PDA

View Full Version : Henriksen Jazz Amp



SteveM
28 maart 2008, 13:15
Wat zijn jullie ervaringen met de Henriksen Jazz Amp? Henriksen zelf is heel enthousiast, maar ik vind maar een review op Harmony Central. Ik zit er over te denken mijn oude Polytoontje te vervangen.

Daniël_san
29 maart 2008, 13:17
Casa Benelly schijnt ze te hebben, misschien eerst testen?

SteveM
30 maart 2008, 15:56
zeker weten Daniël San, nog nooit een versterker gekocht zonder te testen. Maar ik dacht misschien hebben de geachte forumleden ook ervaring met deze versterker, maar aangezien niemand verder reageert vermoed ik dat dat niet het geval is. Misschien weing jazzgitaristen op het forum? Moeten we daar eens verandering in brengen

Little Jay
30 maart 2008, 20:44
Zeker wel jazzgitaristen hier, maar die zijn drukker met spelen dan met gitaarforummen... :-)

Kijk eens in dit topic, daar heb ik het één en ander geschreven over de Henriksen jazzamp: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=80186&highlight=jazzamp.

Het lijkt mij een ideale versterker voor jazz, hoewel ik 'm alleen een half uurtje of zo bij Casa Benelly heb bespeeld. Opvallend dat Guitartub, die aanvankelijk (en nog steeds denk ik) erg gecharmeerd was van de Jazzamp, uiteindelijk voor een Roland Cube 60x heeft gekozen!

Overigens heb ik 'm bespeeld om een gitaar uit te proberen, dus niet specifiek de versterker getest. Qua geluid had ik 'm zo willen kopen, maar omdat ik m'n jazzding al naar volle tevredenheid doe op een Cube 30x, die toch zo'n 500 euro goedkoper is, heb ik het niet gedaan.

Succes!

JeroenSchaaf
31 maart 2008, 09:04
Staan ook een paar bij Muziekhuis Westerhaven te groningen
!

guitartub
31 maart 2008, 19:35
Tsja vond (en vind) hem zeker een van de beste versterkers die ik heb geprobeerd voor jazz en wat dat aangaat zou ik hem zeker eens uitproberen. Met de gebruikte gitaar in de winkel had ik echter wat twijfels (Epiphone is nou eenmaal niet mijn merk voor jazzgitaren, sorry). Ik had wel een duurdere gitaar kunnen pakken maar dat had niet reeel geweest. Mijn eerste idee was dus om terug te gaan met mijn eigen gitaar (zodra mijn budget daar toereikend voor was geweest). Ik probeerde toen bij Max eens die Cube 60 met een Indie jazzer uit de winkel, en daar had ik wel meteen een WOW gevoel bij. En toen ik daar bij een volgend bezoek mijn Gretsch (budget)jazzer op aansloot toen bleef dat WOW gevoel en ben ik tot aankoop overgegaan. Heb m afgelopen week-end bij 4 uitvoeringen van een Musical gebruikt en ben iig heel blij met deze aankoop.

SteveM
31 maart 2008, 21:04
klinkt goed, ik had 'm idd bij Westerhaven zien staan op internet. Ik denk dat ik eens ga proberen met mijn eigen jazzer. Fijn dat er toch nog jazzgitaristen op dit forum zijn die tussen het spelen door toch nog even de tijd vinden om te reageren :)

Little Jay
1 april 2008, 11:05
Ik zie nu dat mijn linkje in mijn post naar de verkeerde discussie wijst. Ik bedoelde het topic "amp voor jazz" gestart door Guitartub.

Dit even ter volledigheid :-)

guitartub
1 april 2008, 11:36
Dacht ik al, daar komen toch een aantal hele goede suggesties van diverse forummers voorbij waar Steve wellicht iets aan heeft.

JeroenSchaaf
1 april 2008, 11:58
Ben zelf geen Jazzer , maar die kleine ampjes zijn zeker goed!