PDA

View Full Version : RR3's met 24 frets?



BartS
29 maart 2008, 11:48
Hey even een vraagje, ik ben helemaal wild van die RR modellen dus ik wilde aanvankelijk gaan voor een RR3 zwart. :rockon:
Alleen nou mis ik eigenlijk 1 ding aan die gitaar: 24 frets!!
Zijn er RR's rond dezelfde prijsklasse met ongeveer dezelfde specs, alleen dan met 24 frets? Zou toch jammer zijn als ik om deze reden die gitaren moet laten hangen!

Kaïn
29 maart 2008, 11:59
Als je niet een neckpickup zal missen zou je een RR24 kunnen aanschaffen. Maare, Tho help deze jongen ens :p

BartS
29 maart 2008, 12:14
Ik heb even gezocht, maar die gitaar die jij nu noemt is bijna twee keer zo duur als een RR3.
Niks rond de 500-600 pleuro?

Kaïn
29 maart 2008, 12:28
Enige wat ik dan voor je kan bedenken is een ESP LTD Alexi Laiho 300, maar die zijn een beetje overpriced ten opzichte van de RR3. Hij heeft 24 frets, maar dat is dan wel het enige. Waarom wil je eigenlijk graag die 24 frets?
Edit: Er staat nu wel een RR24 op marktplaats voor 800.

BartS
29 maart 2008, 12:38
Had 'm net gezien ja, maar ik vind dat rood niet zo mooi ;) Hoewel het wel een erg strakke deal is voor zo'n gitaartje.. En die rode letters op de headstock zijn echt zwaaaar lelijk, als ze gewoon wit waren geweest had ik het nog enigzins overwogen..
De ESP pak ik overigens zowieso niet, inderdaad overpriced en ik weiger meer geld te betalen voor een signature model die ik ook nog eens een stuk minder mooi vind dan een Jackson.

De reden dat ik 24 frets wil is dat me opvalt dat een aantal bands waarvan ik graag nummers speel (oa oudere Metallica, Children of Bodom) in hun solo's die 24 frets gebruiken. Benden is een optie, maar die solo's zijn vaak verdomd snel.

nevyn292
29 maart 2008, 12:48
dan tap je toch gewoon met je plectrum op de plek waar normaal je 24ste fret zit? beetje gokken maar het kan wel :hippie:

Tho
29 maart 2008, 13:52
Als je niet een neckpickup zal missen zou je een RR24 kunnen aanschaffen. Maare, Tho help deze jongen ens :p

:seriousf:

Ik moet de topicstarter teleurstellen ben ik bang. Vrijwel alle jackson RR's hebben 22 frets, behalve de RR24, maar die is zo'n 1200 euro. Dan heb je ook wel wat hoor

BartS
29 maart 2008, 14:04
Hmm, ik snap dat je voor die 1200 euro een fákking goede gitaar hebt, maar eigenlijk acht ik mezelf lang niet goed genoeg om zoveel geld aan één gitaar uit te geven.

Tho
29 maart 2008, 14:20
Hmm, ik snap dat je voor die 1200 euro een fákking goede gitaar hebt, maar eigenlijk acht ik mezelf lang niet goed genoeg om zoveel geld aan één gitaar uit te geven.

Zo moet je het niet zien. Een goede gitaar, helpt jou juist om beter te worden. Een kreng van 150 euro niet, snap je? Het is gewoon een hele goede investering

Daemon
29 maart 2008, 14:24
Inderdaad, ik zou ook doorsparen voor de rr24. Dat is 't geld zeker wel waard.

BartS
29 maart 2008, 14:28
Inderdaad, ik zou ook doorsparen voor de rr24. Dat is 't geld zeker wel waard.

Hmm, dan mag ik wel even doorsparen, ben aankomend student die op kamers gaat. :seriousf:

Maar ik ben het niet helemaal met jullie eens: ik ken zo'n knaapje die alles kan kopen wat z'n hartje begeert (heeft geloof ik een originele stratocaster), maar slécht dat ie is! Nou noem ik mezelf absoluut geen shredmaster, maar ik denk dat je kundigheid vooral aan jezelf ligt en niet persée aan je gitaar. Oké, snoeiharde solo's op een begingitaartje is onbegonnen werk, maar geld koopt geen kundigheid.
Oefenen, oefenen, oefenen daarentegen wel... En dat moet toch prima te doen zijn op een gitaar rond de 500-600 euro? Imo is een duurdere gitaar alleen noodzaak als je je helemaal gaat focussen op het perfecte leadgeluid en je zo'n licensed floyd rose kotsmoe bent.

Orpheo
29 maart 2008, 14:37
ik vind het flauwekul om jezelf niet een goeie gitaar te schenken omdat je jezelf niet goed genoeg vindt. als je zo nodig een gitaar wilt hebben met 24 frets, neem dan een ibanez. als je graag een rhoads met 24 frets wilt, tja, dan moet je geld ophoesten :)

Dark_Tranquillity
29 maart 2008, 14:40
Ik ben ook niet goed, maar ik heb wel een RR custom shop :P

Hoe dan ook, de oude RR pro's hebben modelletjes met 24 frets, hiervoor zul je op Ebay moeten, maar de oude preformers zonder sharkfins vind ik kwalitatief beter dan de nieuwe (fender) RR3's. Het geluid is ook goed dor de ouderwetste Jackson pickups. Succes met zoeken, en kijk ook eens naar een King V, die hebben wel 24 frets ;)

Ron ten Westenend
29 maart 2008, 14:44
Ik wil graag de gitaren onder de aandacht brengen die ik zelf gebouwd heb.
Ik ben 19 jaar geleden begonnen met gitaarbouw en zover ik het tot nu toe kan beoordelen ook uitgeëvolueerd wat het perfectioneren betreft.... tenzij er nog iemand tips voor me heeft.

Link verwijderd. Dit is spam, en niet toegestaan volgens de forumregels.
Bert K, mod

R.t.W.

bass blom
29 maart 2008, 14:48
hoe schaamteloos :chicken:

macwilliams
29 maart 2008, 14:57
Ja maar dat wilde topic starter nou net NIET weten dat alleen jij de allurchoedste snaren planken baut ronnie. Enneh hij zoekt een v en niet zo'n afgezaagde/strataftreksel/prs klown. :stop:


Spemmert jijhttp://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/mepgif.jpg

Geoffrey
29 maart 2008, 15:12
Dan ga je toch beter sparen voor die rr24.. want hier heb je er pas één vanaf 1500euro ex BTW.. en dan vind ik die rr24 toch meer dan zijn geld waard!!!!

Trouwens..bouwt hij al 19jaar gitaren en heeft pas één model electrische.. :stop:

BartS
29 maart 2008, 15:32
Hmm, laten we het topic maar niet vervuilen door op deze spam in te gaan ;)

Maar nu kan ik dus kiezen tussen de volgende opties:
1. Leven met het feit dat een jackson rond mijn prijsklasse-in-gedachte nu eenmaal 22 frets heeft (moeilijk)
2. Doorsparen voor een RR24 die bijna 2 keer zo duur is (ook moeilijk)
3. Een ander model pakken als een RR of iets anders pakken dan een Jackson (moeilijker, ben nu goed aan Jacksons gewend).

Decisions, decisions..

Geoffrey
29 maart 2008, 15:42
Maar nu kan ik dus kiezen tussen de volgende opties:
1. Leven met het feit dat een jackson rond mijn prijsklasse-in-gedachte nu eenmaal 22 frets heeft (moeilijk)
2. Doorsparen voor een RR24 die bijna 2 keer zo duur is (ook moeilijk)
3. Een ander model pakken als een RR of iets anders pakken dan een Jackson (moeilijker, ben nu goed aan Jacksons gewend).

Decisions, decisions..

Dit vind ik nu toch niet zo een moeilijke keuze..

Beginnen met optie 3: Als je een RR wil dan moet je er in ieder geval zeker en vast één kopen..niet twijfelen!
En optie 1 en 2 zijn persoonlijk: Je koopt nu een RR met 22frets..spaart verder tot je een 24frets kan kopen en je verkoopt de 22frets.
Of je spaart direct door tot je een 24frets kan kopen..

Maar hier is niemand die weet hoe rap jij kan sparen..dus moet je voor jezelf gaan uitmaken wat je mogelijk acht.

BartS
29 maart 2008, 17:42
Da's wel een optie inderdaad, die RR3 kopen en dan later die RR24.

Trouwens, ik zag net dat jij ook zo'n RR24 hebt met rode finish, Tho. Jouw advertentie op marktplaats toevallig? :)

Eigenlijk zou ik blindelings die RR24 kunnen kopen, maar ik erger me zo verschrikkelijk aan die rode letters op de headstock.. alsof iemand een markeerstift heeft gepakt en die kop heeft bewerkt.

Tho
30 maart 2008, 04:55
Da's wel een optie inderdaad, die RR3 kopen en dan later die RR24.

Trouwens, ik zag net dat jij ook zo'n RR24 hebt met rode finish, Tho. Jouw advertentie op marktplaats toevallig? :)

Eigenlijk zou ik blindelings die RR24 kunnen kopen, maar ik erger me zo verschrikkelijk aan die rode letters op de headstock.. alsof iemand een markeerstift heeft gepakt en die kop heeft bewerkt.

Nee ik heb mijn RR24 net een half jaar, die doe ik niet weg ;)

Het logo op de headstock ziet er in het echt heel netjes uit hoor. Er zijn ook een hoop USA's die dat hebben, in plaats van MOP. Ziet er gaaf uit. MOP zou ook niet staan op de rode variant van de RR24. Alleen op de gele (limited) zou hij het redelijk doen

BartS
30 maart 2008, 19:02
Argh.. had ik eindelijk de knoop doorgehakt dat die rr24 op marktplaats wel wat voor mij was.. heeft die kerel 'm al verkocht. :(

Jammer, jammer.. zou een zeer goede deal zijn geweest, 800 euro voor zo'n ding in nieuwstaat.

Tho
30 maart 2008, 19:06
Argh.. had ik eindelijk de knoop doorgehakt dat die rr24 op marktplaats wel wat voor mij was.. heeft die kerel 'm al verkocht. :(

Jammer, jammer.. zou een zeer goede deal zijn geweest, 800 euro voor zo'n ding in nieuwstaat.

Echt hoor, als je een RR24 koopt, krijg je daar echt geen spijt van. Dan ding speelt fantastisch

Tho
30 maart 2008, 19:09
Trouwens, had je die gast gemaild? Z'n advertentie staat er gewoon nog hoor. Het hoogste bod is 650

BartS
30 maart 2008, 19:10
Jep, heb 'm gemailt. Kreeg 10 minuten geleden een reply dat ie al verkocht was..
Nouja, misschien dan toch even doorsparen voor een gloedjenieuwe uit Duitsland oid. Dan ga ik wel voor een witte, overigens.

Weer eens wat anders dan die twee zwarte bijlen die ik hier heb staan..