PDA

View Full Version : beste metal gitaar



Psiheya
27 maart 2008, 00:09
heey! ik heb een vraag, k wil graag een nieuwe gitaar kopen, k wil een metalbandje beginnen, en daarom wil ik ook een goede gitaar daarvoor hebben die niet duurder is dan 1000 euro:P heb je misschien tips voor een goede metalgitaar? alvast bedankt
Groeten
anna

caelin
27 maart 2008, 00:13
heey! ik heb een vraag, k wil graag een nieuwe gitaar kopen, k wil een metalbandje beginnen, en daarom wil ik ook een goede gitaar daarvoor hebben die niet duurder is dan 1000 euro:P heb je misschien tips voor een goede metalgitaar? alvast bedankt
Groeten
anna

yup koop een charvel mod 6 gooi er een gotoh trem op en een setje emg,s erin en je bent zo rond de 700 euro klaar :)

Coolguy
27 maart 2008, 00:14
2dehands Ibanez S540 of RG550 en dan heb je nog 500 of meer over om er de shit uit te modden :cooler:

Orpheo
27 maart 2008, 00:14
beste metal gitaar...


met of zonder trem?

zonder trem: les paul studio!

met trem: dean ML dimebag.

Vonk
27 maart 2008, 00:16
Ik weet niet hoelang je al speelt en wat je nu al gewend, maar de DK2 serie van Jackson (en waarschijnlijk ook de gelijkwaardige series) zijn werkelijk waar heerlijk voor het geld.
De serie speelt in ieder geval lekkerder dan een gelijkwaardige Schecter en LTD. Maar dat vind ik dan...

tabmaniac
27 maart 2008, 00:52
Er bestaat geen beste metalgitaar, ga gewoon testen.
Wij kunnen hier slechts een paar suggesties doen en adviezen geven, maar daar houd het dan ook bij op. jij bent diegene die uiteindelijk de gitaar bespeelt;)

Kijk naar merken zoals:
*Esp/ltd
*schecter
*jackson
*ibanez
*bc rich
*Gibson/Epiphone

(vul maar aan)

Jan-Willem
27 maart 2008, 01:45
De beste metalgitaar voor jou is de gitaar die jij mooi vind (klinken) en lekker speelt of dat nu een Fender strat is of een BC Rich Moking Bird (of hoe die ook heten) dat maakt geen donder uit.

kijk naar hout, elementen enz en vooral eerst proberen voordat je iets koopt.

Voor 1000 euro kun je hele goeie gitaren kopen.

pannekoek
27 maart 2008, 02:01
voor mij is de beste metalgitaar een gibson les paul vanwege de mooie ronde heavy tone!!!

een jackson als je het wat scherper en vlakker wil hebben

voor de stijl van iron maiden moet je fender hebben

als je een vlak geluid, cob achtig zoekt, dan moet je een esp hebben

etc etc etc

Rocketman
27 maart 2008, 02:02
De beste metalgitaar? Dat is de gitaar die het beste brandt in je open haard. Zal wel een Gibson zijn.

pannekoek
27 maart 2008, 02:04
De beste metalgitaar? Dat is de gitaar die het beste brandt in je open haard. Zal wel een Gibson zijn.

of jouw hoofd misschien? wie is er nou zo idioot om een gibson te branden? :mad:

kassie
27 maart 2008, 02:11
of jouw hoofd misschien? wie is er nou zo idioot om een gibson te branden? :mad:

denk even aan wat je zegt. je kunt iemands hoofd nauwelijks vergelijken met een stukje hout om te verbranden puur om het feit dat het iemands mening is......

pannekoek
27 maart 2008, 02:31
denk even aan wat je zegt. je kunt iemands hoofd nauwelijks vergelijken met een stukje hout om te verbranden puur om het feit dat het iemands mening is......

excuses, was niet zo bedoeld:P

maar die opmerking was wel bedoel om een reactie uit te lokken :hippie:

macwilliams
27 maart 2008, 07:19
De beste metal gitaar ooit is mijn bc rich die mag je voor €1000,00 wel komen halen. de koffer is dan gratis.... :metal: :metal: :metal:

Evil-Payasos
27 maart 2008, 08:47
Ik zou gaan voor de Gibson Explorer, 999,- bij musicstore.de! Ik heb em ook :sssh: :dance:

almarvk
27 maart 2008, 08:58
Metal kan je op elke gitaar zowat spelen. Het begrip 'beste metal gitaar' is dan, IMHO, vrij kansloos.

Marc Oblivian
27 maart 2008, 10:28
Mijn Japanse Ibanez RG560 met Seymour Duncans...hou je nog 675 euro over:-)

Arvoitus
27 maart 2008, 10:41
als je een vlak geluid, cob achtig zoekt, dan moet je een esp hebben
Nope.

Topicstarter: Je kunt het beste een mooie Schecter (met active EMG's) uitzoeken, dan heb je nog geld over voor een leuk distortion pedaaltje.

Danieldg
27 maart 2008, 11:08
Zoek gewoon een gitaar uit die jij mooi vindt en goed bespeelbaar is, zolang er maar een humbucker insteekt kan je er metal mee spelen.

Izegrim
27 maart 2008, 11:27
Ik ga met Vonk mee. De Jackson DK2 heeft geweldige specs! Zie voor dat geld maar een andere nieuwe gitaar met Seymour Duncan elementen te vinden. Super allround gitaar met de looks en comfortabel. Maar scheuren als een beest.

Dick Wolkendeck
27 maart 2008, 11:35
denk even aan wat je zegt. je kunt iemands hoofd nauwelijks vergelijken met een stukje hout om te verbranden puur om het feit dat het iemands mening is......

Ik had laatst zelf een houten kop...


Nja, de reactie van de gitaarverbrander was imho respectloos. Ik zeg toch ook niet dat een bluesgitaar in het kampvuur hoort?

Wiellem
27 maart 2008, 12:58
Jackson RR3 zou ik kopen als ik een specifieke gitaar voor metal zou willen

marter544
27 maart 2008, 13:19
Ik zou zoiets kopen:

http://www.music.vt.edu/musicdictionary/textb/images/Banjo.jpg

Dick Wolkendeck
27 maart 2008, 13:48
Ik zou zoiets kopen:

http://www.music.vt.edu/musicdictionary/textb/images/Banjo.jpg

Deze is nog meer metal!
http://www.dkimages.com/discover/previews/780/598590.JPG

Dark_Tranquillity
27 maart 2008, 14:16
yup koop een charvel mod 6 gooi er een gotoh trem op en een setje emg,s erin en je bent zo rond de 700 euro klaar :)

Als jij voor 700 euro dat voor mij regelt, krijg je er van mij 100 bij voor de moeite.

jw009
27 maart 2008, 15:50
Ik wil niet vervelend doen, maar je versterker bepaald ook een groot deel van je geluid. Je kan betere een slechte gitaar op een goede versterker, als andersom.

Dus houdt dat ook in de gaten.

Nino1110
27 maart 2008, 16:04
Wat voor versterker heb je evt wat voor pedalen?
En wat voor metal speel je , noem eens bands , kunnen we beter kijken wat er bij je past.

YannickH
27 maart 2008, 16:14
metal= esp/ltd

Fatal Fairytale
27 maart 2008, 16:21
metal= esp/ltd

jezus, die nicht van CoB speelt ESP dus esp/ltd is heilig?
laat me raden, een paar jaar geleden was jackson nog helemaal de shit...

[edit]ik word zo langzamerhand strontziek van dat gelul over esp en ltd. als iemand mij een esp of ltd kan aanwijzen die gewoon goed gebouwd is graag, want ik heb ze nog nooit van mn leven gezien. lawaaibomenhout met een setje emg's om dat te compenseren...beetje jammer dat iedereen kennelijk die endorsements van hun "idolen" achterna huppelt.

metal kan je met zo ongeveer elke solidbody spelen, van telecasters tot de meest idiote gitaren.

toon-
27 maart 2008, 16:26
jezus, die nicht van CoB speelt ESP dus esp/ltd is heilig?
laat me raden, een paar jaar geleden was jackson nog helemaal de shit...

[edit]ik word zo langzamerhand strontziek van dat gelul over esp en ltd. als iemand mij een esp of ltd kan aanwijzen die gewoon goed gebouwd is graag, want ik heb ze nog nooit van mn leven gezien. lawaaibomenhout met een setje emg's om dat te compenseren...beetje jammer dat iedereen kennelijk die endorsements van hun "idolen" achterna huppelt.

metal kan je met zo ongeveer elke solidbody spelen, van telecasters tot de meest idiote gitaren.

En bovendien vind ik ze tamelijk fake^^.

Fatal Fairytale
27 maart 2008, 16:28
En bovendien vind ik ze tamelijk fake^^.

tamelijk fake??
gewoon compleet fake, onorgineel, slecht gebouwd etc etc
die lui hebben van al die modellen die ze uitbrengen misschien wel een gitaar zelf ontworpen...
esp's zijn gewoon zielige kloontjes van jacksons, gibsons en fenders...

Megadeth_
27 maart 2008, 16:40
Je vraag is niet echt specifiek. Misschien kun je zelf de keuze al wat beperken, door te zeggen welke vorm je wil ST/RR e.d. of welke soort metal je speelt.

Death metal gaat vermoedelijk beter op een Jackson dan op een Gibson Les Paul. En sla zeker Dean niet over. De niet-signatures, zijn in ieder geval prima spul.

1000 euro is 'n hoop geld.Ik raad je de Dean vendetta 4 floyd aan. Prima gitaar, voor dat geld kun je er geen betere vinden, en dat zijn dan mijn woorden niet:).

Nu, er zijn vast en zeker een hoop goede gitaren die binnen je prijsklasse vallen. Misschien lost een dagje Musicstore het op.

Dick Wolkendeck
27 maart 2008, 16:53
tamelijk fake??
gewoon compleet fake, onorgineel, slecht gebouwd etc etc
die lui hebben van al die modellen die ze uitbrengen misschien wel een gitaar zelf ontworpen...
esp's zijn gewoon zielige kloontjes van jacksons, gibsons en fenders...

Ik vind je reacties wat apart... Zo erg is het toch ook weer niet? Ik ken gitaristen, bijvoorbeeld die van See My Solution, die er tevreden over zijn en er overigens een prima geluid uit weten te halen. "esp's zijn gewoon zielige kloontjes van jacksons, gibsons en fenders..."? Henk van der Laars (Elegy) speelt ook ESP, ik heb die gitaar regelmatig vastgehouden. Is een prima gitaar. Ik heb zelf een Jackson SL2 usa uit 1992, die is echt niet 10 keer beter.

pupanus1
27 maart 2008, 17:04
damn fatal fairytale beetje gefrustreerd?

ESP's zijn over het algemeen prima gebouwde gitaren, niks op aan te merken.

En nee niet iedere ESP speler loopt achter zijn/haar idool aan. Er zijn meer ESP modellen dan signatures neem bijvoorbeeld de Horizon.

Ook niet elke ESP heeft EMG's een Horizon is passief en heeft SD's :)

Beetje vreemde reactie inderdaad, krijg meteen die nieuwe Volkswagen reclame's voor me

Wel een vreemde naam heh, Poo-Loo :D

Fatal Fairytale
27 maart 2008, 17:11
Ik vind je reacties wat apart... Zo erg is het toch ook weer niet? Ik ken gitaristen, bijvoorbeeld die van See My Solution, die er tevreden over zijn en er overigens een prima geluid uit weten te halen. "esp's zijn gewoon zielige kloontjes van jacksons, gibsons en fenders..."? Henk van der Laars (Elegy) speelt ook ESP, ik heb die gitaar regelmatig vastgehouden. Is een prima gitaar. Ik heb zelf een Jackson SL2 usa uit 1992, die is echt niet 10 keer beter.

ik weet dat er hele volkstammen aan gitaristen rondlopen die daadwerkelijk leuk weten te spelen op esp's en ltd's, maar wat mij aan esp irriteert is dat ik gewoon nog nooit een goeie esp in mn handen heb gehad, en ondertussen heb ik er verdomde veel getest. ik vind het gewoon niet kunnen dat je zoveel betaald voor een gitaar die slecht in elkaar is gezet(meerdere stukken hout slordig aan elkaar gelijmd en dan vervolgens maar veels te dik mat zwart gelakt is zodat het niet zo opvalt). en dan die eeuwige emg's, tuurlijk, die dingen hebben hun voordelen, maar ze worden mijns inziens veel te veel gebruikt om tekortkomingen van een gammele gitaar op te vangen, een beetje het bezemsteel met emg's verhaal. en dat is iets waar esp gewoon echt een handje van heeft.

kortom, imho krijg je voor een esp van zeg eens wat, €1000,- veel minder kwaliteit dan bv een jackson/ibanez/shecter(of hoe je dat ook schrijft)/noem maar een ander merk van dezelfde prijs.

en ik moet het esp nageven, hun pr is perfect. door zoveel bekendere gitaristen als endorsee's te hebben kunnen ze erop rekeken dat een hoop gitaristen denken dat als "vul een naam van een "espgitarist" in" het wel goede gitaren moeten wezen.

Tho
27 maart 2008, 17:13
Ik vind (!) JACKSON de beste gitaren, met de meeste mojo en beste uitstraling. Ik heb zelf een USA SL2HT en een PRO RR24, en beide zijn fenomenaal.



Wat een achterlijk topic trouwens

Fatal Fairytale
27 maart 2008, 17:15
damn fatal fairytale beetje gefrustreerd?

ESP's zijn over het algemeen prima gebouwde gitaren, niks op aan te merken.

En nee niet iedere ESP speler loopt achter zijn/haar idool aan. Er zijn meer ESP modellen dan signatures neem bijvoorbeeld de Horizon.

Ook niet elke ESP heeft EMG's een Horizon is passief en heeft SD's :)

Beetje vreemde reactie inderdaad, krijg meteen die nieuwe Volkswagen reclame's voor me

Wel een vreemde naam heh, Poo-Loo :D

tuurlijk, ik reageer wat hevig, maar wat ik met mijn reacties probeer aan te geven dat ondanks dat hier een aardige esp-fanclub rondloopt het gewoon gitaren zijn met voor- en nadelen. en ik snap de argumenten voor esp ook wel hoor, ze zien er goed uit, en ondanks dat ik dus nog nooit een esp ben tegengekomen die me beviel klinken ze prima. maar wat mij het verkeerde keelgat in schiet is dat een hoop mensen tegenwoordig blind om esp beginnen te roepen als het om "metalgitaren" gaat.

ik blijf erbij, metal speel je gewoon op een solidbody, of dat nou een telecaster, les paul, flying v of warlock is, zolang het goed speelt is het voor degene die ernaar op zoek is een goeie metalgitaar

Izegrim
27 maart 2008, 17:16
Ik vind ESP net zoveel mojo hebben als Line 6.

Tho
27 maart 2008, 17:17
Ik vind ESP net zoveel mojo hebben als Line 6.

:seriousf: geweldig!

R.J
27 maart 2008, 17:17
Ibanez RG prestige, moet voor 999 euro te vinden zijn ergens.
Of natuurlijk een iceman van hetzelfde merk.

BC Rich Mockingbird blijft ook een van mijn persoonlijk favorieten.
Washburns willen ook nog wel eens lekker klinken in de metaaltjes.

Jackson Warrior, iets van schekter, Kan me nog de tijd herinneren dat Dan Donegan (disturbed) op een Les Paul speelde.

@ Fatal: Esp heeft een speciaal model met een triple (ja triple) coil bij de brug.
Die klinken imho werkelijk fantastisch.

Izegrim
27 maart 2008, 17:26
:seriousf: geweldig!


Jaaaa maar jij weet precies wat ik bedoel. ;)

En dan maak je er je sig van! :rockon:

R.J
27 maart 2008, 17:30
Jaaaa maar jij weet precies wat ik bedoel. ;)

En dan maak je er je sig van! :rockon:
Jonge da's harde plasser werk voor hem.

I give you da mojo, you give me da esp.

pupanus1
27 maart 2008, 17:38
mojo is sowieso bullshit :D

Something Wild
27 maart 2008, 17:43
BC Rich
Ibanez
Jackson
ESP

dat zijn denk ik wel de beste merken voor een metal gitaar

Jellyfish00
27 maart 2008, 17:47
BC Rich
Ibanez
Jackson
ESP

dat zijn denk ik wel de beste merken voor een metal gitaar
+ dean :cheerup:

vulvasonic
27 maart 2008, 18:04
Iedere massieve electrische gitaar met humbuckers voldoet. Voor de rest is het aan jou om te bepalen welke van de talloze gitaren die aan deze criteria voldoen aan jouw beeld voldoet van hoe een metal gitaar er uit hoort te zien en natuurlijk, hoe ligt het ding in je handen...

En vergeet niet dat de versterker MINSTENS zo belangrijk is om dat metalgeluid te krijgen, zoniet belangrijker.

Eigenlijk ben je een bevoorrecht mens. Door de enorme keus kun je je om te beginnen al richten op een plank die goed bij je staat en waarmee je je lekker voelt. En daarna kun je jezelf makkelijk een maandje de tijd geven om rond te neuzen en uit te proberen. Heerlijk!

Succes, ik hoop dat je slaagt! :blast:

R.J
27 maart 2008, 18:05
+ dean :cheerup:
Hardtail.
Vind ik persoonlijk dan. Een soltero zou ik zeker niet pakken.
Vind ik zowiezo een beetje een twijfelachtige gitaar, wel heel mooi.

hesse
27 maart 2008, 18:06
Parker fly, dat is nog niet langsgeweest.

Ergens: zinloos topic: metal kan je op alles, pak een vieze strat, zet de gain van je versterker volle bak en je hebt ook iets metalachtig als je wat ramt.

Izegrim
27 maart 2008, 18:08
Parker fly, dat is nog niet langsgeweest.

Ergens: zinloos topic: metal kan je op alles, pak een vieze strat, zet de gain van je versterker volle bak en je hebt ook iets metalachtig als je wat ramt.

Ja en nee. Ik vind een medium tot hot output humbucker in de brugpositie en een massieve body een must. Dat zullen de meesten met mij eens zijn.

Geoffrey
27 maart 2008, 18:40
De beste metal-gitaar is toch iets wat je voor jezelf zal moeten uitmaken..

Vonk
27 maart 2008, 18:44
Parker fly, dat is nog niet langsgeweest.

Neh, dat vind ik nou niet echt een metalgitaar, kijkend naar het uiterlijk.

... Met die gekke kop... ;)

R.J
27 maart 2008, 18:57
Neh, dat vind ik nou niet echt een metalgitaar, kijkend naar het uiterlijk.

... Met die gekke kop... ;)

Die kop vind ik nergens bij passen.
Het geluid dat ze maken is wel sweet.

Rocketman
27 maart 2008, 20:41
Ik maakte een geintje mensen niet persoonlijk opvatten. Ik speel overigens Gretsch die branden volgens mij heel erg kort.

Ik denk dat de beste metal gitaar een Ibanez is. Ik heb veel gitaren gehad en de Ibanezzen speelden het meest "metal achtig" (beste aktie) en zagen er het modernst uit.

YannickH
27 maart 2008, 22:12
jezus, die nicht van CoB speelt ESP dus esp/ltd is heilig?
laat me raden, een paar jaar geleden was jackson nog helemaal de shit...

[edit]ik word zo langzamerhand strontziek van dat gelul over esp en ltd. als iemand mij een esp of ltd kan aanwijzen die gewoon goed gebouwd is graag, want ik heb ze nog nooit van mn leven gezien. lawaaibomenhout met een setje emg's om dat te compenseren...beetje jammer dat iedereen kennelijk die endorsements van hun "idolen" achterna huppelt.

metal kan je met zo ongeveer elke solidbody spelen, van telecasters tot de meest idiote gitaren.

als ik men naam kon veranderen deed ik het direkt:p
ben cob zo moe.. en beetje vriendelijker mag ook wel hoor.
en ik heb een ltd kh602 en als je zegt dat dat geen goede gitaar is als je erop gespeelt hebt dan is er toch iets mis hoor vriend!en je kunt niets opmerken van slechtgebouwd.
srry voor spelfouten

Steven Otto
27 maart 2008, 22:12
Ik vind ESP net zoveel mojo hebben als Line 6.

ja! Briljant. Zie mijn sig :p

Trouwens, wat al duizenden voor mij hebben gezegd; gewoon een dag naar een grote gitaarzaak gaan en zelf uittesten wat jij het lekkerst vindt spelen voor Metal. Als dat nou uiteindelijk een Fender is, So What?

Steven Otto
27 maart 2008, 22:14
als ik men naam kon veranderen deed ik het direkt:p
ben cob zo moe.. en beetje vriendelijker mag ook wel hoor.

Toen ze AYDY en HCDR uitbrachten dacht ik dat hun zielen verloren waren, maar de nieuwe plaat maakt het wel weer een beetje goed :rockon:

YannickH
27 maart 2008, 22:17
Toen ze AYDY en HCDR uitbrachten dacht ik dat hun zielen verloren waren, maar de nieuwe plaat maakt het wel weer een beetje goed :rockon:

ik luister er al lang niet meer heen maar vriend van me zei dat ik deze naam moest nemen:p
cob heeft afgedaan voor mij...

Squier4ever
27 maart 2008, 22:22
beetje meeloperig ben je dan, je naam door een ander laten bepalen....

ontopic, ik houd niet van metal maar ik zou lekker gaan testen en niet met een bepaalde gitaar in gedachten naar de winkel gaan.

Tho
27 maart 2008, 23:25
ja! Briljant. Zie mijn sig :p

Trouwens, wat al duizenden voor mij hebben gezegd; gewoon een dag naar een grote gitaarzaak gaan en zelf uittesten wat jij het lekkerst vindt spelen voor Metal. Als dat nou uiteindelijk een Fender is, So What?

Die had ik al gesigged, klootzak! :angry:

Steven Otto
27 maart 2008, 23:51
Die had ik al gesigged, klootzak! :angry:

oh..nou..Sorry hoor... :(

Tho
27 maart 2008, 23:53
oh..nou..Sorry hoor... :(

Delen? :D ga gerust je gang. Mijn ESP-spelende leadgitarist die hier ook rondhangt wordt toch kwaad als hij het leest. Dan gaat mijn Jackson voor de gein (weer) tegen de vlakte :p

Steven Otto
27 maart 2008, 23:58
Hij is al foetsie. Maar jouw ESP-Spelende Leadgitarist, die wel eens kwaad wordt, compenseert zijn gitaarsmaak met versterkersmaak :harmony: . Weet iemand mss een andere toffe signature?

Tho
27 maart 2008, 23:59
Hij is al foetsie. Maar jouw ESP-Spelende Leadgitarist, die wel eens kwaad wordt, compenseert zijn gitaarsmaak met versterkersmaak :harmony: . Weet iemand mss een andere toffe signature?

Ik moet wel toegeven dat hij me met die door jou genoemde compensatie best vaak wegblaast ja.. :D

Steven Otto
28 maart 2008, 00:02
Ik ben er na een halfjaar pas achtergekomen hoe je dat ding nou echt goed kan gebruiken :nervous:

Maarja, dit gaat allemaal te veel off-topic.

Tho
28 maart 2008, 00:03
Ik ben er na een halfjaar pas achtergekomen hoe je dat ding nou echt goed kan gebruiken :nervous:

Maarja, dit gaat allemaal te veel off-topic.

Nee alsof dit een lekker topic is..

Steven Otto
28 maart 2008, 00:05
Nee, dat is het niet.

Something Wild
28 maart 2008, 00:48
gaat dit nog wel errgens over? xD

Tankman
28 maart 2008, 01:43
Back on topic:

Beste metal gitaar qua sound verschilt per gitarist. Je kan uit iedere gitaar wel wat metal halen. Ik heb zelf met single coils, humbuckers en alles tussenin metal gespeeld, en heb het ook op een semi-hollowbody gedaan. Allemaal vet.

Beste metal gitaar qua looks is heel simpel. De Dean Razorback! :blast:

Orpheo
28 maart 2008, 01:54
de beste metalgitaren zijn nog altijd wel deze:


http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/LPB3VOEBGH1.JPG

http://fotos.marktplaats.nl/kopen/7/30/AhK88Ff3d2yHGAjmFSNFYg==.jpg

http://www.edroman.com/customshop/wood/images/bcgb10k.jpg

http://www.rocknrollvintage.com/prodimages/1981%20gibson%20flying%20v%20large-2.jpg

Orpheo
28 maart 2008, 01:59
en deze ook nog:

http://www.azrox.com/images/MY%20Guitars/Guitars/Gibson/5%20Explorers.jpg

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/5c488ddedf3a21d3476ff97070d5b60f.jpg

imo meest veelzijdige singlecut gitaar die gewoon zo te koop is (dus niet custombuilds of mijn eigen warmoths meegerekend).

Orpheo
28 maart 2008, 02:01
en natuurlijk deze:

http://www.guitarmaker.de/assets/images/rsguitars_500_500.jpg

en deze

http://namm.harmony-central.com/WNAMM05/Content/Dean_Guitars/PR/Schenker-USA-lg.jpg

en ja, ik ben scorpions/Schenker fan ;)

oh shit, d'r is er nog eentje die erbij moet. deze:

http://www.elsercho.com/wp-content/uploads/2007/02/jeanluc014_31_uli_jon_roth_spof66_-_31oct05_173.JPG

de meest recente versie van zijn sky guitar.

pannekoek
28 maart 2008, 02:10
ja, luister maar naar orpheo en koop 1 van die gitaren! :blast:

Lexvandoef
28 maart 2008, 02:14
Hehe, luister een keertje naar Orpheo en je bankrekening luistert nooit meer naar jouw :seriousf:

Orpheo
28 maart 2008, 02:19
Hehe, luister een keertje naar Orpheo en je bankrekening luistert nooit meer naar jouw :seriousf:

haha ja is waar :D

ik wil eigenlijk nog wel eens heel graag een sky-guitar, maar das alleen voor de heb. een flying Vee met trem en 24 frets, 7 snarig, is een combi die de sky guitar mixt met de gitaren van rudolf schenker, en daar kan ik goed genoeg mee uit de voeten haha :rockon:

Ik zit nu weer sails of charon te luisteren, en goddamn...ik houd 't bij slagpartijen van dit nummer haha. uli speelt te goed. die sound, de feel, de power.... Taken by force blijft voor mij een van de beste platen aller tijden.

almarvk
28 maart 2008, 09:55
Al die gitaren die je noemt hebben humbuckers en dat is eigenlijk het enige wat echt belangrijk is, naast een goede versterker.

Of het merk nu PRS, Gibson, ESP of een ander merk is; metal kan je er prima mee spelen, maar zorg wel voor een goede versterker.

caelin
28 maart 2008, 10:22
Als jij voor 700 euro dat voor mij regelt, krijg je er van mij 100 bij voor de moeite.

Ik kocht mijn charvel voor 350 euro
Gotoh trem koste met plaatsen ervan 200 euro
Emg 81 2e hands 50 euro

Nu moet ik wel zeggen dat mijn charvel wel erg onspeelbaar en vies was, iets met bitterballen tussen de fretten enzo :D

http://home.kpnplanet.nl/~caelin@kpnplanet.nl/charvel.JPG

En dat is hem zoals hij nu is :)

R.J
28 maart 2008, 15:42
Ik kocht mijn charvel voor 350 euro
Gotoh trem koste met plaatsen ervan 200 euro
Emg 81 2e hands 50 euro

Nu moet ik wel zeggen dat mijn charvel wel erg onspeelbaar en vies was, iets met bitterballen tussen de fretten enzo :D

http://home.kpnplanet.nl/~caelin@kpnplanet.nl/charvel.JPG

En dat is hem zoals hij nu is :)
in 1 woord: CHique, met een heerlijke twist.

Arvoitus
28 maart 2008, 15:57
Ik kocht mijn charvel voor 350 euro
Gotoh trem koste met plaatsen ervan 200 euro
Emg 81 2e hands 50 euro

Nu moet ik wel zeggen dat mijn charvel wel erg onspeelbaar en vies was, iets met bitterballen tussen de fretten enzo :D

http://home.kpnplanet.nl/~caelin@kpnplanet.nl/charvel.JPG

En dat is hem zoals hij nu is :)
Dan moet ik zeggen dat je ENORM schijtgeluk hebt gehad. Dat is geen standaard model 6 trouwens, dat is een van de meest zeldzaamste modellen van de Model serie.
Wil je hem aan mij verkopen? Heb je er toevallig nog de brug/electronica van over die je kwijt wil?

Orgasmocaster
28 maart 2008, 17:27
Inderdaad, metal kun je spelen met alle solidbodies met een humbucker er in!

Maar de allerbeste metal gitaar die ik ooit heb gehad en/of bespeeld is ironically een Fender! mijn Fender Talon III welteverstaan.
Supervette toon, en speelt bijna vanzelf! waarom weet ik niet echt.. misschien de PRS Scale (25") de platte radius of Neckprofiel.. hij blaast de meeste moderne metal gitaren weg in ieder geval :)
Als je ooit een tegenkomt op Marktplaats of ebay, direct kopen!

Orgasmocaster
28 maart 2008, 17:38
voor de duidelijkheid:
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/TALONIII.jpg

gerrekat
28 maart 2008, 17:43
USA ML custom shop met DiMarzio Schenker PU's, waanzin, en gek genoeg niet eens heel veel duurder dan 1000.

http://www.deanguitars.tv/userpics/lib8/showballhs.jpg

http://www.deanguitars.tv/userpics/lib8/snowball.jpg

http://www.deanguitars.tv/userpics/lib8/snowball2.jpg

http://www.deanguitars.tv/userpics/lib8/snowballbody.jpg

Gothra
28 maart 2008, 17:49
Ik heb de jackson DKMG dinky met 81/85 emg's. Speel voornamelijk children of bodom, dimmu borgir, in flames etc. Top gitaar ongeveer 650 eurie. als je 200 euries meer heb kan je ook een ESP alexi-600 kopen :D

Tho
28 maart 2008, 18:08
USA ML custom shop met DiMarzio Schenker PU's, waanzin, en gek genoeg niet eens heel veel duurder dan 1000.

http://www.deanguitars.tv/userpics/lib8/showballhs.jpg

http://www.deanguitars.tv/userpics/lib8/snowball.jpg

http://www.deanguitars.tv/userpics/lib8/snowball2.jpg

http://www.deanguitars.tv/userpics/lib8/snowballbody.jpg

Wat kost dat beestje dan Hans? Dat is toch die van jou?

caelin
28 maart 2008, 19:03
Dan moet ik zeggen dat je ENORM schijtgeluk hebt gehad. Dat is geen standaard model 6 trouwens, dat is een van de meest zeldzaamste modellen van de Model serie.
Wil je hem aan mij verkopen? Heb je er toevallig nog de brug/electronica van over die je kwijt wil?

Mja geluk of niet ik ben er erg blij mee ...
Speelt superfijn en klinkt als een klok !

En nee ik verkoop hem niet :)
De hardware die erop zat zoals de orginele elementen en de trem heb ik al verpatst (das dus ook nog 100 euro in mindering :) )

Ok ik heb mischien geluk ermee gehad maar ben er dan ook druk voor geweest, 4 uur poetsen goden wat was dat ding vies, en de nodige uurtjes knutselen qua hardware vervangen.

Ik wil wedden dat niemand hier van gitaarnet er op zou willen spelen in de conditie toen ik hem kocht, zag er niet uit...

caelin
28 maart 2008, 19:04
Wat kost dat beestje dan Hans? Dat is toch die van jou?

errug vette gitaar...aleen ik kan niet aan die headstock wennen.

Jellyfish00
28 maart 2008, 19:11
errug vette gitaar...aleen ik kan niet aan die headstock wennen.
Die headstock is juist het mooiste :sssh:

macwilliams
28 maart 2008, 19:16
Die headstock is juist het mooiste :sssh:
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/no.gif

Soulflyhigh
28 maart 2008, 19:47
Hij is al foetsie. Maar jouw ESP-Spelende Leadgitarist, die wel eens kwaad wordt, compenseert zijn gitaarsmaak met versterkersmaak :harmony: . Weet iemand mss een andere toffe signature?
:) nieuwe Arch Enemy signature is voor mij erg intressant. Flying V van mahonie met een ebben toets, SD elementen (JB, 59) neck-thru en natuurlijk jengelstengel. Ik ga hem als hij uit is zeker proberen. Misschien JB vervangen door een pearly gates waar ik de laatste tijd erg van gecharmeerd ben 8)

gerrekat
31 maart 2008, 15:47
Wat kost dat beestje dan Hans? Dat is toch die van jou?

ja hij is van mij, ik heb hem gebruikt maar mint gekocht van een gozer van het forum, ik geloof dat ik $ 1400 betaald heb. Als je hem in de CS zou laten maken denk ik dat je ruim het dubbele neer moet tellen.

gerrekat
31 maart 2008, 15:52
Die headstock is juist het mooiste :sssh:


hahaha een ML met een gibson/fender/jackson headstock zou er nogal retarded uitzien denk ik, net als een LP met een Dean headstock overigens (De caddilac zier er echter echt vet uit met een V stock!)

pol
31 maart 2008, 17:17
Ik was niet erg onder de indruk van mijn Dean Time Capsule Z.

heel mooi afgewerkt enzo, maar die V hals lag me helemaal niet, en de klank vond ik nu ook niks speciaals, wel enkel de stock dimarzio superdistortions en een duncan JB in de brug gehad.

vond ze wat ballen missen, mijn huidige Gibson Explorer en LP classic klinken vetter..

Tapirdier
31 maart 2008, 19:34
Ik zou de DK2M van Jackson nemen, kost niks en je krijgt er een floyd, Seymour Duncans pickups (SH-4/JB en de SH-2n/Jazz) en een maple toets met compound radius. Geen poespas maar puur metal :rockon:

pannekoek
31 maart 2008, 20:20
k heb ook wel een hele leuk metal gitaar eventueel *kuch kuch* wijst naar signature *kuch kuch*

Tho
31 maart 2008, 22:55
even slightly offtopic, maar wel ontzettend vet! Het is nog niet officieel bevestigd, was ook niet op de NAMM, maar dit gaat waarschijnlijk een nieuw import model van Jackson worden: De Death Angel signature, van de gitarist van Death Angel.

http://a21.ac-images.myspacecdn.com/images01/28/l_ae345afab3e6e875e19462b894ba0d84.jpg

Wat FUCKING sweet. Ik vind de Death Kelly vetter, maar als dit beest uitkomt wil ik er een!

edit: Dit zie ik nu pas; oldskool floyd :D

Vonk
31 maart 2008, 23:20
Ah ja, ik zag hem ook staan op JCF. Wat een monster (positief)! Ik zag die 2 foto's staan maar er was helemaal niets officieel. De Demmelition is al maanden bekend, en met die duurt het ook nog een eeuwigheid voor ie verkrijgbaar is. Bij deze zal het ook nog wel even duren...

Nou is het onderwerp "tremolo" nogal hot hier: kan dat ding nou ook stijgen? Dit is zo'n uitvoering zonder gat in de body.

Van die rooie traantjes ben ik niet zo kapot. Een andere kleur of toch liever de vertrouwde sharkfins.

Tho
31 maart 2008, 23:33
Don't know about the floyd. De meningen blijken er nogal verdeelt over te zijn.

De afbeelding is trouwens wel een CustomShop exemplaar. Met andere woorden: Vergeet die gekke floyd, vergeet die rode diamantjes in de toets, en vergeet vooral de witte binding.

interessander
31 maart 2008, 23:37
Een soort van blikopener... maar dan lelijk.

Vonk
31 maart 2008, 23:52
Don't know about the floyd. De meningen blijken er nogal verdeelt over te zijn.

De afbeelding is trouwens wel een CustomShop exemplaar. Met andere woorden: Vergeet die gekke floyd, vergeet die rode diamantjes in de toets, en vergeet vooral de witte binding.

Hoe bedoel je, vergeet...? Mocht dit ding in massaproductie gaan dan zullen al die kenmerken er wel bij blijven. Die witte binding vergeten? Omdat ze tegenwoordig alleen maar zwarte binding doen ;) ?

Orpheo
1 april 2008, 01:05
Hoe bedoel je, vergeet...? Mocht dit ding in massaproductie gaan dan zullen al die kenmerken er wel bij blijven. Die witte binding vergeten? Omdat ze tegenwoordig alleen maar zwarte binding doen ;) ?

waarschijnlijk gooien ze op de import versie wat andere dingen dan op de customshop versie...net zoiets als dat ik zeg: mijn prs singlecut/LP heeft hipshot trem, motherbuckers, naakte meiden inleg, AAAA quilt top, paarse finish, singlepiece back, rosewood hals en pau ferro toets. dat is customshop. de serieversie zal gewoon trapezoid inleg krijgen, PRS brug, PRS pickups, geen rosewood hals etc etc. de seriegitaren zijn altijd 'kaler' dan de customshop customs.

hendrix_appendix
1 april 2008, 01:06
http://www.jcfonline.com/gallery/groupshots/Cavestany4.jpg

Vergelijkend vind ik die eerste twee toch mooier.

Soulflyhigh
1 april 2008, 01:39
even slightly offtopic, maar wel ontzettend vet! Het is nog niet officieel bevestigd, was ook niet op de NAMM, maar dit gaat waarschijnlijk een nieuw import model van Jackson worden: De Death Angel signature, van de gitarist van Death Angel.

http://a21.ac-images.myspacecdn.com/images01/28/l_ae345afab3e6e875e19462b894ba0d84.jpg

Wat FUCKING sweet. Ik vind de Death Kelly vetter, maar als dit beest uitkomt wil ik er een!

edit: Dit zie ik nu pas; oldskool floyd :D
Misschien wel. Die gitarist van Death Angel speelt al vrij lang op deze gitaren. Maar misschien met het uitkomen van de nieuwe cd dat er een sig of iets dergelijks komt. Jackson kan wel wat grote namen gebruiken tegenwoordig

Tankman
1 april 2008, 01:45
even slightly offtopic, maar wel ontzettend vet! Het is nog niet officieel bevestigd, was ook niet op de NAMM, maar dit gaat waarschijnlijk een nieuw import model van Jackson worden: De Death Angel signature, van de gitarist van Death Angel.

http://a21.ac-images.myspacecdn.com/images01/28/l_ae345afab3e6e875e19462b894ba0d84.jpg

Wat FUCKING sweet. Ik vind de Death Kelly vetter, maar als dit beest uitkomt wil ik er een!

edit: Dit zie ik nu pas; oldskool floyd :D

It's horrible, yet I can't stop looking at it...

Het heeft eigenlijk wel wat, hoe lelijk ik hem ook vind, het heeft wat. Balance zal wel erg klote zijn neem ik aan.

pol
1 april 2008, 10:10
balance zal wel ok zijn, ken geen enkele jackson die niet comfortabel hangt.

Izegrim
24 april 2008, 02:27
Tering... Ik vind de DA wel de mooiste pointy Jackson eigenlijk!!

Tho
24 april 2008, 16:15
Tering... Ik vind de DA wel de mooiste pointy Jackson eigenlijk!!

Voor mij de op een na mooiste. Dit vind ik de allergaafste pointy die er bestaat: de Death Kelly. Alleen via de CS verkrijgbaar.
http://www.guitarasylum.com/JPGGuitars/jackson/instock_cs/jack_cs_dthkly_flshbns.jpg
http://www.guitarasylum.com/JPGGuitars/jackson/instock_cs/jack_cs_dthkly_flshbns5.jpg

Sinner1980
24 april 2008, 20:52
Llereerst: ESP is idd een belachelijk (veel te) duur merk en behoorlijk inspiratieloos qua design, dikke vette nee voor ESP en een nog dikkere nee voor LTD. Ik heb aardig wat metalgitaren in mn handen gehad: BCrich, Jackson, Ibanez, Gibson enz. maar dit is toch wel één van mn persoonlijke favorieten, ongeacht of je m in de V of in de Razorback vorm neemt: een topgitaar.

http://www.deanguitars.com/dean_winter_07/razorback_v255_enlarged.htm

Zeker het checken waard, als het je ding is

interessander
24 april 2008, 21:19
Voor mij de op een na mooiste. Dit vind ik de allergaafste pointy die er bestaat: de Death Kelly. Alleen via de CS verkrijgbaar.
http://www.guitarasylum.com/JPGGuitars/jackson/instock_cs/jack_cs_dthkly_flshbns.jpg
http://www.guitarasylum.com/JPGGuitars/jackson/instock_cs/jack_cs_dthkly_flshbns5.jpg

Je houdt ook van car tuning en blauwe LED's?

Geoffrey
24 april 2008, 21:59
Tho.. dit is verdamme een mooie gitaar!!!!!!
Alhoewel ik hem mooïer vind in het zwart..

Dark_Tranquillity
24 april 2008, 22:02
Jackson KSXT

http://www.guitarshop.net/jackson/ksxtblk.jpg

En een droomgitaar als ik eens een CS laat maken!

Tho
24 april 2008, 22:03
Je houdt ook van car tuning en blauwe LED's?

Ik snap de grap, maar nee. Ik haat dat soort onzin.

Ik vind de finish ook niet geweldig, het ging om de shape

Geoffrey
24 april 2008, 22:06
Jackson KTRR

http://www.guitarshop.net/jackson/ksxtblk.jpg

Je foto doet het niet...?
(nu dus wel :satisfie: )

@Tho: de shape is inderdaad :rockon:

x.a.d
24 april 2008, 22:15
Maar wat zou de meest gebruikte metal gitaar zijn??? Dus als je kijkt waar grote bands LIVE mee spelen. En wat is volgens de mensen hier belangrijk??

Een ibanez is niet tonevol maar wel strak en een dunne nek.
Een gibson is tonevol maar modderig en een dikke nek.
Voor een goede Jackson moet je wel een dure hebben anders vind ik dat ze goedkoop voelen.
Esp's zijn wel o.k maar voor een goede ben je ook veel geld kwijt.
Dean.....Pas zo'n v225 dime bespeeld...BAGGER!!!!

Dus wat betaal je voor een goede gitaar en wat is belangrijk bij een metal gitaar?????????

Delen mensen de mening dat als je een oude charvel model2 body hebt en je zet daar een fatsoenlijke nek op, dat je dan een goede metal gitaar hebt??

Dark_Tranquillity
24 april 2008, 22:18
Maar wat zou de meest gebruikte metal gitaar zijn??? Dus als je kijkt waar grote bands LIVE mee spelen. En wat is volgens de mensen hier belangrijk??

Een ibanez is niet tonevol maar wel strak en een dunne nek.
Een gibson is tonevol maar modderig en een dikke nek.
Voor een goede Jackson moet je wel een dure hebben anders vind ik dat ze goedkoop voelen.
Esp's zijn wel o.k maar voor een goede ben je ook veel geld kwijt.
Dean.....Pas zo'n v225 dime bespeeld...BAGGER!!!!

Dus wat betaal je voor een goede gitaar en wat is belangrijk bij een metal gitaar?????????

Delen mensen de mening dat als je een oude charvel model2 body hebt en je zet daar een fatsoenlijke nek op, dat je dan een goede metal gitaar hebt??

Heb jij wel eens Jackson gespeelt?

Jellyfish00
24 april 2008, 22:38
Maar wat zou de meest gebruikte metal gitaar zijn??? Dus als je kijkt waar grote bands LIVE mee spelen. En wat is volgens de mensen hier belangrijk??

Een ibanez is niet tonevol maar wel strak en een dunne nek.
Een gibson is tonevol maar modderig en een dikke nek.
Voor een goede Jackson moet je wel een dure hebben anders vind ik dat ze goedkoop voelen.
Esp's zijn wel o.k maar voor een goede ben je ook veel geld kwijt.
Dean.....Pas zo'n v225 dime bespeeld...BAGGER!!!!

Dus wat betaal je voor een goede gitaar en wat is belangrijk bij een metal gitaar?????????

Delen mensen de mening dat als je een oude charvel model2 body hebt en je zet daar een fatsoenlijke nek op, dat je dan een goede metal gitaar hebt??
Wahaha wat een idiote onzinpost is dit :) .

interessander
24 april 2008, 22:38
Ik snap de grap, maar nee. Ik haat dat soort onzin.

Ik vind de finish ook niet geweldig, het ging om de shape

Okee, gelukkig maar (dat je niet van car tuning en blauwe LED's houdt), hij was ook een beetje flauw moet ik toegeven..

Dark_Tranquillity
24 april 2008, 22:39
Om nog even op de post terug te komen,

EEN GOEDE NECK OP EEN CHARVEL MOD 2 ZETTEN!@$$ IDIOOT!

:hippie:

Sinner1980
24 april 2008, 22:59
Maar wat zou de meest gebruikte metal gitaar zijn??? Dus als je kijkt waar grote bands LIVE mee spelen. En wat is volgens de mensen hier belangrijk??

Een ibanez is niet tonevol maar wel strak en een dunne nek.
Een gibson is tonevol maar modderig en een dikke nek.
Voor een goede Jackson moet je wel een dure hebben anders vind ik dat ze goedkoop voelen.
Esp's zijn wel o.k maar voor een goede ben je ook veel geld kwijt.
Dean.....Pas zo'n v225 dime bespeeld...BAGGER!!!!

Dus wat betaal je voor een goede gitaar en wat is belangrijk bij een metal gitaar?????????

Delen mensen de mening dat als je een oude charvel model2 body hebt en je zet daar een fatsoenlijke nek op, dat je dan een goede metal gitaar hebt??

Dime V255 bagger? F*ck man, gaat het niet ofzo? Of kun je gewoon niet goed spelen? Of heb je m aan een waardeloze amp gehangen, een gitaar die overal 5 sterren reviews krijgt bagger noemen vind ik knap, oke, het is een kwestie van smaak... Maar die heb je blijkbaar niet...f*ck man, een dime V255 bagger...het kan te gek ook :rockon:

Orpheo
24 april 2008, 23:07
een les paul modderig? ik heb daar echt totaal geen last van....ik heb er ook maar een paar hoor, 8 stuks. sterker nog, ik heb op geen enkele LP er last van. wellicht gewoon strak spelen, en het niet willen verdoezelen met een basswood body, maple hals en evo's?

Geoffrey
24 april 2008, 23:19
Maar wat zou de meest gebruikte metal gitaar zijn??? Dus als je kijkt waar grote bands LIVE mee spelen. En wat is volgens de mensen hier belangrijk??

Een ibanez is niet tonevol maar wel strak en een dunne nek.
Een gibson is tonevol maar modderig en een dikke nek.
Voor een goede Jackson moet je wel een dure hebben anders vind ik dat ze goedkoop voelen.
Esp's zijn wel o.k maar voor een goede ben je ook veel geld kwijt.
Dean.....Pas zo'n v225 dime bespeeld...BAGGER!!!!

Dus wat betaal je voor een goede gitaar en wat is belangrijk bij een metal gitaar?????????

Delen mensen de mening dat als je een oude charvel model2 body hebt en je zet daar een fatsoenlijke nek op, dat je dan een goede metal gitaar hebt??

En BC Rich dan..?

Luke-wannabe
24 april 2008, 23:21
Heb jij wel eens Jackson gespeelt?
Jezus jij bent echt van de Jackson gestapo of niet :o

Kaïn
24 april 2008, 23:32
en het niet willen verdoezelen met een basswood body, maple hals en evo's?
Orph doe dat nou niet... Jij snapt hardstikke goed dat je op die manier helemaal geen drol verdoezelt.

Thom TK
24 april 2008, 23:37
een les paul modderig? ik heb daar echt totaal geen last van....ik heb er ook maar een paar hoor, 8 stuks. sterker nog, ik heb op geen enkele LP er last van. wellicht gewoon strak spelen, en het niet willen verdoezelen met een basswood body, maple hals en evo's?
Een Basswood gitaar met Evo's klinkt wel erg schel, bijna op het lelijke af imo. Maar verdoezelen, nee...een slechte speelstijl hoor je overal op hoor.

Blend
24 april 2008, 23:55
De beste metalgitaar? Dat is de gitaar die het beste brandt in je open haard. Zal wel een Gibson zijn.

+1, +10 tekens

Orpheo
25 april 2008, 00:04
Een Basswood gitaar met Evo's klinkt wel erg schel, bijna op het lelijke af imo. Maar verdoezelen, nee...een slechte speelstijl hoor je overal op hoor.

oh? ik vind de jems van Vai alles behalve schel...

Tho
25 april 2008, 00:09
Maar wat zou de meest gebruikte metal gitaar zijn??? Dus als je kijkt waar grote bands LIVE mee spelen. En wat is volgens de mensen hier belangrijk??

Een ibanez is niet tonevol maar wel strak en een dunne nek.
Een gibson is tonevol maar modderig en een dikke nek.
Voor een goede Jackson moet je wel een dure hebben anders vind ik dat ze goedkoop voelen.
Esp's zijn wel o.k maar voor een goede ben je ook veel geld kwijt.
Dean.....Pas zo'n v225 dime bespeeld...BAGGER!!!!

Dus wat betaal je voor een goede gitaar en wat is belangrijk bij een metal gitaar?????????

Delen mensen de mening dat als je een oude charvel model2 body hebt en je zet daar een fatsoenlijke nek op, dat je dan een goede metal gitaar hebt??

Ik denk inderdaad, zoals meerderen hier, dat je nog niet zo lang gitaar speelt, of alleen maar luistert naar flarden van verhalen, of domme mensen, want deze post klopt inderdaad van geen kant. Probeer er een beetje open voor te staan

Tho
25 april 2008, 00:12
Jezus jij bent echt van de Jackson gestapo of niet :o

Het blijft inderdaad een kwestie van smaak. Ik moet zeggen dat ik zelf ook van de Jackson JS en Jackson MG afblijf, maar de PRO series van Jackson zijn enorm goed!

En dan natuurlijk USA. Dat is voor MIJ het neusje van de zalm. Er zal vast ergens een gitaar zijn die beter speelt dan een Jackson USA, maar dan komt er nog bij kijken dat ik Jackson gewoon ontzettend gave looks vind hebben.

Luke-wannabe
25 april 2008, 00:18
Het blijft inderdaad een kwestie van smaak. Ik moet zeggen dat ik zelf ook van de Jackson JS en Jackson MG afblijf, maar de PRO series van Jackson zijn enorm goed!

En dan natuurlijk USA. Dat is voor MIJ het neusje van de zalm. Er zal vast ergens een gitaar zijn die beter speelt dan een Jackson USA, maar dan komt er nog bij kijken dat ik Jackson gewoon ontzettend gave looks vind hebben.
Ongetwijfeld, maar dark dingens loopt in elk topic zo te janken dat Jackson (en ook emg :sssh:) geweldig zijn. Nu weten we het wel :) Ik loop ook niet in elk topic te zeggen dat ik mijn Firebird helemaal te gek vind.

Tho
25 april 2008, 00:21
Ongetwijfeld, maar dark dingens loopt in elk topic zo te janken dat Jackson (en ook emg :sssh:) geweldig zijn. Nu weten we het wel :) Ik loop ook niet in elk topic te zeggen dat ik mijn Firebird helemaal te gek vind.

Ach, hij weet gewoon wat minder met het Syndroom van Jackson om te gaan als ik :D




Trouwens, wat ik ook vreselijk goeie metalgitaren vind? Een vette mahonie Les Paul. Daar is doorgaans een behoorlijk vette scheur uit te krijgen

Luke-wannabe
25 april 2008, 00:24
Ach, hij weet gewoon wat minder met het Syndroom van Jackson om te gaan als ik :D




Trouwens, wat ik ook vreselijk goeie metalgitaren vind? Een vette mahonie Les Paul. Daar is doorgaans een behoorlijk vette scheur uit te krijgen
Les Paul is mijn nummer 1 als ik metal zou spelen. Maarja ik zou dan ook de brute 'langzame' shit spelen, en die dat snelle gejank en gestofzuig. No offence trouwens hoor Tho, als dat jouw ding is.

Tho
25 april 2008, 00:25
Les Paul is mijn nummer 1 als ik metal zou spelen. Maarja ik zou dan ook de brute 'langzame' shit spelen, en die dat snelle gejank en gestofzuig. No offenve trouwens hoor Tho, als dat jouw ding is.

+1!! Gewoon vette slow deathmetal..

Luke-wannabe
25 april 2008, 00:26
+1!! Gewoon vette slow deathmetal..
Death is het niet voor mij. Meer de -core achtige shit. Ja ook emo-core..

Tho
25 april 2008, 00:27
Death is het niet voor mij. Meer de -core achtige shit. Ja ook emo-core..

Hatebreed speelt ook op LP's toch? Die hebben een behoorlijk vette sound vind ik!

Soulflyhigh
25 april 2008, 00:27
Ach een goede metal gitaar is gewoon een combinatie van factoren die je prettig vindt. Voor mij is dat een mahonie body met goede (elementen: EMG, SD) 24 frets en Floyd. De toon komt verder ook voor een groot deel uit de versterker en de vingers. Zo vind ik persoonlijk Jems ook goede metal gitaren. Dit omdat deze subliem spelen. In combinatie met een goede versterker is ook een goede keuze. Het blijft toch erg persoonlijk. Ookal vind ik basswood niet het beste tonewood

Tho
25 april 2008, 00:29
conclusie: BaneBlade members hebben altijd gelijk.. :satisfie:

Gefeliciteerd nog he pik! had je m'n smsje ontvangen? 'k zie je zaterdag!

Luke-wannabe
25 april 2008, 00:29
Hatebreed speelt ook op LP's toch? Die hebben een behoorlijk vette sound vind ik!
Hatebreed vind ik niet zo.. Ik luister meer naar underground metalbands.

rickert
25 april 2008, 00:30
Hatebreed vind ik niet zo.. Ik luister meer naar underground metalbands.
Dimebag maakt tegenwoordig underground metal

Luke-wannabe
25 april 2008, 00:31
Dimebag maakt tegenwoordig underground metal
Rick bemoei je d'r niet mee.
Pantera is trouwens wel de fucking baaaas :satisfie:

rickert
25 april 2008, 00:33
Joah wel redelijk.

Tho
25 april 2008, 00:39
Joah wel redelijk.

Nee snoeihard!!

Luke-wannabe
25 april 2008, 00:47
Nee snoeihard!!
:o Rick vind Pantera niet koel..!

rickert
25 april 2008, 00:54
Leon is homo!

Luke-wannabe
25 april 2008, 00:56
Leon is homo!
En wat dan nog....

rickert
25 april 2008, 01:12
WAT DAN NOG??!??! da's viesch man.

Thom TK
25 april 2008, 04:01
oh? ik vind de jems van Vai alles behalve schel...
Kan wezen, ik vind het geen mooie combi, tenzij je ladingen mids erin draait, maar als dat je ding is. Maar zoals ik zei, IMO!
Ik zou eerder een Dimarzio SD kiezen voor basswood. Basswood met een Evo vind ik per defenitie niet mooi. Ik heb die combi gehad namelijk.

Speulert
25 april 2008, 04:29
Kan wezen, ik vind het geen mooie combi, tenzij je ladingen mids erin draait, maar als dat je ding is. Maar zoals ik zei, IMO!
Ik zou eerder een Dimarzio SD kiezen voor basswood. Basswood met een Evo vind ik per defenitie niet mooi. Ik heb die combi gehad namelijk.

Heb je toevallig ook ervaring met de tonezone in basswood? ik zit namelijk te twijfelen tussen de SD en de tonezone

LP_CL
25 april 2008, 11:23
Het blijft inderdaad een kwestie van smaak. Ik moet zeggen dat ik zelf ook van de Jackson JS en Jackson MG afblijf, maar de PRO series van Jackson zijn enorm goed!

En dan natuurlijk USA. Dat is voor MIJ het neusje van de zalm. Er zal vast ergens een gitaar zijn die beter speelt dan een Jackson USA, maar dan komt er nog bij kijken dat ik Jackson gewoon ontzettend gave looks vind hebben.

Voor ik mijn USA had, had ik ook een Jackson RX10D (RR model). Deze komen met seymour duncans (designed) en een licensed FR. Dat gitaartje speelde zowat elke gitaar van ongeveer 450-500€ zonder moeite naar huis. Geen problemen met ontstemming, lage actie, behoorlijk goede pickups (beetje zoals '59/JB van klank, maar een tikkeltje hotter. Geen feedback.) en goede balans. En uiteraard een killer tone. Wat wil je meer?
Ik ga akkoord dat de JS serie duidelijk een stuk minder is dan mijn RX, maar die zijn dan ook 200€ goedkoper.

En dat neusje van de zalm, tjah, het is niet voor iedereen weggelegd, maar ik wens toch iedereen een Jackson USA toe. Sublieme gitaren!

G.G.
25 april 2008, 11:30
Heb je toevallig ook ervaring met de tonezone in basswood?

Die combi hem ik gehad en vond hem niet strak en wat zompig. Heb hem vervangen door een SD Jeff Beck en kreeg meer hoog en een strakker geluid. Misschien heb je iets aan die vergelijking.

Dark_Tranquillity
25 april 2008, 11:53
Wat de EMG's betrefd, het blijft een kwestie van verdedigen, aangezien het gros de dingen neerhaalt na één verhaaltje gelezen te hebben.

Wat betrefd Jackson, Play the best, fuck the rest! Alhoewel ik best graag een mooie LP standard wil hebben :sssh: Of een Explorer, of of of...

Izegrim
25 april 2008, 14:17
Ach, hij weet gewoon wat minder met het Syndroom van Jackson om te gaan als ik :D




Trouwens, wat ik ook vreselijk goeie metalgitaren vind? Een vette mahonie Les Paul. Daar is doorgaans een behoorlijk vette scheur uit te krijgen

Beetje late reply maar mijn Rhoads is helemaal van mahonie. Klinkt onversterkt loeihard en resoneert fantastisch maar ik flikker die 85 er weer uit. Ik ga maar eens een X2N proberen. Wat zijn goede metalpickups in Les Pauls eigenlijk? Ik mag aannemen dat die ook goed in mijn WMD klinken.

Marc Oblivian
25 april 2008, 14:30
Seymour Duncan JB?

x.a.d
25 april 2008, 14:52
Maar wat zou de meest gebruikte metal gitaar zijn??? Dus als je kijkt waar grote bands LIVE mee spelen. En wat is volgens de mensen hier belangrijk??

Een ibanez is niet tonevol maar wel strak en een dunne nek.
Een gibson is tonevol maar modderig en een dikke nek.
Voor een goede Jackson moet je wel een dure hebben anders vind ik dat ze goedkoop voelen.
Esp's zijn wel o.k maar voor een goede ben je ook veel geld kwijt.
Dean.....Pas zo'n v225 dime bespeeld...BAGGER!!!!

Dus wat betaal je voor een goede gitaar en wat is belangrijk bij een metal gitaar?????????

Delen mensen de mening dat als je een oude charvel model2 body hebt en je zet daar een fatsoenlijke nek op, dat je dan een goede metal gitaar hebt??

@ iedereen die op mijn post reageerde:

De v225 vond IK PERSOONLIJK minder.. En ja ik heb veel jackson bespeeld. Ik heb er zelf ook gehad. en ook bc rich en ook gibson. Maar ik schrijf enkel mijn bevindingen op met daarbij de vraag wat nou eigenlijk belangrijk is aan een metal gitaar. Ik wil niemand kwetsen of mijn mening opdringen. Maar het is zo'n persoonlijk iets. Dus voel je vooral niet aangevallen door mij want dat was niet de bedoeling...sorry.

LP_CL
25 april 2008, 14:53
Beetje late reply maar mijn Rhoads is helemaal van mahonie. Klinkt onversterkt loeihard en resoneert fantastisch maar ik flikker die 85 er weer uit. Ik ga maar eens een X2N proberen. Wat zijn goede metalpickups in Les Pauls eigenlijk? Ik mag aannemen dat die ook goed in mijn WMD klinken.
496R/500T
Zitten in men Classic, en vooral die 496R in de neck is een ONGELOOFLIJK goede, warme ceramische pickup. Die 500T klinkt superstrak. Misschien iets aan de droge kant, maar voor metal is dat dus i-de-aal.

Izegrim
25 april 2008, 16:54
496R/500T
Zitten in men Classic, en vooral die 496R in de neck is een ONGELOOFLIJK goede, warme ceramische pickup. Die 500T klinkt superstrak. Misschien iets aan de droge kant, maar voor metal is dat dus i-de-aal.

Nooit aan Gibson pickups gedacht. Logisch eigenlijk als ik vraag wat er in een Les Paul goed werkt. Hoe verhoudt de 500T zich met een X2N? Ben trouwens ook wel benieuwd naar Bareknuckle, maar dat zal dan weer een gok worden.

LP_CL
25 april 2008, 18:06
Nooit aan Gibson pickups gedacht. Logisch eigenlijk als ik vraag wat er in een Les Paul goed werkt. Hoe verhoudt de 500T zich met een X2N? Ben trouwens ook wel benieuwd naar Bareknuckle, maar dat zal dan weer een gok worden.
500T > X2N, zeker in een LP, maar dat is mijn mening. Ga ze even beide testen, dan kan je zelf uitmaken welke jij verkiest.
Bareknuckles schijnen ook serieus goed te zijn, maar ik heb enkel de mule getest, en die moet toch ook wat onderdoen voor de 500T vind ik. Niettegenstaande het echt wel een superlekkerre pickup is! Hij is ook iets lager qua output dan de X2N en de 500T. Niet dat dat erg is, maar als je echt voor metal gaat, waarschijnlijk niet de juiste keuze.

Thom TK
25 april 2008, 18:45
Heb je toevallig ook ervaring met de tonezone in basswood? ik zit namelijk te twijfelen tussen de SD en de tonezone
Nee geen directe ervaring. Binnenkort echter wel met een Tonezone, want die laat ik in mijn RG1570 zetten.
Ben benieuwd; in combinatie met direct mounted pickups zal het een erg mooi geluid opleveren denk ik!

Speulert
26 april 2008, 17:12
Nee geen directe ervaring. Binnenkort echter wel met een Tonezone, want die laat ik in mijn RG1570 zetten.
Ben benieuwd; in combinatie met direct mounted pickups zal het een erg mooi geluid opleveren denk ik!

Aah dat komt mooi uit want de gitaar waar ik het heb is ook een rg1570.
Ben benieuwd naar je ervaringen

TimmU
26 april 2008, 17:40
Dimebag maakt tegenwoordig underground metal
:D:D:D:D , 10 tekens ook!

new deep
26 april 2008, 19:20
496R/500T
Zitten in men Classic, en vooral die 496R in de neck is een ONGELOOFLIJK goede, warme ceramische pickup. Die 500T klinkt superstrak. Misschien iets aan de droge kant, maar voor metal is dat dus i-de-aal.

laatst ook over die classic gespeeld en ik was zeer onder de indruk van de sound van de keramische elementen!

Verder een mogelijke tip;http://www.washburn.com/products/electrics/x/x50profe.aspx