PDA

View Full Version : Wah pedalen



Silco
27 maart 2008, 17:52
Vandaag de Feedback voorjaars aanbiedingen folder binnengekregen...

Nu ik toch op zoek ben naar een Wah pedaal, zag ik 2 pedalen die ik eventueel wel zou willen hebben, echter heb ik wat vraagjes.

Ik heb momenteel niet de tijd om uitgebreid te gaan kijken naar de pedalen, vandaar dat ik de vragen hier eerst even stel.

Het gaat om een Vox V847 Wah Wah en een Dunlop GCB 95 Cry Baby.

De vraagjes:
1. Hebben beide Wah's een aansluiting voor een adapter?

Ik heb hier op gitaarnet ooit eens gelezen dat die Dunlop GCB 95 het totaal volume omlaag haalt als ie aan gaat.
dus dan de vraag: 2. zijn ze beide true bypass?

Dit was het eigenlijk wel, tegen 12 april ga ik naar Feedback om te proberen, want op 12 april zelf zijn er hele goede aanbiedingen en dan is de Dunlop GCB 95 maar €70!! Dat terwijl je nu zo'n 90 euro's ervoor moet betalen. Ik probeer natuurlijk ook Vox...

Nielsje
27 maart 2008, 17:57
Beide antwoorden zijn prima te vinden met google (leverancier), danwel hier te vinden op het forum dmv de zoekfunctie. Succes!

Mitch
27 maart 2008, 20:11
Nou, daar was laatst wa onduidelijkheid over. Het nieuwe model V847 (de V847A) schijnt wel TB te zijn en heeft in ieder geval een adapter aansluiting.
Een crybaby heeft in ieder geval een adapter ingang maar is niet true bypass.
Het zijn dan ook niet voor niets de goedkoopste wahs van beide merken (en bepaald niet de tofste wahs).

jero
27 maart 2008, 20:28
ad vraag 2.

zowel de Vox als de Dunlop haalt je volume naar beneden als hij aanstaat. Dit heeft echter niets te maken met true bypass, als je een true bypass mod zou uitvoeren zou je nog steeds last hebben van volumeverlies.

Ik vind zelf de Vox een stukje muzikaler / prettiger dan de Dunlop, maar ga volledig met Mitch mee, 't houdt niet echt over...

De RMC's zijn volgens mij wat in prijs gedaald, een tweedehands RMC-1 is maar iets duurder dan een nieuwe Vox of Dunlop en klinkt veeeeel beter :)

(niet snobistisch bedoeld)

Mitch
27 maart 2008, 20:46
Het is eigenlijk sneu, ze knallen die dingen nog steeds de markt op voor relatief veel geld en beginners weten niet beter. Crybaby, Vox, klinkt bekend en wat krijg je dan voor 90E (even afgezien van de aanbieding): een scherp klinkende, volume verzwakkende wah met een slechte bypass.

Mijn tip van de week (naast tweedehands RMC's) wat betreft wahs: de BYOC drop-in kit. Oké, best een schep geld verhoudingsgewijs, 100E en dan heb je ne nog een donor wah nodig (of de lege wah case die De Gier nu verkoopt) maar dan heb je ook een yummy wah hoor. Heb 'm nou een week of drie en ik vind 'm heerlijk smooth, mooie sweep, prima output buffer snijdt ook door een big muff heen: top!

Soulflyhigh
28 maart 2008, 21:58
Probeer anders ook de Zakk Wylde wah. Voor iets meer geld een mooie volle wah die nog iets kun tweaken. Voor zover ik weet geen volumeverlies

bastiaanvanbeek
29 maart 2008, 12:57
ik heb zelf een Dunlop Cry Baby, en ik raad je hem echt aan. heeft een adapter aansluiting en haalt je volume niet echt naar beneden.
in mijn rij met pedalen heb ik m het dichtst bij m'n gitaar staan, dat kan ook nog wel eens schelen waar je m plaatst.
over de vox weet ik niet zo veel, geen ervaring mee.

E-J
10 april 2008, 21:28
Ik ben helemaal niet bekend met wahwahs maar laatst viel me wat op, toen ik een Dunlop Cry Baby 95 en een Jimi Hendrix Wah probeerde. Een hoop bass was nadat ik een wahwah aanzette zomaar weg. Is dat normaal bij een wah of doen andere dat beter? Ik zoek een wahwah die niet zo agressief en scherp klinkt als die twee Dunlops...

Dirk_Hendrik
10 april 2008, 22:47
nou zal ik waarscheinlijk wel weer een waarschuwing krijgen




Raguitar123 heeft even 3 dagen forumvakantie om een beetje na te denken over z'n trollende postgedrag.