PDA

View Full Version : Rocktron Xpression



john5
26 maart 2008, 21:51
Deze kan ik voor 50 euro overkopen van een maat van mij, is een beetje beschadigd maarhij raakt 'm maar niet kwijt. Ben van plan binnen zeer korte tijd een nieuwe buizen-top te kopen. Zou ik met deze Rocktron Xpression voorzien zijn van goeie effecten en heb ik hier wat aan? En met welke apparatuur zou ik mijn ''rack'' danuit kunnen breiden, als ik een complete maar compact rack wil?

Raffie
26 maart 2008, 22:39
Hoi, wat scheelt eraan ? ik zoek er namelijk ene ;-)

Raf

Arvoitus
27 maart 2008, 00:05
Als je nieuwe amp een FX-loop heeft dan kan dat heel nuttig zijn.

Dingen in je rack voor in de toekomst:
- Pedaaltjes
- Tuner
- Wireless
- Midi controller
- Racklade's

BeeJee
27 maart 2008, 00:26
Als de schade alleen maar optisch is, heb je met 50 euro een zeer goede koop aan een Xpression. Buiten een top heb je dan in rackvorm verder niks meer nodig om voorzien te zijn van prima effecten.

Yek1
27 maart 2008, 08:51
Uitstekend effect-apparaat. Wil je 'm live gebruiken, dan zul je ook een MIDI-pedaal nodig hebben om 'm aan te sturen.

De handleiding is niet top. Niet alles staat erin en sommige dingen zijn onduidelijk. Je kan met de Xpression nl. meer dan je misschien zou denken. Zo kent de reverb geen pre-delay parameter, maar je kunt dat toch bewerkstelligen. Ook zijn er mooie modulated delays mogelijk, hoewel dat uit het menu niet blijkt.

john5
27 maart 2008, 14:43
vijftig euro vind ik zelf niet veel, en als ik er alleen een midi-contoler voor moet kopen is het natuurlijk helemaal geen probleem.

Kaïn
27 maart 2008, 15:56
50 euro is geen geld, doen! Als MIDI controller kan je een FC200 of FC300 overwegen of de FCB1010, die zijn goedkoop en doen het trucje prima.

BeeJee
27 maart 2008, 16:41
Of je pakt een Rocktron midimate. Die werkt perfect samen met de Xpression.

john5
31 maart 2008, 16:55
De enige vraag/veronderstelling die ik dan nog heb:
Ik ben wel van plan het scheurkanaal van de versterker te gebruiken. Maar als ik dan van clean naar scheur schakel met de switch, dan blijven toch de effecten van de rocktron staan, waardoor ik dezelfde effecten voor clean op het scheurkanaal heb. Zou ik die effecten weg willen hebben, moet ik weer op en switch van de rocktron trappen. Lijkt mij dan. Zou niet erg geweldig zijn om 2 keer te moeten trappen of van de een naar de ander geluid over te schakellen.

Misschien dat iemand een tip heeft voor het opstellen van mijn gear, heb daar namelijk nog niet heel veel kaas van gegeten.

Yek1
31 maart 2008, 18:38
Ja, dan kom je op het terrein van het aansturen van meerdere apparaten.
Als je versterker MIDI aankan, en je fx app. ook, dan kun je eea zo instellen dat je alles kan switchen.

Nitefly7
31 maart 2008, 20:15
De enige vraag/veronderstelling die ik dan nog heb:
Ik ben wel van plan het scheurkanaal van de versterker te gebruiken. Maar als ik dan van clean naar scheur schakel met de switch, dan blijven toch de effecten van de rocktron staan, waardoor ik dezelfde effecten voor clean op het scheurkanaal heb. Zou ik die effecten weg willen hebben, moet ik weer op en switch van de rocktron trappen. Lijkt mij dan. Zou niet erg geweldig zijn om 2 keer te moeten trappen of van de een naar de ander geluid over te schakellen.

Misschien dat iemand een tip heeft voor het opstellen van mijn gear, heb daar namelijk nog niet heel veel kaas van gegeten.

welke versterker heb je?
met een beetje geluk heeft 't ding MIDI.. Zo niet, dan heb je iets als een 'Nobels MS-4' nodig om via MIDI de footswitch-ingang te gebruiken..

makkelijker is misschien een FC-300 (Roland) of een Behringer FCB-1010, deze hebben volgens mij een (foot-)switch uitgang... je hebt dan meestal een 'TRS'-kabel nodig (of 'stereo', over 1 plug-per-kant)..

ACSlater
29 april 2009, 22:33
Nieuwe vraag in een oud topic:

Kan ik een universele adapter gebruiken om de Xpression van stroom te voorzien? De adapter van Rocktron moet zowat €40,- kosten zonder verzendkosten. Is er dan wat bijzonders aan dat ding?

Johannes
30 april 2009, 01:26
Niks bijzonders aan een rocktron adapter. Elke AC adapter met het juiste voltage en genoeg vermogen voldoet. Let ook op het stekkertje/input van rocktron, die is naar mijn weten vaak niet iets anders dan bijvoorbeeld de "Boss-standaard".

BeeJee
30 april 2009, 11:28
De rocktron apparaten vragen relatief veel stroom. Volgens mij 1 ampere 9 vAC. Iedere voeding die minimaal dat amperage heeft, voldoet.

ACSlater
30 april 2009, 11:47
Oké bedankt voor de antwoorden. Ik heb nog een adapter liggen van 1000mA dus die ga ik proberen.

Johannes
30 april 2009, 19:43
Niet alleen het voltage en amperage moet kloppen he, let er ook op dat de Rocktron AC nodig heeft.

maestro_nl
1 mei 2009, 09:28
Je Xpression direct vergeleken met de Replifex. Nou, wereld van verschil!
Beide apparaten op dry path gezet en dan hoor je dat de Xpression de dynamiek, power, punch wegneemt en de Replifex niet.
Tevens gaf de Xpression een foutmelding. Na aandrukken aantal chips intern en een reboot
van de software deed de Xpression het weer. Verder jacks die veel te strak of juist veel te los waren. Waarschijnlijk dat de oude Intellifex ook goed zal klinken.
Duidelijk dat de 'oude' Rocktron in de tijd van Buck Waller betere producten heeft afgeleverd dan het huidige Rocktron.

Yek1
1 mei 2009, 14:09
Je Xpression direct vergeleken met de Replifex. Nou, wereld van verschil!
Beide apparaten op dry path gezet en dan hoor je dat de Xpression de dynamiek, power, punch wegneemt en de Replifex niet.
Tevens gaf de Xpression een foutmelding. Na aandrukken aantal chips intern en een reboot
van de software deed de Xpression het weer. Verder jacks die veel te strak of juist veel te los waren. Waarschijnlijk dat de oude Intellifex ook goed zal klinken.
Duidelijk dat de 'oude' Rocktron in de tijd van Buck Waller betere producten heeft afgeleverd dan het huidige Rocktron.

Yep, inderdaad. Ik raad de Xpression af. Er is een foute batch bij, met piepgeluiden (fout in chip). Maar ook als je een goede hebt, zijn er af en toe vastlopers. De spillover functie is een lachertje (werkt alleen als je dezelfde instellingen in de 2 presets hebt). En ze hebben de relays geschrapt dus geen schakelfunctie meer. Verder klinken de effecten minder diep/organisch dan bv. in de Intelliverb / Intellifex, en zelfs dan de Replifex. Alleen de Rotary Sim blijft een lekker effect.