PDA

View Full Version : Andere mensen die prutsen aan je versterker!



koen_V
15 februari 2003, 10:40
Ben ik nu de enigste die zo opgejaagd geraakt als iemand anders aan je versterker begint te prutsen.
Vorige week had ik een optreden en we waren alles zo wat hard genoeg aant het zetten, het was een optreden zonder PA.
En dan komt daar zo iemand af die zegt uw versterker staat niet goed, en ik zeg daarom zijn we bezig met alles af te stellen.
En die komt zo op het podium en die begint daar zo aan mijn versterker te prutsen,dan zegt iemand van uit de zaal: "ik hoor uw lage tonen niet". IK zeg bedankt om het te zeggen en ik wil eens wat aan met eq beginnen te prullen. Komt die prutser van daarvoor daar weer aan en begint weer aan mijn versterker te prullen, die man had geen klote verstand van versterker, hij was geen geluidsman en heeft mijn tot vele frustraties geleid.
Daarna komt daar zo een man af die vroeg of hij zijn gitaar eens mocht testen want hij had een nieuwe gitaar gekocht en die kon nog geen gitaar spelen en hij wilde eens horen hoe die klonk. Ik zeg zo: "geen probleem", ik plug zijn gitaar in een van onze versterker in de hoop dat die het daarna zou aftrappen, maar nee die gast heeft daar een half uur zijn gitaar staan te mishandelen, tot een van onze gitaristen slim genoeg was om gewoon de versterker af te zetten en te zeggen "oei sorry ik wist niet dat je daarop aan het spelen was".
Tot overmaat van ramp zat onze drummer ook nog eens vast in het verkeer...
Owow wat had ik mij opgejaagd...
Maar het was wel een super optreden :grin:

pimmetje
15 februari 2003, 11:41
Een geluidsman zit nooit aan de knoppen van de band!!!! Net als dat de band niet aan de knoppen van de geluidsman zit. Dit behoort in overleg te gaan. Als ik een geluidsman zo maar aan m'n versterker zie kutten, dan heeft hij een probleem. Zonder te vragen mag hij er alleen een mic voor hangen.

En... nooit te makkelijk vreemde mensen op 't podium toelaten. Lijkt heel vriendelijk en relaxt en zo, maar kan heel makkelijk tegen je gaan werken op een avond. Ik heb meegemaakt dat het even toelaten van 1 idioot door een hele volksstam opgevat werd als vrijbrief om de hele avond lang onaangekondigd periodiek massaal het podium rond te gaan. Kan gezellig zijn, maar kan ook kut zijn voor je spullen.

Kitaarhiero
15 februari 2003, 13:33
Ik zou een gast die zich met mijn versterker bemoeit echt het podium afrossen... en de lage tonen nog verder wegdraaien... en m'n gitaar is al schel :grin:

Iceman
15 februari 2003, 15:27
Daar heb ik een wiskundige formule voor........ A + B = C2

A:mijn spullen
B:iemand anders
C:stervende iemand anders

:wink:

Negative K3 fan
15 februari 2003, 15:36
als andere mensen prutsen aan mijn versterker zet ik het zelf wel weer terug in mijn favoriete stand, voor de rest maakt het me niet uit of ze aan mijn spul zitten, want instrumenten zijn er om bespeeld te worden. Maar het is dan wel handig als vreemden het even vragen.

andy
15 februari 2003, 17:34
Alleen de leden van een andere band die over onze back line speelt komen aan de spullen.
Niet zo maar een gek die die tent waar je speelt als tweede huis beschouwd.
Maar ik heb wat dat betreft ook een leuk verhaal.
Is alweer 15 jaar terug of zo, deed ik ook wat aan management.
Speelde een band van me in het voorprogamma van Uriah Heep in Leeuwarden voor 1000 mensen.
Ik stond bij de mengtafel om er voor te zorgen dat de techneut een lekker geluid de zaal in blies.
Komt er een malloot aan, een vriendje van een van die techneuten of zo, die trekt ff voor de gein de gitaren weg.
Heb hem net niet voor zijn bek geslagen, maar wel dusdanig verrot gescholden dat hij niet wist hoe snel hij weg moest komen.
Maar er lopen af en toe toch een stel idioten in die zalen rond, zucht.

koen_V
15 februari 2003, 17:43
Ik ben dus niet de enigste die het vervelend vindt als er andere mensen aan je spullen komen...
Laatst vroeg kameraad aan mij of hij mijn basversterker mocht lenen, want de bassist van zijn groep was te lui om zijn versterker mee te nemen.
Ik zei ok, als ik morgen je Gibson les paul mag hebben, die zaak was snel opgelost :grin:
Is misschien redelijk egoistisch, maar ik heb echt niet graag als er andere mensen aan mijn spullen zitten...

Harry
15 februari 2003, 19:23
ze horen met hun poten van je spullen af te blijven!!

John P
16 februari 2003, 03:08
Geen andere figuren op het podium! Alleen de mensen, die jij uitnodigt! En die moeten zeker niet aan jouw spullen komen! Pas op voor mensen, die interessant willen gaan doen tijdens jouw optreden! Meezingen, met de tambourijn meeslaan, weetikwatalshetmaarinteressantisvoordevrouwen! Walgelijk!

Butcher
16 februari 2003, 07:43
Ik heb twee vrienden, tweelingbroers, van ongeveer 2 meter lang en rond de 175kg die geen probleem hebben met het langs een podium staan om de boel in de gaten te houden in ruil voor gratis bier. Ik heb nog nooit iemand anders dan m'n band op het podium gehad...

Neals
16 februari 2003, 23:18
mjah, ik heb er al een schijthekel aan als er leden uit mijn eigen band de afstelling verzieken waar IK mee ga spele (gain wegdraaien en dat soort shit)...

Verder mag je als je het vraagt best wel een riedeltje op mijn versterker spelen, MITS met toestemming, heb er ook geen moeite mee als bands op mijn backline spelen..
Maar mijn gitaar moeten ze van afblijven

Shay
17 februari 2003, 11:44
Ik vind het onproffesioneel als er anderen gaan rotzooien met instrumenten. Het kan vervelend zijn voor mensen in de zaal (bijvoorbeeld bruiloft). Ik zou zeer zelden iemand op mijn blade laten spelen en dat ook alleen thuis.

Een goeie geluidstechnicus hoort niet aan je versterker (backline) te zitten tenzij hij echt ontevreden is over geluid wat over een mic komt aanwaaien. Dan zou hij em direct door moeten lussen via D.I. ofzo. Dan hou jij je geluid en kan de geluidsman voor doen wat hij wilt.

jaalst
18 februari 2003, 12:27
Ik zou vragen welke auto van hem op de parkeerplaats was....
Deze werd vervolgens ook "getuned" naar mijn wensen :{

alhambra
18 februari 2003, 13:10
Op 2003-02-15 13:33, schreef Kitaarhiero:
Ik zou een gast die zich met mijn versterker bemoeit echt het podium afrossen... en de lage tonen nog verder wegdraaien... en m'n gitaar is al schel :grin:

In jouw geval zou dat toch alleen maar een verbetering zijn als een ander je geluid doet ????

Ic3gl0vE
18 februari 2003, 22:19
als 'n een ander z'n spel doet ook wel :smile:

verder mag iedereen die op mijn versterker wil spelen (mits hij of zij het ook KAN) z'n gang gaan, maar je moet het natuurlijk wel vragen

Mijn gitaar leen ik niet graag uit

michielv
19 februari 2003, 13:32
Tsja, als iemand commentaar heeft ben ik best bereid ernaar te luisteren maar mensen die blijven mekkeren waar word ik kriegel van.

Gouden regel is bij mij ook: afblijven!

Wat het ook is, gitaar, versterker, pedalen.

moretel
19 februari 2003, 22:15
Ik mag graag andere muzikanten op mijn spullen laten spelen, tijdens een jamsessie leen ik me gitaar weleens uit, geeft je vaak weer een andere kijk op je instrument.
Bij voorkeur leen ik hem uit aan de wat professionelere gitarist zodat ik kan horen dat ik geen geld hoef uit te geven aan spullen maar alleen maar tijd aan oefenen en spelen.

IJzerbroot
20 februari 2003, 14:55
Tsja...weet de gemiddelde debiel veel hoelang je hebt zitten kloten om je juiste geluid te vinden....daarom neem ik ook altijd mijn hond mee. She's a bitch and goes for yer balls. En ik waarschuw altijd hoor. Score tot nu toe 2 broeken verrot gebeten en 1 paar vingers. Heb ze d'r koekie weer verdiend......

vanafvandaag
21 februari 2003, 13:53
Op 2003-02-15 17:34, schreef andy:
Is alweer 15 jaar terug of zo, deed ik ook wat aan management.
Speelde een band van me in het voorprogamma van Uriah Heep in Leeuwarden voor 1000 mensen.
<snip>
Komt er een malloot aan, een vriendje van een van die techneuten of zo, die trekt ff voor de gein de gitaren weg.
Heb hem net niet voor zijn bek geslagen, maar wel dusdanig verrot gescholden dat hij niet wist hoe snel hij weg moest komen.
Maar er lopen af en toe toch een stel idioten in die zalen rond, zucht.


Laat me raden, zalen Schaaf in Leeuwarden? Gelukkig is het daar nu een stuk beter geregeld. Geen "vriendjes" meer achter mengpanelen, professionele zaalmensen allemaal!