PDA

View Full Version : USPS - Douane - TNT...



KeesA
27 maart 2008, 19:50
Een pakketje met USPS is vanuit de USA hier in twee dagen,
maar onze Douane doet er
minstens 14 dagen over om het vervolgens door te sturen...

Komt dit bij jullie ook voor?

guitarguru
27 maart 2008, 19:54
Heb ik ook wel meegemaakt ja. Lag er een gitaar uit de States te wachten in Frankfurt, tot ik alle invoerrechten etc. had betaald............

synapse
27 maart 2008, 20:57
Heb ik ook meegemaakt.

Is blijkbaar normaal.

De grootste grap volgde nog: bleek dat ik voor een pakje van $ 70 een bedrag van bijna € 1.100 aan invoerrechten moest betalen.

Degene die het sommetje had gemaakt was de komma vergeten in te tikken en was blijkbaar geen ster in hoofdrekenen waardoor de uitkomst hem niet vreemd voorkwam.
Moest ik vervolgens nog een brief met bewijsstukken naar TNT sturen voordat het gecorrigeerd werd!

Kaboemba
27 maart 2008, 20:58
Uit redelijk betrouwbare bron heb ik vernomen dat dit vaak niet aan de douane ligt, die pakken er wel het e.a. uit maar houden dit echt niet langer vast dan nodig.
Het schijnt, van horen zeggen, dat pakketdiensten dit eigenlijk altijd beweren maar dat eigenlijk zij degene zijn die e.a nog niet verzonden hebben.

En ik hoor je zeggen, maar die trackingcode dan. Wie beheert die site waar je de code kan checken ?

FNaRK
27 maart 2008, 20:59
nope,

geen problemen bij mijn verzending vanuit de States,
binnen 6 dagen afgeleverd

Squier4ever
27 maart 2008, 21:01
waarom heb je die digitech niet met hun meegegeven, was je daar ook weer van af :D

KeesA
27 maart 2008, 21:13
nope,

geen problemen bij mijn verzending vanuit de States,
binnen 6 dagen afgeleverd

Met wat voor vervoersmaatschappij was het verzonden? Misschien scheelt dat.

KeesA
27 maart 2008, 21:16
Dit staat er nu al 14 dagen:

Your item is being processed by customs in NETHERLANDS. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.

Als het goed is moeten ze mijn bewijs van betaling ook nog hebben..dus dat kan nog wel even duren allemaal.

Kaboemba
27 maart 2008, 21:50
Dat lijkt me dan dus niet de fout van de douane maar van de verzender, als die niet alle papieren voor elkaar heeft.

Pais
27 maart 2008, 21:55
Uit redelijk betrouwbare bron
Een ambtenaar? ;)

drap
27 maart 2008, 21:55
Uit redelijk betrouwbare bron heb ik vernomen dat dit vaak niet aan de douane ligt, die pakken er wel het e.a. uit maar houden dit echt niet langer vast dan nodig.
Het schijnt, van horen zeggen, dat pakketdiensten dit eigenlijk altijd beweren maar dat eigenlijk zij degene zijn die e.a nog niet verzonden hebben.

En ik hoor je zeggen, maar die trackingcode dan. Wie beheert die site waar je de code kan checken ?

En hier heb ik m'n twijfels bij, temeer omdat ik in het verleden bij de PTT Pakketservice heb gewerkt als vakantiebaantje en later nog tijdelijk bij de TNT Pakketservice. Dat is allemaal zo geautomatiseerd, dat gaat bijna niet fout. De kans is gewoon zo ongelooflijk groot dat je je pakketje binnen 24 uur binnen hebt als het eenmaal bij één van de sorteercentra ligt, ik geloof niet dat het probleem bij pakketdiensten zit, maar ik kan het mis hebben.

KeesA
27 maart 2008, 21:56
Dat lijkt me dan dus niet de fout van de douane maar van de verzender, als die niet alle papieren voor elkaar heeft.

Nou nee, ik heb al eerder iets gekocht uit de USA,

maar meestal krijg ik een telefoontje van TPG, Ptt, TNT, whatever..of ik kan aantonen d.m.v een factuur of betalingsafschrift of het bedrag klopt.

(Ambtenaar..begin er niet over, die verpesten aardig de maatschappij vindt ik)

Kaboemba
27 maart 2008, 22:15
Nou nee, ik heb al eerder iets gekocht uit de USA,

maar meestal krijg ik een telefoontje van TPG, Ptt, TNT, whatever..of ik kan aantonen d.m.v een factuur of betalingsafschrift of het bedrag klopt.

(Ambtenaar..begin er niet over, die verpesten aardig de maatschappij vindt ik)

He godverdomme geen slecht woord over ambtenaren :sssh:
Ik ken een paar hele goede.

Btw zo'n telefoontje heb ik nog nooit gehad en ik bestel maandelijks ver over de grens. Als de papieren kloppen gaat het er zonder problemen doorheen is mijn ervaring.

Kaboemba
27 maart 2008, 22:18
En hier heb ik m'n twijfels bij, temeer omdat ik in het verleden bij de PTT Pakketservice heb gewerkt als vakantiebaantje en later nog tijdelijk bij de TNT Pakketservice. Dat is allemaal zo geautomatiseerd, dat gaat bijna niet fout. De kans is gewoon zo ongelooflijk groot dat je je pakketje binnen 24 uur binnen hebt als het eenmaal bij één van de sorteercentra ligt, ik geloof niet dat het probleem bij pakketdiensten zit, maar ik kan het mis hebben.

Nou dat geloof ik ook wel, alleen als ik een pakketje uit amerika krijg wat heb ik dan met TNT te maken ?
Ik zeg ook niet dat de pakketdiensten bewust zeggen dat het aan de douane ligt. Het enige wat je kan zien is dat het pakket bij de douane ligt maar niet waarom het zo lang duurt.

Pepe
27 maart 2008, 22:25
Niet soms maar ALLE keren meegemaakt:
Gitaartje uit de States/Japan binnen 24 uur op schiphol. Na 4 dagen bericht van de Douane, er is iets aangekomen! Betalen!
Dan nog 10 dagen wachten tot het aangeboden wordt.

Ooit naar Schiphol afgereisd. Loods van TNT. Ik zeg, daar staat die gitaar meneer. Zegt ie.. jaaaa, dat is uw pakket. Dat wacht netjes op zijn beurt tot we daar aan toe komen. Groene krokodil.

Het is inmiddels particulier maar het zijn nog steeds ambtenaren die daar werken. Ik schat een jaartje of 10, dan moet die mentaliteit er toch wel uit zijn.

drap
27 maart 2008, 22:25
Nou dat geloof ik ook wel, alleen als ik een pakketje uit amerika krijg wat heb ik dan met TNT te maken ?
Ik zeg ook niet dat de pakketdiensten bewust zeggen dat het aan de douane ligt. Het enige wat je kan zien is dat het pakket bij de douane ligt maar niet waarom het zo lang duurt.

Ja, maar wat heeft het verhaal dan uberhaupt met pakketdiensten te maken? Voor TNT kun je trouwens ook DHL, of wat dan ook invullen hoor. Ze gaan echt geen pakketjes oppotten, daar hebben ze de faciliteit niet eens voor. Ik denk persoonlijk dat het wel aan de douane ligt, maar hard maken kan ik dat ook niet.

Kaboemba
27 maart 2008, 22:39
Wat het er mee te maken heeft is dat de pakketdienst alleen maar zeggen dat het bij de douane ligt en dus aan de douane ligt maar dat dat zeker niet altijd het geval is.
Btw waarom zou men het niet oppotten bij verzending naar een ver land. Ik kan me zo voorstellen dat grotere aantallen verzenden goedkoper is dan kleine aantallen. Verzenden per vliegtuig is duur en elke cent die ze kunnen besparen per pakket is erg veel geld als je alle pakketten bij elkaar optelt.

Of is dat echt volledig ondenkbaar ?

drap
27 maart 2008, 22:49
Het is moeilijk uit te leggen, maar ik weet waarom oppotten geen optie is, juist door de manier van werken van sorteercentra. Als ze gaan oppotten, dan weten ze na een dag ook niet meer wat er nu werkelijk gesorteerd is. En nogmaals, het is allemaal geautomatiseerd, waardoor oppotten sowieso al geen optie is. Het is allemaal lopende bandwerk en behalve een pakket scannen, komt er verder bijna geen mens aan te pas. Om de kosten hoeven ze het ook niet te doen, er zijn echt pakketten zat om te verzenden. Zo'n vliegtuig komt wel vol hoor, maak je daar maar niet druk om. Ik denk serieus niet dat het aan de pakketdiensten ligt als een pakket erg lang op zich laat wachten.

zjanke
27 maart 2008, 22:54
Uit ervaring (ik werk namelijk bij een van die grote jongens): Er wordt niets opgepot, er gaan elke dag meerdere volle vliegtuigen de grote plas over, dus er wordt echt niets opgespaard. Als er iets "bij de douane" ligt dan ligt het in werkelijkheid in entrepot (=douanegebied bij ons eigen bedrijf) omdat de afzender of de ontvanger zijn papierwerk niet voor elkaar heeft.

Wij geven alleen aan wat de afzender op zijn factuur zet en de douane geeft op basis van die aangifte aan wat er met de zending moet gebeuren. 90% is gewoon meteen doorsturen (standaard transittijd van pick-up tot aflevering is bij ons 3-4 dagen vanuit de states), 9% heeft een douanetechnische afhandeling nodig op verzoek van de klant (bedrijven) en 1% is handel wat door eigenwijze particulieren wordt besteld via ebay die er gift, sample of spare parts op laten zetten en dan over de zeik gaan als de douane het niet accepteert. Dan moeten er dus nieuwe papieren komen wat allemaal heel veel extra tijd kost en daar komen de lange transittijden vandaan.

nog een keer dan: GIFT, SAMPLES en SPARE PARTS zijn geen goede omschrijvingen en de douane accepteert dat dus niet!

Ook kent de douane meer kunstjes dan wij bij elkaar en weten ze echt wel wat een fender of gibson waard is. Die jongens zijn echt heel moeilijk om de tuin te leiden...

Al meerdere malen meegemaakt dat we worden gebeld door een boze ontvanger dat het allemaal wel erg lang duurt en dat na wat zoekwerk blijkt dat de afzender nog niets heeft verstuurd. Hij heeft al wel aan de ontvanger verteld dat hij dat heeft gedaan en dus zijn wij de kwaaie pier :(

Veekeren
28 maart 2008, 00:10
GIFT, SAMPLES en SPARE PARTS zijn geen goede omschrijvingen en de douane accepteert dat dus niet!


Oke... duidelijk...


Wat accepteren ze dan wel :D?

macwilliams
28 maart 2008, 06:40
Uit ervaring,nog een keer dan: GIFT, SAMPLES en SPARE PARTS zijn geen goede omschrijvingen en de douane accepteert dat dus niet!

Ook kent de douane meer kunstjes dan wij bij elkaar en weten ze echt wel wat een fender of gibson waard is.



Beste tip tot nu toe. Dus gewoon rocketlauncher / guns /bombs/ hn51/c4/dope oid er op zetten en ze zijn het snelst bij jou? :p

fred dons
28 maart 2008, 08:16
TNT is inderdaad het ergste, in de laatste maanden ben ik (of eigenlijk mijn echtgenote) op first name basis geraakt met de bezorger die tegenwoordig 4 keer per week aan de deur komt met iets uit amerika (ja de bonus viel mee dit jaar :) ) en wanneer ik de combinatie USPS met TNT krijg weet ik al van te voren dat mijn pakket een week (minimaal) langer onderweg is en dat indien er maar enige twijfel over de waarde van een pakket is ik factuurtjes mag opsturen. Het is inderdaad in dit geval niet de schuld van de douane maar van een overijverige medewerker bij TNT die overal spoken ziet.
UPS, DHL zijn veel sneller en daar heb ik ook echt mijn pakket binnen 48 binnen vanuit de vs.

Kaboemba
28 maart 2008, 08:39
Onze pakketten komen dan ook altijd met dhl.


Btw Fred de ESP 901 is verkocht, is nu onderweg naar hongarije.
De larrivee gaat niet meer weg wat een pracht gitaar, heeft er trouwens een broertje bij in de vorm van een telecaster van larrivee.

Jay75
28 maart 2008, 08:53
Paar keer via Ebay een gitaar gekocht, duurde alle keren inderdaad ( via USPS -TNT ) iets van 3-4 weken.

fred dons
28 maart 2008, 09:23
Onze pakketten komen dan ook altijd met dhl.


Btw Fred de ESP 901 is verkocht, is nu onderweg naar hongarije.
De larrivee gaat niet meer weg wat een pracht gitaar, heeft er trouwens een broertje bij in de vorm van een telecaster van larrivee.

cool die tele's zijn echt zeldzaam, hebbie plaatjes ?

zjanke
28 maart 2008, 23:48
Oke... duidelijk...


Wat accepteren ze dan wel :D?

Gewoon wat er in zit. zoek maar eens op de site van de douane naar statistieknummers, daarmee kunnen ze alles klasseren en er vervolgens een percentage invoerbelasting aan vast hangen. Spare parts, gifts etc. staat gewoon niet in die lijst en dus kunnen ze er niets mee.

Waarvoor zijn die spare parts? computer? da's 0% belasting. Gitaren? da's 3,2% en een mondharmonica 3,7%. Spare parts voor een kernreactor? 5,7%, tenzij het niet-bestraalde hexagonale brandstofpatronen voor gebruik in kernreactoren zijn, die zijn weer 3,7%.


Beste tip tot nu toe. Dus gewoon rocketlauncher / guns /bombs/ hn51/c4/dope oid er op zetten en ze zijn het snelst bij jou? :p
De douane niet, maar de jongens van de NIVD wellicht wel. Waarschijnlijk zelfs sneller dan de goederen ;)

KeesA
28 maart 2008, 23:58
Paar keer via Ebay een gitaar gekocht, duurde alle keren inderdaad ( via USPS -TNT ) iets van 3-4 weken.

Leuk is dat, en de Visma was ook al niks.

sinneD
29 maart 2008, 10:57
Beste tip tot nu toe. Dus gewoon rocketlauncher / guns /bombs/ hn51/c4/dope oid er op zetten en ze zijn het snelst bij jou? :p
persoonlijk had ik nuclear waiste geprobeerd :seriousf:

savecracker85
29 maart 2008, 10:58
net gister weer een heffing gehad van 80 euro op 2 pedaaltjes uit de VS..
Ook leuk dat het pakket daarvoor al meer dan een week gewoon in nederland lag volgens de tracking

KeesA
29 maart 2008, 11:34
net gister weer een heffing gehad van 80 euro op 2 pedaaltjes uit de VS..
Ook leuk dat het pakket daarvoor al meer dan een week gewoon in nederland lag volgens de tracking

Bale'! met welke verzender had je dat?

BartS
29 maart 2008, 11:49
Wat een ellende met dat invoeren als ik dat hier zo lees.. dan maar kopen in Duitsland.

KeesA
29 maart 2008, 12:39
Het prijsverschil maakt veel goed..

alleen kunt je je wel eens ergeren aan dit overgeorganiseerd betuttelend landje waar echt niet alles soepel loopt ondanks al dat geregel.

Vanuit de USA is het 2 dagen verzenden -
TPG doet er vervolgens 2 tot 4 weken over om het door je brievenbus te proppen.

als je daar tegen kunt koop je in de USA voor 50% goedkoper dan in Nederland, soms zelfs 65% met wat zoeken.

artnaz
29 maart 2008, 12:52
Gewoon wat er in zit. zoek maar eens op de site van de douane naar statistieknummers, daarmee kunnen ze alles klasseren en er vervolgens een percentage invoerbelasting aan vast hangen. Spare parts, gifts etc. staat gewoon niet in die lijst en dus kunnen ze er niets mee.Wat als ik nou echt "spare parts" heb? Of als iemand mij echt een gitaar cadeau opstuurt? Of moet hij dan de kosten vantevoren op zich nemen?

G.G.
29 maart 2008, 12:58
Vanuit de USA is het 2 dagen verzenden -
TPG doet er vervolgens 2 tot 4 weken over om het door je brievenbus te proppen.


Dat blijft rot. Ik weet 100% zeker dat mijn Sperzeltjes al in NL zijn, maar ik weet ook 100% zeker dat ik ze voorlopig nog niet in huis heb. :angry:

da's dus de afweging die je moet maken €45 ipv +/- €80, maar dan wel wachten en frustraties.

Orpheo
29 maart 2008, 13:09
Wat een ellende met dat invoeren als ik dat hier zo lees.. dan maar kopen in Duitsland.
nee hoor, ik heb in de USA een prails gekocht, effe belasting betalen, en ik heb 'm in huis. Ik denk dat ik een van de eersten ben met deze pickup. in duitsland is ie nog niet te koop, en dus moest ik 'm in de USA halen. als ie nu net 10E minder was geweest, hoefde ik niet te betalen, maar goed, ik ben al gematst met mijn motherbuckers :D

zjanke
29 maart 2008, 14:07
Wat als ik nou echt "spare parts" heb? Of als iemand mij echt een gitaar cadeau opstuurt? Of moet hij dan de kosten vantevoren op zich nemen?

Die spare parts zijn ergens voor bedoeld en dat moet er dus bij. "Spare parts for guitar" is wel een goede omschrijving. Magertjes maar voldoende.

Een gift is hetzelfde. Wat wil iemand jou cadeau doen? Een Gibson custom shop van 7500$? Als een gift voldoende was om onder BTW en invoerrechten uit te komen werden er alleen nog maar gifts gestuurd :chicken:

Voor de particuliere gebruiker betekent het dat je de ontvanger niet wil laten opdraaien voor de extra kosten en belastingen. Dat hoeft ook niet van de douane, als iemand anders ze dan maar betaalt.... Dus als je de incoterm DDP gebruikt, worden de kosten terugbelast als de aangifte bij uitvoer goed gebeurt. Dat betekent wel dat de zending in entrepot gaat als ie in het land van aflevering aankomt totdat de berekende kosten voldaan zijn. En dat duurt, en dat duurt..... en dat ligt niet aan de vervoerder, noch aan de douane, maar aan de manier van internationaal betalen die hoort bij de gekozen manier van verzenden.

Als de aangifte bij uitvoer niet goed wordt gedaan dan krijgt de ontvanger alsnog de kosten. Ligt niet aan de douane, niet aan de vervoerder, maar aan de afzender. Particulieren weten vaak (begrijpelijk) te weinig van deze regelgeving en doen het dus vaak niet goed met alle gevolgen van dien.

artnaz
29 maart 2008, 14:27
Ok, dat is duidelijk. De extra kosten moeten dus altijd betaald worden, of het nou door de verzender of ontvanger is. Logisch ook... Behalve als de waarde incl. verzenden onder de €45,- (toch?) ligt.

Achteraf gezien best simpel... :chicken:

Pepe
29 maart 2008, 15:08
Gift. Hmmsjaa.
In die zin zou je elke keer wanneer hetzelfde item over een grens gaat taxes erover moeten betalen. Dan belast je dus de actie ipv het item aangezien je in principe maar 1 keer taxes op een item kan hebben.

Ik kan het mis hebben maar volgens mij is de import tax niet bedoeld voor de handeling.

zjanke
29 maart 2008, 17:04
Ik weet niet of ik je helemaal begrijp Pepe, maar de import tax wordt geheven in het land van aankomst, niet bij elke grens. Welke "actie" wordt er volgens jou belast in dit verhaal?

Pepe
29 maart 2008, 17:10
Stel.
Ik importeer een gitaar uit Japan. Daar wordt belasting over betaald. Ik verkoop de gitaar aan een amerikaan en dan wordt daar weer tax over geheven. Als de amerikaan diezelfde gitaar weer aan mij terugverkoopt wordt daar voor de 3e keer tax over geheven.

Beetje raar voorbeeld maar je snapt het principe. De tax zit aan de handeling vast, niet aan het item.

Als dat niet zo was zou ik geen tax hoeven te betalen voor een japanse gitaar die ik uit de States laat komen.

Kaboemba
29 maart 2008, 17:25
Stel.
Ik importeer een gitaar uit Japan. Daar wordt belasting over betaald. Ik verkoop de gitaar aan een amerikaan en dan wordt daar weer tax over geheven. Als de amerikaan diezelfde gitaar weer aan mij terugverkoopt wordt daar voor de 3e keer tax over geheven.

Beetje raar voorbeeld maar je snapt het principe. De tax zit aan de handeling vast, niet aan het item.

Als dat niet zo was zou ik geen tax hoeven te betalen voor een japanse gitaar die ik uit de States laat komen.

Euhh dat is volgens mij niet helemaal waar, althans hoe het zit met prive personen weet ikniet zeker, maar als je invoert en daarna weer uitvoert dan krijg je de btw terug.

zjanke
29 maart 2008, 17:25
Stel.
Ik importeer een gitaar uit Japan. Daar wordt belasting over betaald. Ik verkoop de gitaar aan een amerikaan en dan wordt daar weer tax over geheven. Als de amerikaan diezelfde gitaar weer aan mij terugverkoopt wordt daar voor de 3e keer tax over geheven.

Beetje raar voorbeeld maar je snapt het principe. De tax zit aan de handeling vast, niet aan het item.

Als dat niet zo was zou ik geen tax hoeven te betalen voor een japanse gitaar die ik uit de States laat komen.

Als je een gitaar koopt en weer verkoopt en je hebt de voorwaarden goed geregeld (je bent bijvoorbeeld een winkel met BTW nummer en KvK inschrijving) dan kun je (een deel van) je belasting terugvragen en klopt jouw redenering niet meer. De tax zit altijd vast aan de handeling, het kopen/invoeren van goederen.

Als ik jouw redenering volg dan mag ik op een weg waar ik ooit een boete heb gekregen voor te hard rijd voortaan altijd dezelfde overtreding maken, ik heb tenslotte al een keer betaald :cheerup:

Pepe
29 maart 2008, 17:31
De tax zit altijd vast aan de handeling, het kopen/invoeren van goederen.


Dat zeg ik, de tax zit aan de handeling. Terwijl ik toch altijd gehoord heb dat je tax moet betalen over goederen. Dat is dus niet waar.

zjanke
29 maart 2008, 17:32
Als je geen goederen invoert is er ook geen handeling. Door de handeling voer je goederen in en de soort goederen bepaalt de hoogte van de invoerbelasting. Leuker kan ik het niet maken, ook niet makkelijker trouwens.

Pepe
29 maart 2008, 17:34
haha, daar vroeg ik natuurlijk om he...

maar goed, je kan het dus beleven dat een reislustig item meer geld omzet in taxes dan zijn daadwerkelijk waarde. Goeie handel.

zjanke
29 maart 2008, 17:49
Dat klopt, maar waar Kaboemba al op zinspeelde, daar zijn constructies voor. Als je een gitaar meeneemt op wereldtour zou je in principe in elk land waar je binnenkomt belasting moeten betalen voor invoer. Daarom wordt er een ATA-carnet opgemaakt en in elk land afgestempeld voor in- en wederuitvoer. Als jij laat zien dat je steeds hetzelfde in- en uitvoert betaal je niets (buiten de kosten voor het opmaken van een carnet). Laat je de gitaar achter dan krijg je na verloop van tijd een uitnodiging tot betaling.

orreltak
29 maart 2008, 17:59
heb 12 maart een emg dg-20 besteld uit america.maar nog niks gekomen.begin hem nu toch wel te knijpen

isa1984
29 maart 2008, 18:10
Mijn lollars zouden nu ook binnen moeten zijn, ook rond die tijd besteld en nog niks. Blijkbaar algehele vertraging bij usps

KeesA
29 maart 2008, 22:57
Wie het eerste wat ontvangt van TNT geeft een rondje

savecracker85
30 maart 2008, 14:41
Bale'! met welke verzender had je dat?
USPS..
maargoed was ook wel te verwachten achteraf..Ik had het pakket voor de zekerheid laten verzekeren omdat het nogal waardevolle pedaaltjes waren..
En daarbij had de verkoper netjes alles op de verpakking gezet qua waarde etc :confused:

overigens de eerste keer dat ik bij moest betalen..al verschillende dingen besteld en dat ging altijd goed. Maar meestal werd er dan ook iets van "gift" en een bedrag van 40$ opgezet

zjanke
30 maart 2008, 15:20
Maar meestal werd er dan ook iets van "gift" en een bedrag van 40$ opgezet
AAAAAARRGH......

KeesA
30 maart 2008, 15:25
AAAAAARRGH......

Begrijp je reactie wel Zjanke,

maarre hoe verhoog je dan je kans om een gitaar door de Douane 'heen' te 'krijgen', wij als muzikanten onder elkaar.

Dirk_Hendrik
30 maart 2008, 15:30
maarre hoe verhoog je dan je kans om een gitaar door de Douane 'heen' te 'krijgen',

Niet?
Heeft niets met muzikanten onder elkaar te maken maar meer met "als consumenten onder elkaar.

Prettigst:
Bijkomende kosten meecalculeren en blij zijn als je niet hoeft te betalen.

Anders:
Zelf meenemen. Persoonlijk voorbeeld: In de VS zijn, Strat kopen, nek er af schroeven en alles in je koffer mikken (een gitaarhoes om je schouder is net een vlag, dat moet je dus niet doen) en er op voorbereid zijn dat, als je baggage gecontroleerd wordt, moet dokken (inclusief boete). Ik werd dus niet gecontroleerd.

artnaz
30 maart 2008, 15:31
AAAAAARRGH......:seriousf:

Trouwens Zjanke. Ik had laatst toevallig iets gekocht, en kreeg van de TNT (douane) een brief waarin het betalingsbewijs gevraagd werd. Zat ook een kopie van de Amerikaanse douane-papieren bij, waar ik op kon zien dat de verzender de helft van de waarde had opgegeven. Dat was waarschijnlijk de reden voor de brief, maar ik schrok wel even dat ik een boete zou krijgen door dat (abnormaal lage:D) bedrag. Allemaal wel goed gekomen, ik moest gewoon de extra kosten over mijn betaalde bedrag betalen.

Maar krijg je snel een boete voor zulke dingen?

Pepe
30 maart 2008, 15:33
Nog beter. Schroeft een serienummerplaatje op een oude gitaar, carnet, dumpt gitaar in de states, schroeft plaatje op nieuwe gitaar. Klaar.

Dit werkt het best met fenderachtigen zal u begrijpen.

fred dons
30 maart 2008, 15:51
werkt eigenlijk alleen met gitaren met een serie nummer op de neckplaat
(en dat zijn ze lang niet allemaal)

mijn favoriet is wanneer ik zelf in het buitenland ben om de gitaar uit elkaar te schroeven en de nek en body over 2 passagiers te verdelen dan wel de gitaar in inderdelen per koerier terug naar huis te sturen (laatste methode werkt ook als je kennisen of familie in de VS hebt en je de giaar eerst naar hun laat sturen

Pepe
30 maart 2008, 15:54
mijn favoriet is wanneer ik zelf in het buitenland ben om de gitaar uit elkaar te schroeven en de nek en body over 2 passagiers te verdelen dan wel de gitaar in inderdelen per koerier terug naar huis te sturen (laatste methode werkt ook als je kennisen of familie in de VS hebt en je de giaar eerst naar hun laat sturen

dat werkt misschien ook beter met fenderachtigen?

fred dons
30 maart 2008, 16:53
nee hoor ook met neckthrough gitaren maar dan moet je wel superlijm in huis hebben :D

maar inderdaad dat gaat het beste met gitaren die je in onderdelen uit elkaar kan halen

zjanke
30 maart 2008, 20:34
Maar krijg je snel een boete voor zulke dingen?

Ligt een beetje aan het specifieke voorbeeld. Als je iets koopt via Ebay en je werkt na zo'n brief gewoon mee om het officiele bedrag aan te tonen en je vertelt dat je er niet om gevraagd hebt om het verkeerde (te lage) te laten vermelden dan betaal je waarschijnlijk gewoon de normale BTW en invoerrechten. Als je moeilijk gaat lopen doen dan doet de douane dat ook en zij trekken dan niet aan het kortste eind.

Bij tientjeswerk (pedalen) zullen ze niet snel moeilijk doen, maar ga er maar gewoon van uit dat zij perfect weten wat er met de lage dollar interessant is en dat ze ook erg goed zijn in het herkennen van bepaalde dingen. Als je dus wilt smokkelen door een neckplate te vervangen, zorg dan dat je de ietwat roestige schroven niet beschadigd, want dat is een rode lap op een stier.

De minste kans om gepakt te worden? Een Amerikaan een gitaar laten meenemen voor jou. Bij Amerikanen wordt veel minder snel moeilijk gedaan als ze een gitaar meenemen en erbij vertellen dat die gitaar gewoon weer mee terug gaat.

artnaz
1 april 2008, 13:52
De verkoper heeft mij de de bonnetjes van verzending gestuurd, kan denk ik geen kwaad als ik het hier post.

http://img167.imageshack.us/img167/2940/picture1sf9.png

Maargoed, hier kom ik nog niet verder mee. Zo'n geschil dan maar openen, en dan er een claim van maken (nooit gedaan)?

EDIT: Dit heb ik van TNT ontvangen:

"Helaas kan ik geen registratie vinden van de door u opgegeven nummers.
De afzender kan, nadat de overkomstindicatietijd is verstreken, vanuit het buitenland een schriftelijk onderzoek laten opstarten door middel van het invullen van een internationaal navraagformulier.
Dit formulier is op het plaatselijk postkantoor van de afzender af te halen."

zeppo
1 april 2008, 14:55
Zo'n geschil dan maar openen, en dan er een claim van maken
Nou nog niet gedaan, hup!

(nooit gedaan)?
Geen zorgen, het wijst zich vanzelf

G.G.
1 april 2008, 17:37
Wie het eerste wat ontvangt van TNT geeft een rondje

Ik heb ze binnen, m'n Sperzels (incl. verzending €45, en niets bij moeten betalen aan de deur).

Wat betreft dat rondje, belofte maakt schuld, alsjeblieft, rondje voor de hele toko:

http://usadutch.com/blips/images/biertje.jpg

Hallie
1 april 2008, 18:40
hahahah :seriousf: :seriousf:

isa1984
1 april 2008, 19:18
Mijn lollars zijn vandaag binnen gekomen, 90 dollar als aankoopbedrag (was wel ietsje meer) en er stond gift op. Moest 20 euro betalen voor de inklaring en importbelasting.

artnaz
3 april 2008, 14:56
Nou nog niet gedaan, hup!

Geen zorgen, het wijst zich vanzelfOk, geschil geopend, en al opgewaardeerd naar een claim.

De verkoper heeft zelfs het geld teruggestuurd, maar het is "in behandeling". Ook zei hij dat hij met het postkantoor heeft gepraat, en het zou 17 dagen duren om het pakketje te vinden. Hij heeft in het geschil gezegd dat ik het pakketje al ontvangen zou kunnen hebben, en dat de tracking gewoon niet werkt. Dus hij wil meer duidelijkheid van het postkantoor.

Vind het wel vaag dat hij mij het geld terugstuurt, ik dacht dat Paypal mij dat zou doen (op langere termijn). Hij is immers zijn pakje ook kwijt...

KeesA
3 april 2008, 15:28
Eindelijk afgeleverd vandaag, alles op de papieren betreft type gitaar stond met een marker onderstreept, ook op het TPG afreken formulier, dus ze hebben aardig zitten zoeken. Maar er was niks aan de hand, gewoon de waarde stond erop.

Drie weken en 4 dagen is de TNT score..maar je koop met 50% korting dus vooruit maar.

Rutger
15 april 2008, 11:41
Even een praktisch vraagje: moet je de BTW en importbelasting direct contant bij aflevering aan de deur betalen? Of krijg je er een acceptgiro oid bij?

artnaz
15 april 2008, 11:44
Aan de deur.

Maar "vroeger" had ik een paar keer gewoon een acceptgiro gekregen, dat was 39 keer handiger. Nou weet je niet wanneer je pakketje komt, je weet niet hoeveel je moet betalen, en je moet dat geld continu in cash hebben...

G.G.
15 april 2008, 11:45
Aan de deur.

Maar "vroeger" had ik een paar keer gewoon een acceptgiro gekregen, dat was 39 keer handiger. Nou weet je niet wanneer je pakketje komt, je weet niet hoeveel je moet betalen, en je moet dat geld continu in cash hebben...

En anders vertrekken ze gewoon weer met je pakketje. Heb het een keer gehad, geen cash in huis. Erg vervelend als je op je spullen zit te wachten.

Rutger
15 april 2008, 11:50
Daar was ik al bang voor.... lastig.

Pepe
15 april 2008, 11:53
Ja, klant-onvriendelijk en niet van deze tijd.
Ik snap dat ook niet, het is toch veel handiger voor het bedrijf zelf als ze iets niet 2 keer hoeven aan te bieden?
De eerste de beste parkeerwacht hier is uitgerust met een mobiele pinautomaat. Maar goed. Ze hebben liever dat mensen naar het postkantoor komen en in hun gezellige rijen gaan staan.

Orpheo
15 april 2008, 12:27
postkantoor bestaat toch niet meer? ;)


maar bij UPS kan je een papiertje tekenen voor een eenmalige machtiging...

Rutger
16 april 2008, 13:51
He, da's vreemd! Gister bleek mijn pakketje al bij de deur te zijn geweest. Volgens het briefje kon ik m niet bij het postkantoor afhalen maar moest een nieuwe leveringsafspraak maken. Dus ik bel net op, maak een nieuwe afspraak en vraag gelijk even hoeveel ik nog moet betalen aan belastingen. Zegt ze: niets meneer, alles is al betaald.

:???: :???: :???:

Pakketje komt van Ceriatone en ik heb het pakketje voor het volledige bedrag laten verzekeren, dus....

Wat zou het zijn? Of toch maar voor de zekerheid 22% van de kosten contant in huis houden?

TNT was overigens wel supersnel, pakketje was er binnen 5 dagen!

jplm
16 april 2008, 13:55
Dus ik bel net op, maak een nieuwe afspraak en vraag gelijk even hoeveel ik nog moet betalen aan belastingen. Zegt ze: niets meneer, alles is al betaald.

Hallo.

Misschien moet je jezelf niet te vlug blij maken, ik heb namelijk eens een Warmoth-hals besteld in Amerika, en kreeg later nog netjes een rekening van het bedrijf dat het ding in Nederland had aangenomen en ingevoerd (zonder dat ik dat gevraagd had uiteraard), met daarop alle kosten en belastingen e.d. Ze betalen dat inderdaad netjes voor jou, maar vragen het dan (uiteraard) achteraf weer net zo hard terug.

Groet, Jan.

Chris Winsemius
16 april 2008, 13:55
He, da's vreemd! Gister bleek mijn pakketje al bij de deur te zijn geweest. Volgens het briefje kon ik m niet bij het postkantoor afhalen maar moest een nieuwe leveringsafspraak maken. Dus ik bel net op, maak een nieuwe afspraak en vraag gelijk even hoeveel ik nog moet betalen aan belastingen. Zegt ze: niets meneer, alles is al betaald.

:???: :???: :???:

Pakketje komt van Ceriatone en ik heb het pakketje voor het volledige bedrag laten verzekeren, dus....

Wat zou het zijn? Of toch maar voor de zekerheid 22% van de kosten contant in huis houden?

TNT was overigens wel supersnel, pakketje was er binnen 5 dagen!

Import uit 3e wereld landen wordt niet belast is mij verteld...

Rutger
16 april 2008, 14:03
Wat ik van anderen weet is dat ze over Ceriatone leveringen wel belasting hebben betaald.


en kreeg later nog netjes een rekening van het bedrijf dat het ding in Nederland had aangenomen en ingevoerd (zonder dat ik dat gevraagd had uiteraard), met daarop alle kosten en belastingen e.d. Ze betalen dat inderdaad netjes voor jou, maar vragen het dan (uiteraard) achteraf weer net zo hard terug.
Zou ook kunnen natuurlijk...

wrc_46
16 april 2008, 14:18
Ik had een DC30 besteld via Ceriatone,deze werd gewoon thuis afgeleverd (supersnel via DHL), zonder extra betaling. Dacht eerst ook ontsnapt te zijn aan de invoerkosten etc, maar ongeveer een week later kreeg ik een brief in de bus met een overschrijving betreffende de invoerkosten etc van DHL.

Rutger
16 april 2008, 14:23
Oke, duidelijk. Dus toch een acceptgiro :)

artnaz
16 april 2008, 14:37
Zo hoort het ook vind ik.

Maar mijn Kinman's waren gisteren ook bezorgd met DHL (poging), en op de brief staat dat ik de extra kosten in cash klaar moet hebben...

Rutger
16 april 2008, 14:39
Dat is dus de verwarring. Normaal gesproken hoor je t ook cash te betalen, maar blijkbaar zijn er uitzonderingen...?

KeesA
16 april 2008, 15:35
USPS heeft in totaal 5 weken geduurd, drie keer een bericht ontvangen.

UPS duurde 8 dagen, is wel 75$ duurder, per dag berichten waar je pakket is.

Ik kan je vertellen 5 weken is lang wachten zonder al teveel tracking gegevens...

Gothra
16 april 2008, 16:44
Zoek een Amerikaan die in Nederland woont, met Amerikaanse creditcard. Laat hem het pakketje bestellen via militaire post (alleen Amerikanen mogen dit). Zo hoef je geen verzendkosten te betalen, hooguit 10 euro transactiekosten. Mijn gitaar was er binnen een week.

Chris Winsemius
16 april 2008, 16:52
Dat is dus de verwarring. Normaal gesproken hoor je t ook cash te betalen, maar blijkbaar zijn er uitzonderingen...?

't Verschilt heel erg; ene keer cash, andere keer faktuurtje hier.

zjanke
16 april 2008, 18:12
Even wat dingen rechtzetten....:hippie:

Als je BTW nummer in het systeem staat (als je dus een bekende klant bent) krijg je een rekening, particulieren betalen cash. (dit werkt bij alle grote vervoerders op deze manier.)
Ook over invoer uit derde wereldlanden betaal je BTW en invoerrechten, dat is namelijk nederlandse belasting en een derde wereldland schiet er niks mee op als dat niet wordt betaald. Er zijn wel regelingen met betrekking tot verlaging en vrijstelling (de hele europese unie bijvoorbeeld)
Die Amerikaan van Gothra moet zelf wel een militair zijn en als ie elke week een gitaar invoert krijgt ie op het moment dat ie vertrekt echt wel het verzoek of ie wil laten zien dat ze allemaal weer mee naar de states gaan, (maar de kans dat dit gebeurt is erg klein ;) )
@jplm Als je kiest voor een verzendmethode, kies je automatisch voor de invoerprocedure. Daar gaan een vervoerder echt niet elke keer toestemming voor vragen.
Leuker kunnen ze het niet maken, ik kan wel het een en ander uitleggen om het makkelijker te maken :sssh:

Pepe
16 april 2008, 18:31
In het kader van, hoe kan onder die invoerbelasting uitkomen... .( Sorry Zjanke)

Net weer wat besteld uit de USA. Mailtje terug van verkoper... Ik heb er een factuur bijgedaan voor 125 dollar.
Daar had ik niet om gevraagd maar goed, in dat geval;
Ik betaal dus 2 keer, eerst de 125 en vervolgens het aanzienlijke restbedrag.

De douane; of ik even mijn stortingsbewijs wil overleggen.
Sure. No problem.

zjanke
16 april 2008, 19:07
@ Pepe: Dat is een optie en waarschijnlijk werkt ie ook nog.... totdat ze je niet geloven en bankgegevens gaan opvragen. (en je hoeft je niet te verontschuldigen: Ik ben zelf geen belastinginspecteur, ik weet stomtoevallig iets meer van importzaken dan de gemiddelde gitarist)
Je hebt te maken met de belastingsdienst die nogal wat gegevens kunnen en mogen traceren en je pleegt willens en wetens een economisch delict. Aan jou de keus of je voor een paar knikkers dat risico wil lopen.

Even een doemscenario schetsen: Hypotheekje aanvragen? Hmmm, U heeft een economich delict gepleegd meneer....Laten we de hypotheek maar even uitstellen.
Soliciteren en je moet een verklaring van goed gedrag overleggen? U hoeft ons niet te bellen, wij bellen u ook niet meer....

Een betere optie? Schrijf jezelf in als zelfstandig muzikant en vraag je BTW terug, ook van de amp die je hier koopt omdat die 110V dingen uit amerika hier niet echt handig zijn.

PGR
16 april 2008, 22:29
In het kader van, hoe kan onder die invoerbelasting uitkomen... .( Sorry Zjanke)

Net weer wat besteld uit de USA. Mailtje terug van verkoper... Ik heb er een factuur bijgedaan voor 125 dollar.
Daar had ik niet om gevraagd maar goed, in dat geval;
Ik betaal dus 2 keer, eerst de 125 en vervolgens het aanzienlijke restbedrag.

De douane; of ik even mijn stortingsbewijs wil overleggen.
Sure. No problem.

Ik zou daar ook maar mee oppassen. Dit lukt alleen maar met goederen waarvan de Douane niet goed kan vaststellen hoeveel zij waard zijn. Dit gaat echt niet lukken met een duur item zoals een Gibson/Fender Custom shop van een paar duizend euro. Dan kan je er nog zo leuk een factuur bij doen van 200 euro, maar dan gaan ze je toch echt aanslaan voor de echte waarde (plus boete voor het ontduiken van invoerbelasting)...

Daarnaast zijn goederen alleen verzekerd voor het bedrag wat op het item is vermeld. Dus als jou dure goed verdwijnt/gestolen wordt, dan krijg je ook maar 125 euro van de verzekering. Wel zonde als je dan een gitaar die veel duurder is voor kwijtraakt...

Pepe
16 april 2008, 23:08
Ja, even voor de goede orde, ondanks de verkeerde factuur heb ik het bedrag gewoon in 1 keer betaald.
Niettemin, dit scenario leek me redelijk vanzelfsprekend.
Ik snap dat mensen en de belasting in het bijzonder, gelijk van kwade opzet uitgaan, maar het moet toch mogelijk zijn om een schijnbaar duur item goedkoop op de kop te tikken? Sjeez.
En ja, dan heb ik een afschrijving van 200 euro voor iets wat de douane als 2000 inschat. Nou en? Dat bestaat. Dat heet handel. Een transactie tussen 2 privaat personen.
Als beide personen een bedrag overeenkomen dat hoeft dat niet per definitie te kloppen met de oneindige wijsheid van een ambetenaar die pakjes afstempelt.

zjanke
16 april 2008, 23:15
Don't shoot me, I'm just the messenger.

Als jij een knappe gitaar uit Amerika laat komen dan heb je dat ding waarschijnlijk via Ebay. Ze vragen dan aanvullende info en dat is geen betalingsbewijsje, maar de transactie via ebay en dan ga je nat. Heb je hem via een winkel (als die al aan zo'n constructie meewerken) dan mogen zij aantonen dat ze die dingen voor een fractie van de normale handelswaarde verkopen. De douane weet echt wel hoe dit werkt....

Pepe
16 april 2008, 23:33
Of course, maar er is meer op deez aarde dan Ebay wil ik maar zeggen.

Gitaar komt van een winkel in dit geval hoewel ze ook via Ebay verkopen. Het item kan beschadigd zijn, deel uitmaken van een andere transactie, een nasturing bij een eerder bezoek...
Ik ken een handelaar die 2 keer per jaar naar de States reist, beurzen en winkels afgaat, een deel meeneemt en een deel na laat sturen.

Ik bedoel, tis echt niet altijd catalogus waarde plus shippings = dokken. Maar ik neem aan dat de heren dat dan ook vaak meemaken.

Orpheo
17 april 2008, 00:42
@zjanke:

hier nog een scenario waar ik niet zo snel een antwoord zelf op kan vinden.

Ik koop via ebay een gitaar, kost 2000euro. ik mail met de verkoper en zeg tegen 'm 'zet de ECHTE waarde op dat pakket, ik wil geen gezeik'. Hij verstuurt 't, maar zet ipv 2000, 200 euro erop. de douane ziet dat, en de douane/belastingdienst komt verhaal halen. mag ik dan aanzetten met de mailcorrespondentie, met mijn 'bewijs' dat ik gezegd heb, zet de echte waarde erop?

GravyTrain
17 april 2008, 07:47
'Tuurlijk als je daarna maar 19% over de resterende €1800,- betaald.

zjanke
18 april 2008, 00:17
Inderdaad, als jij kunt aantonen dat je 2000 euro hebt betaald en daarover keurig netjes BTW+IR wilt afdragen is dit absoluut geen probleem voor de douane. Als je bij de douane aangeeft dat er waarschijnlijk iets mis is en gewoon wilt betalen doen ze niet moeilijk.
Als je daarentegen vol blijft houden dat je voor een customshop Les paul echt maar 250$ hebt betaald weten zij echt wel dat je liegt en dan gaan zij ook moeilijk doen.

Soms zijn het net mensen :satisfie:

llahsraM
25 april 2008, 11:05
Ik kreeg woensdag te horen dat mijn ceriatone jtm45 was opgestuurd.. Volgens mij is die al door de douane.. ik verwacht hem misschien al vandaag :) maar 2 dagen zou wel ergg snel zijn.

April 23, 2008 17:23 Kuala Lumpur - Malaysia Zending opgehaald

April 23, 2008 20:30 Kuala Lumpur - Malaysia Bij de DHL vestiging gearriveerd in Kuala Lumpur - Malaysia

April 23, 2008 22:39 Kuala Lumpur - Malaysia Vertrokken van DHL vestiging in Kuala Lumpur - Malaysia

April 24, 2008 15:07 Amsterdam - Netherlands, The Afgehandeld voor inklaring om Amsterdam - Netherlands, The

April 24, 2008 15:35 Amsterdam - Netherlands, The Douane inklaring compleet om Amsterdam - Netherlands, The

April 24, 2008 21:51 Amsterdam - Netherlands, The Zending vastgehouden

April 25, 2008 06:49 Amsterdam - Netherlands, The Vertrokken van DHL vestiging in Amsterdam - Netherlands, The

Rutger
25 april 2008, 11:23
Bij mij was ie er binnen 5 dagen, en daar zat het weekend bij in. Dus het kan inderdaad heel snel.

llahsraM
25 april 2008, 11:25
er staat bij het laatste:

Vertrokken van DHL vestiging in Amsterdam

zit die nu in de distributie route? of gaat die nu naar een ander DHL kantoor of iets?

Rutger
25 april 2008, 11:27
Hij is inderdaad onderweg, dus blijf maar ziek thuis vandaag... :)

llahsraM
25 april 2008, 11:48
mooi dat ik vandaag vrij ben :cooler:

llahsraM
25 april 2008, 14:52
JAJA :D

April 25, 2008 13:12 Amsterdam - Netherlands Bij afleverkoerier

nog ffies wachten:)

prs
21 mei 2008, 19:58
Ok, dit topic weer even actueel maken.

Ik heb een halffabrikaat gitaar (nog zelf af te bouwen) gekocht in Hong Kong, en na 1,5 week wachten nog steeds geen gitaar binnen. Vandaag valt er een brief van TNT Post op mijn deurmat en na opening vind ik een 'bericht van aankomst' en blijkt dat ze mij vriendelijk verzoeken om een factuur of betalingsbewijs mee te sturen.
Het bedrijf heeft (ongevraagd) de waarde verlaagt naar $40, terwijl het aankoopbedrag (excl verzendkosten) $100 was. Nu heb ik een uitdraai gemaakt van de PayPal transactie en dus voor $100 aangegeven.
Wie weet hoe dit nu verder gaat? Hoelang moet ik wachten tot ik mijn gitaar kan verwachten en riskeer ik een boete vanwege de foutief opgegeven waarde?

Ik heb me al telefonisch met TNT afdeling inklaringen in verbinding proberen te stellen, maar kom er niet doorheen. Goede service!

(BTW: dit is de eerste keer dat ik invoerrechten moet betalen...alle andere keren is het altijd goed gegaan en bij ieder product dat ik in het buitenland koop calculeer ik het in, dus ik ben niet echt gedupeerd).

artnaz
21 mei 2008, 20:26
Heb ik ook een paar keer gehad: verkoper zet er ongevraagd een lagere waarde op (of "gift" :sneaky:). Gewoon je Paypal betalingsbewijs meesturen, en dan krijg je hem wel binnen een week. Eventueel leg je er een briefje bij dat de waarde ongevraagd lager is neergezet. Boetje krijg je vast niet... ;)

zjanke
21 mei 2008, 21:45
Waarschijnlijk moet de afzender een correcte factuur aanleveren, maar dat is een kwestie van inscannen en afhandelen. Je laat door het betalingsbewijs alleen zien dat je een hoger bedrag hebt betaald. Omdat je meteen met de juiste informatie komt kan ik met niet voorstellen dat ze een boete gaan opleggen, ook omdat het correcte bedrag nog steeds erg laag is. Jij hebt de 'fout' ook niet gemaakt.
Overigens betaal je over de transportkosten ook BTW, dus met 100$ ben je niet klaar....

interessander
21 mei 2008, 21:57
Even een vraagje tussendoor omdat het ook zonde is om er een apart topic voor te openen:

Ik wil een audio-versterker versturen naar USA, ik zie dat met tnt express enzo de kosten nogal snel oplopen, TNT internationaal pakket plus is dan nog de beste optie, iemand ervaring hiermee?

Bij voorbaat dank voor de reactie, Sander.

signsofzodiac
30 mei 2008, 17:42
Net een paar weken geleden mijn Roland VG-99 + FC-300 binnengekregen via FedEx uit de USA. Binnen een week na bestellen, echt verbazingwekkend snel.

Maak de doos los, pak de pakbon erbij, heeft de gitaarwinkel in de States er een rekening van $300 van gemaakt, terwijl ik $1250 betaald heb. Ongevraagd, gewoon als klantenservice neem ik aan :)

Verder geen paperassen van FedEx over invoerrechten etc., maar dacht zal later die week wel komen. Dat werd dus een maand later, en was erg benieuwd voor welk bedrag ik aangeslagen zou worden. De waarde op de papieren of de echte waarde van het spul. Bleek dus het eerste te zijn: 60 euro invoer + commissie!

Da's dus meer dan moeite waard geweest. Ongeveer 400 euro verschil met hier.

reaver
14 maart 2012, 19:32
ik heb het zelfde gez**k op dit moment ik heb ruim 3 weken geleden een schecter atx C8 besteld na 3 dagen was die al in nederland maar voor zover nog niks binne hore vallen