PDA

View Full Version : Probleem met floyd rose



StefanFortmann
28 maart 2008, 18:00
Ik had laatst mijn veren laten afstellen voor de EADGBE toon,
en Ernie ball super slinky erop gezet.
Ik weet dat je dezelfde snaren moet aanhouden,
maar ik had zaterdag bij musicstorekoeln dezelfde snaren besteld
en kwamen vandaag binnen , maar als ik nu EADGBE stem zitten ze allemaal op de toets en de brug zit veel te laag, terwijl het dezelfde zijn, hoewel er bij deze "Nickel Wound " "Custom Gauge" staat, is dat anders?
Ik weet niet of dat ook op me vorige snaren stond (op dat roze papiertje van Ernie ball super slinky)
Maar de maten zijn wel hetzelfde,
En ik heb ook echt geen zin om wéér 30euro te betalen om het te laten afstellen want het zijn dezelfde snaren :S maar niet zeker of die andere ook "nickel wound, custom gauge" waren maar dat denk ik wel

pannekoek
28 maart 2008, 18:50
je kan ook zelf leren afstellen, heb ik mezelf ook geleert, voorzichtig bezig zijn en je word er al snel handig in! afstellen van floyd rose met nieuwe snaren en dan bedoel ik van dikte: 9.49 naar 13.56 (hele extreem dus) kan in een half uurtje

StefanFortmann
28 maart 2008, 19:19
ok dus mijn brug staat nu veel te laag, wat moet ik dan precies doen?
die 2 schroeven bij me veren , aandraaien? of losser
en moet de linker strakker dan rechter of andersom of wat?
Ik heb geen zin om het te verknoeien want dat ben ik dus zowieso 30euro kwijt aan afstellen (door prof.)

De Beer
28 maart 2008, 19:26
Je trem effe vast zetten met iets wat precies past (stapel viltjes, houtje oid) veren een beetje los draaien, zodat de brug onder snaar spanning(gestemd) recht staat.
Dan ga je je veren strakken draaien zodat je geimproviseerde blokje er zo goed als uitvalt.
Dan is je snaar spanning dus gelijk aan je veer spanning en voila.
met je veren kun je het hele handeltje nog een beetje finetunen tussen de 2 veren schroeven.

verder finetunen (nauwelijks nodig) met je floyd finetuners.

Dark_Tranquillity
28 maart 2008, 19:37
Je trem effe vast zetten met iets wat precies past (stapel viltjes, houtje oid) veren een beetje los draaien, zodat de brug onder snaar spanning(gestemd) recht staat.
Dan ga je je veren strakken draaien zodat je geimproviseerde blokje er zo goed als uitvalt.
Dan is je snaar spanning dus gelijk aan je veer spanning en voila.
met je veren kun je het hele handeltje nog een beetje finetunen tussen de 2 veren schroeven.

verder finetunen (nauwelijks nodig) met je floyd finetuners.

Perfecte uitleg, en maak hier aub een sticky van, hoe je een floyd moet afstellen. Het is simpeler als pissen over de kerk.

pannekoek
28 maart 2008, 19:42
Perfecte uitleg, en maak hier aub een sticky van, hoe je een floyd moet afstellen. Het is simpeler als pissen over de kerk.

ik ga deze week zelf ff een youtube film maken over het afstellen van floyd rose aangezien ik hier vele vragen over krijg en het vaak voor mijn vrienden moet doen :noob:

StefanFortmann
28 maart 2008, 21:36
:???:

Ik wou dus net proberen wat ik gelezen heb bij Reacties (bedankt voor de hulp) en ik zat met tremolo wat op en neer te gaan
en hoorde ik een soort knal, niet hard ofzo, maar et was die bridge
en toen waren alle snaren weer 1toon lager, en moest ik opnieuw stemmen
Steeds naar E , ben ik bij de laatste, en
is die E weer D#. en de bridge gaat steeds iets hoger.
en uiteindelijk staan nu me eerste 3 (dik naar dun) snaren goed, ik kan tot de 24e fret spelen zonder raar geluid, maar me 3 dunste raken nog steeds de frets/pickups(me G snaar gaat tot 7 dan raakt ie ook de frets als ik hogere noten speel), Ik denk dat dit betekend dat die rechter veer iets.. losser moet? maar ik snap het niet , ik heb nix aan die veren gedaan voor ik me snaren verwisselde vandaag , en toen was het perfect, en ik weet zeker dat dit geen andere maat is.

pannekoek
28 maart 2008, 22:43
:???:

Ik wou dus net proberen wat ik gelezen heb bij Reacties (bedankt voor de hulp) en ik zat met tremolo wat op en neer te gaan
en hoorde ik een soort knal, niet hard ofzo, maar et was die bridge
en toen waren alle snaren weer 1toon lager, en moest ik opnieuw stemmen
Steeds naar E , ben ik bij de laatste, en
is die E weer D#. en de bridge gaat steeds iets hoger.
en uiteindelijk staan nu me eerste 3 (dik naar dun) snaren goed, ik kan tot de 24e fret spelen zonder raar geluid, maar me 3 dunste raken nog steeds de frets/pickups(me G snaar gaat tot 7 dan raakt ie ook de frets als ik hogere noten speel), Ik denk dat dit betekend dat die rechter veer iets.. losser moet? maar ik snap het niet , ik heb nix aan die veren gedaan voor ik me snaren verwisselde vandaag , en toen was het perfect, en ik weet zeker dat dit geen andere maat is.

nieuwe snaren hebben altijd andere spanning, probeer voorzichtig de schroeven van de veren iets losser te draaien, een paar draaien per schroef, endan weer stemmen (stemmen duurt altijd lang) dan weer wat bij draaien etc etc.

eventueel kan je ook nog met je imbus sleuteltje de boutjes draaien die je floyd rose op de body houden *ter hoogte waar de snaren je floyd raken*
zo kan je je floyd op en neer bewegen, ook maar een heel klein beetje maar het kan je actie een stuk verbeteren!