PDA

View Full Version : elektrische gitaar Ibanez RG470 goed?



puvin
16 juni 2001, 23:52
hallo,

ik zou als beginnende gitarist onmiddellijk een ibanez RG470 nemen! Is dit een beetje een goede gitaar?
Ik lees dat ze voor rock heel geschikt is maar kan je er ook all-around een beetje mee weg?
Kan je dus de gewone stukjes ook spelen?

dank

anoniem
17 juni 2001, 00:23
als je dan toch een vraag wil beantwoorden doe deze dan ook alsjeblieft:is de Jackson Randy Roadhs een beetje te spelen?gewoon all round.en is het het geld waard?Ik ben een beginner dus ik weet het niet ik vind hem wel heel gaaf.

Eko
17 juni 2001, 13:12
Hallo Puvin,
Ik heb even op de site van Ibanez gekeken wat voor gitaar je mooi vindt. Prachtige instrumenten om te zien.De elementen ( pick ups ) die er op zitten zijn behoorlijk gevoelig en lenen zich uitstekend voor zware rock en snelle felle licks ( solo`s ).
Je kunt in principe met iedere gitaar alle soorten muziek maken. Alleen moet je dan je instrument leren beheersen. Je moet dan leren wat er gebeurd als je de volumeknop helemaal opent of wat er gebeurd als je feller aanslaat of zelfs als je van plectrum wisselt.
Laat je niet afschrikken ! Als je een gitaar hebt die je mooi vindt en graag op speelt leer je makkelijker dan dat iemand je iets in de handen drukt en wat je tegen staat.
Ik weet niet of je al speelt of nog moet leren , maar ga eens kijken in een winkel en vraag iemand met je mee te gaan die kan spelen.Dan kun je in ieder geval horen of hij ook mooi klinkt.
Groeten Martin

puvin
18 juni 2001, 15:54
hallo en bedankt!!!
mag ik je e-mail eens, zou je graag nog wat vraagjes stellen want ik sta hier helemaal alleen! of icq?

ok,
op die gitaar kan je dus zware rock spelen :wink:
neig
en all-around gaat dus ook?!

Eko
18 juni 2001, 22:42
Hallo Puvin,
Ik ben blij dat ik je van dienst was. Mocht je soms meer willen weten start dan gewoon een nieuw onderwerp. Velen kijken alleen maar en durven misschien geen vragen te stellen omdat ze dan bang zijn dom over te komen.
Ik ben 40 en speel sinds m`n 7e jaar. Niet altijd evenveel er aan gedaan maar wel altijd veel plezier aan beleefd.Ik leer nog altijd , al was het maar door dingen te vragen ,zowel hier als op andere sites .
Sterker nog sommige zaken vraag ik gewoon ook in winkels. Domme vragen bestaan niet,stomme antwoorden wel!
Om op de Ibanez terug te komen:
Ja in principe kun je op iedere gitaar alles spelen,alleen moet je niet verwachten dat een klassieke gitaar ooit gaat scheuren ( behalve van de droogte dan ?!)
Ik heb zelf een scheurijzer staan uit 1978 n.l. een Washburn type Les Paul SG.
Met schitterend geluid voor Heavy Metal maar ik heb er ook smartlappen mee gespeeld.
Als je je instrument beter leert bespelen zul je merken dat heel veel verschillende geluiden op dezelfde gitaar te maken zijn.
Luister maar eens naar gitaristen die veel op dezelfde gitaar spelen zoals Eric Clapton op z`n Fender Stratocaster.
Groeten Martin.

Ibanez
24 juni 2001, 16:04
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2003-02-20 19:31 ]</font>

puvin
25 juni 2001, 12:57
bedankt ibanez

probleem met die grx-40 is dat hij (denk ik) niet linkshandig komt
en de rg470 wel
meer bepaald de rg470 L
:wink:
alleszins geweldig bedankt

ga er morgen op gaan spelen in winkel en als hij me in het echt evenveel bevalt als op site is hij van mij

sleep_to_saturate
25 juni 2001, 17:25
Hoi puvin,

Ik heb hem vorige week ook uitgeprobeerd in de winkel, beviel me zeer goed.
Misschien koop ik dus ook een Rg470..
Maar ja ik kan dus nog niet kiezen tussen de rg en de Epiphone Les Paul..
Veel succes morgen!

Groeten, sleep to saturate

puvin
25 juni 2001, 19:50
met al het respect voor gibson maar ik vind een les paul niet zo mooi.

Omdat ik nog veel te slecht ben kan ik me niet uitspreken over de klank maar weet wel dat het niets voor mij is omdat naar de festivals waar ik naartoe ga (graspop, earect) er verdacht weinig les paul modellen zijn :wink:

taylor
25 juni 2001, 23:04
Op 2001-06-25 18:50, schreef puvin:
met al het respect voor gibson maar ik vind een les paul niet zo mooi.

Omdat ik nog veel te slecht ben kan ik me niet uitspreken over de klank maar weet wel dat het niets voor mij is omdat naar de festivals waar ik naartoe ga (graspop, earect) er verdacht weinig les paul modellen zijn :wink:


ja dat komt om dat daar alleen kut bands spelen hehe :smile:

als je naar een goeie band gaat kijken zul je ze wel tegen komen bij bosjes.

puvin
26 juni 2001, 20:39
héhé
iedereen zijn smaak

taylor
26 juni 2001, 21:06
een les paul samen met de fender strat(+tele) zijn altijd de eerste en tevens de laaste gitaren geweest iederen die er na kwam zijn gewoon copys of aangepaste modellen.

bedoel kijk maar eens naar de eerste strat of les paul er is echt weinig verandert in de tussen tijd.

ik zie nog veel mensen die les paul hebben hoor

anoniem
26 juni 2001, 23:53
Voor de linkshandige gitaristen onder ons:
Veel modellen waarvan je denkt dat die er alleen rechtshandig zijn zoals op de prijslijst of folder staat, zijn er soms ook linkshandig. Vraag aan de importeur voor meer info want het staat namelijk niet altijd op de prijslijst.
Ik kan namelijk (weer)een Ibanez RG 550 kopen, de S540 is ook beperkt leverbaar! Terwijl alleen de RG 470 in de lijst staat. Doorsparen of niet? Ter info, de RG 470 wordt tegenwoordig sinds een jaar of 5 in Korea gemaakt, de RG 550 nog altijd in Japan. Vroeger maakte dit veel verschil, tegenwoordig wat minder kwa afwerking.

En ja! De RG 550 (Steve Vai design) speel geweldig.

sleep_to_saturate
28 juni 2001, 11:49
Ik heb ze allebei geprobeerd vorige week. De RG 470 en de 550, maar hoorde nauwelijks verschil, vond de Rg 470 lekkerder spelen, maar misschien had ik de prijs in mijn achterhoofd dat ie vanzelf lekkerder ging spelen. haha.. Zal wel verschil over verloop van tijd zijn.. beter hout ofzo..

Vester_Bob
20 februari 2003, 20:28
Op 2001-06-16 22:52, schreef puvin:
hallo,

ik zou als beginnende gitarist onmiddellijk een ibanez RG470 nemen! Is dit een beetje een goede gitaar?
Ik lees dat ze voor rock heel geschikt is maar kan je er ook all-around een beetje mee weg?

dat is echt een goede gitaar, ik speel zelf van allerlei muziek maar je kunt er heel goed mee wegkomen, in allerlei soorten stijlen !!!!!
Kan je dus de gewone stukjes ook spelen?

dank

Phoenix Rising
20 februari 2003, 21:28
Als je fan bent van de whammy zou ik em niet nemen, die tremolo is een beetje stijfjes. Kan je beter doorsparen voor een 5xx, daar zit een veel betere tremolo op. Maar als je de whammy toch niet gebruikt, maakt het niet zo heel veel uit denk.

daron_kurt
20 februari 2003, 21:58
had het zin om hier nog op te antwoorden, na 1,5 jaar :grin: haha