PDA

View Full Version : beginner



dschietgat
28 maart 2008, 12:43
hallo, ik ben gevorderd klassiek gitarist en begin nu ook met elektrische gitaar. heb een gibson les paul gekocht. ik vraag me af of er sites bestaan waar je partituur per partituur (rock/metal) kunt verkrijgen en dit alles in standaardnotatieschrift (dus geen tabs). bij voorkeur in een filetype die kan ingeladen worden in bijv. guitar Pro of Band in a box. kan iemand me helpen?

J-sus Rulez
28 maart 2008, 13:37
jah hoor.. kijk : je download guitar pro (volledig is het makkelijkste) of je koopt het of een ander programma...
Ga via internet op zoek naar tabs of sites waar tabs en akkoorden staan..; daar vind je ook links voor guitar pro bestanden... werkt zeer goed...

rocker_71
31 maart 2008, 12:02
Welkom.
je hebt okpowertab, da's ok met noten enzo.
Tip: tuxguitar is een gratis progje die allebei aankan.

JohnLord
1 april 2008, 15:10
www punt guitarnotes punt com slash tabs

armalite
3 april 2008, 16:08
h een gibson les paul gekocht. i kan iemand me helpen?
wow, word ik wel jaloers dus. zelf ben ik net begonnen met klassiek, en twijfelde of ik maar meteen ook een elektrische gitaar (natuurlijk les paul, maar misschien van epiphone) zou aanschaffen.
mag ik vragen hoe lang je als speelt en welk niveau je bereikt heb (wees niet te bescheiden , hoe is de overstap van klassiek naar elektrisch ?? sucess en fun

belfrink
3 april 2008, 16:22
GuitarPro is een erg goed programma en er zijn heeeeel veel tabs voor te viden :)

armalite
3 april 2008, 16:32
guitarpro is inderdaad erg compleet, maar wat vinden jullie van de geluidskwaliteit ? ik heb van die PC speakertjes en daar word je niet zo warm van ...

J-sus Rulez
3 april 2008, 18:01
mijn geluidskwaliteit valt wel mee :D

belfrink
3 april 2008, 18:16
Het blijft MIDI natuurlijk ;)

De Beer
3 april 2008, 18:46
Die Midi gitaren etc klinken nergens naar, maar die drums zijn nog best te pruimen, effe alleen de drums als .wav in een cubase oid gooien en dan je eigen gitaar partijen erovereen opnemen...best leuk om zo te horen wat je (nog) fout doet.

dschietgat
4 april 2008, 12:52
dank voor de vele reacties! Armalite, ik speel reeds 10 jaar klassiek waarvan 5 jaar in de academie. Ik zou wsch wel kunnen slagen voor toelatingsexamen conservatorium (mits voorbereiding uiteraard) Ik speel bijv. werken van Brouwer, Weiss, Bach, .. . In tegenstelling tot jullie heb ik eerder problemen met elektrisch dan met klassiek: rechterhandspel is volledig anders! had nog nooit met plectrum gespeeld. Ik houd niet erg van tabs, heb liever noten. cu :gitarist: