat ik tussen de +9v en pin 7 van de lm308 maar 7.50V meet inplaats van de volledige 9V maar dan nog een drop van 1.50V mag geen volume verlies van +- 99percent teweeg brengen.

draadbreuk hoop iok van niet maar ik zal hem oko eens bij een maat binnen brengen die is ooknogal goed in fouten vinden.


greetz


Pietjeekes

- post eens alle spanningen op je LM308 t.o.v. massa.
- en zoals al gezegd, waar is die 1,5 volt heen?

ponq
3 april 2008, 19:27
- post eens alle spanningen op je LM308 t.o.v. massa.
- en zoals al gezegd, waar is die 1,5 volt heen?

Niks aan toe te voegen. Doe ik dus ook niet ;)

pietjeekes
3 april 2008, 23:25
zal ik morgen eens sturen de voltages overe elke pin tov de massa
en mijn excuses voor mijn typen.

mijn vriendin zat vor mij en was mij aan het afleiden. ZWAAR aan het afleiden.



greetz




Pieter

Valoosj
4 april 2008, 02:11
Het is heel fijn voor jou dat je een leuke vriendin hebt, maar als je een beetje serieus genomen wil worden, let dan op wat je post. En verzorg je taal/typografie een beetje. Dat is een pak aangenamer om te lezen.

pietjeekes
4 april 2008, 02:45
ik weet het.

kzou die post moeten editten maarja is nu toch al te laat

bert k
4 april 2008, 09:50
Sterker nog, na diverse verzoeken om helder Nederlands typ je nog steeds als een debiel. Geen zin in, slotje.