PDA

View Full Version : Transistor voor gevorderden



Heibel
27 maart 2008, 16:52
beste forum,

Ik speel al zo'n 20 jaar gitaar. Waarvan zo'n 10 jaar over een Marshall Valvestate 8080. Tot nu toe beviel dat prima voor mijn stijl (Blues/pop/ rock). Ik ben nu op zoek naar iets nieuws, een ander, minder marshall achtig geluid en geschikt voor op een (klein/ kroeg) podium.
Zo'n beetje iedereen wordt hier aangeraden zodra het kan op buizen over te stappen. Ik heb tot nu toe echter niet zulke geweldige ervaringen met volledig buizen (althans, de meerwaarde heb ik nog niet ontdekt) en ik vraag me af of er hier meer mensen zijn met lange ervaring die liever transistor spelen. Wat voor versterkers gebruiken jullie dan? Ik zelf zit te denken aan een sessionette 75, een peavey bandit of een kustom hv 65.

Ik ben benieuwd...

peter_heijnen
27 maart 2008, 17:03
Als ik je post lees denk ik aan de Tech21 tm60.

60 transistor watts, 2 kanalen, solo boost op beide kanalen, galm, fx loop, en daarbij vooraleerst een heel erg prima sound die alle richtingen op kan. 'Helaas' voor jou kun je er ook een marshall-achtig geluid uit halen. :)

pannekoek
27 maart 2008, 19:28
probeer ns een fender ultimate chorus,

AART
27 maart 2008, 19:30
Randall maakt leuke transistoramps voor de stevigere genres.
De Marshall mode four is ook wat beter ontwikkeld dan de gemiddelde transistorbak, alleen erg overpriced.

d'oh
27 maart 2008, 19:45
Gibson Lab5
Yamaha G100-serie
Roland Jazzchorus

heinz3110
27 maart 2008, 19:49
Het enige wat telt zijn JOUW oren, natuurlijk, maar desalniettemin mijn persoonlijke mening:

Sessionette vind ik rotdingen. Clean nog wel te behappen, distortionkanaal is dieptreurig slecht.

+1 Voor de Randall (RG75?)...voor de scheur. Erg bruikbaar, iets te "brutal"vind ik( wel errug lekker op zijn tijd :) ). Clean vind ik te "kletterig". En fijn dat er, zeg, 2 en een half kanaal op zit