PDA

View Full Version : welke moet ik kopen !?



marlonl
27 maart 2008, 18:18
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar en heb een paar mooie gezien.

- Dean Performer E
- Ibanez EWC 30 PDE RLG
- Tanglewood TW 170 AS
- Dean Exotica Koa

Ik heb echt geen idee welke ik moet pakken

kan iemand me helpen?

welke is het beste en heeft het mooiste geluid

mvg,

marlon :noob:

Don Capo
27 maart 2008, 21:02
pfff en weer zo'n vraag...

Specificeer, waar wil je de gitaar voor gaan gebruiken, hoeveel ervaring heb je al, waar ben je naar op zoek?

marlonl
27 maart 2008, 23:09
ben geen familie :p

ik wil de gitaar gaan gebruiken voor liedjes van het genre van jack johnson

welke gitaar zal dat het meest geschikt zijn

groetjes

marlon

Flipkoos
27 maart 2008, 23:38
Eeuhm een Cole Clark...maar die ligt niet echt in die prijscategorie...

Yanniick
28 maart 2008, 09:54
Ik heb een Dean Performer E. Ben er erg tevreden mee, ik moest in het begin wel de actie verlagen, want die zat naar mijn mening echt ietsjes te hoog.

Deze gitaar is voornamelijk bedoeld om versterkt te spelen. Unplugged komt er ( Vind ik ) ook wel een erg goed geluid uit, alleen het geluid is wel iets zachter dan normale acoustische gitaren, dat is af en toe nog wel is vervelend.

Hij speelt ontzettend lekker, snelle hals. Ingebouwt stem apparaatje.

De Dean exotica is volgens mij dezelfde gitaar maar dan iets dikker.

Over de andere 2 gitaren weet ik niks.

Zen
28 maart 2008, 11:40
anders moet je kijken naar de Ibanez AW-800 ECE NT
het is een full solid body en komt aan een mooie prijs.
Ik heb zelf de AW800 acoustic zonder de ECE dus en moet zeggen dat ik zeer tevreden bent met deze guitar, het is een guitar dat je motivatie geeft om te spelen omdat het zo goed aan voelt.
Het hout dat ze gebruiken is jong, daarmee de lage prijs, maar met de tijd verouderd de hout.

De Ibanez EWC 30 PDE RLG heeft niets solid dacht ik?

marlonl
29 maart 2008, 10:29
bedankt voor de reacties

ik ga vanmiddag kijken

greetzz

marlonl

orisj
1 april 2008, 19:01
Over Tanglewood:

Ik heb zelf een maand of 2 geleden een Tanglewood Sundance -TW70 gekocht en ben er zeer tevreden over. Hij heeft een prachtig helder geluid en een voor mij prettig aanvoelende hals. Goede stemmechanieken, volledig massief (bovenblad, onderblad, zijden en hals). Ik gebruik hem m.n. voor fingerpicking en flatpicking, folkachtige dingen en daar bij komt ie heel mooi tot z'n recht. Heb ook andere Tanglewood modellen bespeeld en was er erg van onder de indruk.

Heb zelf niet zo'n hoge pet op van Ibanez wat acoustische gitaren betreft.

succes met je keuze!

Blend
1 april 2008, 20:03
voor die prijs kan je ook kijken naar een (2ehands) Seagull, dat zijn pas gitaren, haha :)

Acousticaster
2 april 2008, 20:16
Tanglewood, Tanglewood, Tanglewood, Tanglewood, Tanglewood...

Kost niet veel (voor wat je ervoor krijgt), klinkt fan-tas-tisch (vooral door de b-band elektronica) en speelt met gemak elke Dean eruit. De Ibanez die jij beschrijft ken ik wel, maar heb ik nog nooit bespeeld dus geen flauw idee, maar Tanglewood is altijd een goede en veilige keus. Prachtige gitaren, voor het oog en voor het oor.

Onmeunig Hans
2 april 2008, 21:19
Tja het beste geluid...?
Dat gaat zo echt niet lukken, dat moet jij bepalen.
De gitaar met het beste geluid kun je er toch zelf wel uithalen?

Welke het beste is, is ook moeilijk te zeggen. Het zijn geen auto's waarvan je kan zeggen dat het ene merk beter in elkaar zit dan het andere. Bij gitaren zijn die verschillen anders. Je kunt hier lezen dat bv een gitaar met een massief boven- en onderblad, niet perse beter hoeft te klinken/zijn dan een gitaar met gelamineerde bladen. Er is hier genoeg over te vinden in dit forum.
De merken die je noemt staan niet bekend als flutmerken, over het algemeen zijn die gitaren voldoende goed gebouwd.

hans




Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar en heb een paar mooie gezien.

- Dean Performer E
- Ibanez EWC 30 PDE RLG
- Tanglewood TW 170 AS
- Dean Exotica Koa

Ik heb echt geen idee welke ik moet pakken

kan iemand me helpen?

welke is het beste en heeft het mooiste geluid

mvg,

marlon :noob: