PDA

View Full Version : Your bang for the buck...



E-J
28 maart 2008, 17:15
Ik wil even zeggen dat de Digitech Bad Monkey echt een fantastisch pedaal is! 30 euro inclusief verzendkosten voor een gloednieuw exemplaar heeft het me gekocht en hij doet precies wat ik wil, nog even de buizen extra pushen. Je buizenversterker kikkert er echt van op. Ongelofelijk dat het kan voor dat geld. Behuizing is superstevig en zwaarder dan Boss pedalen. Nu nog een volumepedaal en dan ga ik aan mijn nieuwe pedalboard beginnen! :dance:

Wat vinden jullie nog hele goede (onbekende) pedaaltjes voor weinig geld???

AriaProII
28 maart 2008, 17:45
DOD fx-75C flanger

heerlijk

arcane
28 maart 2008, 17:54
Ik wil even zeggen dat de Digitech Bad Monkey echt een fantastisch pedaal is! 30 euro inclusief verzendkosten voor een gloednieuw exemplaar heeft het me gekocht en hij doet precies wat ik wil, nog even de buizen extra pushen. Je buizenversterker kikkert er echt van op. Ongelofelijk dat het kan voor dat geld. Behuizing is superstevig en zwaarder dan Boss pedalen. Nu nog een volumepedaal en dan ga ik aan mijn nieuwe pedalboard beginnen! :dance:

Wat vinden jullie nog hele goede (onbekende) pedaaltjes voor weinig geld???


Is dat ding vergelijkbaar met een tube screamer? Want ik heb er nl een nodig, echter ontbreekt het geld een beetje ;) En dan zou dit een leuke oplossing kunnen zijn.

En waar heb je m voor dat geld kunnen krijgen?

Squier4ever
28 maart 2008, 18:56
ja lijkt idd op een TS, heb 'm zelf ook en is lekker veelzijdig en mooie sound.

Luke-wannabe
28 maart 2008, 19:52
Is dat digitale niet kut?

drap
28 maart 2008, 19:59
Digitech DF-7. En het leuke is dat bijna niemand 'm heeft, snobisten dat de meeste internetgitaristen zijn.

Dirk_Hendrik
28 maart 2008, 20:07
Staat nog steeds op m'n verlanglijstje Drap.

Ware het niet dat ik met het vergellijk van 99 euro vs 89 dollar altijd meteen m'n goede humeur verlies..... ;)

Ibanez666
28 maart 2008, 20:07
Leuk dat pedaal staat in m'n sig. Zijn ze nu groen of zilver? haha

Dirk_Hendrik
28 maart 2008, 20:09
Wat vinden jullie nog hele goede (onbekende) pedaaltjes voor weinig geld???

Al jarenlang verguisd??
Any Ibanez soundtank.

Mitch
28 maart 2008, 20:09
Mijn geheime goedkope wapen is de Ibanez MS10 óf SML, maar dan gemod. Van een matige one trick pony wordt het dan ineens een prima overdrive die ontzettend veel van je sound intact laat. Het beetje laag, laag/mid dat -ie weghaalt laat de sound alleen maar beter door de mix prikken. Perfect in bandverband.

Ibanez666
28 maart 2008, 20:10
Al jarenlang verguisd??
Any Ibanez soundtank.

ja gek eigenlijk. Ik moet zeggen dat ik er nog nooit een geprobeerd heb, alleen vanwege het uiterlijk. Best raar, omdat het om de sound gaat.

boss
28 maart 2008, 20:10
Zit ook in mijn setup.
Heerlijk pedaaltje, en z'n geld meer dan waard!!

E-J
28 maart 2008, 20:36
Is dat ding vergelijkbaar met een tube screamer? Want ik heb er nl een nodig, echter ontbreekt het geld een beetje ;) En dan zou dit een leuke oplossing kunnen zijn.

En waar heb je m voor dat geld kunnen krijgen?

Erg vergelijkbaar met een Tube Screamer, hij zou alleen iets smoother klinken... ik heb hem van iemand gekocht die hem nooit heeft gebruikt. En Luke, dit is een analoog pedaaltje ;) Volume op max, gain op nul en knallen!

Kom maar op met meer (eventueel verguisde) pedalen die weinig kosten maar (volgens jou) oh zo lekker klinken!

J-sus Rulez
28 maart 2008, 20:38
klinkt deze bad monkey ook goed op een geen-buizen-versterker? (met name de cube 60?) of toch maar de marshall bluesbreaker?

drap
28 maart 2008, 20:42
Staat nog steeds op m'n verlanglijstje Drap.

Ware het niet dat ik met het vergellijk van 99 euro vs 89 dollar altijd meteen m'n goede humeur verlies..... ;)

De prijs heb ik me nooit echt in verdiept. Vind 'm persoonlijk nog spotgoedkoop voor wat je er voor terug krijgt, maar je hebt een punt. Neemt niet weg dat Digitech gewoon erg goeie pedalen maakt de laatste jaren. Op moddeling gebied lopen ze wat mij betreft ver voor op de rest.

Had ik al een verteld dat er ook een erg fijne FUZZ uit die DIGITECH DF-7 te halen is?

Mitch
28 maart 2008, 20:48
Jongens, die 'rapporteer' knop zit er niet voor niks hè? Kom op, geef me een reden... :rockon:

drap
28 maart 2008, 20:50
He verdomme, lukt wil niet bij eigen berichten! :D

B_2_the_a
28 maart 2008, 20:54
klinkt vreemd
maar de ds-1, met een beetje tweaken is er best wat uit te halen!

daarnaast van ehx de smallcone, smallstone en de bigmuff

Bram+
28 maart 2008, 20:54
Al jarenlang verguisd??
Any Ibanez soundtank.
Ik heb de CP5 Compressor. Doet inderdaad prima wat ie moet doen m.i. (gebruik 'm vaak voor bas zelfs).

Dirk_Hendrik
28 maart 2008, 21:08
Had ik al een verteld dat er ook een erg fijne FUZZ uit die DIGITECH DF-7 te halen is?

Ech Woar!!???

Een FUZZ uit een DIGITECH??

Wat
SUPERCOOL!!

Luke-wannabe
28 maart 2008, 21:11
Erg vergelijkbaar met een Tube Screamer, hij zou alleen iets smoother klinken... ik heb hem van iemand gekocht die hem nooit heeft gebruikt. En Luke, dit is een analoog pedaaltje ;) Volume op max, gain op nul en knallen!

Kom maar op met meer (eventueel verguisde) pedalen die weinig kosten maar (volgens jou) oh zo lekker klinken!
Okeej cool. Dan is het zeker bang for the buck!

Dirk_Hendrik
28 maart 2008, 21:13
En is die DIGITECH FUZZ BETER dan een

kr - the fuzz zijn??
Want die zou HET SUMMUM VAN DE FUZZEN zijn.

Mitch
28 maart 2008, 21:24
Hoezo inside joke? :D

Maar back on-topic: EH small stone en big muff mogen inderdaad niet ontbreken in de categorie 'bang for the buck'. Net even lekker zitten spelen maar een goeie small stone is toch vet hoor...
De OCD die ik net binnen heb ook trouwens, maar die mag zeker niet meedoen

drap
28 maart 2008, 21:28
Big Muff, dat was 'm! Die zit dus in de Digitech DF-7 verwerkt oa! Heerlijk fuzzje...

Doet me trouwens wel serieus aan een ander pedaal denken, de EHX Holy Grail. Maar daar zijn de meningen nogal verschillend over.

Dirk_Hendrik
28 maart 2008, 22:11
sorry Drap,


schuldig. Puur moderatorrechtenmisbruik, I know......:nervous:

Reigor
29 maart 2008, 00:31
Nobels ODR-1

artnaz
29 maart 2008, 00:53
Zal in dit geval weinig nut hebben om op het gevarendriehoekje te drukken als een moderator zich gaat misdragen. Waar moeten wij nu onze voorbeelden vandaan halen? :D

Ontopic:

Ibanez DE7
Boss SD-1 (hangt een beetje van de versterker af)

B_2_the_a
29 maart 2008, 05:00
wat dachten jullie van behringer stompboxjes?
voor ruim een tientje heb je 3 sec geluid en iets leuks om het publiek in te smijten!

AutoStatic
29 maart 2008, 09:33
Ben nog steeds fan van de Ibanez MT10 (dus niet de MS10). Verder is een Akai Headrush E2 een goeie, wel wat duurder maar het is wel een tape-echo, delay en looppedaal in één, dus eigenlijk een DD6 + RC2 voor minder dan de helft.

drap
29 maart 2008, 09:55
Rocktron maakt ook hele goeie pedalen voor weinig. En Arion kom je ook nog regelmatig tegen (heb er net toevallig eentje verkocht). Ook voor weinig een goed geluid. Alleen helaas wel van plastic...

almarvk
29 maart 2008, 10:21
Arion SAD-1 analoge delay.

Digitech digidelay.

Lexvandoef
29 maart 2008, 12:03
Ben nog steeds fan van de Ibanez MT10 (dus niet de MS10). Verder is een Akai Headrush E2 een goeie, wel wat duurder maar het is wel een tape-echo, delay en looppedaal in één, dus eigenlijk een DD6 + RC2 voor minder dan de helft.


Bij musicstore kosttie slechts €111,00

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0011016-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

Hebben! :satisfie:

AutoStatic
29 maart 2008, 12:33
Daar heb ik 'm ook vandaan. En omdat ie meer dan €100,- kost hoef je geen verzendkosten te betalen. En het is een mooi apparaat! Waarschijnlijk gooi ik m'n DD6 in de verkoop want aan de Headrush heb ik genoeg. Bovendien zuigt de tapfunctie van de DD6 dikke apetieten.

Realeigo
29 maart 2008, 13:39
Das Lineal van Musikding.de een hele vette booster voor 16 euro. True bypass, gebaseerd op LPB-1, Metalen behuizing. Wel zelf bouwen.

Luke-wannabe
29 maart 2008, 19:37
Ik heb sinds vanmiddag een Ibanez soundtank fuzz. Eerste indruk is zeer goed.

rickert
29 maart 2008, 19:43
Wat moet je nah met 2 fuzzes:o????

Hellsbellsnl
29 maart 2008, 19:45
Ik heb sinds vanmiddag een Ibanez soundtank fuzz. Eerste indruk is zeer goed.
Pas op dat je hem niet plat trapt.
Heb er een aantal gehad en vond ze goed klinken echter erg gevoelig.
(of ik heb lompe poten):p

Hellsbellsnl
29 maart 2008, 19:53
wat dachten jullie van behringer stompboxjes?
voor ruim een tientje heb je 3 sec geluid en iets leuks om het publiek in te smijten!:nervous:








:???:







:seriousf: x 1000

Luke-wannabe
29 maart 2008, 20:28
Wat moet je nah met 2 fuzzes:o????
Teringherrie :p

Nee die andere vond ik niet relaxt, dus daarom maar een andere gekoopt :D

Dirk_Hendrik
29 maart 2008, 21:44
Pas op dat je hem niet plat trapt.
Heb er een aantal gehad en vond ze goed klinken echter erg gevoelig.
(of ik heb lompe poten):p

Da's algemeen commentaar. Ik heb nog nooit een foto van een stukgetrapte soundtank gezien...


btw 1),
Die fuzz , de 60's fuzz dus, bestaat ook in een metalen behuizing.

btw 2) De naam '60's fuzz klopt niet. Het is een clone van een Big Muff en de Big Muff is een hoop... maar niets wat relatie heeft met de sixties. Wel met de 70's....

BamBuFan1
30 maart 2008, 01:07
Al jarenlang verguisd??
Any Ibanez soundtank.

En maar deels terecht... (die plastic potmeters en de manier waarop je ze in het donker in één keer per ongeluk 'in' kunt trappen is niet echt geweldig). Maar de meeste 5-pedalen die ik heb gehoord zijn prima dingen.

Ibanez 7-serie mag er trouwens ook zijn. Een TS7 of DE7 voor een leuk prijsje zou ik bv niet laten liggen.

Rude Perception
30 maart 2008, 01:23
ik heb ook zo'n soundtank gehad. De switch werkte niet altijd goed. Dit was genoeg reden om hem weg te doen.

Tristan
30 maart 2008, 01:45
wat dachten jullie van behringer stompboxjes?
voor ruim een tientje heb je 3 sec geluid en iets leuks om het publiek in te smijten!

Ik heb een keer een gast horen spelen met drie Behringer pedaaltjes en die had me toch een vreemd geluid, was eigenlijk harstikke cool...

B_2_the_a
30 maart 2008, 03:18
Ik heb een keer een gast horen spelen met drie Behringer pedaaltjes en die had me toch een vreemd geluid, was eigenlijk harstikke cool...

opzich
de behringer vallen opzich wel mee, leuke dingen om te modden!

crapton
30 maart 2008, 08:21
Bang 4 the Buck: Artec pedalen o.a. bij Thomann.

Ca. 15 € meer dan een T-ringer pedaaltje, maar wel metalen behuizing en full-bypass. Ze klinken in mijn oren ook nog goed. Alleen batterijkapje onderkant is wat prutserig.

Sommige T-ringer pedaaltjes zijn niet dramatisch slecht...sommige wel. Goed uitzoeken.

zjanke
30 maart 2008, 11:05
opzich
de behringer vallen opzich wel mee, leuke dingen om te modden!

Zijn die te modden dan? Ik heb altijd begrepen dat er een module inzat waar niets aan te wijzigen was.

Hellsbellsnl
30 maart 2008, 11:20
ik heb ook zo'n soundtank gehad. De switch werkte niet altijd goed. Dit was genoeg reden om hem weg te doen.
dit bedoelde ik eigenlijk te zeggen.

Agent_Smith
30 maart 2008, 11:40
Ik gebruik al jaren een Bad Monkey om mn DSL mee te boosten. Geweldig pedaaltje voor weinig!

almarvk
30 maart 2008, 12:16
Bang 4 the Buck: Artec pedalen o.a. bij Thomann.

Ca. 15 € meer dan een T-ringer pedaaltje, maar wel metalen behuizing en full-bypass. Ze klinken in mijn oren ook nog goed. Alleen batterijkapje onderkant is wat prutserig.

Sommige T-ringer pedaaltjes zijn niet dramatisch slecht...sommige wel. Goed uitzoeken.
Ik zit dan ook zwaar te gassen op zo'n analoge delay van Artec.

De tuner van Behringer is bijv. een prima ding.

Realeigo
30 maart 2008, 12:21
Ik zit dan ook zwaar te gassen op zo'n analoge delay van Artec.

De tuner van Behringer is bijv. een prima ding.

Er is er op dit moment eentje onderweg vanaf thomann naar mijn huisje :)

Sinner
30 maart 2008, 13:09
Ik vind de Digitech Monkey eerlijk gezegd beter klinken dan de Tubescreamer (waar ik al jaren over speel) en voor dat geld is het het ultieme voorbeeld dat een goed pedaal niet duur hoeft te zijn, helaas zijn ze het meestal wel. Ik heb trouwens kort geleden de MXR GT-OD gekocht (niet goedkoop, helaas) en IMHO (voor mijn setup) de allerbeste overdrive/booster. Nog beter dan de Bad Monkey.

Maar de topic was de Bad Monkey en andere bang 4 the buck pedalen:

Voordelen van BM boven TS
- veeel goedkoper
- transparantere sound
- grotere gain range, zowel minder als meer

nadelen
- bass knop te ver open: modderig geluid
- velcro blijft echt niet plakken :mad:

Wat de Behringer pedalen betreft:
- noise gate geprobeerd, was kapot: gaf eigen noise :-)
- de to100 overdrive uit nieuwsgierigheid gekocht, was best ok, maar aan een beginner verkocht
- tremolo, ok als backup (moeilijk subtiel in te stellen)
- tuner, idd ok voor het geld, maarrrr irritante vertraging tussen intrappen en stemmen, en de lage E op een bas heeftie moeite mee, backup pedaaltje

de switch/.behuizing is natuurlijk echt slecht, dus niet geschikt voor veelvuldig live gebruik :lp:

almarvk
30 maart 2008, 13:11
Er is er op dit moment eentje onderweg vanaf thomann naar mijn huisje :)
Dan verwacht ik binnenkort wel een review! :)

Realeigo
30 maart 2008, 14:42
Zijn een paar clipjes ook goed?

almarvk
30 maart 2008, 18:27
Doe maar allebei ;)

Luke-wannabe
31 maart 2008, 17:53
Da's algemeen commentaar. Ik heb nog nooit een foto van een stukgetrapte soundtank gezien...


btw 1),
Die fuzz , de 60's fuzz dus, bestaat ook in een metalen behuizing.

btw 2) De naam '60's fuzz klopt niet. Het is een clone van een Big Muff en de Big Muff is een hoop... maar niets wat relatie heeft met de sixties. Wel met de 70's....
Ik vind hem eigenlijk he-le-maal niet als een Big Muff klinken.

EpiCenturiesAWAy
31 maart 2008, 18:36
Dan verwacht ik binnenkort wel een review! :)

Heb er zelf ook eentje, een heel leuk ding vind ik dat! Alleen als je de repeat knop verder dan 7-8 zet, dan krijg je een noise die ondraagelijk is :D
Maar zoals gezegd voor die 38 euro, een heel leuk en goed ding!

superken_nl
31 maart 2008, 19:01
Wat de Behringer pedalen betreft:
- tuner, idd ok voor het geld, maarrrr irritante vertraging tussen intrappen en stemmen, en de lage E op een bas heeftie moeite mee, backup pedaaltje


Same here, Lage E op een les paul heeft ie ook moeite mee. Nog veel irritanter zijn de rare zachte pieptonen die er doorheen komen tijdens het stemmen. (als versterker op het gain kanaal staat)

Reigor
31 maart 2008, 19:46
Heb er zelf ook eentje, een heel leuk ding vind ik dat! Alleen als je de repeat knop verder dan 7-8 zet, dan krijg je een noise die ondraagelijk is :D
Maar zoals gezegd voor die 38 euro, een heel leuk en goed ding!
48 euro bij Thomann?

d'oh
31 maart 2008, 20:25
De al eerder genoemde SD-1, ik heb hem gemod gelijk aan de keeley 5-star germanium mod
mod kost je max. 3 euro aan onderdelen en klinkt super

daarvoor was het een superbooster, maar wel een waardeloze overdrive (imo)

EpiCenturiesAWAy
31 maart 2008, 20:26
48 euro bij Thomann?

Op ebay gescoord :)

Reigor
31 maart 2008, 21:18
Op ebay gescoord :)
Nice, ik zou er ook graag nog eens één willen.

zeppo
1 april 2008, 09:38
Ik zit dan ook zwaar te gassen op zo'n analoge delay van Artec.

slechts 48 resp. 85 Euro, en jij zit zwaar te gassen? Hup, gewoon kopen man!

EuroCinema
1 april 2008, 09:40
Was Danelectro al genoemd eigenlijk? Aantal fijne pedaaltjes voor weinig....

Luke-wannabe
1 april 2008, 09:47
Weet iemand nog van een goedkope Deja/uni vibe? Ik wil graag zo'n pedaal hebben, maar om nou in 1 keer zo'n dure te kopen..

Dirk_Hendrik
1 april 2008, 10:25
Ik vind hem eigenlijk he-le-maal niet als een Big Muff klinken.

Tikkie aangepaste toonregeling.

Zet ze maar eens naast elkaar. ;)

JeroenSchaaf
1 april 2008, 10:37
Weet iemand nog van een goedkope Deja/uni vibe? Ik wil graag zo'n pedaal hebben, maar om nou in 1 keer zo'n dure te kopen..

Ben ik ook wel benieuwd naar!

E-J
1 april 2008, 10:50
Een Uni-vibe is oorspronkelijk bedoeld om een Leslie box met roterende speakers te simuleren met een pedaaltje. Het geluid is een beetje een mix van chorus, flanger en phaser. Met een MXR Phase 90 of Electro Harmonix Electric Mistress kom je een heel eind :)

Zelf gebruik ik een oude EHX Electric Mistress om een Leslie te simuleren...

Mitch
1 april 2008, 10:53
Meer een combinatie van phaser en tremolo, een goede vibe heeft ook wat volume dips door het stevige filteren. Veel geodekope kopieën zijn er niet overigens. Ja, de DUnlop, maar da's een beetje een zielige vibe.

Luke-wannabe
1 april 2008, 10:56
Een Uni-vibe is oorspronkelijk bedoeld om een Leslie box met roterende speakers te simuleren met een pedaaltje. Het geluid is een beetje een mix van chorus, flanger en phaser. Met een MXR Phase 90 of Electro Harmonix Electric Mistress kom je een heel eind :)

Zelf gebruik ik een oude EHX Electric Mistress om een Leslie te simuleren...
Ik weet wel wat het is, maar met een flanger of wat dan ook krijg je niet precies dat effect. En precies dat effect maakt dat ik een vibe vetter vind dan een flanger op phaser, wat eigenlijk ook heel andere effecten zijn.

Die Voodoo Lab Microvibe lijkt me wel wat. 170 euro ofzo. Is nog relatief goedkoop voor zo'n pedaal.

http://www.alpha-music.com/productcart/pc/catalog/945309458434X.jpg

E-J
1 april 2008, 11:08
Leon,

Heb je al eens een Electric Mistress op een bepaalde "Leslie" setting gehoord? Het is niet zomaar een flanger hoor. Ik heb een keer een echte Leslie box gehoord en vergelijkingen gezien van de Mistress tegen een Leslie en zelf ervaar dat het toch dicht bij elkaar zit... al haal je het echte ruimtelijke geluid uiteindelijk uit zo'n zwaar cabinet met roterende speakers.

JeroenSchaaf
1 april 2008, 11:15
Die Voodoo Lab Microvibe lijkt me wel wat. 170 euro ofzo. Is nog relatief goedkoop voor zo'n pedaal.

http://www.alpha-music.com/productcart/pc/catalog/945309458434X.jpg

Dies wel leuk! heb hem al een keer geprobeerd.. maar zoek nog net even een tikje goedkoper, tis niet een pedaal voor mij wat de hele tijd aanstaat.

rocker_71
1 april 2008, 11:21
De sweetsound Mofaux moet ook goed zijn en die is 125 euro nieuw. true bypass en lekker klein formaatje en een knop, dus makkelijk te bedienen (zelfs moet je voet, wat ik wel eens doe bij mijn MXR phase).

Op de website (http://www.sweetsound.com/)staan wel gave sound fragmeneten, klinkt voor mij wel overtuigend.

JeroenSchaaf
1 april 2008, 11:28
Tis jammer dat de mojo vibe zo t*fus duur is van dat merk,....

Luke-wannabe
1 april 2008, 12:03
De sweetsound Mofaux moet ook goed zijn en die is 125 euro nieuw. true bypass en lekker klein formaatje en een knop, dus makkelijk te bedienen (zelfs moet je voet, wat ik wel eens doe bij mijn MXR phase).

Op de website (http://www.sweetsound.com/)staan wel gave sound fragmeneten, klinkt voor mij wel overtuigend.
Zo die klinkt lekker!!

rocker_71
1 april 2008, 12:09
Zo die klinkt lekker!!

Mijn idee. Vanavond zul je Landau ook flink bezig zien op zijn voodoo vibe.

(denk niet dat ik ga trouwens, beetje druk deze week en heb hem een paar maandjes gelden ook nog gezien)

d'oh
1 april 2008, 20:14
De sweetsound Mofaux moet ook goed zijn en die is 125 euro nieuw. true bypass en lekker klein formaatje en een knop, dus makkelijk te bedienen (zelfs moet je voet, wat ik wel eens doe bij mijn MXR phase).

Op de website (http://www.sweetsound.com/)staan wel gave sound fragmeneten, klinkt voor mij wel overtuigend.

Is volgens mij een MXR Phase 45 met kleine aanpassing

BamBuFan1
2 april 2008, 00:48
De al eerder genoemde SD-1, ik heb hem gemod gelijk aan de keeley 5-star germanium mod
mod kost je max. 3 euro aan onderdelen en klinkt super
daarvoor was het een superbooster, maar wel een waardeloze overdrive (imo)

Zelfde geldt voor een DS-1. Daar kun je ook voor een knaak extra iets heel leuks van maken. Eigenlijk gewoon twee onmisbare pedalen, mits gemod.

tubeonly
2 april 2008, 09:19
Al jarenlang verguisd??
Any Ibanez soundtank.

Jaaaaaaaaaaa.... Eeens +100 En voor de veiligheid een voorraadje reserve switches... Of inbouwen in andere case, TB, en dan helemaal te gek en klaar.

Wat ook vaak vergeten wordt zijn de master series van Ibanez. Is gewoon zelfde als de 9 serie met iets minder lekkere case maar wel zelfde inhoud. Een super tube screamer scoor je voor 65 euro! Vergelijk die met de ts9 / st9 die soms voor tussen de 150 / 200 gaan...

DS1, maar ook DS2 vind ik super en goedkoop.

Misschien een draadje openen over het meest krankzinnig dure pedaal dat je hebt, of worden we dan weer te snobistisch!? ;)

Mitch
2 april 2008, 10:55
Misschien een draadje openen over het meest krankzinnig dure pedaal dat je hebt, of worden we dan weer te snobistisch!? ;)
Mijn zegen heb je, maar dat wordt geheid een zeik-hier-iemand-af-die-meer-besteedbaar-inkomen-heeft topic. Het is hier namelijk niet TGP waar je met dure pedalen juist punten scoort :D

Rutger
2 april 2008, 12:03
Meer een combinatie van phaser en tremolo, een goede vibe heeft ook wat volume dips door het stevige filteren. Veel geodekope kopieën zijn er niet overigens. Ja, de DUnlop, maar da's een beetje een zielige vibe.
Je bedoelt zeker de Dunlop UV1SC Univibe? Door dat apparaatje ben ik totaal op Vibes afgeknapt, helaas...

Was wel een koopje, heb m destijds met E50 winst kunnen verkopen :D

Nitefly7
2 april 2008, 12:48
De Arion SCH-1 die ik 12 jaar geleden voor 25gulden had gekocht en voor 30gulden weer verkocht omdat ik 't ding wel leuk vond klinken, maar niet 'goed genoeg vond uitzien als de Boss CE-5 die Steve Vai gebruikte'....

nu heb ik 'm teruggekocht voor misschien wel het 6voudige...