PDA

View Full Version : welke (fender) strats hebben allemaal H-(s)-H frezing..?



jimihattricks
27 maart 2008, 14:30
Ik heb nu twee strats hier staan met single-coils (DiMarzio Areá '58s en '61s - awesome btw!).. mijn epiphone les paul heb ik pas verkocht: ik hou niet van de hals, het gewicht, de looks en - deels - de sound..

ik wil met het geld dat hij heeft opgebracht (450 euro) plus wat spaarcentjes gaan kijken naar een derde strat waar ik een setje low tot medium-output PAFs in wil gooien (ik wil de Nordstrands eens proberen)..

Deze eisen heb ik:
- geen 7,25 inch toetsradius (liefst 9,5 inch)
- GEEN metallic bodykleurtje (geen lake placid blue, candy apple red, charcoal frost, shoreline gold)
- liefst olympic white / daphne blue / 3tone sunburst / shell pink / surf green
- en dus liefst een al aanwezige H-(S)-H frezing

ik hoor jullie al denken: je wil geen les paul sound, maar je gaat wel PAFs gebruiken..? mijn antwoord: op een strat klinken deze heel anders (heb ooit 1 van mijn stratjes met H-S-S config uitgerust)..

--

bij mijn weten is de enige gitaar van fender die dan in aanmerking komt een nieuwe american standard strat uit 2007/2008 (deze komt in de kleur olympic white EN heeft H-S-H frezing)..

ik vind de american standards echter wat weinig MOJO hebben, dus liefst wordt het een wat vintage ogend gitaartje..

een andere optie is bv. een Classic Player 60's strat te kopen en daar een nieuwe body op te zetten..

magoed, meedenken / meningen / suggesties (beledigingen liever niet) => gooi het in de groep!

rocker_71
27 maart 2008, 14:36
Volgens mij heeft mijn Highway one ook wat extra ruimte eruit gefreezed :nervous:
Minimaal HSS, maar mss ook wel HSH.
Kwam ik ook pas later achter :confused:

(kan iemand dat bevestigen, heb hem niet opengeschroefd)


Ook de nieuwe American standaards hebben een HSH frezing.

jimihattricks
27 maart 2008, 14:57
Ook de nieuwe American standaards hebben een HSH frezing.

dat had ik al door ;)

H-S-S doet het niet voor mij, er moeten echt twee PAFs in passen..

bedankt voor het meedenken!

barno
27 maart 2008, 15:20
waarom laat je je leiden door hsh frezing? sc cavities uitfrezen tot humb maten is echt niet moeilijk en zo gepiept. slagplaatje wat aanpassen met zaagje en vijl ook geen probleem.

jimihattricks
27 maart 2008, 16:40
waarom laat je je leiden door hsh frezing? sc cavities uitfrezen tot humb maten is echt niet moeilijk en zo gepiept. slagplaatje wat aanpassen met zaagje en vijl ook geen probleem.

ja, klopt, die had ik als optie 3 erbij willen zetten.. alleen vervelend wanneer je daarna besluit de gitaar door te verkopen en mensen gaan erover mekkeren..

G.G.
27 maart 2008, 17:09
ja, klopt, die had ik als optie 3 erbij willen zetten.. alleen vervelend wanneer je daarna besluit de gitaar door te verkopen en mensen gaan erover mekkeren..

En toch sluit ik me geheel bij Barno aan. Kies voor jouw de meest geschikte strat uit. Heeft ie een badkuip of H-S-H fresing, dan is dat mooi. Heeft ie dat niet. Breng hem naar een bouwer, laat dat netjes fresen en lak het af met die speciale afschermlak.

originele slagplaat laat je zoals ie is, en je monteert een nieuwe met H-S-H configuratie. Bij eventuele verkoop lever je tevens de originele slagplaat en de koper heeft een hele interessante gitaar met twee elementopties voor een klein beetje extra geld.

Die 2006/2007 fenders zullen nooit enige vintagewaarde gaan krijgen, dus maak er dan maar gewoon een echte player van.

isa1984
27 maart 2008, 17:43
Ik heb hier een sunburst 50th aniversary mex strat staan met hsh frezing. Misschien doe ik de body juist weg om die frezing, en de neck wil ik misschien houden (fijne c neck zit erop). Dit is geen spam, ik bedenk het net 8) .

G.G.
27 maart 2008, 17:46
Ik heb hier een sunburst 50th aniversary mex strat staan met hsh frezing. Misschien doe ik de body juist weg om die frezing, en de neck wil ik misschien houden (fijne c neck zit erop). Dit is geen spam, ik bedenk het net 8) .

All parts halsje erop, slagplaatje en elementen kopen en klaar...

jimihattricks
27 maart 2008, 19:08
hey bedankt voor het meedenken jongens :)

ik ga vooralsnog niet in op je aanbod isa, ik ken wel iemand die voor me kan gaan frezen.. dus ik ga eerst eens lekker strats testen (altijd leuk), en dan zoek ik er wsl eentje uit die ik (al dan niet) moet gaan modden..

orreltak
27 maart 2008, 19:36
als je het een optie vindt om de body los te kopen.

met een flamemaple top nogwel

http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_29_30&products_id=2604

jimihattricks
27 maart 2008, 19:48
yeah i know,

moet alleen een alder body zijn (of heel evt. ash).. en ik hou niet van flame tops op strats.. bovendien heb ik liever een strat die al in elkaar zit, heb niet zo'n goede ervaringen met parts-o-casters

barno
28 maart 2008, 12:37
ik las net in een magazine dat alle nieuwe Amerikaanse Standard strats HSH routing hebben.

jimihattricks
28 maart 2008, 14:24
ik las net in een magazine dat alle nieuwe Amerikaanse Standard strats HSH routing hebben.

hey thanks, dat wist ik nog niet!



bij mijn weten is de enige gitaar van fender die dan in aanmerking komt een nieuwe american standard strat uit 2007/2008 (deze komt in de kleur olympic white EN heeft H-S-H frezing)..


Ook de nieuwe American standaards hebben een HSH frezing.

hehe

het is je vergeven omdat je zo'n leuke gitaartjes bouwt!

;)

barno
28 maart 2008, 14:49
oops, het is nu ècht wel héél zeker dat de nieuwe standards een hsh frezing hebben :)