PDA

View Full Version : Gitaarkabel



J-sus Rulez
27 maart 2008, 14:43
Ik heb totaal geen verstand van gitaarkabels: maar welke moet ik kopen?
liefst niet te duur (20 € ongeveer?) en 6 meter lang
ik dacht aan een cordial kabel?

is deze goed? want jah.. hoe beter de gitaar hoe beter de sound (je moet natuurlijk ook wel gitaar kunnen spelen he..)

J-sus

Wiellem
27 maart 2008, 14:51
Ik heb laatst een nieuwe kabel gekocht na 1 jaar met een goedkope kabel van 8 euro egspeeld te hebben.

Ik dacht 20 euro voor 7,5 meter met neutrik pluggen, ook cordial dacht ik ben er zeer tevreden over :)

De man in de winkel zei meer uitgeven heeft geen zin kabels slijten redelijk snel opzich

Rick trodat
27 maart 2008, 16:05
Cordial vind ik dan weer kut.

Ik had er één gekocht en, de bas was wel strakker, maar er was 20% minder volume.

Ik heb Kabels van Klotz. Geen gelazer, geeft alle signalen gewoon door. Wel geshield.

Blind Owl
27 maart 2008, 16:20
Je zou kunnen proberen een krulkabel te kopen, maar dat zal wel zonder succes gaan ben ik bang. Dat zijn echt goeie kabels.

no 1 hops
27 maart 2008, 16:22
bij een goede electronica winkel zul je wel tasker kabel kunnen vinden en losse neutrik pluggen , zelf je eigen lengte maken en hebt dan goede kwaliteit

Hallie
1 april 2008, 18:37
sorry dat ik deze weer omhoog schop.

maar over de prullaria kabel gesproken:

ik heb veel dure kabels gehad, en hele goedkope.

en een van mijn duurste heeft het al 2 keer begeven, en mijn nog geen 10 euro kostende STAGG kabel <- stagg inderdaard.
houdt het al meer dan 4 jaar vol. zonder er netjes mee om te gaan.

Mephistocles
1 april 2008, 19:02
Jah, ten eerste wat noem je duur, en ten tweede wat noem jij kwaliteit?

Hallie
1 april 2008, 19:17
ik heb het normaal gesproken niet op stagg.

maar de stagg kabel klinkt evengoed als een cordial, en gaat dus ook langer mee.