PDA

View Full Version : Gitaarkabel



J-sus Rulez
27 maart 2008, 14:43
Ik heb totaal geen verstand van gitaarkabels: maar welke moet ik kopen?
liefst niet te duur (20 € ongeveer?) en 6 meter lang
ik dacht aan een cordial kabel?

is deze goed? want jah.. hoe beter de gitaar hoe beter de sound (je moet natuurlijk ook wel gitaar kunnen spelen he..)

J-sus

Wiellem
27 maart 2008, 14:51
Ik heb laatst een nieuwe kabel gekocht na 1 jaar met een goedkope kabel van 8 euro egspeeld te hebben.

Ik dacht 20 euro voor 7,5 meter met neutrik pluggen, ook cordial dacht ik ben er zeer tevreden over :)

De man in de winkel zei meer uitgeven heeft geen zin kabels slijten redelijk snel opzich

Rick trodat
27 maart 2008, 16:05
Cordial vind ik dan weer kut.

Ik had er één gekocht en, de bas was wel strakker, maar er was 20% minder volume.

Ik heb Kabels van Klotz. Geen gelazer, geeft alle signalen gewoon door. Wel geshield.

Blind Owl
27 maart 2008, 16:20
Je zou kunnen proberen een krulkabel te kopen, maar dat zal wel zonder succes gaan ben ik bang. Dat zijn echt goeie kabels.

no 1 hops
27 maart 2008, 16:22
bij een goede electronica winkel zul je wel tasker kabel kunnen vinden en losse neutrik pluggen , zelf je eigen lengte maken en hebt dan goede kwaliteit

Hallie
1 april 2008, 18:37
sorry dat ik deze weer omhoog schop.

maar over de prullaria kabel gesproken:

ik heb veel dure kabels gehad, en hele goedkope.

en een van mijn duurste heeft het al 2 keer begeven, en mijn nog geen 10 euro kostende STAGG kabel <- stagg inderdaard.
houdt het al meer dan 4 jaar vol. zonder er netjes mee om te gaan.

Mephistocles
1 april 2008, 19:02
Jah, ten eerste wat noem je duur, en ten tweede wat noem jij kwaliteit?

Hallie
1 april 2008, 19:17
ik heb het normaal gesproken niet op stagg.

maar de stagg kabel klinkt evengoed als een cordial, en gaat dus ook langer mee.

en wat is kwaliteit.. tja.. mensen denken dat ze voor 20-30-40 euro kwaliteit kopen, maar voor 10 euro kan je blijkbaar ook kwaliteit kopen.

toon-
1 april 2008, 20:44
Ik heb een aantal maand geleden een planet waves kabel van ongeveer 6 meter gekocht, dat ding was heel duur en werkte van bij het eerste gebruik al bijzonder slecht... Ik raad je dus aan om er niet te veel geld aan uit te geven.

JohnLord
1 april 2008, 21:13
Ik gebruik al een paar jaar een en dezelfde van Planet Waves en nooit problemen en goed geluid. Ik vind ze alleen wat stug.

gitaarvrouwtje
1 april 2008, 21:21
ik heb onlangs een klotz kabel gekocht , zo n silent kabel voor mn akoestische gitaar, die kost dus wel zestig euro..maar dan heb je ook wat
die heeft een beveiliging waardoor je niet zo n knal krijgt als je em er per ongeluk uittrekt als je versterker nog open staat, en het signaal is ook veel "schoner" of stiller zo je wilt.

mja hij is wel duur dat wel..

m@rijn
1 april 2008, 21:48
ik doe het al 2 jaar met een Line kabel, niks op aan de merken en mooi geluid en was helemaal niet duur, 8€.

Laser
2 april 2008, 11:38
Voor mijn nog één adres:
http://www.guitargear.be/guitarcable
Top materiaal, advies bij je aankoop, snelle levering thuis.
Ik hoef geen andere meer.

Wiellem
2 april 2008, 12:22
Nu het hier toch over kabels gaat even een vraag:

Zou het niet beter zijn voor de kabel om hem zo in de gitaar te doen en dan om je band heen (zijn ze daar niet voor gemaakt?)? En de niet haakse plug in de versterker?

http://www.guitargear.be/images/photos/neutrik_haakse_plug.jpg

Wanneer hiervoor de rechte plug gebruikt word maakt de kabel een hoek en zal hij eerder slijten toch?

Gewoon ff vraagje :)

Zamalan
2 april 2008, 14:27
In hoeverre heeft de kabel echt invloed op het geluid? Ik kan aannemen dat de ene luider is dan de andere. Maar komt er ook echt ander geluid uit? Het lijkt mij onwaarschijnlijk maar ik heb enkel ervaring met de gratis kabel die ik bijn mijn gitaar kreeg...
Wat is volgens jullie het verschil tussen een "goeie" en een "slechte"? Waaraan kan je het horen?

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 14:57
tsja t mag mn verbeelding zijn maar ik kan wel degelijk verschil horen tussen de klotz titanium kabel die ik gebruik en mn eerste gitaarkabeltje van 15 euro
hij geeft een helderder signaal door, ik hoor minder brom of ruis en de pluggen die er aan zitten zijn echt veel beter, ook heeft hij dus een silent plug waardoor je geen knal krijgt als hij er per ongeluk uit zou gaan

hetzelfde geldt evenwel voor microfoonkabels..er zit wel degelijk verschil in

Laser
3 april 2008, 11:45
Volgens mij maakt het heel wat uit,
zeker als je acoustische gitaar gaat versterken via goede acoustische versterker of PA: zuiverder signaal, minder of geen interferentie, minder signaalverlies..

Je geluidsketen is maar zo goed als de zwakste schakel, als je dus veeleisend bent voor en goede gitaar, goede versterker, goede elementen edm dan moet je ook aandacht hebben voor de kabel.

Mijn gedacht...

belfrink
3 april 2008, 11:55
Ik heb gisteren ook m`n setje Klotz kabels binnengekregen en het verschil is dus echt WEL duidelijk aanwezig.

- meer dynamiek
- meer definitie in laag (minder modderig)
- hoge tonen komen beter door de mix

Dit zijn enkele van mijn bevindingen :)